Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKYLDER MIG PENGE

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim F. Rasmussen:

SusanneK.nu:

Ja, det kan alt sammen trækkes fra skattemæssigt. Noget af det med moms, andet uden moms.

Indkøb af varelager, kan så vidt jeg ved ikke straks afskrives. Vareforbruget kan selvfølgelig fratrækkes.

Arrrhhh sorry - my fault. Var lige hurtig nok :) Nej - det kan ikke afskrives, men skal aktiveres løbende som det forbruges.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 19:16

OK.. det vil sige at køber jeg et parti PC'er hjem f.eks. for 100.000 kroner, og jeg får kun solgt én inden årets udgang som jeg har givet 5.000 kroner for, så er det kun de 5.000 kroner jeg kan trække fra? Det lyder jo fuldstændig hen i vejret i mine øjne...

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 19:44

Peter Holmstrand:

OK.. det vil sige at køber jeg et parti PC'er hjem f.eks. for 100.000 kroner, og jeg får kun solgt én inden årets udgang som jeg har givet 5.000 kroner for, så er det kun de 5.000 kroner jeg kan trække fra? Det lyder jo fuldstændig hen i vejret i mine øjne...

Det er korrekt, resten vil stå som et aktiv i din balance og du får først fradrag for købet, når du tager af lageret og sælger det videre

Lone

www.netaccounting.dk

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 19:46

glemte lige at skrive, at momsen får du selvfølgelig fradrag for på købstidspunktet. Værdien af varelaget på balancen er ex moms

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:48

Likviditet og drift hænger sammen....og dog.....man kan udmærket have en god drift, men en dårlig

likviditet!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:22

Kim har jo fat i noget af det rigtige. Hvis de indkøb vi taler om består af inventar og driftsmidler som ikke kan straksafskrives så skal det jo afskrives med 25% saldo-afskrivning. Dvs. så får manden kun delvist fradrag i købsåret  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)