Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor sælger man bedst en andelslejlighed?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 27. Nov 07
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anja,

Jeg står i samme situation som dig. Havde faktisk solgt min andelslejlighed via en ekstern venteliste vi lige havde åbnet op for i vores andelsforening. Måneden før var der lige blevet solgt 3 lejligheder, men jeg skulle lige beslutte om jeg pga. graviditet ville indskrænke mig eller om jeg ville flytte og have noget større, jeg valgte så det sidste også for at få noget friværdi ud, så jeg havde lidt at leve for, da jeg ikke får løn under barsel. MEN da jeg var på vej ud til køberne for at underskrive overdragelsespapirerne, valgte de at springe fra, fordi deres bank havde rådet dem til at sælge deres egen før de købte en anden, hvilket jo i sig selv var et godt råd, men måske bare noget de lige skulle have tænkt over noget før, INDEN de sagde ja til min. Nu stod jeg pludselig der med 2 lejligheder, havde selv takket ja til en større, fordi køber havde kontaktet både mig og administrator både mundtligt og skriftligt og meddelt at de ville købe min lejlighed, så jeg var pænt på den. Jeg annoncerede på Den Blå Avis (Og ja, der er mange der kigger efter boliger der, men min erfaring er, at det er leje eller fremleje, har indtryk af, at det er de færreste der vil vælge at købe en lejlighed privat via den blå avis, ville personligt nok ikke selv gøre det). Derudover har jeg annonceret på andelsbolig.dk, trendsales og facebook. Har fået rigtig mange henvendelser, men langt de fleste var forespørgsler på, om jeg ville fremleje den i stedet. Tror desværre at folk lurepasser pt. grundet den såkaldte finanskrise, og i håb om at priserne falder, men jeg er nu sikker på at der nok skal komme gang i salgene igen, specielt for folk som dig og mig, der har en andel til salg som både er billig i andelsværdi og den mdl. husleje. Jeg snakkede også med en ejendomsmægler, som sagde at andelslejligheder som min og din, var forholdsvis nemme at sælge, men lige der havde jeg ikke lyst til at smide 90.000,- efter en ejendomsmægler, og derudover kunne jeg stadig risikere at stå med dobbelt husleje i flere måneder og det var min økonomi ikke til. Jeg havde allerede der stået med dobbelt husleje i 2 mdr. så jeg valgte i første omgang at fremleje den ud, og så gør jeg et aktivt forsøg igen til sommer, hvor jeg håber at finanshysteriet har lagt sig lidt. På det tidspunkt vil jeg prøve i netværket først og nogle af de ovenstående jeg har nævnt, men lykkedes det ikke, tyr jeg nok til en ejendomsmægler, selvom jeg kvier mig med det. Jeg er sikker på at finanskrisen (som er blevet blæst endnu mere op af medierne) bærer en stor skyld af det manglende boligsalg pt. for som sagt, solgte vi i vores forening 3 lejligheder 1 måned inden krisen blev blæst op, (vores eksterne liste var dog først lige åbnet op for opskrivning, så dem som egentlig havde købt min var de sidste aktive på listen, de resterende står som passivt søgende, men det kan selvfølgelig ændre sig) og før i tiden, blev vores lejligheder taget via indstilling og lodtrækning og der røg de som varmt brød....

Summasumarum, tror som tiden er LIGE NU, at du skal have mere end tålmodighed via de alternative salgssider, eller vælge ejendomsmægler (som desværre også pt. kan tage ekstra tid) folk er bare mere forsigtige pt. så tror de føler større sikkerhed ved at foretage et køb via etabl. ejendomsmægler end at springe ud i et køb privat.....

Held og lykke med salget, vi skal nok få solgt, spørgsmålet er bare hvornår:-)

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 14:35

Malabanka:

men lige der havde jeg ikke lyst til at smide 90.000,- efter en ejendomsmægler

Yrf, det er også noget i det prisleje jeg frygter. Tongue Tied Men nu kommer Hr. Danbolig om lidt - så må vi se hvad han siger...

Og ja, selvfølgelig får vi solgt! Smile

~
Anja

Tilmeldt 27. Nov 07
Skrevet kl. 14:48

Lige præcis, men det er muligt at de kan presses lidt i pris grundet boligmarkedet pt. Er spændt på hvad Hr. Danbolig siger, det var Home jeg havde spurgt dengang, da jeg lige kom forbi én af deres butikker, så jeg havde dem ikke reelt hjemme, men de sagde at det var det leje de lå i.

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 16:02

Han sagde 80.000 med mulighed for at gå ned afhængigt af hvor hurtigt den blev solgt. Så nu er jeg i tænkeboks... Confused Det er satme mange penge.

