Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wellstar har i hørt om det og hvad mener i om det?

Side 15 ud af 23 (224 indlæg)
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ph.D

Super ide med en blackliste! Har allerede en del firmaer til listen!Stick out tongue

Lad os få gang i noget lobby arbejde. Få skabt nogle klare rammer for network marketing, få firmaerne ind i Disafo og løfte hele branchens omdømme!

Mvh.

Anders

Fra Khon Khaen
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 11:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kald det lige hvad du vil !!

Det var der en sanger der engang sang ! Og forbruger ombudsmanden siger at alt der har mere en 3 levels er at betragte som pyramide "salg" og derfor ikke god markedsførings skik ! og derfor ulovligt !

Så kan i jo sagtens have fået det godkendt, men er der klager over det til ombudsmanden taber i !

Så er den ikke længere !

Og du skriver jo selv "Jeg har selv 43 under mig og de 8 af dem er i min frontline så resten er dovnlines. :o) så mere skal der altså ikke til for at leve af det." Hvis det ikke er pyramide "salg" så ved jeg ikke hvad det er !

Det er at lokke svage personer til at deltage i noget de ikke kan overskue og disse (jer) smarte folk snakker med sød tunge og kan få mange med på div. fantastiske ideer som sjældent bliver til noget !

Jeg kender Bl.a. Nu Skin som no er et af de største af disse selskaber i verden og DET ER pyramide salg i ordets værste forstand ! De har jo IKKE et produkt der er noget værd, selv i deres materiale skrives der næsten ikke noget om produkterne, da det er jo ikke det der skal sælges men der skal hyres "sælgere" og det er det hele baseret på ! Jeg kender endda en af de største i Nu-Skin Europa og jeg hader den måde han og hun gør, det er modbydeligt at snakke på den måde når de godt ved at det er jo ikke Sansynligt det de lover !

Så få svage sjæle ! Hold jer langt væk i bliver kun udnyttet !!!

MLM = multi level marketing og det kan kun være pyramide slg eller spil, det er jo næsten mere spil end salg, da det handler om at skaffe sælgere ikke sælge produkter ! Så helt klart ulovligt hvis i spørger ombudsmanden !

Fra Sjælland
Tilmeldt 9. Mar 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 20:34

Hej Patrick.

Du er godt nok kommet på dybt vand med hensyn til din uvidenhed omkring MLM og dens koncept.

Fordi at du kender nogen som har været med i et MLM firma, er ikke ens betydende med at du ved noget om det, du ved kun hvad de fortæller dig, og husk at medaljen altid har 2 sider, fortæller de dig sandheden eller gør de ikke, og der er desværre en del der ikke fortæller sandheden om deres erfaringer med deres MLM forretning, de vælger desværre at tale dårligt om det, fremfor at sige sandheden.

Og hvordan tror du at de vil stille sig overfor dig, når de fortæller om deres erfaringer, tror du at de vil sige, jeg gjorde ikke det arbejde der skulle til for at få succes i forretningen, jeg havde ikke nosserne til at gå vejen, nej vel, de vil hellere fylde godt på og fortælle dig det som lyder godt i deres og dine ører, uden tanke om hvor meget det skader et så genialt koncept som MLM er bygget op om.

Du er selv skyld i om din MLM forretning går godt eller dårligt, for hvis du vil forretningen så gør du også det arbejde der skal til for at få succes, om du har gode eller dårlige forretningspartnere er underordnet, der er altid hjælp at hente, om det er fra folk i samme MLM forretning eller ej er også fuldstændig underordnet, du og kun du bestemmer selv om du vil have succes eller ej indenfor MLM.

Ja der ligger et stort arbejde foran dig hvis eller når du vil have succes indenfor MLM, men det gør der da også indenfor andre virksomheder, men du vælger selv her i livet om du vil være lønslave resten af dit liv, eller om du vil opnå frihed, financiel uafhængighed og være din egen chef.

Personligt har jeg valgt det sidste, Jeg lever af min MLM forretning jeg er min egen chef, jeg bestemmer selv hvornår jeg vil arbejde, rejse, træne eller hvad jeg nu kunne finde på, men jeg har også givet mange fantastiske mennesker denne mulighed for selv samme, og ved at jeg har gjort det har jeg også forpligtet mig til at hjælpe dem til succes, hvis de altså selv vil og er parate til at gå vejen, for er de ikke det, jamen så er det svært for dig at få succes, hvis du ikke har nogen i din gruppe der vil gøre det arbejde der skal til for at få succes.

Du får succes når du har hjulpet dine forretningspartnere til succes.

