Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlig stil i bloggen!

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 20:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette er nok mere en besked til Rune.

Vil du ikke lige skrive beløbet herinde hvis det kommer så langt, at det går til en advokat?

Så må vi sku starte en indsamling og hjælpe lidt til :p det er jo blevet så moderne! :D

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9734
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:05 | Låst
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kan godt give dig prisen - min advokat benytter den standard som der er retspraksis for:

1. Den tid som der er brugt på teksten, dog min. 1 time x min timepris (p.t. 2.500)

2. Dertil lægges 100% fordi der ike er indhentet tilladelse på forhånd

3. Dertil lægges 100% hvis ophavsmanden ikke er angivet

Den aktuelle sag gider jeg ikke sende videre. Jeg kan dog, hvis jeg skal tage indlæg i denne tråd som udtryk for den generelle holding på Amino, konstatere at det fremover bedre kan betale sig at sende det til advokaten med det samme. Hvis alle brokkehovederne her så vil dele regningen, så fint med mig :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:06 | Låst

Altså...... Det var en fejl at han kopierede indlægget istedet for at lave et link. Mikkel påpegede det og nu efter noget diskussion har han fjernet det han har kopieret.

Hvis han stod fast på at have teksten kopieret, SÅ kunne Mikkel køre sin advokat i stilling, men nu som jeg ser det, så er sagen lukket og Rune har nok fået lært noget idag ;)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 21:08 | Låst

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg kan godt give dig prisen - min advokat benytter den standard som der er retspraksis for:

1. Den tid som der er brugt på teksten, dog min. 1 time x min timepris (p.t. 2.500)

Den aktuelle sag gider jeg ikke sende videre. Jeg kan dog, hvis jeg skal tage indlæg i denne tråd som udtryk for den generelle holding på Amino, konstatere at det fremover bedre kan betale sig at sende det til advokaten med det samme. Hvis alle brokkehovederne her så vil dele regningen, så fint med mig :)

Tak for hjælpen ;)

Men nu må du endelig ikk tro det bliver til en vane at vi hjælper hinanden herinde! :D

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:12 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

> Rune har nok fået lært noget idag ;)

Det har han nok :)
Det der skuffer mig er, at der øjensynligt er mange her (læs tråden) som mener at jeg burde være glad for at mine tekster bliver kopieret af andre - og at nogle prøver at trække debatterne væk fra Amino. Nogle mener endda slet ikke at det kan være ulovligt. Det er jeg sgu ked af, for det kan på sigt være med til at give et dårligere Amino - altså, hvis folk i stigende grad forsøger at trække debatterne væk fra Amino, samt at der kommer flere retssager mellem medlemmerne.

Det eneste jeg kan håbe på er, at dem der har ytret sig på en måde der kan få mig til at komme til de konklussioner slet ikke er repræsentative for Amino. Lad os håbe det :)

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 21:17 | Låst

Havde skrevet dette, før jeg så der var 3 andre sider, så ja, der var noget jeg havde misforstået - men lader nu alligevel teksten stå, for undres stadig Smile

Nu er jeg ikke så velbefaren i blogge, men jeg troede det var en slags "hjemmeside" for en selv, hvor man skrev om sine meninger og holdninger og dagligdag og bla bla ... og hvis nogen er så elskværdig at skrive på ens blog, at man er pisse lækker (har ikke læst dit indlæg Mikkel Wink ) er det så ikke ens personlige valg, om man vil publicere roserne på ens andre personlige hjemmesider? Du har jo i og for sig "givet" personen din mening i al offentlighed? Eller er der noget jeg har misforstået ? Surprise

Bedste hilsner

Susanne

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 21:17 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel deMib Svendsen:

Du har stadig ikke forstået at de fleste deltagere i denne tråd, inkl. mig selv, er enige med dig i hvorvidt det er forkert at kopiere kommentarer blindt og genpublicere dem i sin fulde form på den måde som Rune har gjort. Det jeg synes er rystende er din måde at tackle hele "problemet" på. Du brokker dig over at det udvikler sig til en diskussion ("Hvis man beder folk om at fjerne noget de uretmæssigt har kopieret udvikler det sig til alenlange diskussioner" 01-28-2009 20:35), men alligevel vælger du at brokke dig i et åbent forum som Amino!? Hvad havde du forventet??? Du kunne istedet rette din kritik direkte til Rune og ikke til alle Amino brugere. Så havde jeg fx ikke blandet mig Wink

En vigtig kvalitet er at kunne tage imod kritik og bruge den på en fornuftig måde - især når den er berettiget. Det tror jeg simpelthen ikke du er i stand til!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:29 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

> Eller er der noget jeg har misforstået ?

Du skal nok hellere spørge Martin Thorborg, men jeg er ret sikker på, at hans intention med Amino blogs ikke er, at de blot skal bruges som rubrikannoncer for andres websites - blot med ganske korte teasers her. Og jeg tvivler også på, at han vil mene, at alt hvad folk kommenterer på Amino blogs frit kan kopieres til andre websites. Der står i hvert fald heller ikke noget om det nogle steder ...

Nu er det så heldigvis også kun få blogs der udvikler sig i den retning - men de få der så gør, synes jeg der er al mulig grund til at pege fingre ad. For jeg synes simpelthen det er mangel på respekt for Amino at køre den stil. Og det er egentligt det jeg bliver mest harm over - at nogle bruger en masse tid på at hjælpe (nej, ikke bare mig), hvorefter andre bare snupper det for egen vindings skyld. Det er bare ikke i god community-ånd.

Blogs der baseres på bare at kopiere fra andre kaldes iøvrigt normalt for "sblogs" - for "Spam Blogs" - og nej, det er ikke en possitiv ladet betegnelse :)

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 21:39 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lige vedrørende dét at bruge sblogs på Amino, så kan det faktisk være skadeligt for os alle i sidste ende, men samtidig kan det også være svært at sætte en stopper for det, når ma tænker på al den hjælp Martin faktisk har fået fra alle os der har linket til Amino i sin tid med ankerteksten "Iværksætter forum".

Vi gør det jo af flere årsager. For at hjælpe Martin, for at gøre Amino mere populær så flere iværksættere kan hjælpes (hvilket går op i en højere enhed når det kommer til regeringen og SKAT) og så vi kan markedsføre og brande os selv (hvilket vist nok også var det argument, Martin brugte i sin tid). Det kunne alle heldigvis se fornuften i og Amino fik ekstremt mange links.

Min frygt er, at hvis Martin pludselig fjerner nogle af de muligheder, iværksætterne bruger til at promovere dem selv. At nogle så gør det helt forkert er en anden sag. Jeg er helt enig i at det er et problem, når man udelukkende bruger blogs til at trække trafik væk fra Amino - men der har været en del, som har trukket trafik væk fra deres hjemmesider til Amino også... Og dér var der ingen der brokkede sig :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 257
Skrevet kl. 22:07 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolai Christensen:

Dette er nok mere en besked til Rune.

Vil du ikke lige skrive beløbet herinde hvis det kommer så langt, at det går til en advokat?

Så må vi sku starte en indsamling og hjælpe lidt til :p det er jo blevet så moderne! :D

Takker! Wink

Indehaver af searchbureauet OnlinePartners. 

Besøg vores blog om SEO, PPC & SMM.

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)