Vi har netop åbnet en ny webshop efter lang tids overvejen og tagen mod til. Vi åbnede shoppen d. 1. januar og her efter en ½ måneds tid synes vi, at det ville være skønt at få lidt feedback fra objektive personer.
Så hvad synes I om vores webshop www.bagintown.dk mht. design, brugervenlighed, priser, billeder og lignende. Vi har valgt kun at have Dankort - hvad er jeres holdning til det?
Jeg kan rigtig godt lide jeres header! Det passer rigtig godt!
Dog synes jeg personligt at det ser meget dårligt ud det udsalg billed du har på forsiden. Det bryder virkelig hele det flow som er i designet ellers.
Jeg synes det er rigtig godt det du har skrevet, hvorfor man skal vælge at handle hos dig! Fokuser mere på det på forsiden.
Hvis du har læst Martin Thorborgs epusher, så skriver han at man bør vælge alle kortene, istedet for kun Dankort. Begrundelsen er at hvis man bare bare får meget få salg med kortene, så er det jo egenlig tjent ind. Istedet for nogen kunder, som bare ville havde surfef videre til en anden shop, hvor de modtager Mastercard.
Ellers en meget fin webshop!
Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!
Vi har valgt kun at have Dankort - hvad er jeres holdning til det?
Vores omsætning steg mere end forventet da vi begyndte at tilbyde MasterCard m.v. Ulempen er, at det tager en krig, inden pengene kommer, så det rykker godt på likviteten. Desuden er noget højere gebyr på disse kort, end vi er vant til med Dankort.
Du har navnet, og til dels også shoppen. Men den skal da have meget mere *pang*. Jeg Elsker den lilla farve, men den skal da ikke kombineres med sort og grå i den uendelige kedelighed. Der skal meget mere fart på grafikken i mine øjne.
mht priser er det jo egentlig dejligt billigt, i forhold til mange andre, så det er jo godt nok.
Brugervenligheden kunne jeg ikke finde nogen kommentar til.
Bare se og få sat lidt mere gas på det grafiske udtryk på shoppen.
mht dankort ved jeg ikke, har ikke selv haft nogle erfaringer med KUN dankort webshops, men det er der sikkert andre der har herinde :)
Det allerbedste du kan gøre er, at få en tilfredshedsanalyse direkte ind på din hjemmeside, så dine kunder direkte og enkelt kan komme med en vurdering. Ikke bare på designet, men også dit produktudvalg, levering, service etc.
Du kan selv vælge dine spørgsmål og bagefter trække en rapport.
Det koster ikke ret meget og er en god investering.
Jeg er også helt tosset med navnet og med topbanneret! Det har en klang af "Sex and the city", og det er nok ikke helt dumt.
Min vurdering er, at du vil lidt for meget på forsiden (altså i selv indholdrammen):
Du guider brugeren videre til taskerne
Du fortæller om udsalg
Du forklarer om de gode grunde til at handle på siden
Du vil have folk til at tilmelde sig nyhedsbrevet
Og du viser et udvalg af taskerne
Jeg forstår godt, hvorfor du gør det, men du risikerer at forvirre brugerne. Brugerne vil gerne tages godt imod og tages lidt i hånden. Så mit råd vil være, at du fokuserer på færre vinkler på forsiden. Tilmeldingen til nyhedsbrevet kunne fx være en del af selve bestillingen.
Der er heller ikke noget i vejen for at skifte hovedhistorie på forsiden af og til, så du én uge fokuserer på tilbud og andre uger fokuserer på de gode grunde til at handle på siden.
Det svarer lidt til at skrive en artikel: Der skal kun være én vinkel og én historie. Vil man for meget, forvirrer man læseren.
Jeg kan nu god lide jeres shop – fedt navn og dejligt design, smart men samtidig funktionelt. Personligt kunne jeg nok godt tænke mig lidt mere kreativitet i designet, men det er jo meget individuelt, og hvis I er i tvivl om, hvad der vil være bedst, lyder det som en rigtig fin idé at lave en brugerundersøgelse.
Jeg ved heller ikke, hvor meget et design er med til at holde på folk. Det vigtigste må være, at det ikke irriterer folk og samtidig ikke er fuld kommen ramt ved siden af. Og det synes jeg bestemt ikke, det er.
Jeg surfede lidt rundt og savnede mere uddybende beskrivelser af taskerne. Hvordan med lommer, og hvordan ser de ud indeni? Måske noget mere om de materialer, der er brugt hele vejen igennem også kunne være godt.