Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ung iværksætter

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
LOL - Fed titel :)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:19

Dato: 10/5/2005 2:03:19 PM Forfatter: Lone Sanco Thorborg: Kan vi få gjort noget ved de titler? ''Lone Sanco - offentligt ansat''. That''s the stuff nightmares are made of, baby! ;-)

Som med alting her i livet, kommer de gode ting kun ved hårdt arbejde. Så skriv lidt flere kloge ting kære Lone og du vil se at lykken vil tilsmile dig

Dbh Martin
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 16:21
  Arrghh - Jeg har vidst ikke formuleret mig særligt godt...

Det jeg mente var i bund og grund: Hvad hvis man farer ud af tangenten og dropper uddannelse m.m., for så bagefter at finde ud af at man egentlig slet ikke har lyst til at være iværksætter, men f.eks. godt vil være revisor i stedet for. Så er det da ret surt ikke have afsluttet den uddannelse man egentlig var igang med - navnlig hvis det er en kortere så som gymnasiet eller lignende. Jeg kender da ihvertfald et par stykker som har måtte læse op på nogle gymnasielle fag - som voksende - fordi de gerne ville have en uddannelse og et arbejde som de pludselig brændte for - og det var da ikke en dans på roser at skulle igennem.

Det sker da ofte, at folk de på en eller anden måde brænder ud og går sur i deres arbejde, eller simpelthen blot mister interessen og så pludselig begynder at brænde for noget helt andet som de ellers aldrig ville have troet var dem.

Det var det jeg mente 

/Jesper
www.MediaMouse.dk     jesper snabelA mediamouse.dk
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 16:33
Er vi så ikke basalt enige om, at problemet ikke består i på hvilken side af iværksætter/uddannelseshegnet man står på - men at man kan fortryde? Ligemeget hvad man gør?

Vi behøver jo ikke blæse det yderligere op.
Det handler jo bare over, at man tager en velovervejet beslutning og mærker efter i maven om det er dét man gerne vil. Hvis mavefølelsen 2 år senere ændrer sig - så kan man jo bare ændre kurs.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:35
Dato: 10/5/2005 4:21:01 PM Forfatter: Jesper Norbøll
  Arrghh - Jeg har vidst ikke formuleret mig særligt godt...
Det jeg mente var i bund og grund: Hvad hvis man farer ud af tangenten og dropper uddannelse m.m., for så bagefter at finde ud af at man egentlig slet ikke har lyst til at være iværksætter, men f.eks. godt vil være revisor i stedet for. Så er det da ret surt ikke have afsluttet den uddannelse man egentlig var igang med - navnlig hvis det er en kortere så som gymnasiet eller lignende. Jeg kender da ihvertfald et par stykker som har måtte læse op på nogle gymnasielle fag - som voksende - fordi de gerne ville have en uddannelse og et arbejde som de pludselig brændte for - og det var da ikke en dans på roser at skulle igennem.
Det sker da ofte, at folk de på en eller anden måde brænder ud og går sur i deres arbejde, eller simpelthen blot mister interessen og så pludselig begynder at brænde for noget helt andet som de ellers aldrig ville have troet var dem.
Det var det jeg mente 
/Jesper
www.MediaMouse.dk    jesper snabelA mediamouse.dk

Jesper dog, det lyder som om du tror at man ikke kan uddanne sig senere. Du kan blive revisor som 80 årig hvis du har lyst.
Tænk nu hvis du uddanner dig til revisor og engentlig skulle have været iværksætter?
Nej folkens, slap af.. Uddannelse kan man altid få og det samme med at bliver iværksætter. Følg dit hjerte og det vil ikke gå dig helt skidt.

Dbh Martin
Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Oct 05
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 20:08
Hej navnebror

Kan kende mig selv i meget af det du skriver, jeg er selv 18 år og går på 3. år og sidste år af HHX.
Dog forstår jeg ikke at du har valgt det almene gymnasie, frem for en HHX.
På 2. år af min HHX, var jeg med i et projekt der hedder Young Enterprise (Som jeg kan se der er flere her fra sitet der har været med i), og det var virkelig et lærerigt projekt. Under forløbet havde vi foredrag af en revisor, advokat, ansat på reklamebureau, designer, etableringsrådgiver fra amtet, bankmand og en fra ToldSkat, omkring alle de aspekter som man skal overveje når man skal stifte sin egen virksomhed.

Men ja, mit formål var ikke at gnide salt i såret, men derimod vil jeg gerne snakke lidt med dig omkring nogle forskellige idéer jeg har :-)
Har du evt. en Messenger-adresse jeg kan få, så skriv den til mig i en privatbesked.

Mvh.
Kasper
Tilmeldt 3. Oct 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 20:14

HEj Kasper

Det er ikke mange år siden jeg selv gik i gymnasiet og gerne ville være selvstændig.

Et godt råd, start men noget småt.
F.eks. T-shirts med tryk, Det er billigt og du får en fornemmesle af købmandens håndværk.

Du kunne lave trøjer og andet lir til nå, dine kammerater skal på ski ferie eller lign.

Jeg har selv gjort det da jeg var i gymnasiet.

I praksis.

Det er en masse der trykker t-shirts, så derfor kan du presse prisen meget.

Næste gang du skal på udflugt med skolen, så foreslår du at i skal have en t-shirt til lejligheden.
Hvis der er stemming for foreslag, så ringer du rundt til 10 tekstil trykkere, som de hedder. Finder den hvor du får den bedste pris, og så går du tilbage til din klasse kammerater, og siger hvad det koster ( Husk at læg din fortjeneste oven i ) Få pengende af dine venner, så går du ned og henter trøjerne og aflevere dem til dine venner.
Så skal du ikke lægge nogen penge selv, og hvis du ikke kan skaffe trøjerne, så kan du bare levere pengende tilbaget til vennerne .

Jeg har selv gjort det nogle gang, og det er en fed måde at supplere din su.

Held og lykke
Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 23:11

Hej Kasper

Jeg tror personligt, at vi står lidt i samme situation, dog med forskellige kompetencer. Jeg er 18 år og går i 3.g på gymnasiet. Jeg sidder nogle gange i timerne og tænker på, hvad skal jeg dog bruge den her danske analyse af et svensk digt til, når jeg meget hellere vil noget andet. Jeg scorer dog nogle høje karakterer, men brænder nu for at realisere nogle af mine iværksætterdrømme, som jeg har haft over en længere periode. Jeg mener selv, at jeg har en masse kreative idéer, men har overhovedet ingen erfaringer inden for opbygning af hjemmesider med mere.

Hvis det lyder interessant til et muligt samarbejde, kan du jo altid smide en mail til: casper[snabela]harlev.dk

Vh Casper

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:22

I er ikke i samme situation længere, Kasper er nemlig 22, da denne tråd er 5 år gammel :)

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:30

.. never mind

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)