Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Verbalt terror på Amino.

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

udvikler:

Rune Gjersvik:
jeg har sågar lige læst noget jeg vil betegne som et verbalt overfald, rettet mod en person, som er skrevet i dag.

Nu ville det jo næsten være uhøfligt af mig at gætte, men hvis det er mine skriverier du hentyder til stiller jeg gerne op til diskussion af rimeligheden af disse - og hvorfor. Jeg udelader linket men det kan du jo selv poste og jeg opfordrer dig til det.

Du har bragt en debat på bane og det er fint med mig. Jeg mener at:

• Amino er et sted hvor kommende iværksættere får hjælp og får respons når de deltager.
  • Der generelt gives positiv respons på dårlige og ugennemførlige idéer i stedet for realistisk, kritisk (men gerne optimistisk) feed back. Især når idemageren ikke selv efterlyser den kritiske del. Hvorfor skulle det være en hjælp at give en iværksætter som står på kanten et skulderklap?
  • Hvis en bruger poster et indlæg med titlen 'Hvordan får jeg lavet en webshop' får han 10 svar som også er tilbud. Hvis han poster et indlæg med titlen 'Hvem kan hjælpe mig med SEO'  får han 20 svar som også er tilbud. Hvis han hedder deMib og poster et 'politisk' indlæg får han 30+ svar som ikke indeholder nogen tilbud men vi andre var dumme nok til at hoppe på.
  • Hvis en bruger poster et indlæg med en latterlig titel så som 'hjælp' som indeholder et konkret relevant problem, så er der en anden der giver et konstruktivt svar.
  • Hvis man forsøger at markedsføre sine tvivlsomme MLM forretningskoncepter på Amino skal (og bliver) man udfordres. Grunden til det er så vigtigt er, at famlende og søgende nye iværksættere let kan falde for falske løfter om millioner i Multi-Level-Marketing eller Network-Marketing eller dagens buzzord der fjerner fokus fra substansen. Ingen investering, arbejd hjemmefra, tjen hvad du er værd - det er de samme løgne hver gang som viser sig at indeholde: Personlig investering/arbejd gratis, vennehvervning, pyramidestruktur.

Men læg noget konkret person-terror på bordet. Så diskuterer vi det.

Det er helt fint at høre din mening, selvom vi nok ikke bliver enige om måden at sige visse ting på...altså tonen. Jeg er enig med dig i at man skal advare folk der bevidst prøver at lokke brugere af Amino med falske løfter, og der er forskellige måder at gøre det på, og nogle måder er knapt så heldige.

Der KAN osse forekomme brugere som vitterlig tror på mulighederne i mlm, og ikke prøver på at føre nogle bag lyset, og der skal man passe på ikke at fordømme dem.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Mar 08
Indlæg ialt: 124
Fra  Last Touch Skrevet kl. 22:26

Rune Gjersvik:
Det er godt at høre andres mening, og din mening kan meget vel være den rigtige. Jeg får da osse selv glæde af en masse gode indlæg, helt klart. Men der er nogle enkelte som alt for mange gange går over grænsen for god opførsel, og de får for lang snor, efter min mening.

Martin Thorborg:
En sjælden gang imellem kommer der en irriterende person ind på Amino og det ville være rart at undgå. Men min erfaring siger mig, at chancen for at personen gør mere skade hvis man smider personen ud (Laver nye profiler og skaber ravage) er langt større, end hvis personen stille og roligt kan mærke at den adfærd ikke resulterer i noget positivt.

Fra mit synspunkt er lige netop dette hele humlem af problemet.

Jo, vel er der nogle folk, som ofte formulerer sig dumt og ligeså sikkert er det, at de er en minoritet her på Amino. Om man betragter det som et alvorligt problem eller ej afhænger af den enkelte person og hans erfaringer. MEN Thorborg har altså fat i noget meget vigtigt; uanset hvordan du prøver at blokere, IP-banne eller måske ligefrem politianmelde disse folk, så skal de nok komme tilbage på Amino - og du kan være ganske sikker på det ikke bliver med formindsket kraft. Jo voldsommer du forsøger at holde en person fra et forum med diverse teknikker og teknologi (udefra og ind), jo ivrigere bliver han for at bevise, at de "pokkers Aminoer skal ikke tro de kan slippe af med mig"! Hvis derimod man/vi arbejder indefra og ud (tager udgangspunkt i os selv) og ignorerer når fjolser kommenterer dekonstruktivt, så bliver personen træt af at skrive den slags indlæg.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 22:32

Rune Gjersvik:

udvikler:
Men læg noget konkret person-terror på bordet. Så diskuterer vi det.

