Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wellstar har i hørt om det og hvad mener i om det?

Side 6 ud af 23 (224 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 02:06
Hvor mange stjerner giver du? :

@mkjensen

Nu var jeg faktisk bange for at blive rodet ind i en længere diskution, og det var ikke min hensigt. Men jeg bliver nødt til lige at svare på den der...

Som jeg også sagde, så kan jeg ikke huske den præcise matematiske lov, der gør, at pyramidespil ikke virker, hvorfor jeg slyngede et løst tal ud! Pointen er, at der bare aldrig bliver folk nok i den kæde til, at andre end bagmændene kan tjene større penge på det.

Selv hvis du bare går de 9 led ud, som du selv stiller op. Tror du virkelig selv, at du får 3^9 mennesker til at gå ud og sælge hokus pokus kaktusmedicin for dig?! - Det tror jeg ikke!

Jeg synes, det er interessant, at det altid er lidt suspekte produkter (læs Herbalife og kaktus-urte-halløj), der sælges gennem MLM, og ikke produkter, som der reelt er stor efterspørgsel efter. Måske kan det skyldes, at den type produkter egner sig til den type meget intimt salg til suggestive typer, som i øvrigt også kan lokkes til at indgå i forretningskonceptet.

Hvis produktet virkelig var godt, ville det så ikke være en ide at følge det gængse økonomiske rationale, hvor det er en fordel at få FÆRRE led i forsyningskæden og ikke flere?! Hvis det var et godt produkt, kunne man ikke som producent måske finde en mere direkte måde at sælge det på?!

Som sagt så er det bare min mening om MLM!

Tilmeldt 15. Dec 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 02:11

Mikkel

Du har ret og jeg er enig men mener stadig MLM har noget unik at tilbyde folk.

Det mit synspunkt :D

Med Venlig Hilsen
Michael K. Jensen

Tilmeldt 15. Dec 07
Skrevet kl. 02:21

hej patrickd

De produkter jeg sælger har nu en rimelig høj efter spørgsle...

Ellers tro jeg ikke vi havde haft så mange atleter der brugte det med til Beijing i år.

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Skrevet kl. 02:23

Sagde du ikke i starten, at du ikke selv solgte det?! Eller er det noget helt andet, du sælger, eller...?!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:24

> Ellers tro jeg ikke vi havde haft så mange atleter der brugte det med til Beijing i år.

Det er vel ret beset ikke den bedste anbefaling af et produkt der burde være sundt, al den stund, at det er almindeligt anerkendt, at netop elitesport på ingen måde kan siges at være sundt eller godt for kroppen :-)

Tilmeldt 15. Dec 07
Skrevet kl. 02:32

Hej patrickb

Jeg sage jeg ikke solgte wellstar

Hej Mikkel

ja ok det kan vi så starte en ny diskution om..

men de kan yde en del mere en dig og mig. (ihvertfald mig)

OG personeligt har det hjulpet mig meget.
Så jeg ber glad :D lad os lade den ligge der.

Dette er jo faktisk en krig på ord.

jeg er fortaler for MLM det er i ikke. Så skal vi ikke blot lade det blive der.

Jeg kan ikke ændre jeres synspunkt kun agumentera for mit eget.

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 02:34

Expert:

Ja nu havde jeg jo egentligt meldt mig ud af denne debat, men vil alligevel lige knytte et par kommentare til dig fordi jeg syntes at det er et godt indlæg du har skrevet.

Jeg vil lige knytte en kommentar til denne debat om Wellstars produkter. Jeg har været i wellness branchen i 8 år nu, og kender de danske regler ganske godt. Som sådan findes der ikke nogen godkendelse af kosttilskud i Danmark, men vi benytter os af en anmeldelsespligt. Wellstars produkter indeholder dog nogle stoffer, som gør, at firmaet skal søge om dispensation, før de kan anvende stofferne i Danmark.

Der er en del wellstar folk, som skriver, at de Danske myndigheder nu har sagt god for produkterne. De kan ikke lade sig gøre, at få myndighederne til at sige god for et produkt. Man kan anmelde produktet, og så er det op til wellstar at garantere, at deres produkter overholder gældende lovgivning. På et tidspunkt vil myndighederne så komme på besøg hos wellstar, og her skal firmaet via deres egenkontrolprogram dokumentere, at de har styr på sagerne. Så selvom Wellstars produkter er anmeldt, er det altså ikke en garanti for, at de kan få lov til at blive på markedet.

Wellstars produkter er godkendt af Fødevarestyrrelsen og er ikke blevet solgt i danmark før de var godkendt. Produkterne blev godkendt d. 16 oktober og vi åbnede for salget d. 1. november. Da vi gik igang med at bygge netværk i danmark i juni måned, var produkterne allerede indsendt til godkendelse hos Fødevarestyrrelsen og nå de er det må man godt gå igang med at bygge netværk, man må bare ikke sælge produkterne til slutkunder før godkendelsen forligger.

