Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FAKE ordrer ;-(

Side 3 ud af 6 (54 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

I SPAMfighter er vores ordrer der ikke bliver betalt eksploderet over det sidste uger og det er ganske simpelt fordi folk fortryder, da de er bange for fremtiden. Jeg tror det samme sker for dig og folk bare ikke vil indrømme det.

Dbh Martin

OK...ja tendensen til FAKE ordrer er ganske rigtigt steget gennem den senere tid...

Men...når vi så efterfølgende ringer til kunden er det da helt OK at sige, at man evt. har fortrudt?

Jeg tænker også...hvorfor sidde og indtaste navn + adresse + tlf. korrekt...og så opgive en forkert e-mail adresse?

Det er netop kendetegnet ved disse ordrer...e-mail adressen er altid forkert...

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 13:53

Kasper Grubbe:

Jeg forstår ikke helt hvordan du mister dem på Paypal? De tilføjer deres varer og går til betaling. De vælger paypal, og kommer til betalingsside på paypal, men indtaster aldrig deres oplysninger. Hvorfor tager jeres system dette som en ordre? Burde ordren ikke først gå igennem når Paypal API'et kalder tilbage til din shop om at betalingen er gået igennem?

Vi mister heller ikke kunderne på PayPal...

En ordre registreres i butikssystemet i det øjeblik, at en kunde indtaster info...

Altså navn + adresse o.s.v.

Betalingsproceduren kommer først til sidst, som det skal gøre...

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 13:57

Tingfinder Kram:

Kære Pia

Har surfet lidt rundt.

Her: http://tante-lilla.dk/ bruges f.eks. kunde login -Bare et eksempel.

Med venlig hilsen

Mai

Kære Mai!

Yep...jeg kan godt se idéen og formålet med login...

Jeg har bare ikke lige p.t. fantasi til at forestille mig, hvor mange mistede kunder denne procedure evt. ville kunne komme til at koste os?

For jeg tror, at nogle kunder ville miste modet, hvis de først skulle registrere sig?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 14:10

MILLA-PETIT Denmark:

Tingfinder Kram:

Kære Pia

Har surfet lidt rundt.

Her: http://tante-lilla.dk/ bruges f.eks. kunde login -Bare et eksempel.

Med venlig hilsen

Mai

Kære Mai!

Yep...jeg kan godt se idéen og formålet med login...

Jeg har bare ikke lige p.t. fantasi til at forestille mig, hvor mange mistede kunder denne procedure evt. ville kunne komme til at koste os?

For jeg tror, at nogle kunder ville miste modet, hvis de først skulle registrere sig?

Det vil nok koste dig dine impulskøbere - eller nogen af dem :) Hvor meget de egentlig fylder ved du bedst selv.

I dit sted ville jeg ihvertfald ikke tage chancen og indføre login.

Jeg har solgt en del varer på qxl og de gør en del ud af online markedsføring så folk kan finde mit produkt - folk finder det også, men de er sjældent særlig glade for at skulle oprette sig som brugere derinde - jeg er overbevist om at en del mennesker fravælger mig som sælger af denne grund.

Var det ikke en bedre ide at få automatiseret din rykkerprocedure pr. email - og ordrer der ikke bliver bekræftet/betalt indenfor et vist tidsrum bliver så slettet ? Folk kan f.eks. modtage 3 påmindelser før ordren bliver slettet. Hvis emailen ikke duer og de ikke betaler ville jeg under alle omstændigheder ikke spilde tid på og ringe.

VH Jørgen Olsen

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 14:33

Jørgen Olsen:

Det vil nok koste dig dine impulskøbere - eller nogen af dem :) Hvor meget de egentlig fylder ved du bedst selv.

I dit sted ville jeg ihvertfald ikke tage chancen og indføre login.

Jeg har solgt en del varer på qxl og de gør en del ud af online markedsføring så folk kan finde mit produkt - folk finder det også, men de er sjældent særlig glade for at skulle oprette sig som brugere derinde - jeg er overbevist om at en del mennesker fravælger mig som sælger af denne grund.

Var det ikke en bedre ide at få automatiseret din rykkerprocedure pr. email - og ordrer der ikke bliver bekræftet/betalt indenfor et vist tidsrum bliver så slettet ? Folk kan f.eks. modtage 3 påmindelser før ordren bliver slettet. Hvis emailen ikke duer og de ikke betaler ville jeg under alle omstændigheder ikke spilde tid på og ringe.

VH Jørgen Olsen

Yep...nogle ville det helt sikkert koste!

Vi er en servicevirksomhed...og en meget væsentlig del af os er netop vores meget høje serviceniveau Smile

Vore kunder er virkeligt glade for, at vi, som de siger, vil give os tid til at ringe dem op...da en fejl ved en ordre meget tit skyldes, at kunden har brug for vor hjælp til at gennemføre ordren...eller har brug for mere info omkring det produkt, som de er ved at bestille!

Ex. en kunde er i tvivl om hans/hendes bærbare kan være i lige netop den taske, som de er i færd med at bestille...

Endda de få kunder, som ganske enkelt har fortrudt...Takker for god service ved vor opringning!

Rykkerprocedurer har vi ikke noget af hos os...idet kunden jo netop betaler ved sin ordreafgivelse Smile

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 14:37

Hej igen Pia.

