Peter, som Revisor går jeg ud fra at du også godt kan læse det med småt :)
- Og at du kan researche lidt dybere end andre ...
PayPal er, i modsætning til de danske banker og PBS, ikke underlagt nogen form for finanstilsyn eller officielle klageinstanser. De opererer ikke som en bank og er derfor ikke underlagt den lovgivning, der ellers skal beskytte kunder. Det betyder, at såvel kunder - men måske i endnu højere grad butikker, kan komme i alvorlig klemme, når noget går galt. Og det gør det desværre ofte med PayPal.
Der er utallige velbeskrevne cases om folk der har fået indefrosset deres penge og hvor PayPal nægter at udbetale dem - uden valide grunde. Og i de sager er der tilsyneladende ikke meget at gøre - med mindre man har tænkt sig at anlægge sag med dem i USA (der er intet at komme efter i Danmark).
Det lyder ikke somom du selv har oplevet den slags, men det betyder altså ike at det ikke sker - og når det sker er du sgu fucked som webbutik, hvis hele din omsætning køres via PayPal.
Det svarer altså lidt til at råde en restaurrant til at lønne opvaskerne sort - for det gør alle de andre og det går som regel godt. Ja, det gør det - men nogle gange går det galt, og så kan forretningen risikere at lukke. Jeg går ikke ud fra du, Peter, ville råde en restaurant-kunde til den slags, og derfor forstår jeg heller ikke, at du tør råde folk til at løbe den store risiko der er ved PayPal - i hvert fald hvis det bruges som primært betalingssystem.
Jeg bruger også PayPal på nogle ting - men KUN som et supplement, IKKE som den primære betalingsform.
Som andre har nævnt: Så se på alle de webshops der kører bedst - der er INGEN af dem der bruger PayPal som primær betalingsløsning. Hvorfor mon?