Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wellstar har i hørt om det og hvad mener i om det?

Side 5 ud af 23 (224 indlæg)
Tilmeldt 16. Dec 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ret skal være ret.. jeg har nok misforstået noget i mit tideliger indlæg..

så længe jeres produkter er godkendt i DK er der intet at sætte en finger på..

hvad ang jeg foretningingsplan tviller jeg på den er værken beder ELLER dårliger end andre mlm firmaer..

trods alt har jeg til dato aldrig hørt nogle der ikke mente at lige nettop deres plan var den bedst...

Og den normale snak om pyramidespil tja... har vi ikke hørt den før om alle MLM firma..

så der er der nok heller ikke noget at kunne sætte en finger på...

Så til slut vil jeg gerne afslutte med at sige.. undskyld hvis jeg har misforstået noget tideliger..

Igen Lykke til..

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 20:26

Jeg er stadig nysgerrig mht. hvilke danske myndigheder der har godkendt såvel produkter som forretningsplan? Det synes jeg ikke der er kommet svar på til trods for nogle imponerende skriverier.

Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:55

Jeg vil lige knytte en kommentar til denne debat om Wellstars produkter. Jeg har været i wellness branchen i 8 år nu, og kender de danske regler ganske godt. Som sådan findes der ikke nogen godkendelse af kosttilskud i Danmark, men vi benytter os af en anmeldelsespligt. Wellstars produkter indeholder dog nogle stoffer, som gør, at firmaet skal søge om dispensation, før de kan anvende stofferne i Danmark.

Der er en del wellstar folk, som skriver, at de Danske myndigheder nu har sagt god for produkterne. De kan ikke lade sig gøre, at få myndighederne til at sige god for et produkt. Man kan anmelde produktet, og så er det op til wellstar at garantere, at deres produkter overholder gældende lovgivning. På et tidspunkt vil myndighederne så komme på besøg hos wellstar, og her skal firmaet via deres egenkontrolprogram dokumentere, at de har styr på sagerne. Så selvom Wellstars produkter er anmeldt, er det altså ikke en garanti for, at de kan få lov til at blive på markedet.

Efter lidt søgen på nettet står det klart, at Wellstar skal tramme noget mere op omkring deres anprisninger af produkterne. Der er en del forhandlere, som virkelig står til røde ører, hvis Fødevarestyrelsen laver en søgning på nettet. Een anden problemstilling er, at ingen af produkterne må markedsføres, før de er anmeldt. I følge kosttilskudsbekendtgørelsen, skal kosttilskud anmeldes til den lokale fødevareregion senest samme dag, som markedsføring af produktet påbegyndes. Så hvis selskabet har forhandlet produkter via Tyskland og har markedsført disse, så er det altså en overtrædelse af gældende regler.

Jeg er sikker på, at Wellstar nok skal få styr på disse regler. Om firmaet bliver en succes, det må tiden vise. Jeg kender markedet ganske godt, og de kommer til at ligge i skarp konkurrence med lignende produkter på markedet. Deres alge baserede produkter koster i Tyskland ca. 55 €. Selvom de sender varerne fra Tyskland, skal de i henhold til Distant Selling direktivet pålægge Dansk moms. Så prisen bliver 55 € + 25% moms + fragt, hvilket bringer prisen op på over kr. 540 for et produkt. Som jeg forstår det, så får sælgerne ca. 10 af de 55 €, så der skal flyttes nogle varer.

Der har også været en person, som har fortalt, at hun nu kan leve af Wellstar. Hun har 43 team medlemmer i sit team, så der må virkelig være en stor omsætning per team medlem. Højt sat kan vedkommende tjene 10% af det samlede salg, ligger nok nærmere 5%, så hvis vedkommende skal leve af Wellstar, så må det være fordi hver person sælger for 5-10.000 kr. om måneden. At de har været i stand til at opbygge så stor en omsætning, inden deres varer er blevet anmeldt, virker ganske utroligt.

Jeg er fortaler for Network Marketing, så jeg ved, hvad der skal til for at få succes. Produkterne er gode, bonusplanen er middel (gammeldags), men det lader til at selskabet har fået nogle gode ledere i Danmark, hvilket kan gøre hele forskellen.

Hilsen

Eksperten!

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 23:32

Måske ikke et pyramidespil, men samme opbygning.

Årsagen til, at den slags konstruktioner ikke kan tjene penge til andre end de allerøverste i kæden (læs bagmændene) er, at med det antal mennesker, der findes i verden, så kan du kun komme 8-10 led ud i kæden (kan ikke huske det præcise tal), før alle mennesker i verden er med i kæden! Og det kommer de nok næppe!

