Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

anklagende mail fra politi mand

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er helt indlysende og meget forståeligt, at du bliver vred på kunden og får lyst til hævn.
Denne lyst må du nødvendigvis styre.
Alle perfide forslag om, hvordan du kan skade din kunde, bør du glemme omgående.
Forsøg i stedet - helt sagligt - at få afklaret, om han stadig er interesseret i at modtage varen, eller om han hellere vil have ordren annulleret.
Vis ham forståelse og forsøg at afklare, hvor i købsprocessen hans frustration er opstået.

Lyt, lyt, lyt.

Lær evt. noget af ham om, hvordan du kan forbedre informationsniveauet i din forretning.

Hvis han ikke ønsker at blive lyttet til, må du afskrive ham som kunde - men lad være med at være perfid. Der er ingen grund til at hælde mere benzin på hans bål. Det kan jo være, at han taler med andre potentielle kunder, og jo værre du behandler ham, des større skade kan han gøre.

Og nok engang: Når det handler om salg, er hævn en taberstrategi.

Hvis jeg havde kunnet, ville jeg klikke på Nicolai Lønnes svar som foreslået svar.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:51

Tusind tak for alle jeres svar! Jeg havde det helt dårligt her til morgen, da jeg skulle åbne min mail, for at se om politi manden havde skrevet tilbage på min mail. Det havde han ikke. Det hjalp så at se, alle de svar her inde :-)

Først blev jeg virkelig ulykkelig, da jeg læste hans mail men senere mere skuffet  over, at han virkelig mener at vi kunne finde på at bedrage folk. Ja, ALT er gået galt med denne ordre, absolut, men hverken os eller Italieneren har gjort det med vilje. Jeg har tænkt og tænkt over hvad vi har gjort, der har fået denne mand til at tro, at vi er bedragere. Vi svare altid mails, normalt hver eneste dag og tager altid telefonen. Inden på hjemmesiden er der billeder af os, vi sponsorer ligeledes nogle af landets førende hestesteder, har flere sider med billeder af vores kunders egne heste, sider med sponsor ryttere osv osv. Alt dette troede jeg, ville skabe lidt tillid til os men det gør det åbentbart ikke for denne kunde.

Den ene gange jeg har haft en lignende kunde over mail, har jeg skrevet en mail i word og skrevet min ÆRLIGE mening om hende (den var yderst censureret...); slettet mailen og så skrevet en høflig og venlig mail og som en af jer skriver, så bliver nogle faktisk helt flove og undskylder og så er handlen reddet.

Udfra hans mail vil jeg tro, at han er typen der vil blive flintrende rasende, hvis jeg kontaker hans afdeling i Haderslev eller gør ham opmærksom på, at det er ulovlig, det han har gjort. Jeg sendte en mail til ham igår. Meget høfligt skrev jeg, at jeg var meget ked af hans mail og at han troede, at vi laver bedrageri og skriver, at dette gør vi absolut ikke. Jeg sluttede med at skrive at pengene ikke er trukket og bad ham tjekke sine konto udtog og forklarede at vi IKKE trækker pengene før varen er afsendt. Jeg har idag ligeledes kontaktet agenten her i Danmark, der er mit mellemled til Italieneren. For at berolige politimanden, kontakter agenten ham idag og forklare, at der ikke er tale om bedrageri og at varene er på vej. De sidder bare fast i Italien pga vejret.

Jeg er bare meget ked af tanken om, hvis politimanden´s datter/familien begynder at sige rundt omkring, at "SD" har forsøgt at bedrage dem. Hvordan det har kunnet lade sig gøre, ved jeg virkelig ikke men efter kun 1 år i brachen, ligger vi præference mæssigt på højde med 20-30 år gamle brands og vi er trendsættende inden for stævne udstyr til hest & rytter. Så at en politimand offentlig siger, at vi forsøgte at bedrage ham; det er sørme ikke godt. Det er slet slet ikke godt. Negative ting spreder sig som ringe i vandet lynhurtigt og jeg er meget bange for reaktionen, hvis han virkelig får nogen til at tro på ham :´-(  Hvor meget kan det skade det gode ry, som vi har knoklet så hårdt for at få?

Til slut får I her mailen:

Hej.

Vi har snart mistet tålmodigheden, - og føler efterhånden, at undskyldningerne står i kø - selv om der faktuelt p.t. er uvejr i Italien.
Hvis vi ikke har modtaget de betalte varer inden 1. jan. 2009 - ønsker vi pengene retur til vor konto:
reg.: XXXX    kontonr.: XXXXX

Hvis dette er et såkaldt "internetbedrageri" - hvor varerne aldrig bliver leveret, men kun betalt - bliver I anmeldt til Politiet for bedrageri, - I har fået pengene men ikke leveret varerne.
Denne anmeldelse bliver indgivet når vi kommer ind i det nye år, - og der mod forventning ikke er sket noget.

