Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advarsel mod Surftown webhotel

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

www.ABCsiden.dk:

Her er et lille fif: Forbrugerrådet anbefaler, at man sender et alm. brev til firmaet om at du er forbruger og ikke anerkender regningen/kravet og at man må anse det for en fejl. Et brev med kvittering koster kun 5 kr. oven i porten. Man skal dog ned på posthuset.

Derefter kan man bare ignorere rykkere etc. Dog kan du event. sende dem mail efter hver rykker om at du ikke anerkender deres krav. De truer så med inkasso etc, men webhotel kan ikke sende et krav til inkasso som forbrugeren ikke anerkender. Det vil kræve en retssag for webhotel, og det vil blive dyrt og de ville tabe ref:


Det kræver du er forbruger.

 

Håber du kan bruge det...


 

 

Jeg kan ikke læse pdf filen. Andre med samme problem?

Og er der nogen der har prøvet denne metode overfor surftown???

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tygget lidt på skriverierne og jeg kan ingen fejl finde i fremgangsmåden, for tænk!!

hvis dit hotel pludselig blev lukket, fordi du glemte at forlænge til en ny periode..

Med de små beløb, er man nødt til at anerkende, at service er et meget lille ord og at det meste er gør det selv arbejde og er det egentligt ikke det, vi gerne vil alle sammen?

Geeked

 

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes argumentet med at "tænk hvis dit webhotel blev lukket", er en meget mærkelig måde at se på denne situation. Det har da ikke en pind at gøre med det faktum at Surftown ikke sender en mail inden perioden udløber, eller at surftown har gjort det så svært at udmelde sig så man skal ind i deres FAQ og læse en beskrivelse om hvordan man udmelder sig. Jeg synes at surftown gør alt hvad de kan for at få kunderne til at betale for webhotellet et år ekstra, hvilket jo er meget givtigt når det går ud over kunder som ikke bruger webhotellet. Et år ekstra uden at webhotellet bliver brugt giver penge i kassen uden at øge belastningen af udstyret eller supporten.

Derfor har jeg ikke noget imod ikke at betale, hvis der findes en lovlig vej at gøre dette. Så derfor vil jeg gerne høre om der er nogen der har erfaringer med metoden?

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Fyld jeres konto op med filer, shareware, freeware ect.. og lad folk få adgang så de kan downloade fra kontoen. Smid porno på nogle undersider og gør jer endelig ikke usynlige omkring dette på div board osv... og vupti.. så har i ikke mere Surftown mere. Ellers kan man jo vælge at, bruge Kalender funktionen i Outlook eller lign program og sørge for at, den giver besked om hvornår du kan opsige eller hvornår du skal beholde.. Temmeligt nemt - især hvis man har styr på sine ting!!! Og så behøver man ikke ærge sig over at, man ikke lige har gjort det i tide og må nu betale efter reglerne endnu engang

Supply Chain blæksprutte

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se at samtalen om hvorvidt det er etisk okay kan fortsætte længe. Men er der nogen der har erfaringer eller kender lovgivningen godt nok til at kunne sige om www.ABCsiden.dk har ret når han siger at "Det vil kræve en retssag for webhotel, og det vil blive dyrt og de ville tabe ref:"

 Er det sikkert at de vil tabe sagen?
 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

du skriver

Jeg synes argumentet med at "tænk hvis dit webhotel blev lukket", er en meget mærkelig måde at se på denne situation. Det har da ikke en pind at gøre med det faktum at Surftown ikke sender en mail inden perioden udløber, eller at surftown har gjort det så svært at udmelde sig så man skal ind i deres FAQ og læse en beskrivelse om hvordan man udmelder sig

Det er ikke fordi jeg mener de yder en god service, for det har de nok glemt hvad det er, så en mail 1 måned før udløb ville gerne være på sin plads.

Hvornår modtager du en faktura fra dem ?? i forhold til udløbsdatoen??

