Som ung iværksætter kan det være svært at starte en fuldtidsvirksomhed op. Jeg er kun 17 år og går i gymnasiet, men går dog og drømmer om at blive iværksætter og om at drive mit eget firma. Hvis nogen har nogle tips, forslag til gode bøger for unge iværksættere, el. lign. ville det glæde mig. Jeg har besluttet mig at det faktum at jeg går i gymnasiet, ikke bør hindre mig i at starte en virksomhed. Derfor har jeg prøvet at starte nogle internetbaserede projekter op. Fx at lave et website a la just-eat.dk, hvor man istedet for at kunne bestille mad skulle kunne bestille tid hos sin frisør. Det skal så også nævnes at dette projekt aldrig blev til noget pga. forskellige årsager. Mvh. Kasper Rasmussen |
Jeg tror simpelthen du er for ambtiøs, et projekt som just-eat ( hvilket faktisk ikke skulle køre ret godt) koster mange penge i start omkostninger. Og for ikke at glemme masser af tid.
Da du går i gymnasiet, vil jeg foreslå dig at starte nogle projekter om du kan magte ved siden af skolen, nogle sider som måske ikke er har den fedeste ide i sig men det er ligemeget her i starten.
En sådan side vil kunne give dig gode kontakter inden for den verden, du vil blive lidt kendt med hvordan og hvorledes man overtaler firmaer til at annoncere, hvordan sider vedligeholdes etc.
Ideer kunne være
Joke side
index side med links til det din hobby er
hosted scripts( en side hvor det er muligt at få forum gæstebøger mm som hostes på din server, så kan folk uden php eller asp også få den slags på deres hjemmeside)
en side med gratis spil lidt gratisspil.dk eller ihimlen.dk
De fleste af disse ideer koster ikke det store at starte op da du selv kan programmere, evt betal dig fra designet.
Du bliver nok ikke millionær men du får som sagt gode kontakter og kan da give lidt ved siden af din SU