Det er helt fint at høre din mening, selvom vi nok ikke bliver enige om måden at sige visse ting på...altså tonen. Jeg er enig med dig i at man skal advare folk der bevidst prøver at lokke brugere af Amino med falske løfter, og der er forskellige måder at gøre det på, og nogle måder er knapt så heldige.

Der KAN osse forekomme brugere som vitterlig tror på mulighederne i mlm, og ikke prøver på at føre nogle bag lyset, og der skal man passe på ikke at fordømme dem

Well... nu er det jo sådan at det for de kommende "downlinks" i MLM strukturen kan være ligegyldigt om deres "uplink" var fuld af løgn, selv troede på projektet eller blot skulle have dækket sit eget tab ind. Systemet skaber tabere og knuser iværksætterdrømme. Når vi i medierne hører relativt lidt til disse MLM-tabere er det, efter min mening, fordi de bebrejder sig selv. Det er ganske sørgeligt at folk der kunne være en succes i hæderligt arbejde ender med at knække på vennehvervning osv. De troede på de forkerte folk.

Når du taler for en mere puritansk (resnet) tone på Amino ser jeg unægteligt dit motiv som at lukke munden på folk som mig der kritiserer MLM og (naturligvis) AmWay inkl. Anders Bircow.

Hvis Amino skulle være mere puritansk ville jeg i stedet foretrække et forbud mod MLM koncepter som uden undtagelse (ok, Tubberware fordi det er kitch) har vist sig at være snyd. På den måde eliminierer vi jo også mine kritiske indlæg du er utilfreds med.

I situationen hvor jeg skriver dette brev glæder det mig enormt at "chefen-for-det-hele" var så klar i sit oprindelige svar omkring de demokratiske/ytringsfrie værdier Amino er bygget på. Jeg vil til enhver tid støtte dig i at tage diskussionen men jeg er totalt uenig. Jeg har aldrig fået en PM med en advarsel, men måske jeg skulle læse mine PMs nu.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:44

Jeg er helt enig med Martin Thorborg i, at Amino i altovervejende grad er et venligt forum med god tone og meget få indlæg af den grove slags.

Ja, der forekommer indlæg med en hård tone fra tid til anden, men det er ikke altid af det onde for forummet som helhed.

Som jeg ser det, kan en hård tone tjene et formål i de tilfælde, hvor nogen enten prøver at scamme med-Aminoer eller svarer faktuelt fuldstændig forkert.

Hårde svar til scammere kan sende en besked om, at de skal tage deres fupnumre et andet sted hen, og sende et signal til andre Aminoer om ikke at falde i.

Og hvis nogen giver et svar på et skattespørgsmål, som er helt forkert, ser jeg absolut ingen problem i, at Peter Revisor eller Skattekonsulenterne svarer med kontant svar, som også sætter personen med det forkerte svar på plads. Eller når nogen kommer med helt forkerte påstande i forhold til SEO og efterfølgende får læst og påskrevet af deMib og Rosenstand.

Det er vigtigt, når det gælder faktiske oplysninger i spørgsmål, som kan være væsentlige for med-Aminoer. Går man ud og købe en firma-Ferrari til sit enkeltmandsfirma og forventer at trække den fra i skat, kan man være fælt i knibe, når skattevæsenet underkender fradraget. Bygger man sin webshop på skjulte tekst, cloaking og købte links, fordi man fik at vide, at Google aldrig opdager det, kan det gøre ondt, når shoppen pludselig er helt væk fra Google og størstedelen af indtægtsgrundlaget væk.

Den enkelte tråd kan måske godt udvikle sig vel hårdt i sådanne tilfælde, men for Amino som helhed er det en fordel at være et forum uden fup og med højt fagligt niveau på konkrete svar.

PS: Det er ikke for at hænge nogen ud for sprogtone eller andet, at jeg nævner konkrete brugere ovenfor. Blot som eksempler på autoriteter indenfor deres felt med højt fagligt niveau.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 22:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Der er nogle, der som jeg, som har valgt at bruge firmanavn som hhv. profil og signatur. Det gør jeg helt bevidst fordi det kan være rart for modtageren af et råd at se hvem der står bag. Andre gør det måske fordi de har hørt at det gør godt for deres synlighed på nettet, og andre igen henter kunder på Amino, og det synes jeg faktisk giver en mangfoldighed der giver seriøsitet, - frem for de helt anonyme fora. Synes man at der er en risiko ved det, kan man på Amino vælge at skrive med et til lejligheden opfundet profilnavn.

