Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med PAYPAL??

Side 7 ud af 10 (97 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Boysen:

Jamen Pia læs hvad jeg skriver. Når varen er SENDT hæver jeg pengene....så forhåbentlig havde jeg varen :) og skal kunden have rabat ændrer jeg beløbet inden jeg hæver (kan kun hæve mindre ikke mere.

Hvis kunden fortryder sletter jeg transaktionen og kundens penge bliver aldrig hævet. Hvis jeg har hævet og kunden fortryder sender jeg pengene via bank-bank og de har det dagen efter.

Kenneth...jeg læser skam, hvad du skriver...men jeg tror ikke, at du forstod, hvad jeg skrev Smile

Jeg benægter ikke, at du først hæver beløbet, når varen er sendt...eller sletter transaktionen...

MEN...når kunden skal have sine penge retur...går der altså 30 dage før PBS frigiver beløbet til kundens konto!

UAGTET, at du måske har slettet transaktionen samme dag, som ordren indløb...

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 10:11

ShopNord.dk - Knud:

MILLA-PETIT Denmark:

Der går IKKE handler tabt med VISA/DanKort...idet PAYPAL netop understøtter dette kort...

Jeg er bestemt ikke sikker på, at du har ret i denne antagelse.
Selvom Paypall understøtter PBS's Visa/Dankort , så er det i mine øjne en mere usikker måde at betale på. Og som jeg tidligere har skrevet, så fravælger jeg i hvert fald de e-shops, hvor jeg ikke kan betale med mit PBS-baserede Visa/Dankort.

Og så kan jeg bekræfte, at de penge der trækkes den ene dag, er på kontoen bank-dagen efter, hvis det da ikke lige sker om aftenen.

Skal en kunde have et beløb retur, ja så gør man det via betalingsdelen i e-shoppen. Kunden har så det returnerede beløb senest 2 dage efter.

//Knud S

Det er jeg så til gengæld ikke enig i!

I mine øjne er PAYPAL lige så sikkert som PBS!

Om du vil benytte sysytemet eller ej, Knud...kommer jo helt an på om du VIL have varen Wink

Jeg har masser af gange, som KUNDE...prøvet at købe en vare i en webshop, hvor jeg enten skulle have refunderet rabat...eller mine penge retur p.g.a. udsolgt vare...

Jeg har ALTID måttet vente 30 dage på, at PBS frigiver beløbet til min konto!

Så den med de 2 dage...forstår jeg slet ikke???

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:20

ang. de 30 dage så er det ikke korrekt. I praksis er det ihvertfald ikke hvad mine kunder og jeg selv oplever.

Anyway, jeg gider ikke sidde og skulle forsvare PBS eller for den sag skyld tage for PBS. Det er tydeligt at i har taget en beslutning som ikke er til at rokke ved, trods masser af anbefalinger fra erfarne herrer som fx Martin. Altså mennesker der kender til kunden affærd på nettet.

Det virker mere som om i har valgt betalingsmuligheden paypal ud fra egne erfaringer....konstant fortæller i om hvad I selv har oplevet...det er ikke det det handler om, det handler om kunder der ikke er tryk ved at skulle bruge paypal, og de findes altså i hobetal...

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 10:38

Kenneth Boysen:

ang. de 30 dage så er det ikke korrekt. I praksis er det ihvertfald ikke hvad mine kunder og jeg selv oplever.

Anyway, jeg gider ikke sidde og skulle forsvare PBS eller for den sag skyld tage for PBS. Det er tydeligt at i har taget en beslutning som ikke er til at rokke ved, trods masser af anbefalinger fra erfarne herrer som fx Martin. Altså mennesker der kender til kunden affærd på nettet.

Det virker mere som om i har valgt betalingsmuligheden paypal ud fra egne erfaringer....konstant fortæller i om hvad I selv har oplevet...det er ikke det det handler om, det handler om kunder der ikke er tryk ved at skulle bruge paypal, og de findes altså i hobetal...

Jeg synes egentligt heller ikke, at der er nogen grund til at diskutere for og imod...enig!

Budskabet herfra er blot, at man måske OGSÅ bør være åben og lydhør overfor andre erfaringer Smile

Nope...jeg vil ikke have PBS...vores butik fungerer fint...og det må jo være i vore kunders favør Wink

Vi må blot konstatere, at der findes masser af kunder, som føler sig trygge ved PAYPAL, som Ronni jo også tidligere her sagde er Verdens største betalingssystem...det kan vi jo trods alt ikke tage fra dem!

Jeg er da nødt til at berette om vore egne erfaringer...dem har vi jo netop fra vore kunder...og det er dem det hele handler om!

Omkring de 30 dage fra PBS...jeg har ALDRIG oplevet at få mine penge frigivet fra PBS før...og jeg har prøvet det rigtigt mange gange!

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:10

ShopNord.dk - Knud:

Selvom Paypall understøtter PBS's Visa/Dankort , så er det i mine øjne en mere usikker måde at betale på. Og som jeg tidligere har skrevet, så fravælger jeg i hvert fald de e-shops, hvor jeg ikke kan betale med mit PBS-baserede Visa/Dankort.

Det kan vel umuligt være usikkert at du reelt aldrig har kortet op i forbindelse med websitet som du reelt stadig har på nogle danske websites med PBS betaling (deadline for den praksis død nærmer sig dog - men det var udbredt i mange år at man indtastede kort info direkte på webshoppen).

