Det er netop det jeg mener. Det er sådanne udtagelser som gentages igen og igen. Lige pludselig står alle og råber det. Men er det blevet mere sandt? Jeg vil ikke ud i en stor diskussion omkring politik. Men der er stadig rigtig mange muligheder for selv at få indflydelse! Men det er ikke så populært når tingene går godt! Man vil hellere side og sige det er også for dårligt det de gør! Det kan godt være at de lave nogle ikke hensigtsmæssige beslutninger. Men når man side på Borgen eller andet steds er ikke alle ting sort eller hvidt. Der er ting man skal tage hensyn til! Jeg kan også blive harm over at vores børn går i skoler der skader deres heldbred, men kommunen i Fredericia opkøber alt granit i verden for at brolægge vore gågader. Men faktum er at ingen gør noget! Alle brokker sig, men ingen gør noget! Typisk dansk. Jeg kunne godt tænke mig at høre om jeres mening hvorfor vi i Danmark er så ramt af denne krise! Jeg har en mistanke om at ikke rigtig mange Dansker ved hvorfor og hvordan vi og omverden er havnet i denne krise. Jeg ser med stor alvor på fremtiden. Arbejdsløshed på over 200K ville mit bud være. Men denne tråd er omkring bankmænds årsløn! |
Mikkel deMib Svendsen:> Jammen det bliver jo bare en besparelse som aktionærerne får gavn af. Det bliver sgu'da aldrig kunderne eller os andre.
Jo, for pointen er jo netop at de vil have "os" - skatteyderne, til at investere 100 milliarder (mere) i deres fallerede virksomheder. Det er som aktionærer vi skal kræve et meget lavere lønloft.
Var vi ikke aktionærer, og kunne de klare sig selv, så skal vi naturligvis ikke blande os i lønnen
Nu var præmissen for dit indlæg jo at vi kom med de 100 milliarder men at bankdirektørerne blev nedsat til 35K i løn ;-) Dette ville give bankdriften et forbedret årsresultat som ville komme bankens aktionærer tilgode i form af en bedre kurs.