Det er jo ikke alle der betaler ved ordreafgivelse kunne jeg forstå på denne tråd - så det kunne være du skulle indføre en lille rykkerprocedure ! :-)

Det er jo super at du ringer til folk - men hvis de har tastet deres email forkert vil jeg mene der er så stor sandsynlighed for at det er en falsk ordre at det vil være spild af tid og ringe.

Jeg har ikke kigget på sagen, men normalt lader man folk gentage deres email to gange for at sikre sig at de taster rigtigt.

Held og lykke med det og god weekend !

VH Jørgen Olsen

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 14:45

Jørgen Olsen:

Hej igen Pia.

Det er jo ikke alle der betaler ved ordreafgivelse kunne jeg forstå på denne tråd - så det kunne være du skulle indføre en lille rykkerprocedure ! :-)

Det er jo super at du ringer til folk - men hvis de har tastet deres email forkert vil jeg mene der er så stor sandsynlighed for at det er en falsk ordre at det vil være spild af tid og ringe.

Jeg har ikke kigget på sagen, men normalt lader man folk gentage deres email to gange for at sikre sig at de taster rigtigt.

VH Jørgen Olsen

Det har du misforstået, Jørgen...i hvert fald, hvad os angår...

Vi sender ingen varer ud herfra...før betaling er indgået...så vi har ikke brug for en rykkerprocedure hos os!

Jeg kan ikke på forhånd se på e-mail adressen, at den er forkert = FAKE...de ser meget amindelige ud...men tilhører altså ikke den opgivne kunde...

Den opklaring får vi først, når vi har kunden i røret...og er derfor nødt til at bruge tiden på at kontakte kunden...

Jeg kender ikke så meget til andre butiksløsninger...men hos ScanNet indtaster man e-mailadressen een gang...

Tak ILM god weekend!

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 14:52

MILLA-PETIT Denmark:

Jørgen Olsen:

Hej igen Pia.

VH Jørgen Olsen

Det har du misforstået, Jørgen...i hvert fald, hvad os angår...

Vi sender ingen varer ud herfra...før betaling er indgået...så vi har ikke brug for en rykkerprocedure hos os!

Jeg kan ikke på forhånd se på e-mail adressen, at den er forkert = FAKE...de ser meget amindelige ud...men tilhører altså ikke den opgivne kunde...

Den opklaring får vi først, når vi har kunden i røret...og er derfor nødt til at bruge tiden på at kontakte kunden...

Jeg kender ikke så meget til andre butiksløsninger...men hos ScanNet indtaster man e-mailadressen een gang...

Tak ILM god weekend!

Nej nej - jeg ved godt I ikke sender på kredit - men det jo vigtigt at folk der ikke betaler bliver underrettet alligevel så I ikke går glip af omsætning :)

Det med email adressen burde kunne blive rettet hvis du havde interesse for en kontrolindtastning.

PS Øv at jeg var nødt til og skrive igen - det var jo meningen at "god weekend" skulle være mine sidste ord :-)

Venlige hilsner

Jørgen Olsen

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 15:01

Jørgen Olsen:

Nej nej - jeg ved godt I ikke sender på kredit - men det jo vigtigt at folk der ikke betaler bliver underrettet alligevel så I ikke går glip af omsætning :)

Det med email adressen burde kunne blive rettet hvis du havde interesse for en kontrolindtastning.

PS Øv at jeg var nødt til og skrive igen - det var jo meningen at "god weekend" skulle være mine sidste ord :-)

Venlige hilsner

Jørgen Olsen

Præcis, Jørgen...og den fanger vi jo så netop med vor opringning til vore kunder...

Hvad mener du præcist med: hvis jeg havde interesse for en kontrolindtastning???

Sådan er det jo, Jørgen...når du skriver noget, som jeg er nødt til at svare på Big Smile

Fra Århus
Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:04

Hej,

Vi gør det at alle ordrer for en status, som viser at der afventer betaling indtil at kunden har betalt. Ved betaling ændres ordren.

Hvis en kunde ikke har betalt efter en uge, annulleres ordren med en mail om at den er annulleret grundet manglende betaling, og at de altid kan lægge en ny ordre.

Vi oplever også nogle gange "fake" ordrer. Men mit gæt er ofte at det er under betaling de giver op.
Det kan f.eks. ved bankoverførelse være at deres kontonummer ikke er gemt i betalingsformularen, og de ikke gider skulle til at finde det.
Det kan også være de har et visa-electron, hvor der ikke er penge nok på.

Prøv evt. at vurdere om I kunne lave en F.A.Q. som kan gøre det nemmere for kunderne. Spørgsmålet er jo om det er rigtige kunder, som bare ikke kan finde ud af at betale, eller om det er folk som jagter julegave idéer og derfor laver ordrer de vælger ikke at gennemføre grundet at der jo stadig er noget tid til jul.

Hvilket system er jeres shop bygget op på?
I værste fald kan der være tale om en sikkerhedsbrist i shoppen, som gør det muligt for robotter at oprette ordrer?

Lav en standard mail og annuller de ordre som ikke betales, men send endelig ikke varer til folk som ikke har betalt. Det kan man kun risikere at miste penge på.

/Mads Siim

Side 3 ud af 6 (54 indlæg)