Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wellstar har i hørt om det og hvad mener i om det?

Side 12 ud af 23 (224 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 16
Fra  Leo Lund Erhvervsbogføring Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Hvor er det dejligt at se at enkelte herinde holder hovedet koldt og spørger ind til kendsgerninger - bare ærgerligt at flertallet blot ukritisk tager TV2s udsendelse for gode varer.

Da jeg så den i går, der bemærkede jeg flere grove fejl og vildledninger.

Påstanden om at det er pyramidespil bygger på at den som sidder øverst får provision hele vejen ned, dette blev der ordret sagt, men alle papirer om WellStar viser at man som udgangspunkt får provision i nogle få niveauer, og hvis man gør en stor arbejdsindsats, så får man "lønforhøjelse", men man kan aldrig kommer op på mere end 8 niveauer, og langt de fleste får i 4 niveauer.
Der er altså en klar sammenhæng imellem arbejdsindsats og løn. Iflg. forbrugerstyrelsens hjemmeside kaldes dette "pyramisk" og er fuldt lovligt.

Der var en læge som udtalte at der blev sagt at kosttilskuddet (som TV2 overraskende nok indrømmede er godkendt) kunne kurere gigt og migræne. Men hvis du har optaget udsendelsen, så prøv lige at lyt hvad der rent faktisk bliver sagt. Det som der siges er, at en med migræne har haft færre anfald og en med gigt har sovet bedre. Det er vel ikke så usandsynligt at ved nogle skavanker, der får man lidt bedre livskvalitet, når man får sunde kosttilskud (de glemte at klippe ud, da lægen indrømmede at de rent faktisk er sunde).

Der blev påstået at vennehvervning er ulovligt (husker ikke den præcise ordlyd), men som Expert tydeligt skriver så er dette ikke korrekt. Det kan være problematisk, men det må jo afhænge af hvordan det udføres.

Der er ingen tvivl om at vi lever i Aksel Sandemoses "jantelov" land.

Da Jens blev konfronteret med journalisten en sen aften, der svarede han på spørgsmål (journalister elsker ellers når "bedrageren" stikker af), men journalisten svarede ikke på modspørgsmål. Bl.a. er alle flasker med energidrik mærket tydeligt med en mærkat "demovarer ikke til salg", men den var fjernet. Da Jens gjorde opmærksom på dette, så gik journalisten videre. Hvis den havde manglet da journalisten fik fat i flasken, så var det nok fremgået af udsendelsen, men noget tyder på at journalisten har fjernet den, og så har TV2 et seriøst problem med dansk lovgivning.

Journalisten sagde også hele tiden at han havde "købt" den, men den sælges kun til "uafhængige WellStar partnerer" (hvilket rent faktisk er lovligt, og det blev forbigået i tavshed af TV2). Hvis TV2 så har tegnet sig som partner, så er der ofte nogle som låner den nye partner et sæt, indtil de får første levering. Hvorefter man aflevere det lånte tilbage. Hvis flasken var købt, så havde TV2 jo nok vist os kvitteringen - men den manglede. Sandsynligvis har TV2 fået flasken af en af dem som har tegnet sig, men har fortrudt.

Ud fra de oplysninger man fik i TV2s udsendelse, så skal WellStar omgående lukkes, men som jeg har forklaret ovenfor, så er udsendelsen fyldt med faktuelle fejl og vildledninger.

Hvis jeg har ret i ovenstående (og det ved jeg at jeg har), så er der ingen sag.

Sandsynligvis så henlægger politiet sagen om ½ år, idet de konstatere ovenstående, men det er der jo ikke nogen "god historie" i, så det kommer der ikke en udsendelse på TV2 ud af.

Jeg må give en indrømmelse, og det er at når man på kort tid opbygger en organisation, så vil der altid være enkelte som "oversælger" - desværre. Dette er noget som WellStar igen og igen advare imod, og hvis de bliver bekendt med at nogle kommer med påstande som WellStar ikke står inde for, så bliver det stoppet. Men selv om TV2 havde deltaget i 3 møder, så mener jeg ikke de fik fat i sådanne uheldige udtalelser.

Jeg ved godt at jeg nu bliver overfaldet herinde - men hvis bare nogle få lige tænker sig lidt om en anden gang før de hyler med ulvene, så er mit indlæg ikke helt forgæves.

Hyg jer

Hilsen

Leo Pedersen

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 08:41

Hej Leo.

Du har det vidst med journalister, som jeg har det med "PYRAMISKE" spil. Det kan godt være udsendelsen var en smule farvet overmod sensationsjournalistik, men det er der en grund til, og det er MLM og andre lignende firmaer helt og holdent selv ude om.

Hvis du ikke kan klare lugten, så må du altså sørge for at forlade bageriet.

