Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Verbalt terror på Amino.

Side 4 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn:
Ufatteligt at en reference for Politiken kan blive til en diskussion om MLM koncepter.

Jeg læser ikke Politiken men jeg har læst Runes indlæg. Runes indlæg indeholder bl.a.:

• Runes holdning om at der er for meget Outlaw på Amino
  • Henvisning til Hitler-sammenligning på Amino som jeg ikke selv har set.
  • Alle mulige insinuastioner om hvem der er Trolls og ingen konkrete eksempler.
  • Runes ønske om at lukke munden på flere folk

Dét er denne del jeg forholder mig til og det er i mine øjne meget mere negativt end noget jeg nogensinde har skrevet på Amino.

Klovn:
Stort set sideløbende med Rune udtrykte glæde over at få Anders Bircow med i sit projekt ,

Jeg husker tråden (som ikke er sideløbende), men ikke om jeg har deltaget. Jeg husker at ekstrabladet kaldte Bircows arbejde med Amway for regulær svindel og ulovligheder. Det måtte de så senere dementere fordi de beskylder Bircow for kriminelle forhold han ikke er dømt for. Bircow har bragt links til disse kendelser på sin hjemmeside.

Når folk får et 'tillykke' for at få finansiering er det jo netop fordi folk kan glæde sig på andres vegne. Det betyder ikke du skal ønskes tillykke.

Klovn:
(uagtet at Runes projektet ikke har noget at gøre med MLM).

Vi er flere der med rette kan kritiseres for ikke at skelne mellem Multi-Level-Marketing (MLM) og Network-Marketing - korrekt?

Klovn:
Som jeg læser tråden var det oplæg til at vi som debattører trods alt kommunikerer på en ordentlig og respektfuld måde. Starte et svar med at spørge hvor gammel man er? - det er ikke respektfuldt.  - og svarer nogenlunde til at indlede et svar med "Er du dum eller hva?.

Én ting er hvad du tolker og en anden hvad der står. Alt hvad du skriver er jo objektivt forkert idet det oprindelige indlæg er en fortale for censur, karantæner og politianmeldelser på Amino. Læs det lige igen.

Læs også igen tråden hvor du indirekte beskylder mig for noget, der i bedste fald er en misvisende fremstilling. Hvis du tilslutter dig Runes tråd om 'Verbalt terror på Amino' burde det jo ikke være nødvendigt at opfinde en virkelighed, men være synligt for alle. Du bør have konkrete eksempler at linke til. Du behøver ikke lave kontrafiction som du gør i ovenstående. Jeg står inde for mine skriverier.

(Overvej også om du selv synes jeg burde have en mulighed for at klage til moderator - som så skulle afgøre og udelukke dig - over din misfremstilling af mit synspunkt. Jeg siger 'nej tak')

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 00:11

udvikler:

Jeg læser ikke Politiken men jeg har læst Runes indlæg. Runes indlæg indeholder bl.a.:

• Runes holdning om at der er for meget Outlaw på Amino
  • Henvisning til Hitler-sammenligning på Amino som jeg ikke selv har set.
  • Alle mulige insinuastioner om hvem der er Trolls og ingen konkrete eksempler.
  • Runes ønske om at lukke munden på flere folk

Dét er denne del jeg forholder mig til og det er i mine øjne meget mere negativt end noget jeg nogensinde har skrevet på Amino.

Jeg synes at du burde læse, artiklen som dette indlæg bygger på, inden du udtaler dig. Det er bare min mening.

udvikler:

Klovn:
(uagtet at Runes projektet ikke har noget at gøre med MLM).

Vi er flere der med rette kan kritiseres for ikke at skelne mellem Multi-Level-Marketing (MLM) og Network-Marketing - korrekt?

Jeg har før nævnt at jeg ikke har noget med MLM at gøre, og nu kan jeg så oplyse dig at jeg ikke har noget at gøre med NM, og Amway.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Klovn:

Hmmm.... Det er jo lige før Runes reference til Politikens artikel holder stik. Lidt populært sagt kan man sige, at så blev MLM kortet spillet. Smile

Ufatteligt at en reference for Politiken kan blive til en diskussion om MLM koncepter. Stort set sideløbende med Rune udtrykte glæde over at få Anders Bircow med i sit projekt , var der en anden tråd hvor en anden Amino have fået sin finansiering i Banken på plads. Sidstnævnte tråd fik massevis af positive tilkendegivelser. Runes glade nyhed blev vendt til en underlødig MLM tråd (uagtet at Runes projektet ikke har noget at gøre med MLM).

