Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlig stil på forum

Side 5 ud af 6 (51 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Forstår fuldt ud jeres frustration vedrørende de unge smarte wannabe, men de stakler prøver jo bare at bygge noget op, sandheden skal nok gå op for dem en dag. Vi har jo alle været unge og smarte engang, det skal vi ikke glemme. Tror ikke i skal undervurdere de andre læsere af indlæggene, jeg tror godt de kan sortere i hvem som ved noget og hvem som ikke gør. Det ville være en skam med lukkede debatter vedrørende et emmerne som interessere os alle. Forsvare jeres indlæg synes jeg ikke i skal bruge tid på, i ved jeres svar er korrekt så lad læseren / spørgeren selv vurdere hvem de tror på, det kræver jo ikke mange opslag på google at sortere skæg fra snot.

Det er ærgerligt hvis holdningen er som Thomas skriver "Amino får de rådgivere de ønsker" det er jo umuligt for Amino crew at sortere i alle indlæg og vide hvem har ret. Det må og skal være op til spørgeren / læseren selv at sortere i de svar som kommer.

Så Mikkel og Thomas, kom ind i debatterne igen aktivt - vi kan ikke undvære guldkornene fra de "gamle" garvede eksperter.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 10:15

Ok. Måske det bare er mig, fordi jeg er vant til regnskaber, hvor alt er sort eller hvidt. Der et 1 resultat, og længere er den ikke. Med SEO er svaret nok mere variabelt.

Men nu HAR I jo så Jeres lukkede forum, kan jeg forstå, hvilket behov er der så for yderligere lukkede fora? Grundtanken med Amino er vel ikke lukkede fora - tværtom ?

Og ja, ved godt jeg borer i det Angel ... vil bare gerne forstå argumenterne, der skulle gøre Amino bedre som helhed i forhold til trådens emne "dårlig stil på forum".

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 10:17
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jeg ser mig selv som én af de "gamle fjolser" i SEO-branchen, men jeg kan godt følge at nogle vil have dokumentation for det vi/I siger. Hvor ville det være nemt bare at påstå nogle ting som andre så skal æde i sig fordi man kender insiders. Jeg synes kun det gavner ens påstand at man viser dokumentationen og orker man så ikke det, så har vi jo både "Forslå svar" muligheden samt karma. 

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 10:26

Martin Thorborg:
Altså en ide om, at dem der bidrager godt, får det gratis, mens dem der freewheler skal betale lidt.

Det synes jeg er en fantastisk ide, er i det hele taget for Quid pro quo princippet. Man skal måske bare passe på at forummet ikke bliver fyldt med tom snak for at score indlæg og derved karma (hvis det er sådan det fungere).

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 10:27

Jeg synes, at "overdrevne" signaturer er okay til en vis grænse. I den forbindelse synes jeg så også, at flere af disse "overdrevne" signaturer i flere tilfælde skaber anti-præferencer for afsenderen, da de i flere tilfælde er grimme eller dårlige. Jeg ville selv være meget varsom med at lave et reklameskilt, med mindre man får professionelle til at lave dem, og afprøve dem for sig.

Emnet berører jo generelt emnet om hvor vidt deltagerne i et interesseforum skal/må reklamere til hinanden. I denne relation går jeg personligt helt kold på og ignorerer indlæg, hvis det er reklamer forklædt som meningsudveksling - hvilket i øvrigt er utroligt nemt at se.

Men det er også fordi jeg opfatter Amino som en slags ekstern bestyrelse og sparringspartner. Hvis der sad et bestyrelsesmedlem i mit fysiske bestyrelseslokale og solgte mig ting og sager, så ville jeg nok mene, at konteksten var rimelig malplaceret.

Hilsen
Aleksander

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 10:43

kijo:

Forstår fuldt ud jeres frustration vedrørende de unge smarte wannabe, men de stakler prøver jo bare at bygge noget op, sandheden skal nok gå op for dem en dag. Vi har jo alle været unge og smarte engang, det skal vi ikke glemme. Tror ikke i skal undervurdere de andre læsere af indlæggene, jeg tror godt de kan sortere i hvem som ved noget og hvem som ikke gør. Det ville være en skam med lukkede debatter vedrørende et emmerne som interessere os alle. Forsvare jeres indlæg synes jeg ikke i skal bruge tid på, i ved jeres svar er korrekt så lad læseren / spørgeren selv vurdere hvem de tror på, det kræver jo ikke mange opslag på google at sortere skæg fra snot.

Det er ærgerligt hvis holdningen er som Thomas skriver "Amino får de rådgivere de ønsker" det er jo umuligt for Amino crew at sortere i alle indlæg og vide hvem har ret. Det må og skal være op til spørgeren / læseren selv at sortere i de svar som kommer.

