Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS-løsning - er det smart?

Side 12 ud af 12 (119 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi at i har Ewire, er ikke ens betydet med at I tager Dankort, men i modtager betaling fra Ewire brugere. At brugeren så har indsat penge på sin ewire konto med et dankort, er en hel anden side af sagen. I er ikke dækket som indløser af Ewire indløsningsaftale, tværtimod i er brugere hos Ewire og for at kunne vise dankort logo, kræves der en indløsningaftale på jeres løsning.

-- Krellers.dk --

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 13:45

Hej

Nu har jeg læst hele tåden igennem, og undre mig lidt over de stejle holdning på begge sider, paypal vs. pbs.

For mig at se er pbs klart at foretrække for en dansk baseret netshop med hovedsalige danske kunder.

Er shoppen fokuseret internationalt så er det nok lige fedt.

Dog har jeg et spørgsmål .... hvorfor har i valgt paypal? .... er det fordi I er reg. i det gamle RKI / Experians? og ikke kan oprette en pbs konto?

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 14:03

For lille omsætning til at betale 1000 kr årligt til PBS Smile1 Problemet er bare at uden PBS kommer omsætningen heller ikke op.

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 14:12

Kim F. Rasmussen:

For lille omsætning til at betale 1000 kr årligt til PBS Smile1 Problemet er bare at uden PBS kommer omsætningen heller ikke op.

Hmm kan din forretning ikke klare en udgift på 1000 kr årligt, så vil jeg personligt mene du nok burde finde noget andet at arbejde med, sorry men det er min ærlige holdning.

Ja ved godt ... men så kommer der jo også den og den udgift som følge af pbs aftale, men samlet set er jeg overbevist om du vil komme i et stort plus.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 14:25

Jeg havde ellers meldt ud, at vi ikke ville diskutere på dette negative plan mere...men er nødt til at svare på de sidste kommentarer:

For vores vedkommende er PayPal oplagt, som betalingsmåde...da vi har virkeligt mange internationale kunder!

OG...fordi ALLE vore leverandører bruger PayPal, som deres betalingsmåde!

HVORFOR det er så interessant, at diskutere et DanKort, som alligevel er på vej ud...er mig en gåde!!??

Vi HAR indløsningsaftale med PBS...og dermed ret til at skilte med DanKortet!

At vi så vælger PayPal...er vores bedste valg i den type business, som vi driver!

Punktum for vores vedkommende Smile

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 14:29

Hr. Buch:

Kim F. Rasmussen:

Hmm kan din forretning ikke klare en udgift på 1000 kr årligt, så vil jeg personligt mene du nok burde finde noget andet at arbejde med, sorry men det er min ærlige holdning.

Ja ved godt ... men så kommer der jo også den og den udgift som følge af pbs aftale, men samlet set er jeg overbevist om du vil komme i et stort plus.

Venligst René Buch

Hej Rene

Jeg har haft PBS indløsningsaftale i mange år, også til internationale betalingskort...

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 14:37

MILLA-PETIT Denmark:

For vores vedkommende er PayPal oplagt, som betalingsmåde...da vi har virkeligt mange internationale kunder!

OG...fordi ALLE vore leverandører bruger PayPal, som deres betalingsmåde.

At vi så vælger PayPal...er vores bedste valg i den type business, som vi driver!

Hej igen

Se det er en anden snak, du har tilpasset din shop dine kunder og kontakter, det i sig selv er fornuftigt nok.

Dankort på vej ud hmm ... så er det vel kun det rene dankort du mener, og ikke dem med tillæg af eks. Visa.

Grunden til mit tidliger indlæg er jeg har været inde og læse pbs krav til en aftale med dem, og derfor er de jo fornuftigt nok at en person der måske har haft det svært økonomisk førhen og ønsker at starte forreting vælger paypal som indløsnings aftale i begyndelsen indtil denne person igen er på fode og kan pånå aftale med pbs.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 14:52

Hr. Buch:

MILLA-PETIT Denmark:

OG...fordi ALLE vore leverandører bruger PayPal, som deres betalingsmåde.

Hej igen

Se det er en anden snak, du har tilpasset din shop dine kunder og kontakter, det i sig selv er fornuftigt nok.

Dankort på vej ud hmm ... så er det vel kun det rene dankort du mener, og ikke dem med tillæg af eks. Visa.

Grunden til mit tidliger indlæg er jeg har været inde og læse pbs krav til en aftale med dem, og derfor er de jo fornuftigt nok at en person der måske har haft det svært økonomisk førhen og ønsker at starte forreting vælger paypal som indløsnings aftale i begyndelsen indtil denne person igen er på fode og kan pånå aftale med pbs.

Venligst René Buch

Hej René!

Præcis...og det er ren fornuft for vores type business at vælge PayPal!

Yep...det er det gamle og rene DanKort, som er på vej ud...

Din sidste bemærkning er jeg helt enig med dig i :)

Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 17:36

Det er fuldstændigt lige meget om rene dankort er på vej ud. så længe de bliver udskiftet af VISA-dankort, for prisbesparelse ved at bruge PBS. PBS ser VISA-DK som et dankort og indløser det deres lavere dankort gebyr.

Og da 80-90% af omsætningen i danske webbutikker er betalt på Dankort eller VISA-Dankort er det jo ikke til at komme uden om at der er penge at spare hvis man har bare en lille omsætning.

Regnestykket må være nemt at regne ud for en selv.

Gebyr pr betaling hos PayPal: 2.60 DKK pr. betaling + 3.4% af hele beløbet. (hvis beløbet er under 20K)

Gebyr pr. betaling hos PBS: 0,70 - 1,45 DKK pr. betaling + 0,10% af hele beløbet. (hvis beløbet er over 100DDK)

Så enten skal mange af ens kunder være fra udlandet eller også skal ens omsætning være forholds lav for at man ikke kan klare at betale de 1200 pr. år. til PBS.

Men skal også være opmærksom på at PBS i nogen udstrækning også tilbyder mindre gebyr på internationale kreditkort end PayPal. Desuden er der rabat på kreditkort hvis kreditkortet er udstedt i Danmark. Og der findes igen andre indløsere der tilbyder endnu lavere gebyre end PBS. Det er rimeligt nemt at regne ud hvis man har overblik over hvor ens kunder kommer fra og hvad ens omsætning er. Jeg kan lave et excel ark hvis du er interesseret MILLA-PETIT så kan du selv skrive din omsætning ind. Jeg tvivler på at du har den bedste løsning lige nu, men hvis du er sikker i din sag så kør videre ;o)

Det kan virke som en prisjungle som er svær at gennemskue, for slet ikke at tænke over at gøre det besværtligt for sine kunder at betale + hele tingen med usikkerheden om tilbagebetaling af penge fra PayPal.

Forresten hvorfor har du en PBS aftale som du ikke bruger, det virker en kende fjollet ;o)

Peter > igen jeg har ikke noget personligt mod paypal ;o)

Recuro Abonnementsservice er et billigere alternativ til PBS BetalingsService.

www.recuro.dk

Side 12 ud af 12 (119 indlæg)