Et ordsprog jeg selv har fundet på, du kan skrive bag øret, "det er kun svage mennesker, der giver andre skylden, for noget de selv er skyld i".

Med venlig hilsen.

Robin Kent Schæffer.

Fra Sjælland
Tilmeldt 9. Mar 09
Skrevet kl. 21:18

Hej Kbaa.

Du burde sætte dig sammen med alle de andre uvidende omkring MLM, og så virkelig gå i dybden for at finde sandheden, eller vælger i at holde jer til jeres standpunkt og så sige at sandheden er ilde hørt, for så synes jeg at i heller må holde mund, og så holde jer til det som i ved noget om, og det er også sådan at man kommer længst i livet.

Det er ikke nogen skam at spørge sig til viden, men det er en skam at blande sig i noget man ikke ved noget som helst om, når jeg har brug for viden ja så går jeg til dem som har succes på det område, lad være med at gå til dem som intet ved, eller vil lyde som om at de har trods det modsatte.

Vær aldrig bleg for at spørge, hellere en gang for meget end en gang for lidt.

Ja pyramidespil er ulovligt og kan kendes ved at det ikke har nogen som helst produkter, udover pyramiden selv.

Multi Level Marketing ja navnet siger jo sig selv, forretning fordelt på led og så har det med produkter at gøre, hvor svært kan det være.

MLM eksisterede langt tid før pyramidespil, men herhjemme har dem som startede pyramidespil op, misbrugt navnet MLM trods at de 2 ting ikke har noget med hinanden at gøre, og dem som stadig tror at de har burde tjekke det efter en ekstra gang eller også få deres skolepenge tilbage.

MLM er en fantastisk mulighed for dem som vil have frihed, fri tidsinddeling, være økonomisk uafhængig og være deres egen chef, og ja det kræver et stort stykke  arbejde, men det gør det med alt idag, du kommer ikke sovende til succes.

Men hvad er sjovest, at være lønslave det meste af sit liv til man går på pension, eller skabe en succesrig forretning på 3 til 6 måneder eller længere tid, ja det styrer man jo selv, "for intet er umuligt, det er bare at gå igang".

Med venlig hilsen.

Robin Kent Schæffer.

Fra Herning
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 49
Fra  Poker Tours Skrevet kl. 23:06

Hørt!!!

Rart at hører fra nogle som forstår konceptet!!!

Tilmeldt 15. Dec 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 00:28

Hørt...

Fra Khon Khaen
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 05:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Til Robert !

Nu er produkterene i Nu-Skin og Wellstar kun secondære ting for at prøve at omgås regelerene !

Ombudsmanden har dog helt klart meldt ud at hvis der er mere end 3 levels er det ud over god markedsføringsskik og dermed ulovligt ! Så snakker vi lov og ikke regeler !!

Nu er det sådan at jeg faktisk har gennemlæst flere af disse firmaers fulde program (mange hundrede sider) og det hele går jo ud på at få flere forhandlere som skal jkøbe en pakke for at komme med, så skid fanden med at de køber noget senere !

Hvis man kan lidt matematik kan man jo regne ud at det ikke kan gå i længden, så det er jo kun dem der er med fra starten der score noget særligt, der skal jo ikke så fobandet mange led til før end vi taler jordens samlede befolkning !

Vi kan tage den maed at man skal have 8 under sig :

8  -  64  -  512  -  4096  -  32.768  -  262.144  -  2.097.152  -  16.777.216  -  134.217.728  -  1.073.741.824  -  8.589.934.592

Det var jo kun 11 led så skal hele jordens befolkning deltage !  Virkelig realistisks !!! Så står i der og bræger om at det sagtens kan lade sig gøre overfor folk som er nede i led 3-5 fantastisk !!

Så det er ren logik for burhøns !  MLM = Pyramide-salf   (man kunne også sagtens kalde det for spil, for en hvilken som helst matematik professor ville sige at man havde mere held i spil end MLM) !

Fra Sjælland
Tilmeldt 9. Mar 09
Skrevet kl. 11:20

Hej Kbaa og jer andre som ikke er inde i MLM og NM.

Det kan godt være at du har rettet din besked til Robert, men din bagtanke med dine regnestykker er helt ude i suppen.

Nu skal jeg give dig realistiske regnestykker indenfor MLM og NM så du blegner og kan komme på rette spor.

I MLM og NM kan du bygge DIN forretning op som du vil, så længe at du overholder din producents forretningspolitik, normer og regler, som passer til det land du nu bygger din forretning op i, EKS. når jeg bygger min forretning op i Danmark, så skal jeg indordne mig under det og når jeg bygger min forretning op i Rusland, ja så er der andre regler der træder til.

