Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sådan får du Ikke solgt noget..

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Havde en telefonsælger i røret i dag, som var ude efter at sælge os et nyt hjemmeside design.
Ikke noget vi er på udkig efter, men når nogen ringer og kommentere vores hjemmeside, lytter jeg altid - det kunne jo være, at der faldt nogle guldkorn af.. Men hold fast, hvor var han dårlig til at sælge!

Først lægger han ud med at sige, at han synes, vores hjemmeside virker ufattelig uprofessionel, kedelig og intetsigende i forhold til at vi er et meget stort og veletableret firma.. Øh.. Tak for l*rt (måske ikke en god ide at starte med at fornærme mig) og øh.. nej, vi er faktisk et meget lille firma..

Det viser sig, at han tager fejl af vores jaKodan og et stort firma jaCodan (a la dansk supermarked).
Da han finder ud af fejlen, prøver han at redde den ved at snakke løs for at holde mig i telefonen.. så han fyrer en masse af med, at vi må score en masse billige kunder, for der er jo nok ikke nogen, der kender vores lille firma og det er vel derfor vi har valgt et navn, som lyder lidt lige som deres..  - endnu en fornærmelse til mig + vi sælger slet ikke samme produkter som dem, så hvordan kunne vi score deres kunder? De er en supermarkedskæde, vi sælger emballage til andre virksomheder.

Så begynder han at fortælle, hvorfor det nu er vores hjemmeside er så dårlig, for en masse af vores farver og lign er ikke gennemtænkte.. Se det er da meget interessant at høre, hvilke forslag han har, men her falder det til jorden igen.
For det første begynder han at forklare mig, at alle der køber emballage kigger først og fremmest efter hvor flot det er, og det er det der skal fremhæves. Så må jeg forklare ham, at det gør nogen kunder, andre kigger efter funktionalitet, hvor hurtigt det kan pakkes, det skal være billigst muligt eller hvordan det kan sendes billigst muligt..
Så begynder han at forklare hvorfor vi skal skifte alle vores "knapper" på siden til en anden farve, fordi den udstråler "køb nu".. men det holder ikke, for den farve han vil have, er en af vores største konkurrenters farve.. så foreslår han en anden konkurrents farve, men det holder heller ikke..

Han kommer med 3-4 andre forslag til forbedringer, alt sammen sagt på en meget bedrevidende måde, alt sammen ting som tydeligt viser at han ikke engang har taget sig tid til at kigge fx hvordan vores indkøbskurv ser ud eller hvad det egentlig er, vi gerne vil sælge vores vare på..
Jeg afbryder ham og beder om deres hjemmeside adresse.. og her efter toner den grimmeste, mest intetsigende hjemmeside frem jeg længe har set!
Der er en masse cases på siden og de er stort set ens bare i forskellige farver, men sat op på næsten nøjagtigt samme måde..

Jeg ville jo forvente, at en der solgte hjemmesider, selv ville have en total sej side i superflot design.. og hvis man ringer og er så flabet at lægge ud med at fornærme folk, så skal det da være fordi, man har en masse strålende forslag eller i det mindste ved, hvad de sælger.

Han fik ikke solgt noget til os i dag!

Fra København
Tilmeldt 6. Dec 07
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 20:49

Et lidt irrelevant svar, men vil bare sige jeg har kigget på jeres hjemmeside og jeg synes den er enormt behagelig at være inde på. Den loader hurtigt, er overskuelig, har behagelige farver og udstråler generelt bare professionalitet. Kan bestemt ikke se hvorfor I skulle ændre noget på den side.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:54

Den med at fornærme folk, er aldrig god. Så hellere sige, at man kan se en masse muligheder i forbindelse med jeres hjemmeside - derefter kan man så finde ud af, om du er enig i at folk bedømmer et firma på deres hjemmeside. Er du det, er næste spørgsmål om du synes jeres hjemmeside repræsenterer jeres firma godt nok.... og så ellers snakke godt for sine gamle mor :)

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:27

Hej Nina

Hvis han synes at købs knappen skulle være grøn, fordi folk de så meget hellere ville gennemføre købet - så er det nok også ham som har ringet til os forleden :·)

Mange hilsener Helle

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:35

Helle - houseofkids.dk:

Hej Nina

Hvis han synes at købs knappen skulle være grøn, fordi folk de så meget hellere ville gennemføre købet - så er det nok også ham som har ringet til os forleden :·)

Mange hilsener Helle

hehe ja det sagde han.. og at det var dårligt valgt at lave den rød.. (vores er så bare ikke rød, den er gul-orange)

Ja, det er da nok den samme!

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:35

Joel: Tak :-) Vi ændrer nu på den hele tiden - ikke så meget farvevalget, men der er altid små-ting man kan gøre bedre.

Tommy: Ja, man burde nok ikke starte med at sige alle de grimme ting.. kunne vel have sagt "sikke en flot side med mange fine produkter, men jeg har nogen forslag, som jeg tror kunne få den til at sælge bedre.." eller noget i den stil.. så havde jeg nok været lidt mere positivt indstillet fra start af.

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 21:47
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Ja synes også siden er pæn at se på det eneste jeg vil påpege med designet og måden siden er bygget op på er

1
Forsiden, den kunne godt være lidt varmere med en overskrift og velkomst tekst som forklarede lidt om firmaet hvad i laver osv. Så det både blev lidt mere personligt og inbydende plus ville hjælpe med jeres pagerank i søgemaskinerne.

2
På et dybere plan kan jeg se siden er kodet i tables og der er ikke gjort så meget ud af søgemaskine optimering og det kunne være i skulle overveje at lade en seo ekspert kigge på dette hvis i vil være mere synlig på søgemaskinerne hvilket altid er en god ting, men måske ikke strengt nødvendig hvis i får ordre ind på andet vis og så er sådanne jo ikke helt billige.

Man kan jo altid gøre tingene bedre på den ene eller anden måde, men istedet for direkte at svine jer til skulle man måske gribe det an konstruktivt og brugt lidt mere tid på at kigge på siden igennem, jeg brugte 2 min og synes jeg er kommet med et par gode råd uden at svine jer til :)

Mvh
Daniel Knudsen

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:15

monstermus:

2
På et dybere plan kan jeg se siden er kodet i tables og der er ikke gjort så meget ud af søgemaskine optimering og det kunne være i skulle overveje at lade en seo ekspert kigge på dette hvis i vil være mere synlig på søgemaskinerne hvilket altid er en god ting, men måske ikke strengt nødvendig hvis i får ordre ind på andet vis og så er sådanne jo ikke helt billige.

Mvh
Daniel Knudsen

http://www.google.dk/search?hl=da&q=emballage&meta= Nr. 3 på "emballage" er da meget godt...er det ikke?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:23

ha ha ha - det med den røde farve sagde han også til mig.... Jeg bad ham om at få nogle referencer - de var mildest talt ikke særlig gode. Så bad jeg om at få noget dokumentation for nogle virksomheder hvor han havde fået konverteringsraten op... ups - det havde han sørme ikke....

Men Nina - når man først har prøvet at handle med dig - så er det altså ligegyldigt om knappen er grøn eller rød - din service og hurtige levering er upåklagelig Big Smile

Mange hilsener Helle

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 22:32

Enig med Helle :)

For min skyld kunne i lave en trick købs knap der hele tiden flyttede sig, når man forsøger at trykke.

På den anden side skaber det nok ikke så mange nye kunder :)

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)