Står overfor at skulle opdatere en gammel hjemmeside (egentlig 2-3 stk), eller måske rettere at få lavet helt nye sites. De(t) "gamle" sites er ikke SEO optimerede, men tilmeldt adwords. Har overvejet forskellige løsninger, 1.Den billige?) En løsning som f.eks. www.bricksite.dk (efterfølgende SEO optimere selv) 2. Mellemløsningen..) En templateløsning med f.eks open source CMS (evt. inkl SEO optimering) 3. Den dyre?) Totalløsning med unikt design fra webbureau inkl SEO optimering I den forbindelse har jeg 2 spørgsmål. 1) Har ovenstående valg indflydelse på hvor nemt det er at opnå en god SEO placering på Google? Altså er f.eks. Bricksite/template løsning et dårligt/dårligere udgangspunkt for at opnå en god placering, end f.eks en kodet side fra bunden? 2) Er min opfattelse korrekt mht. prisniveau? Eller kan det f.eks svare sig med en unik kodet side fra bunden pga. nemmere SEO optimering (Billigere SEO omkostning + flere kunder)?? På forhånd tak!
|
Hejsa
Jeg er ikke videre udlært i SEO'ens kunst (overhovedet!) og har ikke som sådan noget kendskab til bricksite.dk.
Så du får lige min mening sådan helt generelt uden ekspertfylde
Jeg tror ikke der er den store forskel SEO mæssigt mellem løsning 2 og 3 i udgangspunktet. Hvad der måtte være af særlige elementer som din SEO mand siger er nødvendige kan præcist (eller mindst) lige så nemt laves til et open source CMS som til et closed source. Ud over det, så tror jeg at de store open source CMS'er fra start er forholdsvist godt optimerede teknisk, her kan closed source givetvis godt halte, naturligvis varierende fra leverandør til leverandør.
Uden at have nogen viden om det, så kunne jeg godt forstille mig at løsning 1. er dårligere end de to andre.
Jeg er fuldstændig overbevist om at SEO ikke skulle være grunden til at vælge closed source frem for open source. Der kan være en masse andre ting som kan gøre at et closed source system kan være bedre. Men det er ikke det tråden handler om, så jeg skal nok lade være med at forsøge at sælge noget .
I forhold til prisniveau, så vil jeg sige at det er korrekt ud fra en generel synsvinkel.
Mvh Peder