I mit firma passer vi også kæledyr for kendte mennesker, men jeg kunne aldrig finde på at bruge disse i min markedsføring, selvom flere faktisk har givet tilladelse til det fordi vi også laver velgørende arbejde som de synes om.. Det gør jeg ikke, fordi ALLE har en holdning til kendte mennesker, netop som det også er beskrevet i den artikel som Rune linker til. Jeg bemærkede at Rune i en tidligere tråd ville benytte sig af en persons kendthed -og det gav bagslag - og det fornemmer jeg en vis bitterhed fra Runes side omkring. Derved bliver Rune faktisk selv en troll, dvs. at dagsordenen er en anden end lige at rydde op på Amino generelt. Det mener jeg fordi jeg faktisk ikke har oplevet problemet som særligt fremherskende på Amino, modsat mange andre fora jeg deltager i. Det skal selvfølgelig ikke forhindre Rune i at tage problemet som et generelt problem, men det skal jo heller ikke forhindre mig i at skrive at jeg tror der ligger noget andet bag.

Martin Thorborg havde også et udfald i en anden tråd, og tilbød 1000,- for at debattøren blev væk fra Amino. Vedkommende havde angrebet en virksomheds prispolitik som værende ublu, og til det kan jeg kun sige at Martin Thorborgs reaktion var forventelig. Martin har jo selv fortalt hvordan han satte prisen på sit udlejningssommerhus op til det dobbelte, og udgiver en e-bog som ikke er noget litterært skønværk til omkring et par tusind kroner med stor succes, - men det betyder jo ikke at vedkommende ikke har lov til at have sit synspunkt.  Det er jo fint nok at lave lydudsendelser i sin bil (og lytterne kan så glæde sig over at han ikke behøver at benytte public transport)  eller lave video siddene i en stol op ad en panelvæg og så stadig have 500 visninger, - men det bliver det nødvendigvis ikke særligt smart af. Hvad der virker for Thorborg, virker nødvendigvis ikke for andre. Thorborg har en kendisfaktor og tidligere succes bag sig og er nu igang med sit USA eventyr og det giver tilhængere som ukritisk hænger ved læberne. Andre som jeg, tænker at hvis manden er forkølet kan han vel holde kæft så længe, - men det falder nok ikke Thorborg ind. Det er også fint nok, - det er dét jeg kan lide ved ham, men det er nok ikke lige den måde vi andre skal gribe det an på.

Min pointe er, at hvis man hopper op på podiet i et forum, så man hvad enten man hedder Martin Thorborg eller Michael, finde sig i at andres begejstring for ens egen genialitet, nødvendigvis ikke matcher ens egen begejstring for sig selv eller sit firma. Det kan man så blive skuffet over, men det er nu engang sådan at vi alle har en forskellig tilgang til livet, og ikke mindst forskellige erfaringer med os i bagagen. Det bliver vi hver især nødt til at forholde os til, og så kan det ikke nytte noget at vi forlanger at der skal være en slags gårdvagt, - den slags autoriteter er forbeholdt de umodne.

At der skulle være verbal terror på Amino, det er altså at strække den lige langt nok. Det kan jeg slet ikke genkende.......

/Michael

PS. Hvis jeg får en PM fra MT så er det 12K pro anno.Geeked

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Skrevet kl. 22:48

udvikler:

Det er ganske sørgeligt at folk der kunne være en succes i hæderligt arbejde ender med at knække på vennehvervning osv. De troede på de forkerte folk.

Det er jeg da enig med dig i, det skal der ikke herske nogen tvivl over.

udvikler:

Når du taler for en mere puritansk (resnet) tone på Amino ser jeg unægteligt dit motiv som at lukke munden på folk som mig der kritiserer MLM og (naturligvis) AmWay inkl. Anders Bircow.

Min hensigt er ikke at prøve at lukke munden på folk der er imod Amway og co. Motivet for dette indlæg er at skabe debat om "Trolls", og hvordan man efter min mening burde tage hånd om dem. Jeg plejer normalt heller ikke at deltage i mlm delen, da jeg ikke beskæftiger mig med mlm, eller Amway for den sags skyld.

