Som dem der følger med i mit lille liv, ved, så har jeg min andelslejlighed til salg. Derfor har jeg været nødt til at få en afklaring på en lille tvist jeg havde med andelsboligforeningens bestyrelse. Den afklaring har jeg nu fået, og jeg er ikke glad, for den koster mig 30.000 kr. Da min eks og jeg flyttede ind for 5 år siden, lavede vi hele lejligheden om og fik altså også nyt køkken. Nu hvor jeg så skal sælge lejligheden, var jeg jo nødt til at få en afklaring på det, for jeg har selvfølgelig ikke lyst til at sige til nogle købere at køkkenet skal ødelægges inden de kan overtage lejligheden. Bestyrelsen sendte en VVS-mand op for at give et tilbud på hvad det ville koste at få rettet røret ud igen, og han var meget forundret over at de vil have lavet den fine installation om som jo er fuldt ud lovlig. Han syntes det var dybt godnat hvilket han lovede mig at fortælle dem. I øvrigt villle det koste over 20.000 kr. at få det gjort, da det ville kræve samtlige rør flyttet og en del af køkkenet skulle pilles ned for at det kunne lade sig gøre. Det huer mig fandme ikke! Hvis der var en god og sund begrundelse, kunne jeg forstå det, men jeg er eddermame ærgerlig over sådan en princip-beslutning. Så nu er mit spørgsmål om nogle af jer har en fornemmelse af at en advokat kan spare mig for de 30.000, eller om jeg bare skal æde den? Dybest set gider jeg ikke bekymre mig om det, og må jeg æde den, så må jeg æde den - men jeg gider heller ikke være dum og forære 30.000 kr. væk. |
Nu er jeg jo ikke lige super ekspert, men med mindre vi lever i et land hvor folk tror de kan bestemme alt, så få dig en advokat.
her er mine grunde:
1. Det står ingen steder i vedtægterne ergo ved ingen noget om denne såkaldte "regel"
2. Loven siger at din installation er lovlig så loven har du med dig.
Men prøv og tag en snak med en advokat, en snak til 500 kr. kan være 29500 værd i dit tilfælde ;)