Det var vel i realiteten mig der bragte mlm på banen i denne tråd ved at pointere at jeg ikke finder tonen eller meningsudvekslingen så skadelig, men derimod ser de personer som vekslere i andres uvidenhed, eller mindre erfaring, til at lokke dem med i tvivlsomme projekter (som mlm eventyrerne jo er oftest) som et langt størrer problem for den fællesskabs community tanke som ligger til grund for et site som Amino - hvor vi vel om noget kan siges, på ganske dansk maner, forstår at løfte i folk og derved styrke hinanden i en grad så summen af de fælles erfaringer, og den menings- og erfaringsudveksling som finder sted, er større end de enkeltes bidrag i sig selv.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 02:55

Dyrebilen.dk:

Hej

Der er nogle, der som jeg, som har valgt at bruge firmanavn som hhv. profil og signatur. Det gør jeg helt bevidst fordi det kan være rart for modtageren af et råd at se hvem der står bag. Andre gør det måske fordi de har hørt at det gør godt for deres synlighed på nettet, og andre igen henter kunder på Amino, og det synes jeg faktisk giver en mangfoldighed der giver seriøsitet, - frem for de helt anonyme fora. Synes man at der er en risiko ved det, kan man på Amino vælge at skrive med et til lejligheden opfundet profilnavn.

I mit firma passer vi også kæledyr for kendte mennesker, men jeg kunne aldrig finde på at bruge disse i min markedsføring, selvom flere faktisk har givet tilladelse til det fordi vi også laver velgørende arbejde som de synes om.. Det gør jeg ikke, fordi ALLE har en holdning til kendte mennesker, netop som det også er beskrevet i den artikel som Rune linker til. Jeg bemærkede at Rune i en tidligere tråd ville benytte sig af en persons kendthed -og det gav bagslag - og det fornemmer jeg en vis bitterhed fra Runes side omkring. Derved bliver Rune faktisk selv en troll, dvs. at dagsordenen er en anden end lige at rydde op på Amino generelt. Det mener jeg fordi jeg faktisk ikke har oplevet problemet som særligt fremherskende på Amino, modsat mange andre fora jeg deltager i. Det skal selvfølgelig ikke forhindre Rune i at tage problemet som et generelt problem, men det skal jo heller ikke forhindre mig i at skrive at jeg tror der ligger noget andet bag.

Martin Thorborg havde også et udfald i en anden tråd, og tilbød 1000,- for at debattøren blev væk fra Amino. Vedkommende havde angrebet en virksomheds prispolitik som værende ublu, og til det kan jeg kun sige at Martin Thorborgs reaktion var forventelig. Martin har jo selv fortalt hvordan han satte prisen på sit udlejningssommerhus op til det dobbelte, og udgiver en e-bog som ikke er noget litterært skønværk til omkring et par tusind kroner med stor succes, - men det betyder jo ikke at vedkommende ikke har lov til at have sit synspunkt.  Det er jo fint nok at lave lydudsendelser i sin bil (og lytterne kan så glæde sig over at han ikke behøver at benytte public transport)  eller lave video siddene i en stol op ad en panelvæg og så stadig have 500 visninger, - men det bliver det nødvendigvis ikke særligt smart af. Hvad der virker for Thorborg, virker nødvendigvis ikke for andre. Thorborg har en kendisfaktor og tidligere succes bag sig og er nu igang med sit USA eventyr og det giver tilhængere som ukritisk hænger ved læberne. Andre som jeg, tænker at hvis manden er forkølet kan han vel holde kæft så længe, - men det falder nok ikke Thorborg ind. Det er også fint nok, - det er dét jeg kan lide ved ham, men det er nok ikke lige den måde vi andre skal gribe det an på.

Min pointe er, at hvis man hopper op på podiet i et forum, så man hvad enten man hedder Martin Thorborg eller Michael, finde sig i at andres begejstring for ens egen genialitet, nødvendigvis ikke matcher ens egen begejstring for sig selv eller sit firma. Det kan man så blive skuffet over, men det er nu engang sådan at vi alle har en forskellig tilgang til livet, og ikke mindst forskellige erfaringer med os i bagagen. Det bliver vi hver især nødt til at forholde os til, og så kan det ikke nytte noget at vi forlanger at der skal være en slags gårdvagt, - den slags autoriteter er forbeholdt de umodne.

