Det kunne faktisk være et ret sjovt system at lave hvis det kan komme til at "holde vand" rent lovmæssigt. Jeg gad vide om det f.eks. er lovligt at registrerer "tvivlsomme" kreditkort numre i et system, som andre butikker kan tjekke op imod inden en ordre gennemføres. Kreditkortnumre (den udløbsdato osv) er vel ikke personfølsomme oplysninger, så længe man ikke hægter det sammen med andre personoplysninger. Men problemet er ved 3D secure payments at butikken jo netop ikke ser kreditkort nummeret. Alternativt skal man registrere adresser (leveringsadresser) som er tvivlsomme, men så ryger man måske ind under data-registreringsloven. Stadigt - det vil ikke være umuligt at lave et sådan system, men jeg tror det vil være forholdsvist dyrt, da en registrering i systemet formodentligt vil kræve at man sender et fysisk brev til den registrerede at om vedkommende var blevet "optaget" og har mulighed for at gøre indsigelser og ja - så bli'r det bare for dyrt.. ellers spændende tankeeksperiment.. |
Jeg tror ikke det med kreditkort numrene kan bruges, jeg kan ihvertfald ikke i mit shop system se mine kunders kort numre eller lign
Kun de oplysninger de skriver mht leveringsadresse