Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

anklagende mail fra politi mand

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha en grim mail jeg åbnede idag. Hold da fast et chok jeg fik :´-(

Vi sælger Italienske ting til hesten, hvor kunderne kan designe det selv. Normalt er der 2-3 mdr leveringstid. Vi bestilte en ordre for en kunde i sept. som endnu ikke er kommet fra Italien. Først pga sygdom hos producenten og nu hvor de endelig har sendt varen, når det ikke frem inden jul, pga vejrforholdene i Italien. Jeg har løbende holdt kunden; plus 46 andre kunder; opdateret med hvor langt varen var.

Idag modtager jeg så en mail fra en kunde, som skriver, at vi er internetbedragere og at han vil melde os til politiet og at han selv er politi mand!!!! Vi har taget hans penge og han har ingen vare fået; skriver han. Han skriver, at han har været nød til at berolige sin familie pga vi vil bedrage dem....

Vi trækker aldrig pengene før varene er sendt. Ergo vi har ikke hans penge endnu og den Italienske producent er knust, da hun har gjort alt hvad hun kunne, for at få sendt varene.

Jeg får det helt dårligt af at modtage sådan en vred trussel mail :´-(  Jeg kan simpelthen ikke forstå, at han mener ,at vi er bedragere. Jeg er virkelig helt knust over det.

Jeg skulle simpelthen bare ud med det, for er helt ved at gå til over det :´-( 

Hilsen en meget ulykkelig Janne

Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 19:01

Hej Janne,

Således er det til tider at være blevet selvstændig, der er op og nedture.

En sådan kundes opførelse er selvfølgelig trist, men du må erfare at nogle mennesker opfører sig sådan. Du kan tilbyde kunden at han kan annulere ordren. og hvis pengene ikke er trukket har du intet ulovligt gjort, blot leveret lidt dårlig service ;)

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 19:21
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Hej Janne

Det sidste fjols er ikke født endnu, alt for mange kan ikke se ud over deres egne næsebor.

Hvis jeg var dig ville jeg skrive en mail tilbage til ham, hvor du skriver at du har ikke trukket nogen penge da du følger reglerne for handel på internettet.

Giv dig selv den store fornøjelse at smide ham ud af din shop, skriv til ham at du ønsker ikke at handle med personer som ham - så du har annuleret hans ordre og han vil ikke få muligheden for at købe noget i din shop igen.

Kender et firma som giver deres sælgere ved juletid 500 kr. til at købe en gave til den bedste kunde de har haft i året, og de giver så også sælgeren lov til at ringe til den kunde som har behandlet dem dårligt, den typen man aldrig kan gøre tilfreds, uanset hvad man gør. Sælgeren ringer ham op og fortæller ham at han er uønsket for nu og altid, og ikke mere vil kunne købe noget som helst i deres firma for tid og evighed.

Den fremgangs måde gør at sælgerne når de kommer i en situation gennem året, hvor en kunde er ubehagelig, kan tænke på at de ved juletid får muligheden for at smide vedkommende ad h......... til. Firmaet er kendt for at have nogen af de mest venlige sælgere, uanset hvorledes de bliver behandlet, for de har ventilen, som gør at de ikke hidser sig op.

Så som skrevet står, smid ham ud - giv dig selv den fornøjelse og nyd den selvrespekt det giver - vær aldrig bange for dine kunder, de benytter sig bare af det.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 19:25

Hej Janne.

Jeg er enig med yodk, skriv eller ring til kunden og forklar ham meget pænt at pengene ikke er trukket, husk at sige at hvis han fortsat mener de er trukket bedes han sende et kontoudtog så du også kan se det, så kan du gå jeres regnskab igennem igen hvis det viser sig at være tilfældet.
Der hvor jeg arbejdede før sendte vi f.eks. en flaske vin eller lign i sådanne situationer, så kunden ligesom føler at de stadig er det vigtigste for din forretning.

Der er ingen sag hvis ikke pengene er trukket, men af hensyn til senere omtale så er det vigtigt at holde det på et roligt niveau, de fleste af disse kommer oftest igen i shoppen alligevel, så deres samlede oplevelse er måske slet ikke så ringe.

Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 19:34
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Kijo:

Sikke noget pjat. Hvor arbejder du? Tvivler på at din overordnet vil acceptere at du behandlede en kunde sådan, fordi han i sin gode ret blev gal over at han ikke har modtaget sin vare efter 3 mdr.

Jeg vil godt indrømme at jeg også var blevet gal hvis jeg havde bestilt en vare fra 2-3 mdr. siden og ikke modtaget endnu. Selvfølgelig er det en uskyldig misforståelse og noget der kunne ske for alle. Men se det var kundens side.

