Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS-løsning - er det smart?

Side 11 ud af 12 (119 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Recuro...Al respekt for dit seneste indlæg!*S*

Jeg må indrømme, alt det tekniske du er inde på, har jeg ikke en dyt  forstand på.

Muligvis min kone, som har en uddannelse som IT-supporter.

Jeg taler bare, som bruger, der har en god oplevelse med Paypal....vi har haft en IT-mand

ude(også Amino)og en bankmand(Danske Bank) som var vildt imponeret over den PayPal

løsning vi kunne tilbyde!

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 12:41

Peter - Revisor:
Vi har intregreret Paypal i Scannet og Dandomain web-shop!

Ja, man kan integrere paypal, men ikke i designet .. Og det har i heller ikke gjort!

Jeg har lige gennemført en ordre hos jer, og ganske rigtigt, så var det popup (som tog 15 sek at loade).

Fedt man ikke skal have nogen konto, lidt videre er de dog kommet :D

Jimmy

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:45

Jimmy..vi har betalt Dandomain og Scannet for at få det intregreret i shoppen!

Hvis det ikke er sådan, hvad har vi så betalt for?

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 12:50

Jo, i har betalt for at det er integreret i shoppen, men ikke i designet.

Forskellet er at når du går til betaling, så sker der det i din kones butik at du hopper over på en anden side (paypals). Det er også fint nok, men der ryger altså nogle kunder når der nu popper et vindue op, både dem der har en eller anden underlig popup killer på, og så alle dem der pludselig føler sig utrykke.

Ved at integrere det i designet vil folk stadig tro de er på Milla-petit´s hjemmeside, og derfor stadig følge sig trykke ved at indtaste deres kortoplysninger.

Jimmy

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter, som Revisor går jeg ud fra at du også godt kan læse det med småt :)
- Og at du kan researche lidt dybere end andre ...

PayPal er, i modsætning til de danske banker og PBS, ikke underlagt nogen form for finanstilsyn eller officielle klageinstanser. De opererer ikke som en bank og er derfor ikke underlagt den lovgivning, der ellers skal beskytte kunder. Det betyder, at såvel kunder - men måske i endnu højere grad butikker, kan komme i alvorlig klemme, når noget går galt. Og det gør det desværre ofte med PayPal.

Der er utallige velbeskrevne cases om folk der har fået indefrosset deres penge og hvor PayPal nægter at udbetale dem - uden valide grunde. Og i de sager er der tilsyneladende ikke meget at gøre - med mindre man har tænkt sig at anlægge sag med dem i USA (der er intet at komme efter i Danmark).

Det lyder ikke somom du selv har oplevet den slags, men det betyder altså ike at det ikke sker - og når det sker er du sgu fucked som webbutik, hvis hele din omsætning køres via PayPal.

Det svarer altså lidt til at råde en restaurrant til at lønne opvaskerne sort - for det gør alle de andre og det går som regel godt. Ja, det gør det - men nogle gange går det galt, og så kan forretningen risikere at lukke. Jeg går ikke ud fra du, Peter, ville råde en restaurant-kunde til den slags, og derfor forstår jeg heller ikke, at du tør råde folk til at løbe den store risiko der er ved PayPal - i hvert fald hvis det bruges som primært betalingssystem.

Jeg bruger også PayPal på nogle ting - men KUN som et supplement, IKKE som den primære betalingsform.

Som andre har nævnt: Så se på alle de webshops der kører bedst - der er INGEN af dem der bruger PayPal som primær betalingsløsning. Hvorfor mon?

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 13:05

Jeg og Peter vil gerne afslutte denne diskussion...i hvert fald den negative del af den, som vi ikke mener gavner!

Vi har gennem 3 år KUN haft positive oplevelser med PayPal...vores kunder er glade for løsningen!

Vi har en omsætning, som vi kun kan være meget glade og tilfredse med...så god, at vi netop har åbnet Shop nr. 2...og også her bruger PayPal!

Jeg vil ikke begynde at gå ind i en større diskussion om teknik...for jeg er hverken tekniker eller programmør...

KUN bl. a. IT-supporter af uddannelse...

Vi er kede af at høre, at nogle mener så negativt om PayPal...det kender og hører vi så også om mange, som er med PBS!

Negative oplevelser med PayPal...men det er der jo også med PBS...Peter har bl.a. skrevet om Sterling og PBS!

Min egen søn har oplevet IKKE at kunne få sine penge retur med PBS!

Det kunne altså være rart, at bare nogle kunne synes, at det er godt at høre, at andre har gode og positive oplevelser!!!

Peter og jeg skriver ikke mere her!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:13

Du kan da ikke seriøst mene, at den sikkerhed der ligger i lovgivningen og systemerne omkring det danske bankvæsen er at sammenligne med det du får med PayPal.

Jeg har personligt den "dårlige" vane, at forsøge at lære af de erfaringer andre gør - ikke kun mine egne :)

At overlede hele pengekassen til et foretagende som PayPal ligger meget langt fra den risikoprofil jeg kan acceptere. Jeg tror ikke engang min gode ven Morten Lund kunne finde på det - og han er ellers ikke bange for at løbe nogle sindssyge risici hehe

Når dertil så lægges, at brugerne - uanset hvor gerne du vil se det modsatte, finder PayPal mindre brugervenligt end en velintegreret PBS-løsning, så synes jeg ikke det er så svært, at vælge PayPal fra som primær løsning.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg bruger også kun PayPal i min "shop". Det fungere ok, men jeg er ikke i tvivl om at jeg ville få flere salg hvis jeg havde en PBS løsning.

Der er RIGTIG mange der benytter sig af PayPal, og derfor er der også mange der har problemer. Jeg har også selv oplevet at en idiot har frosset min PayPal konto, fordi han ikke kunne finde ud af hvilken E-Mail han havde brugt til at betale med. Det er sku ikke særlig fedt at alle ens kunder har mulighed for at spærre ens konto! Dette er det eneste jeg synes er skidt ved PayPal.

Pengeoverførelser osv. er der ingen problemer med. PayPal er helt klart et alternativ til PBS. Men ifølge min egne mening ikke en god!

Jeg er sikker på at så snart jeg får tid vil jeg have en PBS løsning, da jeg VED jeg går glip af en del salg.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 11:20

Peter - Revisor:

Mutter...jo du kan...vi gør det næsten dagligt i vor butik!

Hej Peter,

Nu har du jo skrevet mange gange at I modtager "Dankort" betalinger i jeres butik via Paypal. Men man kan altså ikke tage imod Dankort gennem Paypal - basta. Det kræver at man har en indløsningsaftale med PBS da de har monopol på dette kort. Derfor kan I heller ikke vise et Dankort logo på jeres side, når I laver en aftale med Paypal. Når I modtager en betaling med et dansk Visa/Dankort, er det en betaling via kundens Visa-del på kortet som I modtager.

P.S. Hvordan kan du desuden se via Paypal at det er en "Dankort" betaling at I har modtaget...?   

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:41

Hej Thomas!

Jo..vi kan vise Dankort logo..vi har også Ewire, hvor indløsningsaftale er indgået.

Side 11 ud af 12 (119 indlæg)