Jeg synes at det er helt i orden at du deltager i debatten, og jeg er lutter øre.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 22:49

Last Touch:
MEN Thorborg har altså fat i noget meget vigtigt; uanset hvordan du prøver at blokere, IP-banne eller måske ligefrem politianmelde disse folk, så skal de nok komme tilbage på Amino -

Vi er fundementalt uenige. Jeg mener godt du 'må' markedsføre dine malerier på Amino overfor os andre. Jeg mener også at andre 'må' kritisere kvaliteten og prisen af dem. For mig er det ikke et spørgsmål om at du får mindre kritik fordi vi griber tingene an på den ene eller den anden måde. Hvis folk kan lide dine malerier kan de købe dem men det er ikke mere forkert at kritisere dem.

Det er den frie meningsudveksling der har værdien i det lange løb,

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:52

udvikler:
Well... nu er det jo sådan at det for de kommende "downlinks" i MLM strukturen kan være ligegyldigt om deres "uplink" var fuld af løgn, selv troede på projektet eller blot skulle have dækket sit eget tab ind. Systemet skaber tabere og knuser iværksætterdrømme. Når vi i medierne hører relativt lidt til disse MLM-tabere er det, efter min mening, fordi de bebrejder sig selv. Det er ganske sørgeligt at folk der kunne være en succes i hæderligt arbejde ender med at knække på vennehvervning osv. De troede på de forkerte folk

-Der er jeg helt enig med dig. Og jeg er også helt enig med Frank i, at niveauet skal holdes højt, og det gøres ved de mest kvalificerede svar, fra de mest kompetente personer.

Men du, udvikler, må forstå, at når du er uenig, selvom der er belæg for dine irettesættelser, skal det være rettet imod idéen, ikke personen.

For det er okay at have en dårlig idé. Det er bl.a. det amino er her for.

Derfor kan iværksætteren i maven af ham der har købt mlm-konceptet, godt være ligeså forhåbningsfuld som din, så vi behandler hinanden ordentligt.

Mvh Jonas

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Skrevet kl. 23:04

Dyrebilen.dk:

Jeg bemærkede at Rune i en tidligere tråd ville benytte sig af en persons kendthed -og det gav bagslag - og det fornemmer jeg en vis bitterhed fra Runes side omkring. Derved bliver Rune faktisk selv en troll, dvs. at dagsordenen er en anden end lige at rydde op på Amino generelt. Det mener jeg fordi jeg faktisk ikke har oplevet problemet som særligt fremherskende på Amino, modsat mange andre fora jeg deltager i. Det skal selvfølgelig ikke forhindre Rune i at tage problemet som et generelt problem, men det skal jo heller ikke forhindre mig i at skrive at jeg tror der ligger noget andet bag.

Hej Michael.

Jeg må indrømme at jeg ikke lige havde set den komme, at jeg selv ville blive betegnet som en Troll, med skjult dagsorden. Jeg finder debatten interessant, og jeg ser nu at mit indlæg opfattes på vidt forskellige måder. Jeg synes at det er i orden at du kommer med din mening, og det respekterer jeg. Jeg er faktisk glad for at du gider at deltage i debatten.

Ang. Martin, så vil jeg lige sige at jeg intet har imod ham, tværtimod. Jeg synes helt bestemt at han er dygtig, og endda et stort forbillede, og jeg læser da osse hans svar, og tager dem til efterretning, hvadenten vi er enige eller ej.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:06

udvikler:

Hvis Amino skulle være mere puritansk ville jeg i stedet foretrække et forbud mod MLM koncepter som uden undtagelse (ok, Tubberware fordi det er kitch) har vist sig at være snyd. På den måde eliminierer vi jo også mine kritiske indlæg du er utilfreds med.

Hmmm.... Det er jo lige før Runes reference til Politikens artikel holder stik. Lidt populært sagt kan man sige, at så blev MLM kortet spillet. Smile

Ufatteligt at en reference for Politiken kan blive til en diskussion om MLM koncepter. Stort set sideløbende med Rune udtrykte glæde over at få Anders Bircow med i sit projekt , var der en anden tråd hvor en anden Amino have fået sin finansiering i Banken på plads. Sidstnævnte tråd fik massevis af positive tilkendegivelser. Runes glade nyhed blev vendt til en underlødig MLM tråd (uagtet at Runes projektet ikke har noget at gøre med MLM).

Som jeg læser tråden var det oplæg til at vi som debattører trods alt kommunikerer på en ordentlig og respektfuld måde. Starte et svar med at spørge hvor gammel man er? - det er ikke respektfuldt.  - og svarer nogenlunde til at indlede et svar med "Er du dum eller hva?.

Henrik

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)