Jeg må tilslutte mig dem, der ikke forstår, hvorfor man ikke må klikke på sine egne annoncer. Som google også skriver i deres faq, så kan alle jo komme til at klikke på annoncerne ved en fejl, og som en anden sagde, hvad hvis man har nogen på besøg i virksomheden, som låner computeren, og så klikker på nogle annoncer. Er man så udelukket, og får sine penge stjålet? - Det er da helt åndssvagt! Google kan jo bare lade være med at regne egne klik med i afregningen. Det er jo det nemmeste i verden at filtrere egne IP'er fra. Dem, der virkelig vil snyde, er jo heller ikke så dumme at klikke fra deres egen computer. Der findes formentlig masser af virksomheder i Kina og Indien, som lever af at klikke på vestlige hjemmesiders annoncer fra diverse proxy's. Det er nok mere denne slags snyd, som Google burde fokusere kræfterne på. Jeg er for nylig startet op med adsense, og af frygt for, at Google virkelig ville straffe egne klik og ikke bare filtrere dem fra, så har jeg kun klikket på en af vores annoncer én gang for at se, hvordan den reagerer.. Som forventet blev dette klik talt med, men der blev ikke afregnet for det. Det er da også sådan, det bør være. Men efter at have læst denne tråd, tør jeg da ikke klikke på vores annoncer mere. Jeg er da irriteret over, at jeg ikke selv kan klikke på vores adsense for at se, hvad det er for nogle annoncører, der bliver vist hos os. Google burde da slappe lidt af og huske på deres oprindelige filosofi: "Don't be evil". Det håber jeg da også, at de gør, men ud fra denne tråd kan jeg blive i tvivl. Nu vil jeg i min indignerede sindstilstand prøve at skrive til Google på deres webmaster forum og se, hvad de selv siger til det! |
> Jeg må tilslutte mig dem, der ikke forstår, hvorfor man ikke må klikke på sine egne annoncer.
Sådan vil det altid være med en klikafregnet annonceprogram. Det synes jeg ikke er så svært at forstå. Det svarer nemlig til bedrageri, og det kan ingen naturligvis acceptere - uanset om det så kan opdages eller ej.