Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dør Amino?

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Vi slår traffil-rekord hver dag, så jeg forstår ikke helt hvad du mener.

Disse rekorder betyder for mit vedkommende, at der er mange flere tråde, som er ligegyldige for mig, hvilket igen betyder, at jeg skal lede mere efter snapsene. Men der er da fortsat rigelig med viden opmagasineret heromkring.

mvh Hans

Fra Vojens
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 15:01

Ja, jeg synes nu at der er god gang i Amino - i flere måneder læste jeg med fra "sidelinien", før jeg tog mig sammen og fik mig registreret - et super sted med mange gode tips og kompetente svar...

Sjovt at læse om de forskellige holdninger til finanskrise - så er det ikke kun herhjemme hos os at vi føler, at der er temmelig megen "blæst" om det. Jeg kom til at tænke på fugleinfluenzaen (vi har et par ænder) - der kan man virkelig sige, at "en myg blev til en elefant", den dag i dag er der endnu ikke nogen der helt konkret kan fortælle, om det er vilde fugle eller industrien der spreder virus.
Det var vist lige et sidespring......Smile

Kattebladet for hele familien - www.minvenkatten.dk

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 15:25

Som jeg ser det, er problemet med Amino, at det ofte går meget op i tråde a la "Jeg har et problem med det og det", hvorefter der kommer 10 svar med "Nu skal du bare høre, hvordan vores firma kan hjælpe dig...".

Det er også fint nok, at Amino kan bruges på den måde, men jeg kunne godt savne lidt flere holdningsbaserede debatter, hvor folk deltog ud af interesse og ikke kun ud fra et konkret behov for hjælp eller ud fra et konkret ønske om at sælge en vare.

Måske kan man fra Amino's side lave nogle debatoplæg en gang imellem om et eller andet aktuelt emne?! Det kunne måske få gang i sagerne...?

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 506
Skrevet kl. 16:52

Nej Amino er ikke død, det har jeg fundet ud af

Og som sagt tror jeg sku heller ikke på finaskrisen, mange bruger den som en undskyldning for de dårlige købmænd de nu en gang er

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min udsigt:

* Flere venner er ved at gå personligt konkurs pga. investeringer der nu ikke kan finde yderligere finansiering.
* Amino har meget sværere ved at finde store annoncører.
* SPAMfighter er gået godt 1/3 ned i omsætning og det er meget, meget sværere for os at inddrive gæld.
* Jeg har mistet godt 40 % af min kapital pga. aktier og ejendomme.
* Jeg får langt flere mails fra iværksættere der har mistet deres investor, ikke kan finde kapital, er ved at gå på røven...
* Bilsalget i USA er gået ned med godt 50%
* Microsoft, Logitech, B&O, DHL og uendelig mange andre fyrer 10.000 vis af medarbejdere.
* Jetblue har skåret 1/3 af deres flyafgange til Disney World væk.
* Alle ansatte i Las Vegas taler om hvor få mennesker der i byen og hvor slemt det rammer dem.
* Mange byggerier world wide er gået i stå pga. mangel på kapital.
* Mange banker er gået konkurs.
* Antallet af tvangsaktioner i USA er steget med 80% siden sidste år.
* Alle direktører jeg kender skider grønne grise og ser ultra sort på fremtiden og jeg kender mange..
* kloge mennesker mener at USA måske går konkurs i år..

Gad jeg, så kunne jeg blive ved i timevis, men det gider jeg ikke.

Jeg gad derimod godt sidde der hvor i sidder, for der må udsigten være en anden..

Når det så er sagt, så piver jeg bestemt ikke. Jeg syntes det er pisse spændende, da det rusker op i en masse ting og skaber muligheder, men at lade som om der ikke er krise i verden, det er enten dumhed eller dumhed..

Dbh Martin

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 17:16

Martin Thorborg:

Når det så er sagt, så pive jeg bestemt ikke. Jeg syntes det er pisse spændende, da det rusker op i en masse ting og skaber muligheder, men at lade som om der ikke er krise i verden, det er enten dumhed eller dumhed..