Geeked

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fatter simpelt hen ikke, at folk er sådan nogle lammende amatører at de ikke gider at læse de aftaler de indgår. Hvis du vil være iværksætter så tag da for helvede dit arbejde alvorligt og bliv lidt mere seriøs omkring de aftaler du indgår.

Der er intet underligt eller usædvanligt i Surftowns betingelser onkring opsigelse. Som andre har anført ville det da være langt værre, hvis dit website bare blev lukket og alle filer slettet fordi du glemte at betale.

At beskylde virksomheder for ulovligheder, uden at have bevis for det er ulovligt. Jeg tror du skal forvente en stævning fra Surftown - og det med rette. Jeg synes virkelig du udstiller dig selv på en rigtig tåbelig måde.Skynd dig at betale Martin de 1.000 kroner de koster at slette dit indæg inden det kommer til at koste dig meget mere!

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Har været inde og studeret forretningsbetingelser som viser...

Ved at acceptere Forretningsbetingelserne samtykker du som Surftowns kunde og aftalepart til, at de til enhver tid gældende forretningsbetingelser regulerer forholdet mellem dig og Surftown i forbindelse med din bestilling og brug af Surftowns Webhotel.

Det ser jo nok normalt ud,,

Kundens Webhotel vil normalt blive oprettet straks efter accept af disse betingelser og Kundens betaling af abonnementsprisen. Kunden modtager skriftlig bekræftelse på oprettelse af abonnement per email (elektronisk fakturering) efter accept af abonnementsaftalen.

Det ser jo nok også normalt ud,,

Et Abonnement løber i 12, 24, 36 eller 60 måneder ad gangen (en "Abonnementsperiode") og kan til enhver tid opsiges af Kunden med minimum 30 dages varsel indtil udløbet af en Abonnementsperiode. F.eks. hvis Kunden har tegnet et 12 månders Abonnement den 1. januar 2003 gælder Abonnementet til 31. december 2003. Hvis Kunden ikke ønsker at fortsætte Abonnementet for det følgende år (2004) skal Abonnementet opsiges senest 30 November 2003.

Hvad er så svært her??

Kundens opsigelse kan udelukkende ske via www.my.surftown.dk. Det er ikke muligt at foretage opsigelse per email, fax eller brev til Surftowns adresse.

Det er mystisk!! skal man så ringe eller selv logge ind på sin egen side, som man gør hos Dandomain og opsiger her??

Hvad er problemet så?? Huh?

Geeked

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår hverken indholdet af dit svar, eller hvorfor du føler dig nødsaget til at bruge den tone.

Jeg har på intet tidspunkt ANKLAGET dem for noget ulovligt eftersom at jeg ikke kender lovgivningen, og det derfor vil være temmelig til grin hvis jeg kom med sådan anklager uden at være inde i stoffet. Jeg kan se at der er en anden som skriver at det de gør er ulovligt, og jeg skriver derfor og spørger om der er nogen, med god kendskab til lovgivningen der kan nikke genkende til dette.

Og så skriver du at man som iværksætter skal tage sit arbejde alvorligt. www.abcsiden.dk skrev så vidt jeg husker at det kun var ved forbrugerkøb at lovgivningen var gældende. Og det webhotel jeg har var et gammelt webhotelt som jeg brugte privat, ikke erhvervsmæssigt. Den eneste grund til at jeg postede det på amino var at jeg kunne se der allerede var en tråd om emnet.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med deMib her, jeg fatter ikke at folk stadig kan tude som småbørn på diverse internetfora over at de ikke kan finde ud af at opsige et abonnement.
Der er et sæt vilkår som man accepterer og de går selvsagt begge veje. Webhotellet kan modsat heller ikke bare lukke for din forretningsside (okay one.com er kendt for at have gjort det, men det er en anden klagesang).

Hvis I ikke kan lide forretningsbetingelserne så kan I jo vælge at forhandle med firmaet om dem eller finde et firma som tilbyder betingelser i kan acceptere. Der er nok webhotel-konkurrenter derude så I finder nok et firma der lever op til jeres krav... 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)