Det er helt indlysende og meget forståeligt, at du bliver vred på kunden og får lyst til hævn. Lyt, lyt, lyt. Lær evt. noget af ham om, hvordan du kan forbedre informationsniveauet i din forretning. Hvis han ikke ønsker at blive lyttet til, må du afskrive ham som kunde - men lad være med at være perfid. Der er ingen grund til at hælde mere benzin på hans bål. Det kan jo være, at han taler med andre potentielle kunder, og jo værre du behandler ham, des større skade kan han gøre. Og nok engang: Når det handler om salg, er hævn en taberstrategi. Hvis jeg havde kunnet, ville jeg klikke på Nicolai Lønnes svar som foreslået svar. mvh Hans |
Tusind tak for alle jeres svar! Jeg havde det helt dårligt her til morgen, da jeg skulle åbne min mail, for at se om politi manden havde skrevet tilbage på min mail. Det havde han ikke. Det hjalp så at se, alle de svar her inde :-)
Først blev jeg virkelig ulykkelig, da jeg læste hans mail men senere mere skuffet over, at han virkelig mener at vi kunne finde på at bedrage folk. Ja, ALT er gået galt med denne ordre, absolut, men hverken os eller Italieneren har gjort det med vilje. Jeg har tænkt og tænkt over hvad vi har gjort, der har fået denne mand til at tro, at vi er bedragere. Vi svare altid mails, normalt hver eneste dag og tager altid telefonen. Inden på hjemmesiden er der billeder af os, vi sponsorer ligeledes nogle af landets førende hestesteder, har flere sider med billeder af vores kunders egne heste, sider med sponsor ryttere osv osv. Alt dette troede jeg, ville skabe lidt tillid til os men det gør det åbentbart ikke for denne kunde.
Den ene gange jeg har haft en lignende kunde over mail, har jeg skrevet en mail i word og skrevet min ÆRLIGE mening om hende (den var yderst censureret...); slettet mailen og så skrevet en høflig og venlig mail og som en af jer skriver, så bliver nogle faktisk helt flove og undskylder og så er handlen reddet.
Udfra hans mail vil jeg tro, at han er typen der vil blive flintrende rasende, hvis jeg kontaker hans afdeling i Haderslev eller gør ham opmærksom på, at det er ulovlig, det han har gjort. Jeg sendte en mail til ham igår. Meget høfligt skrev jeg, at jeg var meget ked af hans mail og at han troede, at vi laver bedrageri og skriver, at dette gør vi absolut ikke. Jeg sluttede med at skrive at pengene ikke er trukket og bad ham tjekke sine konto udtog og forklarede at vi IKKE trækker pengene før varen er afsendt. Jeg har idag ligeledes kontaktet agenten her i Danmark, der er mit mellemled til Italieneren. For at berolige politimanden, kontakter agenten ham idag og forklare, at der ikke er tale om bedrageri og at varene er på vej. De sidder bare fast i Italien pga vejret.
Jeg er bare meget ked af tanken om, hvis politimanden´s datter/familien begynder at sige rundt omkring, at "SD" har forsøgt at bedrage dem. Hvordan det har kunnet lade sig gøre, ved jeg virkelig ikke men efter kun 1 år i brachen, ligger vi præference mæssigt på højde med 20-30 år gamle brands og vi er trendsættende inden for stævne udstyr til hest & rytter. Så at en politimand offentlig siger, at vi forsøgte at bedrage ham; det er sørme ikke godt. Det er slet slet ikke godt. Negative ting spreder sig som ringe i vandet lynhurtigt og jeg er meget bange for reaktionen, hvis han virkelig får nogen til at tro på ham :´-( Hvor meget kan det skade det gode ry, som vi har knoklet så hårdt for at få?
Til slut får I her mailen:
XXXXX