Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snyd med Adsense

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må tilslutte mig dem, der ikke forstår, hvorfor man ikke må klikke på sine egne annoncer. Som google også skriver i deres faq, så kan alle jo komme til at klikke på annoncerne ved en fejl, og som en anden sagde, hvad hvis man har nogen på besøg i virksomheden, som låner computeren, og så klikker på nogle annoncer. Er man så udelukket, og får sine penge stjålet? - Det er da helt åndssvagt!

Google kan jo bare lade være med at regne egne klik med i afregningen. Det er jo det nemmeste i verden at filtrere egne IP'er fra.

Dem, der virkelig vil snyde, er jo heller ikke så dumme at klikke fra deres egen computer. Der findes formentlig masser af virksomheder i Kina og Indien, som lever af at klikke på vestlige hjemmesiders annoncer fra diverse proxy's. Det er nok mere denne slags snyd, som Google burde fokusere kræfterne på.

Jeg er for nylig startet op med adsense, og af frygt for, at Google virkelig ville straffe egne klik og ikke bare filtrere dem fra, så har jeg kun klikket på en af vores annoncer én gang for at se, hvordan den reagerer.. Som forventet blev dette klik talt med, men der blev ikke afregnet for det. Det er da også sådan, det bør være. Men efter at have læst denne tråd, tør jeg da ikke klikke på vores annoncer mere. Jeg er da irriteret over, at jeg ikke selv kan klikke på vores adsense for at se, hvad det er for nogle annoncører, der bliver vist hos os.

Google burde da slappe lidt af og huske på deres oprindelige filosofi: "Don't be evil". Det håber jeg da også, at de gør, men ud fra denne tråd kan jeg blive i tvivl.

Nu vil jeg i min indignerede sindstilstand prøve at skrive til Google på deres webmaster forum og se, hvad de selv siger til det!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:04

> Jeg må tilslutte mig dem, der ikke forstår, hvorfor man ikke må klikke på sine egne annoncer.

Sådan vil det altid være med en klikafregnet annonceprogram. Det synes jeg ikke er så svært at forstå. Det svarer nemlig til bedrageri, og det kan ingen naturligvis acceptere - uanset om det så kan opdages eller ej.

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 15:15
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Patrick Blasone:
Men efter at have læst denne tråd, tør jeg da ikke klikke på vores annoncer mere. Jeg er da irriteret over, at jeg ikke selv kan klikke på vores adsense for at se, hvad det er for nogle annoncører, der bliver vist hos os.

Hej Patrick

Nej, jeg vil bestemt også råde dig til at lade være med at klikke på flere annoncer. Jeg har selv haft kontakt med google og de anbefalede mig at installere dette værktøj - https://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?hl=en&answer=10005

Når det er installeret kan du højreklikke på den side du ønsker at se hvilke annoncører der annoncerer via. adsense og derefter få en liste over firmaerne samt hvordan annoncerne ser ud. (tekster)

Jeg håber du kan bruge det - og ja, èt klik det forkerte sted kan være nok Sad

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Skrevet kl. 15:23

Mikkel deMib Svendsen:
Sådan vil det altid være med en klikafregnet annonceprogram. Det synes jeg ikke er så svært at forstå. Det svarer nemlig til bedrageri, og det kan ingen naturligvis acceptere - uanset om det så kan opdages eller ej.

Jeg kunne forstå, hvis det ikke var aldeles åbenlyst, at klikkeren er mig selv. Men nu kan Google jo se min IP, og derfor kan de jo let filtrere klikket fra. Derfor er der ikke noget bedragerisk i det. For at undgå misforståelser burde Google faktisk give mulighed for, at man selv kunne indtaste IP-adresser, som den skulle se bort fra. Ligesom man kan i ethvert statistik-system, inkl. Google analytics.

Som sagt, så er det jo et kæmpe problem for en virksomhed, som har mange ansatte. Du kan jo aldrig forhindre, at en ansat sidder og klikker på egne reklamer ved en fejl eller i uvidenhed. ... eller en pratikant .. eller en gæst .... eller én, der bare er sur på chefen! Det holder bare ikke!

Birgit:

Ja, jeg så godt, du nævnte det før. Det må jeg installere, for jeg vil naturligvis ikke risikere noget. Men jeg vil alligevel kontakte Google i håb om, at de vil melde mere eller mindre klart ud om dette her!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:28

Google HAR skam meldt helt klart ud. At du ikke vil acceptere dette er en helt anden sag. Det må du selv om - men Google må så også reagere som de gør. Jeg ville nok også selv gøre det samme, hvis de folk jeg har partnerskaber med ikke gad holde aftalerne.

Din forsimpling af problematikken hænger ikke sammen med virkeligheden.

Jeg forstår ikke at folk ike bare fatter det: Lad være med at klikke på egne annoncer! Hvor svært kan det være?

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Skrevet kl. 15:37

Mikkel deMib Svendsen:
Google HAR skam meldt helt klart ud. At du ikke vil acceptere dette er en helt anden sag. Det må du selv om - men Google må så også reagere som de gør. Jeg ville nok også selv gøre det samme, hvis de folk jeg har partnerskaber med ikke gad holde aftalerne.

Jeg overholder skam Google's regler for mit eget bedste. Hvis jeg boede i Iran, ville jeg ligeledes overholde reglerne om korrekt opførsel, osv. Men det betyder ikke, at jeg er enig i dem. En anden ting er, at selv om noget står meget stejlt i nogle betingelser, så kan man godt vise konduite i administrationen af betingelserne.

Mikkel deMib Svendsen:
Din forsimpling af problematikken hænger ikke sammen med virkeligheden.

