Hej Jakob.
For lige at dreje snakken væk fra SEO diskusioner...
Det er en sjov historie du skriver. Vi kan vist konkluderer at en god sælger har styr på sin baggrundsinfo, og ALTID er høflig. Jeg syntes ligesom mange andre, at jeres hjemmeside fungerer rigtig godt. Den er hurtig og nem at finde rundt i, hvilket er utrolig vigtigt.
Hvis jeg må give noget konstruktiv kritik på jeres side, kunne den lyde som følger:
Først ting jeg syntes fungerer:
Jeres orange-sort-hvid farvepalet fungerer fedt. For mig at se er det indbydende og rart at se på. Det er en smule "industrielt", men det er jo trods alt også emballage i forhandler.
Den overordnede struktur emd menu'er, undermenu'er og den nederste "ikke shoprelaterede" menu fungerer godt. Det er nemt og intuitivt. Måske skulle man overveje at dele de to menuer lidt mere op.. Men så er vi også i småtings afdelingen... ;-)
Ting jeg syntes kunne være bedre:
Nogle billeder ser pixelerede ud. Det er f.eks. billedet "tilbud, tilbud, tilbud" på forsiden. Jeg har også fundet et par andre rundt omkring på siden. Det er bare ikke godt nok ;-) Det ser så kedligt uprofessionelt ud. Det er jo noget du hurtigt selv kan gøre noget ved. :)
Rammen på forsiden (den orange tabel) er for mig at se pokkers grim. Det er selvfølgelig helt objektivt, men jeg tror andre ville være enige. Jeg syntes også den tager fokus fra dine orange overskrifter, som jo gerne skulle være det man læser. Prøv med en svag grå, eller at fjerne den helt.
Skulle man give siden et løft, ville jeg foreslå dig at få designet en ny header, som er mere "moderne". Den du har lavet er okay, og på ingen måde grim, men jeg tror godt det kunne laves mere lækkert. Jeg syntes heller ikke den matcher siden 100%. Er det noget du har lavet selv? Eller har du haft en designer på? Jeg tror en dygtig designer kunne gøre underværker for din side på dette punkt for en billig penge.
Din forside kunne godt være lidt mere spændende. Jeg tror at nogle mere "designede" kollager til dine forskellige kategorier ville gøre det. Her tror jeg igen en god designer ville kunne hjælpe dig. Hvis der i designet lå en slags "rektangulær struktur", tror jeg også du kunne fjerne din ramme helt, uden at et kommer til at flyde sammen. Hvis du konsekvent har de samme seks punkter på forsiden, kunne man også overveje at lave et lækkert flash element, hvor en lille smule interaktivitet sammen med det nye design kunne gøre det creme de la creme.. For mig er det sådan med webshops, at forsiden skal være ultra indbydende og gerne lidt "appetitvækkende", resten skal være nydeligt og ULTRA funktionelt. Specielt hos jer, som sikkert har mange erhvervskunder som bestiller tit..
Håber du kunne bruge mine tanker til noget. Hvis du vil overveje nogen af de nævnte tiltag, må du endelig smide mig en mail på mv(snabela)mediatown.dk
Ellers må du have fortsat held og lykke med emballageforetningen.
Venligste hilsner, og fortsat god lørdag
Michael Valentin