Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med PAYPAL??

Side 5 ud af 10 (97 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik et dankort ind af døren forleden, så ja de udstedes skam. Nu kender jeg ikke alders gruppen, men det er nok ikke de unge der er målgruppen for "rene" dankort.

Jeg kalder skam ikke paypal for uproff., men personligt er jeg videre til næste shop hvis jeg skal spilde min tid til at betale til en e-mail

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 23:37

Tak! Ja jeg er også glad for den udvikling MILLA-PETIT Denmark har gennemgået Smile

Selvfølgelig ikke...men hvis man nu er mere end tilfreds med omsætningen Wink

Nej...jeg mener helt ærligt ikke, at jeg begrænser os ved ikke at have PBS på butikken!

Internationale kunder bruger SWIFT...nu PAYPAL on-line betalingssystem...ingen problemer...

Erhvervskunder bruger Faktura...ingen problemer...

Private kunder bruger nu PAYPAL...de få, som har spurgt om vi ikke havde PBS...er vendt tilbage med enten bankoverførsel eller EWIRE...

Det er vitterligt en meget lille håndfuld, som IKKE er vendt tilbage Smile

Man kan måske så sige, at det også skyldes varen...

Vil man have den...ja, så er det hos os den skal indkøbes...den forhandles ikke i enhver anden butik Wink

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:41

Jeg vil godt vædde hvad det skal være, at du går glip af betydelig omsætning.
Hvis du ikke tager Dankort, så kan du være 100 % sikker på at det koster dig kassen.
Så hvis du vil sælge mere, så er der ingen vej uden om PBS desværre.

Dbh Martin

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 23:43

Hvorfor tror du, at du betaler til en e-mail???

På den kvittering, som du modtager fra PAYPAL for din indbetaling...står der skam...helt normalt... business informations på:

Butikkens Navn + kontakt e-mail adresse...

Pris + ordre nr.

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 23:50

Jeg har med interesse fulgt denne tråd - og vil bestemt følge den videre frem.

Mht Paypal og E-Wire så har jeg faktisk ifb. med private og forretningsmæssige indkøb fravalgt e-shops, der ikke også tilbyder Dankort / VisaDankort. Og jeg skal hilse at sige, at vi her i huset handler meget på nettet, og både min kone og vi har stor tryghed ved Dankortet, men er (berettiget eller uberettiget) utryg ved de to førnævnte.

I den e-shop jeg frem til sommeren 2007 drev for min daværende arbejdsgiver, havde vi bl.a E-Wire, og det var bestemt ikke nogen succes. Der var så få, der brugte denne betalingsmetode, at vi opsagde aftalen. - Paypal fik vi ikke prøvet.

Nu er jeg af den opfattelse, at vi som e-shopindehavere ikke bør vælge, hvad der er bedst og nemmest for os selv, men hvad kunderne sætter pris på. Og hvis en væsentlig del af kunderne VIL have paypal og E-wire, skal de have det, men bestemt ikke på bekostning af Dankort, som jo (nok) er det mest udbredte kort i Danmark. - Jeg vil lige tilføje, at ShopNord.dk ikke sælger til udlandet, og det vi køber, betaler vi med bankoverførsler.

Apropos kundernes ønsker, så har vi nu følt os nødsaget til at modtage Mastercard, om end jeg helst ville være fri, men ligger der en omsætning med deraf følgende fortjeneste, tager vi den naturligvis.

//Knud S

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 23:56

Jeg mister muligvis nogle få i svinget, ja...

Men jeg har kun grund til at være tilfreds med udviklingen og omsætningen i MILLA-PETIT Denmark Smile

Mange ved, at de hos os får et unikt kvalitetsprodukt + en meget høj service...og det rygtes Smile

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 01:10

Nicolai Lønne:

I en anden sammenhæng, set fra en forbrugers side, så blev det for ikke så lang tid siden mindre sikkert at handle med Paypal. Ved ikke om retten har omstødt det, men PBS besluttede at man ikke kan benytte den kendte tilbagebetalingsgaranti ved manglende levering, når man har betalt via Paypal.
PBS argumenterede, at man havde købt "virtuel kredit" gennem Paypal (som jo var leveret) og ikke en varer (fx en CD som ikke blev leveret). Da personen havde fået sin virtuelle kredit, var PBS ikke forpligtiget til at tilbagebetale pengene, selv om CD'en som var købt med Paypal "kredit" ikke var kommet frem.

Her er man så overladt til Paypal og amerikansk jura når man ønsker pengene tilbage.

Læs dette fra forbrug.dk: Retsag om Paypal

Tilføj mig på Twitter

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 01:29

MILLA-PETIT Denmark:

Jeg mister muligvis nogle få i svinget, ja...

Men jeg har kun grund til at være tilfreds med udviklingen og omsætningen i MILLA-PETIT Denmark Smile

Mange ved, at de hos os får et unikt kvalitetsprodukt + en meget høj service...og det rygtes Smile

Hvis du kan leve med at gå glip af mere end 20% af din omsætning, så er alt jo fint.
Hvis ikke, så er der ingen vej uden om Dankort og PBS.

Dbh Martin

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 01:41

Som køber er Paypal altid en fin mulighed at kunne bruge, hvis man er lidt i tvivl om den man køber fra kan stoles på i en PRIVAT-PRIVAT handel.

Men som webshop-ejer kan jeg slet ikke forstå nogen kan tro at paypal kan erstatte en PBS indløsningsaftale.  Hvis man ikke vil ofre de penge det koster at få sat det op, så syntes jeg man skal holde sig fra at drive online butik. For det er i mine øjne slet ikke et regnestykke der giver mening, hvis man ser på hvor meget handel der går tabt uden visa/dankort

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 08:19

Der går ikke nogle penge tabt uden visakort - det er de rene dankort der er problemet.

Derudover så kan Paypal reelt set ikke betale sig økonomisk at bruge i forhold PBS + Gateway i samme øjeblik du har bare en nogenlunde omsætning (pga. den lave sats fra PBS' side på dankort).

Side 5 ud af 10 (97 indlæg)