Men der vil altid være nogle børnesygdomme i begyndelsen eller opstartsfasen, når man starter på et nyt marked, og det kan være fra alt med etiketter med dansk tekst, dansk lovgivning, hvad man må og ikke må, hvordan man skal begå sig blandt mennesker man introducerer sin forretning for.

>>Og så er det jo så dejligt at starte op i netop Danmark, hvor janteloven rigtig spiller ind og desværre stadig har så godt et tag i 80% af befolkningen, janteloven giver os kamp til stregen ja, men den styrker også dem som kan tage kampen op, den skiller fårene fra bukkene, er man en vinder eller ikke<<.

Og en ting er sikkert, på min gravsten kommer der ikke til at stå, at jeg forlod dette liv som en taber eller en fiasko, men nok nærmere som en vinder eller en succes, som vil blive husket, hvad vælger du at der skal stå på din gravsten.

Her er et regnestykke der er lavt sat og på et niveau så alle kan følge med, får jeg en ny forretningspartner en gang hver måned og de også gør, ja så er vi på 1 år nede i 12'de linie og samlet 4096 forretningspartnere, og så vil du kunne leve af forretningen indenfor 5-6 måneder, dette eks. vil vise en pyramideagtig form når man tegner den op, men pyramiden skal vendes på hovedet, for der illustrerer den hvor vi alle starter nemlig i bunden, og vi kan alle komme opad, hvis eller når vi vil.

Men det er jo ikke alle forretningspartnere der laver lige meget, nogle vælger bare at handle ind til dem selv og andre i ny og næ, hvor andre virkelig sparker r.. og virkelig giver den gas, fordi hver dag tæller, men forretningen tæller ikke kun os distributører, der er også dem som vælger at være medlemskunde eller for den sags skyld bare kunde, og ligemeget hvad den enkelte vælger ja så tæller de også med i forretningen.

Jeg håber og ønsker at i kan bruge dette til noget, for i må heller spørge til et emne i ikke kender til fremfor at i begår jer ud på dybt vand, hvor i ikke kan bunde, for det kan man drukne af.

Hav en fortsat super positiv dag og få det bedste ud af den, alene eller sammen med andre ja det vælger i jo selv.

Robin Kent Schæffer.

Fra Kbh. S.
Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 11:30

Jeg synes du skal google lidt...
Se hvad jeg f.eks. hurtigt har fundet på, hvad jeg betegner som ret pålidelige kilder...

Forbrugerrådet
Pyramidespil lover guld under finanskrisen
De seneste eksempler på denne fremgangsmåde er Liberty Group og Wellstar.

http://www.forbrugerraadet.dk/?cid=5856

Københavns Universitet
Wellstar sælger værdiløse kosttilskud
http://www.ku.dk/nyheder/?content=%2Fnyheder%2Fvis%5Findlaeg%2Easp%3Ftype%3D3%26id%3D6968%26ref%3D31

Tv2
Firmaet WellStar startede op i Danmark for godt et halvt år siden og slår sig op på at sælge kosttilskud. Men salget af kosttilskud er et skalkeskjul for ulovligt pyramidespil.
http://programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-20555838.html

Mit råd: 
Hvis det lugter lidt af det, så er det det nok også...

- Beklager Annika, men du var også lidt hurtig til at gå i forsvarsposition, så det synes jeg kun bekræfter min teori..

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 11:35

Schæffer International:
Jeg håber og ønsker at i kan bruge dette til noget, for i må heller spørge til et emne i ikke kender til fremfor at i begår jer ud på dybt vand, hvor i ikke kan bunde, for det kan man drukne af.

Se, jeg har stillet masser af spørgsmål, f.eks. dette spørgsmål om Monavie som jeg aldrig fik svar på. Måske kan du hjælpe til, da du jo giver indtryk af at have en helt enorm viden omkring de fantastiske forretningsmuligheder i MLM.

Hvis ikke du kender Monavie kunne det være du kunne give eksemplet for dit eget produkt?

Schæffer International:
Robin Kent Schæffer.

Er dét dit rigtige navn? 

Det er ikke for at fornærme nogen, men du har jo en nyoprettet profil på Amino. Man kan ikke Google dig og Erhvervs- og Selskabsstyrelsen kender hverken Schæffer International som firmanavn eller dig som person. Jeg håber ikke du misforstår mig, men enhver kunne jo oprette en profil under et falsk navn og kalde sig ekspert. 

Side 15 ud af 23 (224 indlæg)