Og det bedste ved paypal er vel nok at du reelt blot skal logge ind på din konto (hvis du har en) så kan du betale uden at skulle hive kortdata frem overhovedet og hvis du er urolig ved at skulle bruge dit kreditkort online så kan du lave en bankoverførelse til Paypal og betale alligevel uden nogensinde at have dit kreditkort fremme.

Anyways selvfølgelig er der nogle problemer ved at Paypal ikke understøtter rene dankort og at ved høj volume så bliver de faktisk dyrere end PBS (for visa/dankort) men hvis ens publikum er bare delvist udenlandsk så er det selvmord ikke at tillade paypal.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:15

Du kender selvfølgelig din egen butik, bedre end nogle andre. Så du er positionen til, at udregne om det er en god forretning eller ej. Martin har estimeret at du kunne havde 20 % større omsætning, hvilket nok er relativt sandsynligt. Selvom PayPal er store, så vil jeg tro at den troværdighed danskerne tillægger DanKortet er væsentligt større, hvilket jeg også synes tråden giver udtryk for.

Så er det vel en form sag at indhente de samlede omkostninger ved også at modtage DanKort. Så det er nemt at udregne om det er en god forretning for dig eller ej.

Det sagt, så synes jeg at det er rigtigt godt at nogle søger alternativer til PBS, da jeg mener at de sagtens kunne bruge lidt konkurrence. Men så synes jeg også at du skal melde ud, at dit valg skyldes ideologiske betragtninger, mere end forretningsmæssige (Medmindre overstående udregning, viser at PayPal er det mest profitable valg).

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 12:04

Hej,

Jeg har brugt Paypal rigtig meget, primært på ebay men også til betaling af andre ting og ydelser på nettet, både i Danmark men primært i EU/USA.

Fordelen fremfor PBS/Kreditkort betaling er:

1) Ekstremt hurtig pengeoverførsel - som PBS slet ikke kan være med til - det er instant - både den ene og anden vej. Dette speeder alle processer meget op. Jeg vil faktisk mene at på sigt burde alle PBS transaktioner være døde - hvis ikke de nærmere sig PAYPAL's transaktions hastighed.

2) De har deres eget system til at håndtere claims. Så hvis du hårdnakket påstår at du ikke har fået varen, eller at der er noget galt med den, og hvis leverandøren ikke kan påvise at du har uret, får du dine penge tilbage igen - og det går forholdsvis hurtigt. Der kan går 2-4 uger pga. at  både sælger/køber skal have mulighed for at forsvare sig.

Hvis nogen har prøvet dette via PBS / bank - Så kan man slet ikke den slags, du skal via en advokat / domstol ell.

De har en misbrugs procedurer, men så skal man først rekvirere en blanket fra sin banket, som skal udfyldes og indsendes - derefter går der 3-4 uger før man har sine penge igen. Det er bare ikke godt nok !!  Jeg havde en episode for 6 mdr siden, hvor en havde misbrugt et af mine kredit kort på nettet. Det kunne PBS/Banken ikke gøre noget ved, bortset fra denne blanket osv.

Så jeg måtte selv rykke ud og finde frem til online butikken, og bede dem anulere ordren ( pakken var endnu ikke sendt til kunden i hviderusland ) så gik det rimeligt hurtigt inden for 1 uge havde jeg pengene igen. Men der er ingen systemer eller procedurer, man skal selv rette henvendelser til Politi/Advokat/myndigheder mv.

Jeg har kun poitive erfaringer med Paypal som bruger af systemet.

Michael

LanSoft A/S - Vi er ligenu igang med at lave nogle store  spændende Forretningsportaler, B2B , således at kunden og leverandøren kan udveksle og styre leverancer,

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:25

Peter - Revisor:

Hej Kristoffer!

Du skriver tabt omsætning ved Visa/Dankort.

Jamen Paypal accepterer jo Visa/Dankort som betalingskort.

Ja, men det tager sig også pænt betalt for det + når folk der ikke kender paypal ser det interface ved betaling, så er jeg sikker på mange springer fra i målet.

Jeg vil til hver en tid hævde at det er tabt omsætning og fortjeneste ikke at have en indløsnings aftale

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 12:37

Kristoffer W Hansen:

Peter - Revisor:

Hej Kristoffer!

Du skriver tabt omsætning ved Visa/Dankort.

Jamen Paypal accepterer jo Visa/Dankort som betalingskort.

Ja, men det tager sig også pænt betalt for det + når folk der ikke kender paypal ser det interface ved betaling, så er jeg sikker på mange springer fra i målet.

Jeg vil til hver en tid hævde at det er tabt omsætning og fortjeneste ikke at have en indløsnings aftale

Kristoffer...prøv at se her

PAYPAL er free for køber...SÆLGER betaler fees!

Så der er ikke ubehagelige overraskelser i vente for KØBER!

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:45

MILLA-PETIT Denmark:

Kristoffer...prøv at se her

PAYPAL er free for køber...SÆLGER betaler fees!

Så der er ikke ubehagelige overraskelser i vente for KØBER!

Jatak, det er jeg godt klar over. Og netop DERFOR siger jeg også at der er tabt fortjenest og indtægt for dig som shopejer.

Side 7 ud af 10 (97 indlæg)