Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Website - omkostninger?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer.

Jeg står på nippet til at søsætte et projekt jeg har arbejdet med igennem et længere stykket tid. Produktet er et website, der skal indeholde og tilbyde streaming af musik og film m.m. Jeg skal først have lavet et driftsbudget, hvor jeg skal have fastlagt samtlige udgifter i forbindelse med driften af selve sitet. Jeg prøver at klarlægge alle de udgifter jeg vil have med sitet, og indtil videre er de som følger:

- Servere/webhotel

- Domænenavn

- Vedligeholdelse/opdatering af website

- Løn

- Kontor/lokaler

- Forsikringer/backup

Derfor spørger jeg nu - er der flere omkostninger man typisk vil have i forbindelsen med driften af et sådan site, som jeg har overset/ikke kender til?

Jeg håber på at I kan hjælpe.

Mvh,

Peter JR.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:44

WavesOut:
Produktet er et website, der skal indeholde og tilbyde streaming af musik og film m.m.

Så bliver trafik nok en væsentlig post - heldigvis er det jo en variabel omkostning.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 22:49

Man skal vel have rettigheder for at må lægge folks musik på nettet? Du skal ihvertfald notere annoncering, da du skal have trafik på din side.

Tilmeldt 17. Nov 08
Skrevet kl. 15:54

Tak for svaret.

Hvordan udregner man det, hvis man fx ud fra en prognose af besøgende, skulle beregne udgifter til sitets drift?

Tilmeldt 17. Nov 08
Skrevet kl. 15:56

Tak for svaret. Rettigheder er der heldgivis styr på.

Hvad ville du mene, at et nyt og ukendt site, ville skulle bruge månedligt på annoncering? Budgettet er forholdsvist sparsomt pt.

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 12:30

Det kommer jo an på flere faktorer:

- Hvor mange besøgende regner du med

- Hvor meget trafik (datamængde) kræver hver besøgende

Nogle amerikanske webhoteller giver 1 TB gratis trafik pr. måned. Det burde være nok til det meste, medmindre du regner med fra starten at gå amok i besøgende og trafik.

Husk at være super opmærksom på om du overskrider grænsen for trafik. Prisen pr. GB udover trafikgrænsen kan hurtigt blive en vældig dyr omgang.

Genvejen til en fantastisk blog

Fra København
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:24

Hej Peter

Det lyder som der er lavet et system der, efter beskrivelsen, kan lidt mere end en almindelig side. Det lyder også til at det kunne blive rimeligt tungt at trække. De fleste webhoteller vil nok ikke hoste det.

Jeg ville måske overveje at lede efter noget server leje hos et hostingcenter. Evt en virtuel server. Dette kræver selvfølgelig du har lidt styr på server delen selv.

Med venlig hilsen

Thomas Christensen

Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Nov 05
Indlæg ialt: 302
Fra  dotSEO ApS Skrevet kl. 11:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SEO konsulent fra dotSEO ApS: Søgemaskineoptimering

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 11:41

For et par år siden var jeg involveret i et lignende projekt (ville lave noget ala MTV, bare på nettet).
Det blev efter et halvt års arbejde skrinlagt fordi omkostningerne til trafik ville være for voldsomme.

Du skal kigge på i hvilken kvalitet du ønsker at streame filmene. Er det f.eks. i 256 kbit, så er det det kræver af din servers forbindelse for at én bruger skal kunne se filmen. Skal du have plads til tusinde samtidig brugere skal du bruge en host med en båndbredde udover 1000 * 256 kbit.

www.jay.net er en af danmarks mest professionelle partnere til at løse den slags hostingopgaver, og jeg synes du skal tage en snak med dem omkring det indledningsvis.

Find ud af hvor mange samtidig brugere du vil have plads til, hvad opløsning de skal kunne se dine videoer i, og bed så om et tilbud.

Du vil formentlig kunne finde mere prisvenlige alternativer i USA og lignende, men min erfaring siger mig at det for et projekt af den slags er fornuftigt at benytte en lokal leverandør. Der kan meget let opstå forskellige issues der skal klares, og så er det ikke fedt at firmaet der leverer den forbindelse som dit projekt står og falder med først møder på arbejde når du går hjem.

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra København
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 12:28

Bluehost.com, som er en super-sej webhost, give nu fri trafik - Og JA - fuldstændigt fri trafik!!! Jeg har lige udspurgt dem via deres online chat, og fået dette bekræftet.  Bluehost er endvidere rigtigt gode mht. oppetid, support, vedligehold mv.

Morning.dk - Websites, CMS, Webshops og web-hosting - Teknik og design

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)