De partnere der startede op hos os inden godkendelsen, fik hver især et par sæt produkter hjem til dem selv således at de kunne begynde at blive bekendt med produkterne, på disse produkter stod der demo produkt ikke til salg, hvilket er fuldt lovligt så længe at anmodning om godkendelse ER indsendt og de ikke bliver solgt videre til kunder.

Efter lidt søgen på nettet står det klart, at Wellstar skal tramme noget mere op omkring deres anprisninger af produkterne. Der er en del forhandlere, som virkelig står til røde ører, hvis Fødevarestyrelsen laver en søgning på nettet. Een anden problemstilling er, at ingen af produkterne må markedsføres, før de er anmeldt. I følge kosttilskudsbekendtgørelsen, skal kosttilskud anmeldes til den lokale fødevareregion senest samme dag, som markedsføring af produktet påbegyndes. Så hvis selskabet har forhandlet produkter via Tyskland og har markedsført disse, så er det altså en overtrædelse af gældende regler.

Det er bla. en af grundene til at alle (næsten alle) hjemmesider om wellstar i dk er lukket ned eller blokeret for oplysninger. Wellstar har opsaveret at der var nogle der skrev urigtige ting om produkterne osv på deres hjemmesider, så derfor blev alle bedt om at lukke siderne og afvente  retningslinjer  fra wellstar om hvad man må og ikke må mht .markedsføring af produkterne og forretningen på hjemmesider.

Vi er næsten 1000 partnere i dk nu og det er svært at holde styr på hver og en af dem, der vil altid være nogle der ikke har forstået forretningen, produkterne og reglerne ordentligt, eller slet ikke læst på dem, og derfor kommer med nogle uheldige udsagn. Men det bliver der heldigvis taget hånd om nu så os der godt kan skælne imellem ret og vrang snart kan få sine hjemmesider op at køre igen.

Jeg er sikker på, at Wellstar nok skal få styr på disse regler. Om firmaet bliver en succes, det må tiden vise. Jeg kender markedet ganske godt, og de kommer til at ligge i skarp konkurrence med lignende produkter på markedet. Deres alge baserede produkter koster i Tyskland ca. 55 €. Selvom de sender varerne fra Tyskland, skal de i henhold til Distant Selling direktivet pålægge Dansk moms. Så prisen bliver 55 € + 25% moms + fragt, hvilket bringer prisen op på over kr. 540 for et produkt. Som jeg forstår det, så får sælgerne ca. 10 af de 55 €, så der skal flyttes nogle varer.

Jeg har ikke modtaget vores nye prisliste endnu, med priserne til slutkunderne, men de ligger tæt på det du gætter på, men jeg kan så fortælle dig at det er for et sæt og ikke for et enkelt produkt + at der er til 1 måneds forbrug til 2 voksne, så dyrt er det slet ikke ,set i forhold til andre kosttilskudsprodukter af god kvalitet, som vores klart er.

Der har også været en person, som har fortalt, at hun nu kan leve af Wellstar. Hun har 43 team medlemmer i sit team, så der må virkelig være en stor omsætning per team medlem. Højt sat kan vedkommende tjene 10% af det samlede salg, ligger nok nærmere 5%, så hvis vedkommende skal leve af Wellstar, så må det være fordi hver person sælger for 5-10.000 kr. om måneden. At de har været i stand til at opbygge så stor en omsætning, inden deres varer er blevet anmeldt, virker ganske utroligt.

Ja det er så mig du taler om her :o)

Nu er wellstars bonussystem ikke bygget op som normalt er set indenfor branchen. Vi ligger på en bonus på 10-40% i de første 2 måneder som er vores Faststart periode, derefter starter vi på 10 % og dertil er så knyttet en række andre bonusordninger som vi kan kvalificere os til hver måned bla. en pool ordning som alle lande putter 5 % af deres omsætning i hver måned og dem der så kvalificere sig deler en vis % del af den sum alt efter hvilket niveau man har kvalifikaseret sig på. Vi har fx. heller ingen omsætningskrav for at være bonusberettiget, hvilket er meget specielt.

Så jo man kan sagtens leve af wellstar i løbet af ganske kort tid, men det kræver hårdt arbejde, hver eneste måned. Det var også derfor at vi (min Mand og jeg) valgte at jeg skulle stoppe med at arbejde og gå på fuld tid med wellstar. Jeg arbejdede, hårdt, 50 timer om ugen som kok til en ussel løn på 25.000. Da vi efter de første par måneder godt kunne se potientialet i wellstar, valgte vi at sige at jeg ved at gå på fuld tid med wellstar godt kunne holde min løn sådan nogenlunde hjemme hvis bare vi kvalificerede os til europapoolen hver måned, og når salget af produkterne så kom oveni blev udsigterne jo endnu bedere.

Og jeg må sige at vores forudsigelse har holdt stik, og nu hvor produkterne skyder afsted, som de gør, ja så er det bare blevet endnu sjovere at kikke på bonuschekken hver måned.

