Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advarsel mod Surftown webhotel

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan godt se hvad i mener. Jeg synes dog at huske fra erhvervsret og afsætning at der omkring forbrugerkøb var 2 typer regler/love. Den type som kunne afviges fra hvis begge var enige om dem (f.eks i en "Jeg godkender forretningsbetingelserne") og så var der dem som ikke kunne afviges fra, medmindre dette var til gavn for forbrugeren. Derfor spørger jeg om der er nogen der er inde i lovgivningen og kan sige om det er lovligt eller ej?

Og noget helt andet. Hvor mange kan 100% ærligt sige at de læser alle forretningsbetingelser hver gang de køber eller installere noget? Hvis der er en der har gjort det så må jeg sige respekt. Især betingelserne til styreprogrammer er rimelig store og tunge at tæske sig igennem så hvis der er nogen der læser alle betingelser de krydser ud så er der virkeligt respekt herfra.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:24

Ganske rigtig, ikke mange læser før de vinker betingelser af, og jeg er en af dem, der ikke gider læse lange passager og derfor må jeg selv bøde, hvis noget glipper.

Det kan man ikke klandre firmaet for, idet de oplyser samtlige betingelser for at handle med og bruge deres system så bid i det sure æble og betal for at komme ud af den sag.

Iøvrigt finder jeg deres hjemmeside fuld af gode ting, så måske skulle man overveje at bruge dem fremover, for noget der tæller, er hvad de tilbyder af support, forums mv. og der er de godt med..

Geeked

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:09

> Flere har prøvet at gøre dem opmærksom på problemet, men Surftown (
COHAESIO A/S) er selvfølgelig bedøvende ligeglad med deres ulovligheder

Hvis ikke  dette er an ankalge om at Suftown begår ulovligheder, så ved jeg ikke hvad det. Den slags skal man kunne bevise, hvis man påstår det

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:00

Er abcsiden.dk og Morols en og samme ting? Nu vel, uanset om aftalen er indgået som privatperson eller ej, så er dette et iværksætterforum, og det er ud fra dette at man bliver målt og vejet. Jeg må give Mikkel ret og sige at hvis man ikke gider læse betingelserne, så må man betale sig fra det. Det er helt normale betingelser der er tale om her, så du kan vælge at lære af det og blive en bedre iværksætter - eller bitche over den næste leverandør og den næste og... 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:04

Den 15. juni 2005 afsagde Sø- og Handelsretten dom vedrørende Viasats opsigelsesvilkår. Dommen fastslår, at Viasat ikke automatisk må forlænge et abonnement med 12 måneder, hvis kunden ikke opsiger abonnementet inden en bestemt frist.

Sitat: "Det forbydes Viasat A/S i aftaler om løbende tjenesteydelser vedrørende levering af tv-signaler over for forbrugere at anvende en kontrakt som indeholder følgende eller lignende vilkår:

Hvis kunden ikke opsiger aftalen med mindst 30 dages skriftligt varsel til udgangen af en abonnementsperiode, forlænges aftalen automatisk med en tilsvarende abonnementsperiode og så fremdeles. Det påbydes Viasat A/S at underrette selskabets kunder der er berørt af vilkår som er i strid med forbudet i pkt. 5 i denne doms konklusion, om at de pågældende vilkår ikke kan håndhæves. Det påbydes Viasat A/S at meddele de af Viasats kunder som på tidspunktet for domsforhandlingen har meddelt Viasat at de ikke mener at være forpligtet af vilkår som er i strid med forbudet i pkt. 5 i denne doms konklusion, og som har betalt abonnementsafgift under protest, at disse kunder har et tilbagebetalingskrav mod Viasat. Det påbydes Viasat A/S at tilbagebetale allerede modtagne beløb der er opkrævet i henhold til vilkår som er i strid med forbudet i pkt. 5 i denne doms konklusion til de af Viasats kunder som på tidspunktet for domsforhandlingen har meddelt Viasat at de ikke finder at de er forpligtet af Viasats vilkår. I forholdet mellem Viasat A/S og Forbrugerrådet betaler Viasat A/S inden 14 dage i sagsomkostninger 150.000 kr. Beløbet tilfalder statskassen." Sitat slut.

Dom blev ikke anket. Denne dom bør danne presidens for lovanvendelse af aftaleloven også for webhotel. Vilkår er i strid med markedsføringslovens regler og aftalelovens forbrugerbestemmelser - webhotel eller ei.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:15

Det ligner en dom der gælder private forbrugere. Det er muligt jeg tager helt fejl, men jeg troede, da Amino er et iværksætterforum, at du var erhvervsdrivende, og her gælder ikke samme beskyttelse mod "dårlige" aftaler (uanset hvem der så iøvrigt mere hvad om dem).