Meget skuffede kunder

XXXX
XXXXX 

PS.: Jeg vil ikke undlade at pointere, at jeg - XXX - som politiassistent til dagligt arbejder med lignende sager, - jeg har måttet berolige min familie, og love dem anmeldelse primo 2009.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:55
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg fatter ikke at du gider at bruge 2 min. på den spasser.
Send ham en mail med at han misbruger sin stilling som politibetjent og hvis han ikke giver en undskyldning prompte, så går du til politimesteren og indgiver en klage over ham. Så kan jeg love dig for at han skider grønne grise og kommer med den undskyldning og gør han ikke det, så klag til politimesteren, det kan du gøre pr. mail på 30 sekunder. Sådan en idiot kan vi ikke have rendende rundt i det danske samfund for at passe på os!

Dbh Martin

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:16
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

Helt enig.

Martin Thorborg:
Send ham en mail med at han misbruger sin stilling som politibetjent

Helt uenig. For det første tjener det ikke noget formål. For det andet forekommer det usandsynligt, at han rent faktisk arbejder med "den type sager", når han ikke engang kan finde ud af at tjekke sit eget kontoudtog, før han slynger en beskyldning afsted. Mon det så passer, at han er ansat hos politiet - er det i givet fald som pedel?
Måske er han om et par år formand for en klub, der har brug for 8 tons hesteudstyr af finest italienske kvalitet - hvad kan man gøre for at han til den tid lægger ordren det rigtige sted? - Det er efter min mening, et spørgsmål, der er værd at bruge 30 sekunder på (men så heller ikke mere).

I øvrigt synes jeg ikke hans mail er anklagende. Han forudsætter jo netop, at det ikke hænger skummelt sammen og beder - forståeligt nok - om bevis for det.

mvh Hans

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 15:28

Det kan ikke tage mange splitsekunder at tjekke om de penge virkeligt er hævet og er der bevis for at de ikke er, så burde det i sig selv få ham ned på et ordentligt niveau. En overskreden leveringsdato er dog tit noget der i sig selv kan få kunderne op at køre, men i dette tilfælde er der jo reelle grunde og det burde ikke være nok til at han går amok på den måde.

En anden ting er at jeg tit har oplevet kunder der har sagt at vi har trukket deres penge selvom vi ikke havde, vi fandt så ud af at nogle Netbanker fjerner beløbet fra kunden konto, eller i det mindste får det til at se ud som om det er fjernet, men beløbet er blot reserveret så vi kan trække det, på den måde kan kunden ved fx VISA electron kontis ikke overtrække sin konto. Dette har jeg forklaret kunder 100'vis af gange når de har brokket sig over at vi har trukket deres penge.

En anden ting jeg vil sige til dig, er at sådan en idiot skal ikke ødelægge dit gode humør, jeg har selv oplevet at have flere hundreder glade kunder men så kommer der sådan en person ind med diverse beskyldninger omkring ting som der slet ikke er hold i. Dette koster personlige resourcer og det tager fokus fra din support til andre kunder. Jeg har tit gjort det at jeg simpelthen har afsluttet en sådan ordre med at det ikke er muligt at levere den bestilte vare og at ordren dermed er annulleret og kunden kan finde den et andet sted.

Fra Tårnby
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 92
Fra  IsenTekst - Indhold til Internettet Skrevet kl. 16:03

Hej Janne

Mange af de andre har allerede givet kloge svar, men jeg vil alligevel bidrage med lidt.

Når man i en sag som denne henviser til, at man er politimand så er man enten a) en dårlig politimand, der msibruger sin stilling eller b) slet ikke politimand. Derfor skal det tages med et stort gran salt, og skulle det være rigtigt, kan du jo også bruge det mod ham. Så vidt jeg husker er politiassistent også den laveste rang man har lige efter politiskolen.

Jeg kender rigtig godt den følelse med at få en dum mail,d er ødelægger din morgen og man har lyst til at give tilbage af samme skuffe med det samme. Faktisk skete der noget lignende for mig i morges selvom det var knap så slemt. Jeg var lige ved at sende et surt svar tilbage, men jeg har lært at vente (som regel Smile). Efter lidt mere morgenkaffe bestemte jeg mig for at lade være med at svare, det gør alligevel ingen forskel. 

Lad så vidt muligt være med at tage stilling til hans urimelige trusler og påstande. Kun hvis han fortsætter. Tilbyd ham evt. at  ophæve handlen, hvis han ønsker det  evt. også en eller anden rabat, hvis han godt vil vente på varen alligevel. 

Det nytter nok ikke meget, at gå i rette med ham om, at han kalder dig bedrager og hvis han VIL sprede rygter, gør han det nok uanset hvordan han bliver behandlet fra nu af.

Jeg synes, det vigtigste må være, at du selv har ryggen fri og har gjort det bedste, du kunne for at give ham den bedst mulige service. Trøst også dig selv med, at du er et større menneske end ham og ikke synker ned på hans niveau.

Måske falder han lidt ned, måske ikke. Hvis du mister ham som kunde, er det forhåbentlig ikke det store tab alligevel. Han betaler i hvert fald ikke for at ødelægge din dag.

Håber, det ordner sig.

mvh Henrik I.