Fra Herning
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 49
Fra  Poker Tours Skrevet kl. 09:53

Det var da noget underligt noget at skrive?

BASTA har fremstillet Wellstar forkert!!

Nu er jeg ikke selv partner i Wellstar, men et andet selskab. Jeg synes det er synd og skam at et TV program, som påvirker mange mennesker, klipper og klistre i programmet så det passer bedre ind i deres program, eller er det bare BASTA som ikke er kompetente nok til at vise et reelt billede af Wellstar.?

Efter at have set udsendelsen er der tre ting jeg lige har lyst til at nævne.

1. Vennehvervning bliver benyttet i alle MLM selskaber, og som andre også har skrevet i denne tråd, så er det lidt utydeligt hvad den egentlige regel er, har selv været inde og læse den i sin tid da jeg skulle beslutte mig for om MLM var noget for mig og 'vennehvervning er imod god dansk markedsføringsskik' kan tolkes på lidt forskellige måder. - Men hvad der er helt sikkert er at det ikke gør selskabet ulovligt, det gør måske fremgangsmåden, som nogle partnere benytter sig af, "ulovlig".. Det er en helt anden sag end at kalde Wellstar pyramidespil.

2. Når en vare er godkendt i EU, er det lovligt at hjemkøbe dem til Danmark (hvilket er det som er sket efter min opfattelse), derudover kræver det en godkendelse før varen må bruges til videre salg, før må den ikke sælges fra partner til konsument.. Jeg ved ikke om dette er sket her, og ud fra BASTAS udsendelse virker det som om at han i videoen siger at det er lovligt at sælge produktet.. Men jeg ved ikke hvor meget de har klippet og klistret i dette... Men ligegyldig hvad der er blevet sagt på videoen gør det ikke Wellstar til pyramideselskab... Spørgsmålet er om hvervningsmetoderne er iorden.? Men det gør altså ikke Wellstar til et pyramidespil!!

3.  Pyramidespil er når den hovedsalige indtægt kommer fra hvervning af medlemmer.. Jeg har ikke sat mig så meget ind i Wellstar at jeg kan påstå at det ikke er tilfældet her, men hvis folk køber x antal produkter når de bliver medlem, så er det vel et produktsalg? Partnerne bliver jo i første omgang bare oprettet som 'kunder' i systemet, og kan så senere henvise andre kunder til at købe disse produkter direkte fra Wellstar, og så få en lille provision af det salg der sker..

Jeg tror ikke at Wellstar er et pyramidespil, dette siger jeg uden at have sat mig specielt meget ind i Wellstar, men kender til andre MLM selskaber som er opbygget på næsten samme måde..
Men der er nogle ting i forbindelse med Wellstar som ikke er hetl fair (har svært ved at finde det rigtige ord) og det er sikkert også situationen ved andre MLM selskaber. Og det handler om selve hvervningen, jeg synes fremgangsmåden er alt for amerikansk, man får lovet guld og grønne skove.. Hvis man har arbejdet med MLM i noget tid som jeg selv, så ved man godt at det ikke er tilfældet... Selvfølgelig kan det lade sig gøre at tjene gode penge på det, men det kræver en kæmpe indsats og det kræver at man er med fra start, for alle andre er det blot en mulighed for at få et kosttilskud eller måske en lille økonomisk gevinst...

Men for at slutte mit indlæg af, så er det ikke pyramidespil bare fordi folk bliver lokket med pga falske forventninger.. Det er efter min mening ikke en fair måde at drive forretning på, men det sker altså også i andre virksomheder/selskaber/forretninger.. (Hvem sagde TV-shop?)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 10:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1) Vennehvervning er det mest groteske der findes og dem som sælger ud af deres familie og venner for ussel mammon på lorte produkter burde seriøst overveje om den værdi de tilfører til verden er det værd.

2) Der er ikke meget at komme efter de "pusher" ulovlige varer og det ser man jo flere gange i de skujlte optagelser - så glem hvad basta siger, de siger det jo selv.

3) Selvfølgelig er Wellstar et pyramidespil og jeg håber bagmanden får tid bag tremmer.

"Man kan kun få provision i 8 niveauer - og mange har kun i 4 niveauer"

Du ved godt at 5 personer der rekrutere 5 personer der rekrutere 5 personer osv. allerede i 8. niveau udgør 2 millioner mennesker ikke? Kan du lugte pyramiden nu?

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 10:35

K´ære Ronnikc.

Du skriver "Wellstar er et pyramidespil". Hvis nu det viser sig, at Wellstar bliver frifundet for at være et pyramidespil! Vil det så ændre dit syn på selskabet?

Med venlig hilsen.

Anders Petersen

Fra Herning
Tilmeldt 27. Oct 08
Fra  Poker Tours Skrevet kl. 10:44

Ronnikc,

Du er klart tabt bag en vogn når vi snakker MLM..