Jeg er fortaler for Network Marketing, så jeg ved, hvad der skal til for at få succes. Produkterne er gode, bonusplanen er middel (gammeldags), men det lader til at selskabet har fået nogle gode ledere i Danmark, hvilket kan gøre hele forskellen.

Der et absolut intet ved wellstars forretningsplan der er gammeldags, den gennerelle opbygning af netværk er den samme, ja det er jo mlm her er tale om, men så stopper sammenligningen også der. E-networking er total nytænkning og helt suverænt både for partnerne men bestemt også for kunderne.

Og tak for din tiltro til at lederne i dk er gode;o)

Hilsen

Eksperten!

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 12:11

Jeg syntes ikke om at man bevidst søger at fordreje sandheden om forretningsmuligheden gennemført med salgsmetoden "Network marketing".

Så er der det ene galt og snart det andet er galt.

Men som jeg har sagt det så tit så er der brodne kar alle vegne - blandt alle brancher - vi høre den ene historie efter den anden ……..

Men hvis du ønsker dig en handelsvirksomhed ja så kan du få en uden den helt store risiko - vel du er  som en "Franchise tager" og derfor underlagt visse regler for hvad du må ….

Jeg forhandler Forever Living Product og har i gn. 40% på mine vare. 

Når jeg så ønsker mig en levevej og evt. vil have en løn på 30.000 kr./md. så er det som i din egen lille shop et nemt regne stykke:

Omsætning         75.000    
- Vareforbrug      45.000
DB                       30.000

Alt afhængig af hvad du vil bekoste på markedsføring så ændre dette regne stykke sig naturligvis men hvis du er flittig og har en god sælger attitude så gennemfører du telemarketing det er billigt og giver noget!

Har du endvidere et godt omfattende netværk så er det måske også en hjælp !

Hvis du sælger den meget efterspurgte Drikke Gel fra Forever Living Product for at bevare din gode mave så skal du have blot 300 kunder der køber en litter drikkegel hver måned.

Men vi har som andre mange komplementærvare – altså et merslag knyttet dertil og du sælger naturligvis andre tilknyttede produkter og din kundes oms. er gn. eks. nu det på det dobbelte og du omsætter nok for 500 kr./md til dine kunder så skal du have 150 kunder - Hmmmm

Så det er vigtigt med dine produkter det er dem der er din forretningsbase – men hvis du har gode samarbejdspartnere ”forhandlere” som du uddanner og samarbejder med så kan du forøge din indkomst med yderligere nogle % for det salg som dine forhandlere udfører.

Men DU BEHØVER - som det er fremgået - IKKE forhandlere for at drive din butik – men det vil da styrke resultaterne at have få velvalgte personer med i dit team.

Endvidere skal du selv være glad for produkterne og BRUGE DEM ALLE SELV – det er vigtigt for at kunne drive butikken. Wink

Og tro mig du KAN finde mange produkter der ligner vore i matas og på apoteket og andre steder. Se efter de produkter der reklamere med Aloevera indhold der er mange udbydere også som IKKE er i Network marketing branchen men i detailhandelen - så jow disse vare sælges også andre steder men der da forskel på dem Yes !!

Så hvis du vil være god ven med din mave så skulle du prøve vor Aloe Vera drikke Gel se mere her………. 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Skrevet kl. 19:34

john sommer:

Men DU BEHØVER - som det er fremgået - IKKE forhandlere for at drive din butik – men det vil da styrke resultaterne at have få velvalgte personer med i dit team.

Så er der heller ikke meget MLM over din forretning. Du er i princippet blot en franchisetager, der har bygget en forretning op ved selv at være dygtig til markedsføring og salg. Der er således ikke tusindvis af forhandlere under dig, og min pointe er netop det - at det kommer der netop heller ikke.

Den illusion, som MLM prøver at skabe, er, at du ved en meget lille indsats kan komme til at tjene en masse penge, og hvis du bare rekrutterer så og så mange, så behøver du ikke engang selv løfte en finger - så kan du bare leve af provisionen fra dine underordnede led i kæden. I virkeligheden er det jo kun de allerøverste led, der kan det.

Det er de færreste, der som dig har evnerne og viljen til at få en god forretning ud af det, og derfor mener jeg bare stadig, at MLM er en billig og ofte indbringende markedsføringskanal for bagmændene, bygget op omkring effektivt bondefangeri.

Tilmeldt 15. Dec 07
Skrevet kl. 19:47

Patrcickb

Jeg tro du udtaler dig om noget du ikke ved en noget om.
Har du nogle sinde selv bygget et MLM?

patrickb:
Den illusion, som MLM prøver at skabe, er, at du ved en meget lille indsats kan komme til at tjene en masse penge, og hvis du bare rekrutterer så og så mange, så behøver du ikke engang selv løfte en finger - så kan du bare leve af provisionen fra dine underordnede led i kæden. I virkeligheden er det jo kun de allerøverste led, der kan det.

MLM prøver ikke at skabe en illusion. Folk gør

Med Venlig Hilsen
Michael K. Jensen

Side 6 ud af 23 (224 indlæg)