Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKYLDER MIG PENGE

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 17:59

Klovn:

Kim F. Rasmussen:
og betales moms. :)

Af en negativ indkomst?Wink

Henrik

Jamen Henrik dog - er der varmt nede hvor du er i disse tider ? Wink Der kan da udemærket være en salgsmoms - selvom der er trukket 80.000 af kreditten - der er jo ingen der siger, at der ikke samtidig er udestående debitorer for 200.000,- :) 

Likviditeten afspejler ikke nødvendigvis omsætningen og årets resultat, og som det ganske rigtigt siges, skal der en hel del flere facts på bordet, før det kan siges hvad der kan trækkes fra Wink

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:10

Susanne - jeps nok til at jeg har siddet ude og solet!. Jeg er ikke uenig med dig - bemærkningen gik alene på den simple forudsætning der var sat op  at al salg og køb var kørt ind over kontoen.Stick out tongue

Henrik

PS fundet noget port?

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 18:21

Klovn:

Susanne - jeps nok til at jeg har siddet ude og solet!. Jeg er ikke uenig med dig - bemærkningen gik alene på den simple forudsætning der var sat op  at al salg og køb var kørt ind over kontoen.Stick out tongue

Henrik

PS fundet noget port?

Hehe - fair nok - troede du havde fået solstik - du er altid så skarp !! Stick out tongue

Nej, desværre ingen port endnu, men har fået navnet på et par mærker jeg skal have undersøgt nærmere Smile

SusanneK.nu

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 18:26

Det med kontoen var blot for at illustrere at summen af alt hvad der er gået ind i virkomsheden og alt hvad der er brugt i virksomheden tilsammen giver -80.000.

Det jeg lærte, da jeg havde erhvervsøkonomi, var, at hvis du har brugt 10.000 kroner og kun fået 7.000 tilbage igen, så har du haft et underskud på driften på 3.000 kroner. Det samme gælder vel her.

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 18:31

Peter Holmstrand:

Det med kontoen var blot for at illustrere at summen af alt hvad der er gået ind i virkomsheden og alt hvad der er brugt i virksomheden tilsammen giver -80.000.

Det jeg lærte, da jeg havde erhvervsøkonomi, var, at hvis du har brugt 10.000 kroner og kun fået 7.000 tilbage igen, så har du haft et underskud på driften på 3.000 kroner. Det samme gælder vel her.

Der er korrekt - under forudsætning af, at alle udgifterne har været fradragsberettiget.

SusanneK.nu

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Skrevet kl. 18:33

Vielen Dank!

Opererer helst ikke med underskud, men tænker i måske at få et i 2009 ;-)

Indkøb af varelager, husleje, køb af artikler til forsendelse, portoudgifter, udgifter til PBS, annoncering.. det burde alt sammen kunne trækkes fra?

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 18:36

Ja, det kan alt sammen trækkes fra skattemæssigt. Noget af det med moms, andet uden moms.

SusanneK.nu

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Skrevet kl. 18:40

Takker for hjælpen. Det var rart at få bekræftet :-)

Fortsat god aften!

- Peter

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 19:03

SusanneK.nu:

Ja, det kan alt sammen trækkes fra skattemæssigt. Noget af det med moms, andet uden moms.

Indkøb af varelager, kan så vidt jeg ved ikke straks afskrives. Vareforbruget kan selvfølgelig fratrækkes.

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)