Ja vennehvervning kan være grotesk, men har du tænkt på at en person der virkelig tror på dette forretningskoncept nok ligeså meget vil have sine nære med for at dele succesen med dem.?
- Ligesom når du anbefaler dine nærmeste at der er tilbud på mælk i brugsen.. Du deler altså viden med dem du kender fordi du mener du gør dem en tjeneste...Det er da ihvertfald derfor jeg har delt det med mine nærmeste, men har heller ikke lagt skjul på at der skal action til hvis de vil opnår succes..

Du skriver om at "pushe" ulovlige varer? - Der er jo ikke tale om ulovlige varer? Varene er så vidt jeg har forstået godkendt i EU, derfor må folk frit købe de varer de gerne vil have.. Det er dog ikke lovligt at sælge disse videre, da det kræver en godkendelse til vidresalg..
Det der sker i MLM er en 'anbefaling' til andre konsumenter om at købe produkter fra det og det selskab, og dette kan der være to argumenter for: 1. Det er et sundt kosttilskud 2. Man kan tjene lidt håndører på det, måske mange penge.

Ved godt man i programmet hører ham sige på videoen at produkterne må sælges, men tror det er taget ud af contekst.. Han kunne fx have snakket om nogle af de andre produkter i det produktsortiment som Wellstar har.

Ved du overhovedet hvad et pyramidespil er?
http://da.wikipedia.org/wiki/Pyramidespil
http://da.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:03
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det er sjovt som stort set al kritik af MLM affærdiges af MLM-fanatikerne med, at dem der bringer kritikken ikke ved noget om MLM. Det gør det i praksis ret ligegyldigt at diskuttere med de fleste MLM'ere - på samme måde som med religiøse fanatikere, nazister eller folk fra tumpetanken Cepos. Folk der er SÅ fastlåste i en derers "Gud's" ufejlbarlighed kommer man ikke nogen vegne med. Det er vel også derfor, at åbne debatter med både MLM'ere religiøse fanatikere og andre fanatikere aldrig bliver brugbare for nogle som helst - andet end som lidt latterlig underholding :)

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 11:15

Kære Mikkel.

Er i network branchen:

1. Jeg erkender, at der findes mange useriøse firmaer
  2. Jeg erkender, at der findes mange  useriøse forhandlere
  3. Jeg erkender, at der findes ulovlige selskaber, som lover guld og grønne skove
  4. Jeg erkender, at der findes nogen, som kommer med vilde claims om produkter
  5. Jeg erkender, at nogle firmaer lukker ned, og dermed bliver folk snydt
  6. Jeg erkender, at i nogle selskaber er det kun toppen, som tjener penge
  7. Jeg erkender, at sådan her kunne jeg blive ved!

Når det så er sagt, så findes der også selskaber, som ikke opfylder ovennævnte!

Så lad os få ryddet op i branchen. Lad os få smidt de useriøse networkere ud, få lukket de useriøse selskaber etc. Jeg er ikke mere fanatisk, end at jeg til enhver tid vil erkende, hvis jeg eller mit firma har lavet en fejl!

Hilsen

Anders

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:16
Fra Herning
Tilmeldt 27. Oct 08
Fra  Poker Tours Skrevet kl. 11:39

Allerede i det link kan man jo se at BASTA ikke hra forstand på hvad de snakker om...

Taget ud fra teksten:

"Wellstar bryder loven ved at bruge vennehvervning til at skaffe nye såkaldte partnere til virksomheden" - Hvis der er nogen som bryder loven, så er de de partnere som benytter sig af vennehvervning og ikke Wellstar.

"På møderne møder vi Wellstars danske stifter og ejer, Jens Laustsen." - Jens Laustesen er ikke stifter og ejer af Wellstar, han er blot en partner som befinder højt i systemet og som er gået i front for at danne et team som skal arbejde med at gøre Wellstar til en succes.

"Jeg mener, at det her er et ulovligt pyramidespil fordi den primære indtægt man får på at deltage, den kommer fra at man hverver nye medlemmer og ikke fra at man sælger produkter som har en reel værdi." - De skriver selv senere nede at for at blive optegnet skal man købe x antal produkter, ergo er det et salg af produkter. På samme måde som når man tegner et abbonoment af M!, hvor man skal købe nogle produkter og derefter forpligter sig til at købe produkter efterfølgende.

Vil ikke udelukke at Wellstar er et pyramidespil, påpeger blot at den udsendelse som BASTA har sendt og de dertilhørende artikler er utrolig misvisende.!! Men ellers er jeg enig med Anders om at vi skal da have ryddet alle de ulovlige selskaber af banen, både fordi det snyder folk men også fordi det ødelægger potentialet i konceptet.

Side 12 ud af 23 (224 indlæg)