Dbh Martin

Haha... Martin du har altid være så pragmatisk Big Smile

Men ja, det er nogle kedelige tal du kommer med, det er ikke overdrevet morsomt at være i den amerikanske arbejdsklasse lige nu. Korrekt det giver muligheder én mass for dem der kan og vil (og er makroøkonomisk teoretisk enormt spændende), men resten (som ikke har unaturlige interesser i økonomi) kommer til at lide.

Mvh Peder

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 19:31

MartinL:

Og som sagt tror jeg sku heller ikke på finaskrisen, mange bruger den som en undskyldning for de dårlige købmænd de nu en gang er

Finanskise eller ej, så er der sket noget som rammer mange mennesker - iværksættere eller ej.

Personligt har "finanskrisen" givet mig sådan et los i r.... i forhold til at komme i gang med at finde andre indtægtsmuligheder, og det er jo ikke så ringe endda. - Typisk mig, at jeg ikke bare tager det af mig selv frem for at skulle "tvinges" Embarrassed

Jeg synes vi går en spændende tid i møde og personligt bliver hjernecellerene bare brugt endnu mere end før, i forhold til at overleve og gerne fortsætte væksten af en sund og fornøjelig forretning.

Heldigvis nåede jeg at få et lån FØR krisen gik i gang, men jeg føler nu stadig med de mange som ikke var så heldige som jeg selv var

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan godt være at nogen nu vil sidde og ryste på hovedet og mener at det ikke er strategisk smart at smide det ud i et åbent forum.
Men her er ihvertfald krisen set igennem min linse:

Mange af mine kolleger i den grafiske branche er hårdt ramt. Mange grosister inden for forbrugsstoffer (papir, farver m.m.) har været nødsaget til at sætte priserne op - nogle steder med op omkring 10% - på grund af bl.a. den økonomiske situation i USA og generelt stigende omkostninger. Jeg kan komme i tanke om de første fire trykkerier som har drejet nøglen om i løbet af det sidste halve år, ligesom at der er mange andre som har måtte afskedige folk for at kompensere for manglende opgaver. En del små reklame- og webbureauer, som har siddet med et par enkelt halvtunge kunder har også måtte lukke og slukke, da de ikke længere har kunne holde hjulene igang, da deres kunder har trukket stikket eller selv er lukket.

Jeg vil ikke lægge skjul på at vi i MediaMouse godt kan mærke "krisen", eller hvad vi nu skal kalde den.
I starten af året mærkede vi de første krampetrækninger. Det var da vores kunder i restaurationsbranchen pludselig kom og skulle have lavet alle deres menukort, prisskilte m.m. om. En af restauratørerne fortalte mig tilbage i marts, at de var tvunget til at øge priserne, da f.eks. en gennemsnitlig god kylottesteg på 1 kilo var steget med 64% i indkøb siden årsskiftet. Alle deres mælkeprodukter (mælk, ost, fløde, smør m.m.) var stedet med noget der lignede 42%. Han havde simpelthen regnet ud, at hvis de blot ventede et par måneder med at bruge penge på at få os til at ændre alle deres lister, skilte, menukort m.m., så ville de have tabt så mange penge, at de ikke længere ville have penge til at få lavet ændringerne..... Tongue Tied.

I foråret begndte vi at få problemer med at få penge ud af de kunder vi havde inden for håndværksfagene. Nogle af dem forsvandt sporløst fra jordens overflade fra dag til dag. Inden for én måned gik vi fra at have en 2-3 prisforespørgelser fra håndværkere om dagen, til at have ca. to om ugen. Og dem som kom med forespørgelserne var vel og mærke nye kunder - ikke nogen af vores ellers tidligere faste kunder.

I løbet af sommeren kom turen til vores kunder i detailhandlen. Det dårlige sommervejr ramte mange af dem hårdt. Vi lavede ufatteligt mange "20%", "40%" skilte og tøjtags til butikkerne, da de var paniske for at brænde inde med sommerkollektioner de ikke ville kunne komme af i tide.

