Det er fuldstændigt lige meget om rene dankort er på vej ud. så længe de bliver udskiftet af VISA-dankort, for prisbesparelse ved at bruge PBS. PBS ser VISA-DK som et dankort og indløser det deres lavere dankort gebyr.
Og da 80-90% af omsætningen i danske webbutikker er betalt på Dankort eller VISA-Dankort er det jo ikke til at komme uden om at der er penge at spare hvis man har bare en lille omsætning.
Regnestykket må være nemt at regne ud for en selv.
Gebyr pr betaling hos PayPal: 2.60 DKK pr. betaling + 3.4% af hele beløbet. (hvis beløbet er under 20K)
Gebyr pr. betaling hos PBS: 0,70 - 1,45 DKK pr. betaling + 0,10% af hele beløbet. (hvis beløbet er over 100DDK)
Så enten skal mange af ens kunder være fra udlandet eller også skal ens omsætning være forholds lav for at man ikke kan klare at betale de 1200 pr. år. til PBS.
Men skal også være opmærksom på at PBS i nogen udstrækning også tilbyder mindre gebyr på internationale kreditkort end PayPal. Desuden er der rabat på kreditkort hvis kreditkortet er udstedt i Danmark. Og der findes igen andre indløsere der tilbyder endnu lavere gebyre end PBS. Det er rimeligt nemt at regne ud hvis man har overblik over hvor ens kunder kommer fra og hvad ens omsætning er. Jeg kan lave et excel ark hvis du er interesseret MILLA-PETIT så kan du selv skrive din omsætning ind. Jeg tvivler på at du har den bedste løsning lige nu, men hvis du er sikker i din sag så kør videre ;o)
Det kan virke som en prisjungle som er svær at gennemskue, for slet ikke at tænke over at gøre det besværtligt for sine kunder at betale + hele tingen med usikkerheden om tilbagebetaling af penge fra PayPal.
Forresten hvorfor har du en PBS aftale som du ikke bruger, det virker en kende fjollet ;o)
Peter > igen jeg har ikke noget personligt mod paypal ;o)