Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKYLDER MIG PENGE

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

hey fellow aminoer.

min kammerat fortalte mig at jeg kunne få et større fradrag pga de investeringer jeg har fortaget i i/s selskabet som jeg er en del af..

jeg arbejder som lønmodtager i det offentlige, og spørgmålet er nu, jeg har skudt 50000jern i biksen, til køb af materialer, værktøj osv osv. vi snakker ikke om lagervarer eller lign.

kan jeg så få et personligt fradrag som er på 50000kr dvs 25000i lommen eller???

please ikke for mange tekniske ord, jeg er total skatteblank hehe

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:44

Nej...det kan du ikke ikke direkte via dit indskud.

Dog indirekte, når I/S ´et køber fradragsberettigede materialer mv.

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 16:47

det blev for teknisk!!

er der forskel på indskud og investering?.

når du siger indirekte mener du så tingene er fradragsberettiget når jeg udbetaler pengene gennem firmaet?

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:01

Ja...dit indskyd ryger f.eks. ind på en bankkonto(ingen fradrag)!

Så betaler du omkostninger, varekøb mv. fra bankkontoen(Så er der fradrag)!

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 17:05

Det her er interessant. Hvad hvis jeg har en forretning, hvortil jeg har fået oprettet en kassekredit på 100.000 i løbet af 2008. Lad os så sige at der den 31.12.2008 er trukket 80.000 på kreditten, hvorpå alle indtægter og udgifter i virksomheden flyder.

Så har jeg vel haft et underskud i virksomheden på 80.000 i 2008, og det kan jeg som sådan trække fra i skatten.

Er det korrekt?

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Peter Holmstrand

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 17:28

Det er jo i teorien rigtig nok, hvis du har formøblet alle pengene og der ikke er noget varelager eller noget som skal afskrives og pengene er brugt til drift af en virksomhed, men som du sikkert ved skal der jo laves et regnskab og betales moms. :)

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:33

Kim F. Rasmussen:
og betales moms. :)

Af en negativ indkomst?Wink

Henrik

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 17:37

Når man er SÅ blank på det felt, er man nødt til at hyre en bogholder eller helst en revisor.
Du kan få mange fine svar her, men intet du kan bruge 100 % uden at personen går alle dine bilag igennem.

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 17:46

Klovn:

Kim F. Rasmussen:
og betales moms. :)

Af en negativ indkomst?Wink

Henrik

Ja, det var dumt formuleret! indberettes moms, så kommer der penge tilbage på kassekrediten.:)

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 17:48

Der er en rubrik på selvangivelsen der hedder underskud i privatejet virksomhed. Det er den jeg henviser til. Varelager er vel ligegyldigt hvis det ikke er omsat! Når det bliver det indgår det jo bare som overskud senere?

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)