Samtidigt med dette, så kom turen til os selv. Fra starten af august til slutningen af november 4-dobblede mængden af kunder som vi måtte have vores advokat til at tage en snak med og gøre dem klart at næste skridt var fogedretten. Det er altså en sindsyg stigning vi snakker om! Endvidere havde vi sammen med vores revisor og advokater måtte fintunet vores rykkerprocedurer, så det hele kørte fuldstændig snor-lige og helt synkroniseret omkring rykkerskrivelser og videresendelse til inkasso.

I efteråret blev vores kunder inden for ejendomsbranchen ramt. Både mæglere og udlejningsselskaber stoppede projekter fra dag til dag og de få af dem som vi stadig så noget til, var yderst bekymrede og netop skulle have lavet noget materiale for at forsøge at holde bare lidt gang i hjulene.

I september måned begyndte vores kunder inden for bilbranchen at have problemer. Ca. halvdelen forsøgte at få gang i hjulene ved at øge deres markedsføring, hvor imod at den anden halvdel skar helt ned på al markedsføring. Så hos os gik det så nærmest lige op. Men det var stadig helt tydeligt at noget virkelig skidt var ved at ramme bilforhandlerne m.m.

I oktober/november måned kom anden bølge imod vores kunder i detailhandlen. En skidt sommer havde i forvejen tvunget en del af de mindre butikker til at tærre på deres reserver eller ligefrem tvinge dem over i at køre på kassekreditterne. Mange af dem var rigtig bange for hvordan julen skulle gå og mange sagde ligefrem at januar-udsalget ville blive det afgørende punkt - enten overlevede de eller også så gik de konkurs. Da panikken så pludselig fik alle over i at starte udsalget allerede i december måned, så var nogen som direkte meldte ud til os, at de godt ville have lavet ting, men de tvivlede stærkt på om de ville kunne betale foreløbig hvis det skulle være i samme stil som de plejede at få lavet . De havde simplthen ikke penge til at kunne få lavet den slags marketingsmateriale, skilte og lignende som de plejede at få lavet, men var tvunget til at vælge nogle af de billigste løsninger muligt, da de omvendt blev nødttil at gøre deres kunder opmærksomme på at der var udsalg.

Midt i alt dette kaos, så er jeg glad for at MediaMouse har kørt med en ret timet strattegi og har kunne kompenseret for de forskellige "udsving" der har været, ligesom vi løbende har fået nye kunder ind. Det har dog krævet tid og kræfter at holde fingeren på pulsen, men det har været stærkt medvirkende til at vi i 2008 nåede budgetterne og stadig vækster - på trods af at vi har måtte se en nogle af vores kunder forsvinde. Så jeg vil sige det så firkantet, at vi ikke decideret har mærket noget til krisen rent økonomisk, men vi har sørme hørt meget om den og den har kostet os meget i tid - og den har kostet nogle kunder og ekstra advokatomkostninger.

Ovenstående er nu og her i Danmark.... ikke i USA.
Så dem som mener at de ikke kan mærke krisen vil jeg vove at påstå enten er meget heldige, eller også så står de med hovedet i busken.

/Jesper

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:00

For f.... hvor blev det et langt indlæg..... Jeg må snart se at bruge krudtet på at skrive en bog i stedet for.
Men omvendt, så ville det jo nok blive en kæmpe satan på mange bind..... Geeked.

/Jesper

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 22:04

Jesper Norbøll:
For f.... hvor blev det et langt indlæg..... Jeg må snart se at bruge krudtet på at skrive en bog i stedet for.
Men omvendt, så ville det jo nok blive en kæmpe satan på mange bind..... Geeked.

Kære Jesper

Fortsæt endelig med at skrive dine lange men GODE indlæg, for så har du da mindst en der trofast læser det hele.

Og smid mig gerne på dit "nyhedsbrev" - for jeg vil da gerne have besked når bogen er ved at være på trapperne, og læser gerne mange bind - man skal vel bare starte et sted og tage dem som de kommer frem eller?

Yes til at du fortsætter med at skrive dine lange indlæg

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)