Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor får man ofte ikke det man har bestilt/betalt for?

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 149
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu forsøgt genem 3 år at gøre det bedste for at få hjemmesiden til at ranke højt i google. 3 gange har jeg skiftet hjemmeside design og metode. 1 gang med frames, 1 gang med en blanding af html og PHP, og sidst en CMS løsning.

Intet af det virker, og den funktionalitet jeg har bestilt følger ikke med. Jeg kan selvfølgelig kun klandre mig selv, da jeg har været for godtroende, og bare betalt når hjemmesiden skulle være færdig.

Nu VIL jeg have det til at virke. Jeg ønsker en hjemmeside, som kan kommunikere (nyhedsbreve og nyheder på foruddefinerede tider), som kan sælge (konvertere besøgende til kunder, og en let salgs løsning) OG som kan komme til tops i søgemaskinerne, så mine kunder kan finde mig.

Jeg ved at produktet jeg har er godt, og selv om der er konkurrence på markedet, så er der tale om et kvalitetsprodukt. Når folk ikke kender det, så køber de det heller ikke.

Jeg bruger i øjeblikket en ublu sum penge på Adwords og andre online kampagner hver måned, men vil gerne bruge de penge på en optimering af siden.

Den seneste anbefaling jeg har fået er at skifte til CMS made simple, og denne gang tror jeg på rådet, for det kostede mig ikke noget. Men jeg er stadig ikke sikker på at det er det optimale til mig.

Kan nogen give et bud på hvad der er det rigtige at gøre? Min hjemmeside ligger på http://www.firmalatter.dk

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 17:41
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår ikke helt dit problem; vil du højere på google? eller vil du have en bedere side?

Svaret til begge to vil jeg mene er at investere i en løsning som er garanteret kvalitet. Få lavet en løsning af et firma som ved hvad de gør, og kan vise dig gode referencer. Dette vil skabe dig en løsning som er holdbar og funktionel. Det vil dog koste lidt mere, men holde i længere tid.

- David

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:12

Det har du enten fordi:

• Du har valgt en for billig leverandør
  • Du har valgt en inkompetent leverandør
  • Du har ikke sikret dig godt nok under ordre afgivelsen
  • Du har presset i prisen så meget at det ikke kunne laves efter behovet og leverandøren har ladet dig gøre det.
  • Du har ikke været klar nok i din definition af dit behov

Eller en kombination af ovenstående :)

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 21:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En høj ranking har ikke så meget at gøre med, hvilket CMS du bruger. Hvis man forudsætter, at dit CMS ikke er lavet helt åndssvagt og er direkte fjendtligt over for søgerobotter, så burde det ikke have nogen eller højst minimal betydning.

For at komme højt i Google skal du først og fremmest have relevant indhold, du skal have indkommende links de relevante steder, og så er der en række optimeringsprincipper, du skal følge. Søgemaskineoptimering er en løbende proces, og du kan enten selv læse dig til, hvordan man skal gøre (der findes tonsvis af info på nettet), eller også kan du betale en SEO-ekspert for det.

Så hvis jeg var dig, ville jeg prøve at sammenligne nogle mulige CMS-systemer i forhold til dine konkrete behov og så vælge det, der vil gøre din arbejdsproces lettest og præsentere dine data på den bedst mulige måde over for dine kunder. Derefter kan du så iværtsætte en indsats for at forbedre dine placeringer i google.

Måske kan nogle af SEO-eksperterne herinde komme med et par bud på CMS'er, der i hvert fald ikke vil ødelægge dine muligheder for SEO?!

Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 284
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 21:42

Hej Ejvind

Flot hjemmeside og dejlige billeder! Det du jo skal gøre er at få fat på (endnu) en søgemaskineoptimeringsekspert. Dem er der også mange af herinde, blandt andet Mikkel som lige har kommenteret dit indlæg. Google belønner jo (blandt andet) gode tekster, men det ser ud til der er ret meget relevant indhold på dit site.

Med hensyn til CMS er det vigtigt for dig, at dit CMS producerer sider, som Google kan indeksere indholdet på. Det ved jeg ikke om CMS Made Simple gør? Men ideen er god. Brug penge på en SEO ekspert, istedet for et dyrt CMS, som måske ikke producerer kvalitetskode.

Venlig hilsen Jesper Nissen

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 15:18

Hej Mikkel,

Selvfølgelig har du ret. Det er min fejl at jeg ikke kontrollerer alt i mindste detalje. Det er også min fejl at stole på at dem jeg hyrer rent faktisk levere den vare vi har aftalt, uden at få det hele på skrift i kontraktform.

Jeg hører indimellem at det er lige godt om man indgår en kontrakt mundtligt som skriftligt. Det er også fint - lige indtil man skal bevise noget, så holder den mundlige aftale ikke en meter.

