Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny hjemmeside + SEO

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 79
Fra  Globus Vask Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Står overfor at skulle opdatere en gammel hjemmeside (egentlig 2-3 stk), eller måske rettere at få lavet helt nye sites. De(t) "gamle" sites er ikke SEO optimerede, men tilmeldt adwords.

Har overvejet forskellige løsninger,

1.Den billige?) En løsning som f.eks. www.bricksite.dk (efterfølgende SEO optimere selv)

2. Mellemløsningen..) En templateløsning med f.eks open source CMS (evt. inkl SEO optimering)

3. Den dyre?) Totalløsning med unikt design fra webbureau inkl SEO optimering

I den forbindelse har jeg 2 spørgsmål.

1) Har ovenstående valg indflydelse på hvor nemt det er at opnå en god SEO placering på Google? Altså er f.eks. Bricksite/template løsning et dårligt/dårligere udgangspunkt for at opnå en god placering, end f.eks en kodet side fra bunden?

2) Er min opfattelse korrekt mht. prisniveau? Eller kan det f.eks svare sig med en unik kodet side fra bunden pga. nemmere SEO optimering (Billigere SEO omkostning + flere kunder)??

På forhånd tak! 

Vask og udlejning af linned, beklædning og måtteservice til private og offentlige virksomheder

Globus Vask & Måtter

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:38

Hejsa

Jeg er ikke videre udlært i SEO'ens kunst (overhovedet!) og har ikke som sådan noget kendskab til bricksite.dk.

Så du får lige min mening sådan helt generelt uden ekspertfylde Big Smile

Jeg tror ikke der er den store forskel SEO mæssigt mellem løsning 2 og 3 i udgangspunktet. Hvad der måtte være af særlige elementer som din SEO mand siger er nødvendige kan præcist (eller mindst) lige så nemt laves til et open source CMS som til et closed source. Ud over det, så tror jeg at de store open source CMS'er fra start er forholdsvist godt optimerede teknisk, her kan closed source givetvis godt halte, naturligvis varierende fra leverandør til leverandør.

Uden at have nogen viden om det, så kunne jeg godt forstille mig at løsning 1. er dårligere end de to andre.

Jeg er fuldstændig overbevist om at SEO ikke skulle være grunden til at vælge closed source frem for open source. Der kan være en masse andre ting som kan gøre at et closed source system kan være bedre. Men det er ikke det tråden handler om, så jeg skal nok lade være med at forsøge at sælge noget Big Smile.

I forhold til prisniveau, så vil jeg sige at det er korrekt ud fra en generel synsvinkel.

Mvh Peder

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 14:52

Det er bestemt ikke let at svare på det spørgsmål.

Jeg kender heller ikke selv bricksite og ved derfor ikke ret meget om deres standard templates, ej ved jeg heller hvor dygtig du er til søgemaskineoptimering. Men jeg ved at alle CMS'er kan ødelægge deres eventuelle søgemaskinevenlighed, hvis skabelonen opbygges forkert eller hvis skabelonen generelt har en dårlig arkitektur i forhold til søgemaskineoptimering

Men jeg kan fortælle dig, at du ikke kan købe et CMS med søgemaskineoptimering. Du kan købe et CMS der er søgemaskinevenligt og hvor du har mulighed for at udfylde unikke sidetitler og meta tags (forhåbentligt standard idag) og du kan købe søgemaskineoptimering ved siden af  - eller lave det selv, hvis du kan.

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Nov 05
Indlæg ialt: 302
Fra  dotSEO ApS Skrevet kl. 15:20

Så længe at du i det system, du vælger har mulighed for at tilpasse sidetitler, meta tags og template/design har du et godt udgangspunkt i forbindelse med søgemaskineoptimering af dit website.

Suppleret med godt unikt indhold og linkbuilding er du godt på vej Yes

Dbh. Paw Hellegaard

SEO konsulent fra dotSEO ApS: Søgemaskineoptimering

Fra Give
Tilmeldt 8. Aug 06
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 16:12

Hej

Jeg levere hjemmesider efter dit punkt 3. Men det er bestemt ikke den dyreste. Open Source websites kan være mindst ligeså dyre, hvis du skal have et eksternt firma til at sætte det op designe det.

Samtidig er alle dine valg SEO venlige. Det der er vigtigt i den sammenhæng, er at siden sættes korrekt op fra start, og at indholdet er relevant. Derefter kan man benyttes sig af de gængse SEO metoder, som alle systemer understøtter.

Du kan se mere på www.hedeby.net/Hjemmeside/

Mvh.

Lasse

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 07:25

Hedeby.Net:
Derefter kan man benyttes sig af de gængse SEO metoder, som alle (enkelte, red.) systemer understøtter.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

> 1.Den billige?) En løsning som f.eks. www.bricksite.dk (efterfølgende SEO optimere selv)

Jeg kender ikke lige Bricksite, men alt efter hvad dine ambitioner er, vil du typisk med tiden løbe ind i begrænsninger du ikke kan leve med. I forhold til hvor godt det er til SEO kræver det at man ser nærmere på systemet.

> 2. Mellemløsningen..) En templateløsning med f.eks open source CMS (evt. inkl SEO optimering)

Med mindre du selv kan programmere kan det hurtigt blive kostbart - og det største problem er, at du ikke kan være helt sikker på hvad du får før det er færdigt, og regningen ligger der. Og så skal du huske på, at det løbende kræver en del resurser, at sørge for, at systemet hele tiden er opdateret og sikkert.

> 3. Den dyre?) Totalløsning med unikt design fra webbureau inkl SEO optimering

Du skal normalt regne med, at jo mere du bruger på dit CMS - jo mere skal du bruge på SEO :)
Jeg har stadig til gode at se det danske webbureau der faktisk ved ligeså meget om SEO som de bilder kunderne ind ...

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 10:20

Ang Bricksite, så ved jeg at man for en måned siden ikke kunne lave unikke sidetitler, hvilket absolut er et kæmpe minus mht SEO.
DVS alle sider har samme titel og beskrivelse - ikke godt!

Men som sagt, så var situationen sådan for en måned siden, om de har fået det ændret ved jeg ikke.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:24

Tobias Thaastrup-Leth:

Ang Bricksite, så ved jeg at man for en måned siden ikke kunne lave unikke sidetitler, hvilket absolut er et kæmpe minus mht SEO.
DVS alle sider har samme titel og beskrivelse - ikke godt!

Men som sagt, så var situationen sådan for en måned siden, om de har fået det ændret ved jeg ikke.

Det ser ikke ud til at det har ændret sig.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 10:33

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg har stadig til gode at se det danske webbureau der faktisk ved ligeså meget om SEO som de bilder kunderne ind ...

Søg ej længere!

Vi ved præcist så lidt som vi siger til vores kunder Big Smile

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)