Henrik A. Isen, Journalist DJ, iværksætter, webredaktør.
Indhold til Internettet: - IsenTekst.dk

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 16:11

Kære Jeanne

Nu skal du høre hvordan kunder også kan være :

Jeg blev tidligere rinet op af en dame der sagde flg.: "Jeg fik for kort tid siden sendt nogle varer, men jeg kan se at du ikke har fået penge for dem endnu, har jeg lavet en fejl?"

Kunder kan altså være flinke, så op med humøret igen og RIGTIG GLÆDELIG JUL Big Smile

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 17:06

Martin Thorborg:

Send ham en mail med at han misbruger sin stilling som politibetjent og hvis han ikke giver en undskyldning prompte, så går du til politimesteren og indgiver en klage over ham. Så kan jeg love dig for at han skider grønne grise og kommer med den undskyldning og gør han ikke det, så klag til politimesteren, det kan du gøre pr. mail på 30 sekunder. Sådan en idiot kan vi ikke have rendende rundt i det danske samfund for at passe på os!

Dbh Martin

hahahahahaha som du dog kan sige det - men total enig - det er båre dejligtYes

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:13

Tusind tak for alle jeres svar! Jeg er jo rimelig ny i faget og er desværre endnu ikke kommet til det punkt, hvor jeg kan sige pyt, når en kunde ter sig sådan som ham. Jeg tager det dybt personligt de gange det er sket og vender og drejer min reaktion og min opførsel overfor kunden, for at finde ud af, om jeg gjorde noget galt. Jeg ved, at jeg skal arbejde med ikke at tage det så personligt; det er bare ikke nemt!

Jeg gjorde det, at jeg ringede til den danske agent for mærket, som er mellemled hver eneste gang vi handler. Hun var så sød, at skrive denne mail til politimanden:

Kære XXXX,

Jeg er blevet kontaktet af Janne fra Skærlund design vedr. deres levering til dig med Scarpati!

Jeg har læst den mail du/I har skrevet til hende og ønsker som agent for Anna Scarpati at svare på dette!

Forklaringen på forsinkelsen er......Scarpati ligger i Italien og de har i lang tid nu været plaget af personalerproblemer og derfor STORE forsinkelser på levering af varer til HELE VERDEN! Nu er der styr på personalesituationen dernede, men er nu plaget af oversvømmelser og store snemasser som lukker deres motorvejsnet. Og det kan INGEN holde for. De gør ALT, hvad de kan hos Scarpati for at få varer frem til hele verden! Anna Scarpati beklager selvfølgelig meget og de arbejder virkelig dag og nat for at løse alle problemerne! Men ingen af os kan jo hekse uanset, hvor meget vi end gerne vil!

Skærlund design er en af vores bedste kunder i Danmark og har igennem lang tid fået varer leveret fra Anna Scarpati uden problemer!

Du er selvfølgelig velkommen til at kontakte mig for yderligere!

Venlig hilsen

Tina Busk

Jeg har INTET hørt fra ham. Hverken svar på min mail eller mailen fra agenten. Jeg har sendt endnu en mail, da jeg løbende opdatere alle kunder der venter på ordren. I denne mail står, at lastbilen er på vej fra Italien, da vejret er blevet bedre. Heller ikke her svare han.
Selvom det ikke er vores "skyld", vedlægger vi en julegave ved hver eneste ordre pga den lange vente tid, når vi modtager varene og sender dem ud. Jeg håber, at det han stopper med sine anklager om, at vi er internet bedragere. Det er sørme ikke særlig rart men alle jeres svar har virkelig hjulpet :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:18

Kære Janne

Jeg giver Hans og Nicolai ret. Det er bedre at lade være at udgyde sin vrede og lyst til at give igen. Man får som regel ikke noget ud af det – bare sure kunder, som så igen kan fortælle andre, at 'den og den butik skal man i hvert fald holde sig fra'... Ikke noget positivt. Hop op og fald ned på det! Der findes til stadighed idioter overalt, eller også har han bare en dårlig dag, og så går det nogle gange ud over de forkerte. Men man får ikke en undskyldning af den grund.

Jeg har også prøvet kunder, som først får en god pris, derefter ender det med, man bruger alt for lang tid på opgaven – og til sidst bliver man så også svinet til, fordi man har brugt tid ud over det aftalte og derfor fakturerer det videre. Og jeg registrerer endda al min tid og kunne aldrig finde på at tage for mere end den tid, der rent faktisk er brugt.

Utak er verdens løn, og jeg har afgjort med mig selv, at sådanne kunder gider jeg ikke spilde min tid på. De får dog – som alle andre – en pæn og ordentlig behandling, så længe kommunikationen drejer sig om den igangværende ordre, og så får de bare nej, hvis de skulle henvende sig igen.

Det er selvfølgelig ikke det samme som i en internet-butik, men det er for at illustrere, at de findes over alt. Der findes jo også dem, der straks ser svindel overalt. Mon det er, fordi de selv kunne finde på at snyde andre?

Hav en rigtig dejlig jul og glem den dumme kunde. Behandel ham pænt – som alle andre, og hvis han stadig vil annullere sin ordre, så gør det. Når du behandler ham pænt, vil han højst sandsynligt heller ikke sige noget til andre.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)