Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FAKE ordrer ;-(

Side 2 ud af 6 (54 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lønne:

MILLA-PETIT Denmark:

Nej ikke nødvendigvis...lige så tit er der valgt ON-LINE betaling med kort via PayPal...

Der kommer så bare ingen indbetaling!

Skyldes det ikke blot, at folk falder fra i betalingsforløbet? Der kan jo ske så meget forstyrende mens folk skal til at betale, at de kommer væk fra det eller mister interessen. Det kan jo også være, at nogen bliver "bange" for paypal og derfor smutter...

Nej...det er ikke ved betalingsforløbet, at der går noget galt...

Vi har jo fat i kunden...og kunden har IKKE indtastet ordren!

PayPal...går stort set aldrig galt...det kører bare Yes

Det er decideret nogle, som finder det ustyrligt morsomt og hygsomt at sidde og indtaste FAKE ordrer, hvor man benytter korrekte/eksisterende personer + adresser + tlf. numre...

Efter at have kontaktet disse personer, som angiveligt skulle være ordregivere...viser det sig, at de indtastede e-mail adresser IKKE er korrekte/eksisterer...

Deraf heller ingen respons på vores henvendelse til dem pr. e-mail...hvorefter vi så må tage tlf. kontakt til kunderne...og vi så her finder ud af, at det drejer sig om FAKE ordrer...

ARGH! og Embarrassed

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 12:23

Hej Milla-Petit.

Gemmer din webshop ikke ip-adressen på ordreafgiveren ?

At der er nogen der endda har lavet en ordre til dig tyder jo på at der er nogen der sidder og gør det som en form for chikane. Kommer mange af disse falske ordrer fra den samme ip-adresse kan du nok skrive til internetudbyderens abuse-afdeling og så vil de kontakte vedkommende.

VH Jørgen Olsen

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 12:31

Jørgen Olsen:

Hej Milla-Petit.

Gemmer din webshop ikke ip-adressen på ordreafgiveren ?

At der er nogen der endda har lavet en ordre til dig tyder jo på at der er nogen der sidder og gør det som en form for chikane. Kommer mange af disse falske ordrer fra den samme ip-adresse kan du nok skrive til internetudbyderens abuse-afdeling og så vil de kontakte vedkommende.

VH Jørgen Olsen

Jo...men kun 2 FAKE ordrer er samme IP...resten er med forskellige IP adresser...

Hmm...men det er vel også tilfældet, hvis man har en dynamisk IP adresse?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 12:40

Hej igen Pia.

Du burde ihvertfald kunne se om de kommer fra samme udbyder - i så fald er det sandsynligt at det er samme person der laver "sjov" med dig - og at han bare skifter ip-adresse i ny og næ.

Jeg har oplevet noget lignende i min webshop. Det største problem er hvis de tømmer lagerbeholdningen så andre kunder ikke kan handle (eller de tror varerne er i restordre).

Det er nok en sur kunde der ikke mente at dine dyre tasker var pengene værd !!! :-)

VH Jørgen Olsen

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 12:45

Jørgen Olsen:

Hej igen Pia.

Du burde ihvertfald kunne se om de kommer fra samme udbyder - i så fald er det sandsynligt at det er samme person der laver "sjov" med dig - og at han bare skifter ip-adresse i ny og næ.

Jeg har oplevet noget lignende i min webshop. Det største problem er hvis de tømmer lagerbeholdningen så andre kunder ikke kan handle (eller de tror varerne er i restordre).

Det er nok en sur kunde der ikke mente at dine dyre tasker var pengene værd !!! :-)

VH Jørgen Olsen

OK...jeg vil se, hvad jeg kan finde ud af med IP' erne...Tak for rådet!

Ja...jeg kører heldigvis vort lager manuelt...så vi netop kan undgå disse lagertømninger + andre irriterende fejl  Wink

Sure kunder...dem har vi heldigvis ingen af, Jørgen Yes

Vi yder altid vore kunder en service, som gør, at ingen går sure herfra Smile

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 12:55

Kære Pia

En ide er at dine kunder skal registrere sig med login før de kan handle.

Måske der rygger et par kunder på den bekostning, men mon ikke det kommer fakerne til livs?

God weekend!

Venlig hilsen Mai

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:56

I SPAMfighter er vores ordrer der ikke bliver betalt eksploderet over det sidste uger og det er ganske simpelt fordi folk fortryder, da de er bange for fremtiden. Jeg tror det samme sker for dig og folk bare ikke vil indrømme det.

Dbh Martin

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 13:06

Tingfinder Kram:

Kære Pia

En ide er at dine kunder skal registrere sig med login før de kan handle.

Måske der rygger et par kunder på den bekostning, men mon ikke det kommer fakerne til livs?

God weekend!

Venlig hilsen Mai

Kære Mai!

Jo...det kunne man selvfølgelig gøre...den vil jeg lige tænke over...

Jeg har ikke lige overblik over, hvor meget det kunne komme til at "koste"

Tak ILM...en god weekend til dig!

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 13:11

Jeg forstår ikke helt hvordan du mister dem på Paypal? De tilføjer deres varer og går til betaling. De vælger paypal, og kommer til betalingsside på paypal, men indtaster aldrig deres oplysninger. Hvorfor tager jeres system dette som en ordre? Burde ordren ikke først gå igennem når Paypal API'et kalder tilbage til din shop om at betalingen er gået igennem?

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 13:17

Kære Pia

Har surfet lidt rundt.

Her: http://tante-lilla.dk/ bruges f.eks. kunde login -Bare et eksempel.

Med venlig hilsen

Mai

Side 2 ud af 6 (54 indlæg)