Så Mikkel og Thomas, kom ind i debatterne igen aktivt - vi kan ikke undvære guldkornene fra de "gamle" garvede eksperter.

Jeg lytter... Jeg er glad for, hvis det er tilfældet, at alle (eller de fleste) sagtens kan gennemskue, hvad der er varm luft, og hvad der er substans. Det vil så bare betyde, at jeg ignorerer "tågehornene", og det vil mange sikkert opfatte som arrogant. Jeg er i øvrigt også temmelig arrogant, så det passer sikkert godt nok. Jeg orker bare ikke at argumentere mod direkte tåbeligheder.

Summa summarum: Når jeg fortæller noget her på Amino, der er indiskutabel viden for mig og mine kolleger med samme baggrund, agter jeg ikke at bruge én linje på at dokumentere det. Ofte er lange dokumentationer med højere matematik alligevel helt uinteressant for spørgeren. Jeg forventer ikke, at alle skal tro på, jeg har ret - det er er frit valg på hylde 1 ;-)

Lad os holde skruen i vandet lidt og se, hvad der sker.

P.S.: Jeg mener bestemt ikke, at Amino Crew skal sortere. Det skal brugerne af Amino via de funktioner, der er til rådighed (Foreslå som svar etc.) og ved det lidet skønt klingende "Luk r..." til tågehornene. Så smutter de nemlig ;-)

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 10:59

Thomas - Mener bestemt heller ikke, at der er behov for den store udredning, når man som læser skal vurdere hvem der har ret, og hvem der har mindre ret. Naturligvis kan man stille yderligere opklarende spørgsmål, men eksperterne behøver ikke at dokumentere deres faktuelle indlæg, medmindre de har formuleret sig misvisende.

SusanneK.nu

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:01
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Alene i denne uge har der været mindst 3-4 debatter, hvor jeg har forsøgt at rede trådene ud der hvor det øjensynligt er kikset fuldkommen. Resultatet har hver gang været meget skuffende.

Så lige for tiden er jeg nok mest stemt for at lade SEO-debatterne sejle - og så koncentrere mig om at give gode svar til dem der abonnere på min SEO Support :)

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 11:29

Nå, men nu består Amino jo ikke alene af en SEO-debat, men af mange mange debatter, der hver og en er en del af en helhed - Amino. Hvis SEO-folkene ønsker lukkede fora, hvor de kan debattere sagligt, så ingen alarm fra min side.

Men lukkede fora er ikke svaret på trådens emne, kan vi vel godt blive rørende enige om!

Jeg har henvist mange af mine kunder, sparringspartnere og venner til Amino, og mange af dem er blevet begejstret over tilgængeligheden af kvalificeret viden, og lynhurtigt fået klikket sig ind på en website, der har hvad de skal bruge. Disse vil helt klart komme igen og igen, selvom de måske ikke er faste skribenter på Amino.

Hvis annoncer, signaturer og andre synlige og let tilgængelige henvisninger bliver skjult, og man skal søge i profiler for at finde hvad man søger, tror jeg det vil være for besværligt, og så søges andre græsgange, som direkte søgning på google eller krak. Og ja - ved godt Amino ikke er en telefonbog eller reklamesøjle - men reklameværdien skal man ikke tage fejl af, når en tilfældig lige kommer forbi, og hurtigt finder hvad han søger ;)

SusanneK.nu

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 11:31

Mikkel deMib Svendsen:

Alene i denne uge har der været mindst 3-4 debatter, hvor jeg har forsøgt at rede trådene ud der hvor det øjensynligt er kikset fuldkommen. Resultatet har hver gang været meget skuffende.

Så lige for tiden er jeg nok mest stemt for at lade SEO-debatterne sejle - og så koncentrere mig om at give gode svar til dem der abonnere på min SEO Support :)

Vi har jo diskuteret et par af dem uden for dette forum, Mikkel. Og jeg sidder med samme fornemmelse som du. At være med her på Amino kræver fravalg af noget andet rent tidsmæssigt, og vores branche lider jo ikke ligefrem under mangel på opgaver. Det er givende, god karma og alt det fis at rådgive og hjælpe et sted som her - og det styrker netværket. Men bliver det et spørgsmål om at skulle "redde" nogen fra at følge de decideret skadelige eller tidsspildende råd, der uddeles p.t., er regnestykket nemt. Så fakturerer jeg hellere et kvarter mere ud af min tid til betalende kunder, end jeg bruger dem her. Egoistisk? Ja - det indrømmer jeg gerne.

Jeg lurer med og ser, hvad der sker.

Side 5 ud af 6 (51 indlæg)