Hvorfor ikke?

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg forstår ikke at folk ike bare fatter det: Lad være med at klikke på egne annoncer! Hvor svært kan det være?

Det kan ikke være så svært for sit eget vedkommende, nej. Men hvad så med omtalte ansatte, gæster? Hvad hvis du arbejder hjemme, og konen eller børnene bruger computeren?

Fra Korsør
Tilmeldt 22. Nov 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:37

Hvis man har en flot og kompliceret hjemmeside - Så burde det vel heller ikke være noget problem, at benytte en simpel kode som gør at reklamen ikke vises for en bestemt IP. (jeg ved ihvertfald det kan gøres på meget kort tid i PHP)

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Skrevet kl. 15:40

Peter Flink:
Hvis man har en flot og kompliceret hjemmeside - Så burde det vel heller ikke være noget problem, at benytte en simpel kode som gør at reklamen ikke vises for en bestemt IP. (jeg ved ihvertfald det kan gøres på meget kort tid i PHP)

Dette ville være en god løsning. Det kræver dog indgreb i koden, og Google burde istedet selv give mulighed for dette direkte i Adsense-administrationen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:46

> En anden ting er, at selv om noget står meget stejlt i nogle betingelser, så kan man godt vise konduite i administrationen af betingelserne.

Hvis du kendte lidt mere til Amerikansk kultur og forretningspraksis ville du vide, at sådan tænker Amerikanere ikke. En regel er en regel, og brydes den får du den annoncerede straf. Ingen pardon.

Jeg ved godt at mange danskere opfatter det underligt - her i Danmark, hvor selv politiet er rimelig large med mange ting. Jeg blev f.eks. stoppet forleden af politiet - jeg havde kørt for stært, baglyset virkede ikke og jeg havde glemt mit kørekort. De var flinke og gav mig ingen bøde. Den går ikke i USA :)

> Hvorfor ikke?

Du virker ellers rimelig kvivk, så det går jeg ud fra du godt selv kan regne ud. Det bliver lidt for omfattende at gå i detaljer med her. Der har været så mange sager fremme - også større sager jeg selv har været med til at analysere på og tale om.

Rent filosofisk kan I naturligvis godt vælge at bruge en masse energi på at diskutere, hvordan I synbes Google skal køre deres reklameprogram. I skal bare ikke tro, at de gider lytte på det. Der er intet nyt i det der siges her, som de ikke har hørt 1 million gange før :)

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Skrevet kl. 16:24

Mikkel deMib Svendsen:
Hvis du kendte lidt mere til Amerikansk kultur og forretningspraksis ville du vide, at sådan tænker Amerikanere ikke. En regel er en regel, og brydes den får du den annoncerede straf. Ingen pardon.

Det var jeg ikke klar over. Normalt er Amerikanerne ellers lysår foran os Europæere, når det gælder kundeservice. Jeg hader rent ud sagt at handle med danske virksomheder, for som regel opfatter de hurtigt kunden som deres modstander, når der opstår en eller anden uregelmæssighed. Man skulle jo nødig tabe ansigt ved at give en indrømmelse! Omvendt er det altid en fornøjelse at handle med amerikanske virksomheder.

Ok, det var lidt udenomssnak. Men det kan være en årsag, jo.

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg ved godt at mange danskere opfatter det underligt - her i Danmark, hvor selv politiet er rimelig large med mange ting. Jeg blev f.eks. stoppet forleden af politiet - jeg havde kørt for stært, baglyset virkede ikke og jeg havde glemt mit kørekort. De var flinke og gav mig ingen bøde. Den går ikke i USA :)

He he.. Nej i Danmark skal du være MEGET ubehøvlet over for betjenten for at få en bøde for en lygtefejl eller glemt kørekort! Smile

Mikkel deMib Svendsen:
Du virker ellers rimelig kvivk, så det går jeg ud fra du godt selv kan regne ud. Det bliver lidt for omfattende at gå i detaljer med her. Der har været så mange sager fremme - også større sager jeg selv har været med til at analysere på og tale om.

Jeg forventer også, der er mere i det end bare IP'er, men jeg aner intet om det og har aldrig beskæftiget mig med problematikken. Jeg kan dog ikke se, hvad problemet skulle være i at tilbyde at filtrere IP'er fra, men jeg tager måske fejl.

Mikkel deMib Svendsen:
Rent filosofisk kan I naturligvis godt vælge at bruge en masse energi på at diskutere, hvordan I synbes Google skal køre deres reklameprogram. I skal bare ikke tro, at de gider lytte på det. Der er intet nyt i det der siges her, som de ikke har hørt 1 million gange før :)

Ja men det er jo det vi er her på Amino for - at filosofere over iværksætteri og SEO. Derhjemme gider de jo ikke at høre på den slags! Wink

Man skal jo heller ikke dømme Google på forhånd. Både andre postere i denne tråd og jeg selv har jo erfaret, at vores egne klik bare blev sorteret fra. Jeg tror i virkeligheden, at det har meget at gøre med, hvor stor volumen af klik, unikke besøg og sidevisninger, man i øvrigt har, hvor large Google vil være med den slags. Samtidig lægger de nok også stor vægt på CTR og andre former for udsving i statistikken. Så det er klart, at har man lavet en lille skaldet hjemmeside, hvor man selv er den eneste besøgende, så er snoren nok ikke så lang.

Jeg er ikke i tvivl om, at Google har hørt det millioner af gange før, men jeg vil alligevel gerne prøve, om jeg kan få et eller andet statement ud af dem, hvilket jo normalt er næsten umuligt.

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)