At der skulle være verbal terror på Amino, det er altså at strække den lige langt nok. Det kan jeg slet ikke genkende.......

/Michael

PS. Hvis jeg får en PM fra MT så er det 12K pro anno.Geeked

Hej Michael

Det er helt ok at du ikke kan lide mig, sådan er det når man brander sig hårdt.
Nogle mennesker kan lide mig og andre hader mig, så jeg er glad for dit indlæg. Det betyder at mit brand er blevet mere skarpt og det er noget jeg har arbejdet på længe.
Det er sjovt, for jeg hører en del Howard Stern. På et tidspunkt fik han sine lytterratings og hans fans lyttede til ham i 45 min. ad gangen, mens dem der hadede ham lyttede til ham i 2 1/2 time. Ikke at jeg vil sammenligne mig med Howard Stern, men det er nu sjovt at du lytter til min Podcast, køber min bog og ved besked med mit sommerhus, når du så tydeligvis ikke kan lide mig. Så lidt Howard er der i mig alligvel, fedt!
Nuvel, nu skal jeg ind og lave mit nye podcast færdigt, så du kan godt begynde at glæde dig til at bande af PC'en ;-)

Slutteligt, så når du ikke Jørgen til sokkeholderne, så en tusse får du ikke. Du kan få en kopi af min "Iværksætter til jeg dør" bog, så kan du lave lidt Wodoo på den :-)

Op med humøret min ven, jeg er der for dig!

Dbh Martin

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 03:02

Har lige læst tråden med og jeg vil også sige at stemning på Amino er rigtig god, i forhold til så mange andre forummer på nettet. Folk er utrolig hjælpsomme, og det er rart at være på Amino. Der er nogle skvathobeder alle vegne, også på Amino. Det kan der ikke rigtig gøres noget ved, desværre..

Fed holdning Thorborg. Jeg er enig. Som du tidligere også har sagt, så hvis en ting er meget populær, og alle elsker den/det, så dør det hen. Derimod, hvis der nogle som hader det, så bliver det holdt i live. Og gudskelov for at vi ikke alle holder af de samme personer, så ville livet da blive utrolig kedeligt ;)

Fortsat god weekend.

Casper.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 05:55

Martin Thorborg:

Nogle mennesker kan lide mig og andre hader mig, så jeg er glad for dit indlæg. Det betyder at mit brand er blevet mere skarpt og det er noget jeg hararbejdet på længe.

[Masser af Martin Thorborg sludder som ikke er rettet til mig]

Op med humøret min ven, jeg er der for dig!

(citatet til en anden)

Ved du hvad, Martin. Jeg tror det er svært at finde indlæg hvor jeg fedter for dig, for jeg har været uenig i en masse tiing du har skrevet. Det er måske især fordi du ikke har en pressesekretær eller rådgiver til at lave Amino indæg, men skriver dine forkete holdninger frit fra leveren ;-) Jeg bliver nød til at falde på halen og sige at jeg aldrig har oplevet repressialer fra dig eller Amino-crew på nogen vis. Jeg har krydset klinger med masser af Aminoer, men det viser sig jo efterfølgende at det ikke var så slemt endda og vi alle sammen overlever. I mine øjne er det en enorm styrke at Amino er så rummelig og tolerent, tak for det - og godt set at dig! Jeg har fuld opbakning og respekt for de principielle holdninger omkring debatten på Amino som du udtrykker i denne tråd. Det er nemt at påstå at brugerne kan ytre sig frit på Amino, men det kan de jo faktisk og det sætter jeg meget pris på.

Folk der stadig læser med i tråden, men er i tvivl, kan nøjes læse de to første indlæg.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 08:20
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Rune synes du ik selv det her er en lidt for smart måde at prøve at lave et payback på. Vi ved begge at det hele handler om at du ik kunne forsvarer din kammerat som forsøgte at sælge folk et "fake" mlm produkt. Han vidste jo intet selv om det og kunne ik besvarer et eneste af de kritiske spørgsmål på tråden blot sige han havde hemmelige info som han ik ville dele. Du prøver forsvarer ham uden held og bliver talt ned til fordi du måske ik er vildt objektiv men debattere fordi du kender din ven.
Så mener du efterfølgende at der er for meget Trolls på Amino for at bruge dine egne ord. Altså i mine øjne var du jo lige præcis den Troll i debatten med din ven da det var dig der kørte den afsporet... Er der ik noget der hedder "man skal feje for sin egen dør før man fejer for andre" ;)

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 08:34

Martin Thorborg:
men det er nu sjovt at du lytter til min Podcast, køber min bog og ved besked med mit sommerhus, når du så tydeligvis ikke kan lide mig.
Martin Thorborg:
Det er helt ok at du ikke kan lide mig, sådan er det når man brander sig hårdt.

