Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering af dårlige kunder ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 4. Nov 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har nu i min shop oplevet dankort svindel, kunder der bevidst prøver at snyde, kunder der der truer med bål med brand da de mener mangler kreditering på deres varer, da jeg så maielr dem kopi af kreditering hører jeg ikke mere, ikke så meget som en simpel undskyldning

Der er efterhånden så mange sider hvor man som forbruger kan hænge firmaer ud, begrundet eller ej

Jeg har forgæves ledt efter et site hvor man som virksomhed kan advare hinanden imod snydere og bedragere og derved sparer en masse penge,tid og unødig bøvl

jeg er ikke ude efter en side hvor man skal hænge hinanden ud men et site hvor man kan logge ind som virksomhed og blive advaret

Nogen der kender sådan et site ?

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 08:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja det kunne være fedt. Jeg har også lige haft min første kunde der prøver at svindle.

Men det er ulovligt at registere dem, det er ihvert fald det loven siger. Jeg ville også gerne have sådan et site, måske man kunne lave en løsning der lå på en server uden for EU?

Tilmeldt 4. Nov 08
Skrevet kl. 08:52

jeg fandt en side der hedder shopguard men der var lukket for tilmeldninger

Men hvor kunne det være skønt at lave sådan en database, så kunne man jo vælge om man ville betjene kunden eller ej

De kunne være delt op i kategorier så man kunne se i hvilken grad kunden var i.

jeg synes bare det er mærkeligt at man sådan kan udlvere firmaer og ikke kunder

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 09:22

Jeg synes til gengæld det lyder rimeligt uhyggeligt.

Sådan en offentlig gabestok med private informationer liggende på nettet - ellers tak.

Tilmeldt 4. Nov 08
Skrevet kl. 09:24

jeg synes ikke det kan være uhyggeligt at informere andre firmaer mod personer der bedrager med kreditkort f.eks

Jeg har en sag kørende mod en person som jeg har fået oplyst har flere bedrageri sager kørende og havde man kunne slå vedkommende op var der nok nogle firmaer som ikke havde sendt varene til vedkommende og sietdet annullere ordren

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:58

Der findes allerede firmaer der tilbyder kreditinformationer på kunder - f.eks. RKI, men de er også underlagt omhyggelig kontrol af datatilsynet.

Jeg kender ikke lige alle detaljerne, men jeg ved at der stilles meget store krav til at drive en sådan registrering

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:09

Biludlejningsbranchen har det allerede - måske man kunne snakke med dem? Deres brancheforening sender en liste rundt til deres medlemmer over folk, der ikke afleverer bilerne til tiden eller som der på anden måde er problemer med.

Tilmeldt 4. Nov 08
Skrevet kl. 10:17

Okay det lyder spændende

På et eller andet tidspunkt må der komme et tiltag da der jo bliver mere og mere nethandel og jeg oplever oftere og oftere hvordan folk prøver at snyde og jeg kan ikke være den eneste der bøvler med sådan noget

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:22

Som Mikkel skriver så kan du bruge RKI (Experian) til kreditcheck af kunder.

Det foregår efter nogle strenge retningslinier og persondataloven m.v. overholdes.

Tilmeldt 4. Nov 08
Skrevet kl. 20:35

Det jeg synes jeg mangler er en liste hvor jeg kan se om de kunder der lægger ordrer hos mig før har lavet kreditkort svindel da man ikke rigtig kan gardere sig imod det og pbs synes jeg ikke er til megen hjælp på det punkt, det er butikken der ender som taber tilmed med en ekstra regning på 250 fra pbs oveni det tabte

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)