Den seneste leverandør fik omkring 35000 for en hjemmeside, hvor designet er i top, men den underliggende kode ikke er så sej. Er det niveauet idag, eller har jeg også her snydt mig selv?

Tak for svaret - det er godt at høre fra nogen der faktisk ved hvad de taler om.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:25

Lige før mit sidste firma lukkede havde vi en løsning til 10.000DKK som leverede middelmådigt design, middelmådig service, opsætning osv.

Selv det syntes folk var for dyrt ... havde du nu eksempelvis tilbudt os de 35.000kr for en hjemmeside så kunne vi have hyret en dygtigere Grafiker, brugt mere tid på tekstforfatning, opsætning, optimering, programmering osv. og have lavet en genial side til dig.

Men kunderne forlangte _meget_ mere for 35.0000kr end vi kunne give (vi har f.eks. engang leveret et næsten komplet regnskabssystem integeret med webshop, hjemmeside og cms for 35.000kr).

Jeg mener 35.000kr er en meget acceptabel pris for en professionel flot udført hjemmeside, så hvis ikke han har leveret et top produkt til dig så er du berettiget til at føle dig snydt. Dit bedste bud er måske at hyre en til at lave opsætning af dit eksisterende system i et nyt CMS og efterfølgende betale for noget søgemaskine optimering? Hvis nu du er smart hiver du søgemaskine eksperten ind over før du vælger leverandør til CMSet så du kan få tjekket (af søgemaskine eksperten) at de ting passer godt sammen.

Dbh

Mikkel

Fra Hinnerup
Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 10:38

Først og fremmest syntes jeg din side er sat rigtig flot op.

Jeg tror din største fejl er, at du forsøger, at opsøge et marked der ikke er der. Dit marked er i mine øjne latent og dine kunder skal finde dig når de søger på firmaarrangementer, firmakurser, kurser etc.

Hvis jeg skulle afholde et kursus/event for mine medarbejdere, vil jeg gå på google og søge efter et firmaarrangement. Skulle din side eller adwords med firmalatter blive vist her, vil jeg måske få interesse og læse mere om hvad det egentlig går ud på. Jeg vil dog aldrig gå ud og søge efter firmalatter, fordi det ikke er noget jeg har overvejet, men du kunne helt sikkert vække min interesse hvis firmalatter var blandt mulige arrangementer.

Når jeg så endelig kommer ind på din side, er det vigtigt jeg ser fordelene på forsiden. Jeg kan umiddelbart ikke finde en beskrivelse af hvordan kurset er bygget op, hvad får jeg som kunde ud af kurset?

Mit råd til dig er at du skal bruge dine penge på markedsføring istedet for at skifte din side ud. Har du som du selv siger det et godt produkt skal du jo blot sørger for, at folk forstår hvad de får ud af at vælge dit produkt.

Søgte på google på firmakursus, firmaarrangement, firma arrangement, kursus, sjove kurser og din adwords bliver ikke vist på nogen af de søgeord.

Det kunne være interessant at hører lidt nærmere om hvordan du markedsfører dig.

Lad os hører lidt nærmere.

Besthosting.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:57

Hej Ejvind

Jeg tror måske det du mangler er en markedsførings strategi, både online og i den fysiske verden. Jeg er igang med at ændre mit koncept og vil gerne have samlet et par referencer sammen, så jeg vil gerne give dig det til en rigtig god pris. Hiv fat i mig på mmc@mc-solutions.dk så kan vi lige tage en snak, evt et møde om det :)

Dbh

Mikkel Christensen

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 11:05

Hej Christian,

Tak for din tilbagemelding. Jeg befinder mig i et meget konkurrencepræget marked med latter. Siden har tidligere rangeret højt blandt "lattersiderne", men gør det ikke længere.

Siden jeg skrev dette indlæg, har jeg tillige fundet ud af at den CmS løsning jeg har valgt, simpelthen ikke giver det bedste tekniske fundament for google at søge på. Jeg har fundet ud af at dette er mindst lige så vigtigt som SEO. Jeg skifter formentligt til open source istedet.

Jeg har optimeret siden (tags og description) til latter og latterkursus samt andre begreber, men det er til ingen nytte, når google slet ikke ser siden. Jeg kender en strålende programmør, som kan se hvornår google ikke kan finde en, og hvad der skal gøres ved det. 

Jeg er klar over at teksten sagtens kan gøres bedre, men fordelene ved at benytte Firmalatter står faktisk på forsiden, og fordelene ved de enkelte kurser står på siderne der handler om kurserne - kan det gøres anderledes?

Tak for dine indspark med nye søgeord. Det er muligvis en vej jeg skal gå :-)

Jeg har traditionelt benyttet Adwords, men holder en pause i øjeblikket, da jeg promoverer en anden hjemmeside. Budgettet er adskillige tusinde pr. måned.

Ejvind Jacobsen http://www.firmalatter.dk

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)