~
Anja

Fra Roskilde
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 16:12

Det der med 80k er noget pjat.. De er SÆLGERE ! Så i skal bare handle med dem.. I kan SAGTENS få dem ned på 35-40 K... Og det har jeg fra en der selv er ejendomsmægler.

Tilmeldt 27. Nov 07
Skrevet kl. 16:26

ja, så godt lige du havde skrevet det inde på facebook. Mht. at presse dem ned, skal man jo bare stadig være sikker på, at der bliver reklameret godt for lejligheden og de ikke bare piller noget af markedsføringen fra.

Anja jeg har lige fået mine "nye" lokalaviser inde af døren her på Østerbro og der er en ny ejendomsmægler der hedder andelsbutikken som har speciale i andelslejligheder, de reklamerer med at der er 25 % på salæret i januar, prøv at kontakte dem: jagtvej 193/ 33 55 77 88.

Estate mæglerne (Østerbro) søger decideret 2 og 3 værelses ejer og andele, da de melder "udsolgt" 33 42 22 11

Jeg håber lidt at dem der har fremlejet min lejlighed vælger at købe den, jeg går lidt til dem i næste måned for så hafr de boet der et par mdr. og ellers meddeler jeg dem at den bliver sat til salg her slut forår. har hele tiden meldt ud til dem, at målet var et salg.

Fra Eden
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 16:36

Anja Lysholm:
Hvordan ville du gribe et salg an?

Jeg vil lige stramme lidt op på din salgspræsentation som jeg synes er forvirrende. Jeg får også indtryk af at du har malet dine væge i samme farve som din hjemmeside, dvs. pink.

Faktum er, at du har:

• 3V andelsbolig på 88m2 i veldrevet andelsboligforening
  • Beliggende København Nordvest optil Bispebjerg. (Google maps link?)
  • Totalrenoveret for 5 år siden, køkken med vaskemaskine og opvaskemaskine.
  • Endelejlighed med 4 altaner! (hvor er billederne af udsigten, Anja? Og billederne udefra? Og de andre rum?)
  • Transportforhold, grønneområder osv...?
  • Hvilken sal er den på? Har du en floorplan? Liste over alle rum.

Prisen for herligheden er:

• Andelspris 925.365 + forbedringer i alt 992.382,-
  • Månedlig boligafgift er 3.840,-
  • Billig bredbånd, telefoni, varme.

Til jer, der render og kigger på ejerlejligheder kan jeg oplyse at dette (måske) er et ret godt køb. En sut-på-finger-stik-op-i-luften-regel er at omregne 1 million i andelsprisen til en månedlig husleje på 7.000 kroner, så vi ender altså på cirka 11.000 brutto i sammenligninger med ejerboliger. Jeg tager naturligvis ikke højde for nogen herlighedsværdi eller lign, men prøv at sammenligne med alternativerne.

Pøj pøj med salget - jeg mener ikke du har brug for en ejendomsmægler men hvis du er villig til at putte de 80K på bordet kan jeg jo nok finde en køber for det halve ;-)

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 17:01

Tak for alle jeres supergode input! Big Smile Jeg kigger mig lidt omkring. Stick out tongue

~
Anja

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 23:12

Hej Anja

Fik du solgt den lejlighed? og ad hvilken vej...

Og Jeg ser også at Malabanka havde de planer i sommers...

Så fik i´solgt jeres andelsboliger?

Min andelslejlighed til salg har jeg lavet en hjemmeside til, og håber at jeg kan benytte mine forcer ud i seo til formålet. men jeg er nu også nysgerrig efter at vide om det lykkedes for jer, og om i fik dem solgt til prisen.

Er der andre der har input om nylige salg er de yderst velkomne, jeg vil arbejde alle de vågne timer jeg har på dette formål, for sælges det skal den, og nu hvor jeg har truffet beslutningen kan det kun gå for langsomt.

Jeg har i øverigt lagt en meget personlig stil i kommunikationen på siden, så hvis en ejendomsmægler eller en kommunikationshans ser den, kunne det være sjovt at få input til det også, noget anderledes skal der ihvertfald til i det marked vi har for tiden.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 23:30

Hej Janno

Nej, desværre er den ikke solgt endnu - er til salg gennem Danbolig her hvis nogen skulle være interesserede ;-) : Andelslejlighed med 4 altaner til salg.

Til prisen bliver det ikke, for jeg er gået 100.000 ned. Skal jeg meget længere ned, får jeg ikke engang råd til flyttebilen og indskuddet i en lejebolig, og så bliver jeg altså boende i stedet for. Men nu må vi se. Jeg er stadig ikke i panik, men det er da hvad man på godt jysk ville kalde træls ...

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)