Kan godt se hvad i mener. Jeg synes dog at huske fra erhvervsret og afsætning at der omkring forbrugerkøb var 2 typer regler/love. Den type som kunne afviges fra hvis begge var enige om dem (f.eks i en "Jeg godkender forretningsbetingelserne") og så var der dem som ikke kunne afviges fra, medmindre dette var til gavn for forbrugeren. Derfor spørger jeg om der er nogen der er inde i lovgivningen og kan sige om det er lovligt eller ej? Og noget helt andet. Hvor mange kan 100% ærligt sige at de læser alle forretningsbetingelser hver gang de køber eller installere noget? Hvis der er en der har gjort det så må jeg sige respekt. Især betingelserne til styreprogrammer er rimelig store og tunge at tæske sig igennem så hvis der er nogen der læser alle betingelser de krydser ud så er der virkeligt respekt herfra. |
Ganske rigtig, ikke mange læser før de vinker betingelser af, og jeg er en af dem, der ikke gider læse lange passager og derfor må jeg selv bøde, hvis noget glipper.
Det kan man ikke klandre firmaet for, idet de oplyser samtlige betingelser for at handle med og bruge deres system så bid i det sure æble og betal for at komme ud af den sag.
Iøvrigt finder jeg deres hjemmeside fuld af gode ting, så måske skulle man overveje at bruge dem fremover, for noget der tæller, er hvad de tilbyder af support, forums mv. og der er de godt med..