Du kan også blive godt kørende i en mere fleksibel løsning til de samme penge men uden de begrænsninger som du finder i leje systemer med lukket kildekode. Vi laver custom webshops baseret på open source fra omkring 25.000 og op efter alt efter behov og funktionalitetskrav. Der er ingen designmæssige begrænsninger og der er fri adgang til kildekoden og nul leverandør afhængighed. Læs mere om Open Source Webshop |
Thomas Rosenstand:Sebastian Brandes:Hehe, det er rigtigt. Men jeg tror nu godt, at man kan få en fornuftig Audi til en relativt billig penge, hvis man sætter sig ind i det udbud af webshop-løsninger, der er.
Og hvis du kan nøjes med en brugt Audi, er det jo også fint. Bare husk, at det var den brugte Audi, der var valget, når du nogle måneder senere spørger din mekaniker, hvorfor de andre kører hurtigere, sidder bedre osv. Tingene hænger sammen - og du gør dig ingen forestilling om, hvor mange E-købmænd der har måttet sande, at de ikke kunne "følge med" i deres brugte Audi.
Løsninger som Dandomain og Redpit er IKKE dyre løsninger - slet ikke. De kan tunes og trimmes for en masse penge efterfølgende - bevares. Men at gå efter laveste fællesnævner er der aldrig nogen, der har scoret kassen på. Og omkostningerne ved at udskifte den gamle Audi til en Ferrari kan være ubærlige senere hen i forløbet.
Du kan blive supergodt kørende med en standard platform, noget design og noget fancy funktionsprogrammering til under 40.000 kr. Og det er da en billig Ferrari...
Du har en god pointe, og du leverer den på god måde. Det bliver lige kvitteret med 5 stjerners Amino-karma.
Jeg tror, at vores opfattelse af Audi og Ferrari er forskellig her. Måske skulle vi ty til de rigtige til de rigtige termer i stedet. Som jeg skrev i mit første indlæg, vil jeg umiddelbart anbefale Magento. Det er klart, at man skal gøre sig noget research, før man vælger sin løsning, men Magento dækker manges behov. Magento er open source, og det betyder, at der konstant kommer opdateringer til det, der er rigtig meget support på det, og så er det på trods af sine mange funktioner utrolig let at sætte op. Sætter man et webbureau til at opsætte og lave et design til en Magento-løsning, kan det laves for en ret billig penge. Det er ikke en Ferrari-løsning, for der er stadig begrænsninger -- men det er en god Audi.
En Ferrari-løsning i mine øjne er den løsning, der er 100 % skræddersyet til ens behov. Det koster selvfølgelig knaster, og er man ny iværksætter, mener jeg godt, at man kan tillade sig at gå på kompromis og dermed vælge en lettere tilpasset standardløsning.