Det er derfor det er så vigtigt at understrege det igen og igen - specielt til folk der måske ikke er så erfarne som iværksættere, at man ikke er ligeså godt beskyttet som erhvervsdrivende, og at man skal se sine aftaler grundigt igennem inden man skriver under på noget som helst, så man ved hvad man går ind til. Det kan nemlig blive meget svært at slippe ud af, da lovgivningen netop er indrettet så virksomheder har mere frihed til at indgå de aftaler de nu vil. Jeg synes det er godt at professionelle virksomheder har mere frie muligheder for at indgå aftaler - det modsatte ville være hæsligt begrænsende :)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:02

Som deMib og siger det, så er Viasat sagen kun gældende på privatkundemarkedet. Samtidig så tager dommen - så vidt jeg husker den - også højde for produktets værdi for kunden. I dette tilfælde er der tale om en underholdningsvare som let kan substitueres af de luftbårne tv-signaler (hvad angår fx nyheds- og katatrofeformidlingen). Et webhotel er i mine øjne næsten at sammenligne med huslejen for ens fysiske forretning/kontorlokaler.
For mange er webhotellet (det produkt/service der tilbydes gennem den) livsnerven i en forretning og derfor mener jeg bestemt ikke det kan sammenlignes med Viasatdommen. 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 17:26

Jeg kan se der er flere der henviser til at dette kun gælder privatkunder/forbrugerkøb.

Prøv lige allesammen og læs tråden igennem inden i poster.

"Og så skriver du at man som iværksætter skal tage sit arbejde alvorligt. www.abcsiden.dk skrev så vidt jeg husker at det kun var ved forbrugerkøb at lovgivningen var gældende. Og det webhotel jeg har var et gammelt webhotelt som jeg brugte privat, ikke erhvervsmæssigt. Den eneste grund til at jeg postede det på amino var at jeg kunne se der allerede var en tråd om emnet"

Har tidligere skrevet at det handlede om forbrugerkøb. Så i skal istedet brokke jer over at vi føre en samtale om forbrugerkøb her. Og det er rigtigti nok. Men som jeg skrev i den tidligere post så var det kun fordi at jeg kunne se at der allerede var en samtale igang her på amino.

Og så vil jeg giver Jesper Jørgensen ret i at Mig og ABCsiden ikke er en og samme person. Vi har hver vores profil her på amino og er derfor også 2 forskellige personer.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 03:54

For det første hedder det citat, precedens og webhotellet. For det andet er der tale om et forbrugerkøb og ikke et handelsskøb, og her gælder to helt forskellige regelsæt. Købeloven er beskyttelsespræceptiv overfor forbrugere, ikke for forretningsdrivende. For det tredie er der i webhotel branchen dannet kotume for denne slags, det kan man ikke just sige om Satelit modtager branchen da der til mit kendskab er meget få operatører på dette område.

Enhver dygtig advokat ville til enhver tid kunne bestride dette.

Desuden at du siger at det er i strid markedsføringslovens regler er også forkert, hvis der rent faktisk var faldet dom i en sag ville det ikke ændre på reglerne eller betyde at det var forbudt ifl. reglerne, men blot at der var blevet lagt grundstenen til at danne precedence på området, med andre ord "man har vedtaget at tolke loven således at det også gælder webhoteller"

Noget helt andet er at jeg også er dybt uenig med måden at gøre det her på, men alligevel har vi stort set det samme stående i vores betingelser. Det er ikke noget vi har draget anvendelse af på noget tidspunkt men den dag vi får en umulig kunde har vi dem og trække på :)

Men pas på med at lege lommejurist...og gør du det endelig så sørg for at understreget at du ikke er advokat. Min erhvervsretmæssige baggrund stammer fra min Markedsføringsøkonomi uddannelse hvor vi faktisk havde en hel del om det her :)

Jeg vil ligesom andre mene at trådstarteren skal betale regningen og lære af lektien og betale de lærepenge, og i fremtiden handle hos mere seriøse webhoteller ... jeg kan f.eks. tilbyde en løsning svarende til surftowns vip løsning til kun 50kr om måneden .... og jeg garanterer dig du ikke får samme problemer som de her har givet dig ... nå men det var egentlig ikke meningen det her skulle blive en salgspitch ... klokken oer 3:54 , nu går jeg i seng :)    

Fra København
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:04

Det har nu ikke afholdt os fra at lytte til kritikken, idet flere forbrugere har også været inde på det samme Geeked

Derfor har vi nu ændret vores aftalevilkår: Et abonnement hos os er uopsigeligt i den indledende bindingsperiode, det vil sige det første år (der kan dog den første måneds tid gøres brug af Money Back-garantien). Ønsker man herefter ikke at forlænge sit abonnement, skal man blot forholde sig passivt og undlade at reagere på vores tre betalingspåmindelser, hvorfor webhotellet så automatisk suspenderes og i sidste ende helt slettes.

http://www.surftown.dk/?docid=b0a300f2-302f-4213-a9a7-19e6bc45d560

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)