Specielt med alle de programmer i tv-kassen som klamphuggeren, rabat, kontant osv. Så er man som forbruger mere opmærksom på tingene i dag.

Jeg vil som de andre gør opmærksom på at pengene ikke er trukket, lyder til at han ikke har opdaget det.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 19:40

Manden har jo sikkert få en dårlig behandling et andet sted, og så er der den med, at "tyv (eller i dette tilfælde politimand) tror hver mand stjæler".

Hvis jeg var dig, så ville jeg på en meget neutral måde fortælle ham, at en pengene ikke er trukket, at leveringstiden normalt er 2-3 måneder osv. - og at han da er velkommen til at annullere ordren, hvis han er utilfreds.

Og så glem i øvrigt ham, og glæd dig over alle de andre tilfredse kunder.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 19:43
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg arbejder for mig selv og har gjort det i 20 år.

Et fjols som truer og kalder Janne for internet bedrager og yderligere truer med at han er politimand, på trods af at de er blevet informeret om årsagen og normal leveringstid er 2-3 mdr - fortjener efter min mening den besked tilbage.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 19:54

Hej Janne

Som de andre her siger, giv ham pæn besked om at han venligst skal lade være med at beskylde dig for at være en bedrager og drage dig til ansvar for forstyrrelse af hans families ro og orden, såfremt du naturligvis har overholdt din informeringspligt og almen god kundeservice.

Hvis du som nævnt har overholdt dine forpligtelser jf. PBS's regler, og ikke trukket pengene da varen ikke er sendt, bør du samtidig minde denne kære politimand om det han lærte på politiskolen i sin tid.

Ifølge Straffelovens $164  der vedrører afgivelse af falsk anklage, kan dette nemlig straffes med op til 6 års fængsel, så mon ikke han skulle have hørt bedre efter i timen ;-))

Og så fat mod, vi har alle et par af disse kunder ind imellem, der aldrig finder sig tilfreds med noget som helst. Jeg vil også sige, at har man gjort alt i sin magt for at yde kunden den bedste service i forbindelse med levering af et produkt, så arkivér vedkommende lodret. Man tjener ikke penge på besværlige kunder, og de er hverken gode for bundlinjen eller ens ellers gode humør, det tager for mange mentale kræfter.

Fra midtjylland
Tilmeldt 13. Oct 08
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 19:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Janne

Helt rolig nu, Hvis kunden i forvejen vidste at der var 2-3 mdr's leveringstid , er varen joikke urimeligt forsinket, du har ikke trukket hans penge og har der med dit på det rene. En anklage om bedrageri skal jo indeholde andet end lang leveringstid , feks ingen kontak , at pengene var blevet trukket , vare ikke findes elller lever op til din beskrivelse.

Dernæst , så nægter jeg at tro at manden er betjent, de betjente jeg kender og har i familien har ihvert fald ikke den fremgangsmåde, heller ikke når de bliver urimeligt behandlet, det er altså sidste udkald hvis man "magtmisbruger" sit job , hvilket jo også er ulovligt at bruge sin position hos politiet som pressionsmiddel.
 Jeg ville i morgen kontakte hovedafdelingen i holstebro for bedrager og forklare dem situationen , og give dem manden navn og adresse , dernæst ville jeg skrive en mail eller ringe til kunden og fortælle ham hvad du har fortaget dig , så er jeg helt helt sikker på at piben får en anden lyd.

Mvh
Torbjørn

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 20:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Martin Thorborg behandler dette emne rigtig godt i e-pusher. Ville egentlig have citeret det her, men kan se det ikke er en del af den gratis light version, så du får en kort, lettere omskrevet version:

Fordi der ofte er en, psykisk, stor afstand mellem dig og kunden når man handler online, så er det lettere at hidse sig helt urimeligt op over noget man betragter som dårlig service. Betragt det derfor ikke personligt, men accepter det som en uundgålig del af online virksomhedsdrift.
Hvis du skriver pænt tilbage og undskylder mange gange - selv om du måske mest har lyst til at skrive noget ala skrid ud af min verden dit dumme svin, så vil du sandsynligvis opleve at kunden vender på en 50 øre og ligefrem bliver helt undskyldende og du kan både redde ordren og få kunden til at holde af din forretning.

I øvrigt foreslår Martin og man smider et billede af sig selv, enten på webshoppen, men endnu bedre i mailsignaturen. På den måde virker dialogen straks meget mere personligt og folk vil skulle meget længere ud inden de hidser sig op.

Tag det som hvad det er: en fustreret kunde som er ked af ikke at modtage det han nok skulle have brugt i julegave til sin datter.
Jeg kan sagten følge dig, at det er skide irriterende at modtage sådan en mail, men igen; kunden skælder ikke ud på dig personligt, men på den upersonlige webshop/virksomhed.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)