Hej Martin

Når jeg nu ikke får nogen penge alligevel, kan jeg godt fortælle at jeg godt kan lide dig, (det skriver jeg faktisk også) men det er nok bare ikke for det du havde regnet med, og at være markant er ikke det samme som at være skarp ;-) Med hensyn til at læse/høre dine ting, så er det således at jeg også læser om hvad Pia Kjærsgaard går og øffer sig omkring, og det bliver hun vel ingen Howard Stern af?

Jeg kan ikke helt svinge mig op til hverken at elske eller hade mennesker jeg ikke kender, så hvis betingelsen for at jeg må få din bog er at jeg skal lave Wodoo på den, - så må jeg desværre afstå ;-) Giv den istedet til et ungt menneske uden så megen erfaring i bagagen.

Noget  jeg vil give dig, er til gengæld at din kommentar til mig er et fint eksempel på hvordan man kan svare tilbage på et kritisk rettet indlæg mod ens firma/person uden at det på den måde bliver verbal terror. Det behøver ikke at ende ud i fordragelig enighed og "nej hvor vi hygger"  altsammen.

Jeg er nu altid i godt humør, og jeg har fået nye venner på Amino. Så jeg er glad for at det var Howard Stern der er dit forbillede og ikke Berlusconi ;-)

/Michael

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Mar 08
Indlæg ialt: 124
Fra  Last Touch Skrevet kl. 08:46

udvikler:
Last Touch:
MEN Thorborg har altså fat i noget meget vigtigt; uanset hvordan du prøver at blokere, IP-banne eller måske ligefrem politianmelde disse folk, så skal de nok komme tilbage på Amino -

Vi er fundementalt uenige. Jeg mener godt du 'må' markedsføre dine malerier på Amino overfor os andre. Jeg mener også at andre 'må' kritisere kvaliteten og prisen af dem. For mig er det ikke et spørgsmål om at du får mindre kritik fordi vi griber tingene an på den ene eller den anden måde. Hvis folk kan lide dine malerier kan de købe dem men det er ikke mere forkert at kritisere dem.

Det er den frie meningsudveksling der har værdien i det lange løb,

Hej udvikler

Jeg tror vi snakker forbi hinanden her. Jeg tager i mit indlæg slet ikke holdning til, om det er mere eller mindre forkert at kritisere eller rose hianden på Amino. Jeg skriver, at der sikkert er folk her på Amino, som nogle gange formulerer sig dumt (Rune har jo tilsynelande mange eksempler), at disse er en minoritet og at det må være op til folk selv, om de opfatter det som et problem.

Min pointe er blot, at jeg ikke tror Runes forslag omkring karantæne og evt. politianmeldelse vil være til gavn. Hvis Amino giver en bestemt bruger karantæne, tror jeg blot personen vil oprette en ny bruger og samtidig være endnu mere opsat på at kommentere dekonstruktivt.

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 09:20

FashionFreakZ UK Ltd:

Rune synes du ik selv det her er en lidt for smart måde at prøve at lave et payback på. Vi ved begge at det hele handler om at du ik kunne forsvarer din kammerat som forsøgte at sælge folk et "fake" mlm produkt. Han vidste jo intet selv om det og kunne ik besvarer et eneste af de kritiske spørgsmål på tråden blot sige han havde hemmelige info som han ik ville dele. Du prøver forsvarer ham uden held og bliver talt ned til fordi du måske ik er vildt objektiv men debattere fordi du kender din ven.
Så mener du efterfølgende at der er for meget Trolls på Amino for at bruge dine egne ord. Altså i mine øjne var du jo lige præcis den Troll i debatten med din ven da det var dig der kørte den afsporet... Er der ik noget der hedder "man skal feje for sin egen dør før man fejer for andre" ;)

Hvis du læser efter så forsvarer jeg ikke det mlm produkt han prøver at køre, jeg har endda nævnt et sted at jeg ikke selv tror på det,  men der er mange måder at sige ting på, og jeg mener ikke at det er i orden at nedgøre andre på den måde. Det er det jeg jeg vil frem til...alle de personangreb der foregår mod folk som har andre synspunkter.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Side 4 ud af 6 (52 indlæg)