Princippet er jo nøjagtig det samme som Herbalife. Det ser rigtigt ud på papiret, men det holder kun i teorien!

Tilmeldt 16. Dec 07
Skrevet kl. 00:04

patrickb:

Måske ikke et pyramidespil, men samme opbygning.

Årsagen til, at den slags konstruktioner ikke kan tjene penge til andre end de allerøverste i kæden (læs bagmændene) er, at med det antal mennesker, der findes i verden, så kan du kun komme 8-10 led ud i kæden (kan ikke huske det præcise tal), før alle mennesker i verden er med i kæden! Og det kommer de nok næppe!

Princippet er jo nøjagtig det samme som Herbalife. Det ser rigtigt ud på papiret, men det holder kun i teorien!

Her taler du virkeligt om noget du tydeligvis ikke ved noget om..

Det du beskriver er Teorien om »six degrees of separation«.
Og det har INTET med MLM/Network Marketing at gøre du blander virkeligt nogle ting sammen..

Hvis du vil læse mere om det du beskriver kan du finde det her: http://politiken.dk/videnskab/article547011.ece

Dette har INTET med network marketing at gøre,
MLM compensions planer køre meget forskeligt. med lad os nu sige vi taler om et 3x9 force matrix.

det vil sige vi har 3 folk under vær mand i 9 led.

1. 3
  2. 9
  3. 27
  4. 81
  5. 243
  6. 729
  7. 2187
  8. 6561
  9. 19683

= 29523 folk.

Hvor mange er det lige vi er i DK ;)

Ca. 5. millioner.

Og jeg lover dig du er rig før du har fyldt det ud...

Så næste gang du for lyst til at lukke B*** S*** ud så tjek op på om du nu ved hvad du snakker om.

Jeg fristes til a citera Erik Clausen fra filmen ledsaget udgang: Nu skal du passe på du ikke bliver til grin for din egen røver... (mener jeg han siger Ps: her er jeg ikke sikker ;) )

Og nu er det faktisk ikke fordi jeg taler for Wellstar..
Men er stor fortaler for MLM..

Og så syntes jeg blot at det er utroligt dumt at lukke sådan ting ud, som du gør i denne post det er simplehen for dumt.

Forsat god dag..

Med Venlig Hilsen

Michael K. Jensen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:25

Han fik nok forumuleret det lidt dumt, men pointen er vel stadig god nok:

1) Der skal mange folk til i mange led (eller lidt færre der virkelig køber meget), før den enkelte MLM-arbejder tjener det der svarer til en fuldtidløn

2) Jo tidligere du bliver etableret salgskæden - jo højere oppe, jo bedre chancer har du får at opnå en tilstrækkelig mængde forhandlere til at kunne leve af det.

3) I de fleste MLM-firmaer er der SÅ mange led, som hver skal tjene lidt på det, at andelen til hver bliver så relativt lille (eller varen bliver for dyr), så der skal virkelig store mængder slutkunder til under dig, for at du kan oppebære en fuld løn - og alle dem under dig vil i reglen få mindre. Kun dem paralelt med dig eller højere vil have samme indtægtsniveau. Selv med de 5 millioner vi er i Danmark - hvoraf det er utopi at tror at en ret høj procent vil købe et bestemt produkt - synes jeg som regel at det virker urealistisk at meget mere end nogle ganske få kan leve af det. Men det behøver jo så heller ikke være målet for den enkelte :)

Tilmeldt 16. Dec 07
Skrevet kl. 00:49

Korrekt Mikkel

Men stadig ikke helt rigtigt.. I force matirx er dette nok rigtigt (omkring folk over dig)
Men for mig at se er du altid øverst i din egen foretning.

Og Ja det rigtigt at der skal en seriøs arbejds indsats til før du har en fuldtids løn.
Tviller også meget på hende der siger hun kan leve af hendes 43 folk..
Hun har nok glemt at tale med skattefar

Men jeg er sikker på at du vil give mig ret i at som sælger/forhandler af de fleste ting skal der en del kunder til.
Og ja det utopi at tro hele Danmark køber dit produkt.

Men er fordelen ved MLM vel faktisk ikke at du kan arbejde world wide (tit)
Og nu hvor vi taler fuldtidsløn. Så skal folk jo huske at tænke på at hvis du står i en butik. (kunne være en tøj butik)

har ejeren nok ikke råd til at betale din løn hvis ikke der kommer en god røvfuld kunder.

MLM ligner på mange måder en helt normal foretning.
Foretninger er jo som regelt også bygge op i en pyramide struktur.

her tænker jeg ikke kun på Chef/butik chef/ansat..
Men der er som regelt altid en producent, en mellem mand og så en forhandler.

næsten alt er bygget op i kæder/pyramider.

Så denne frygt for MLM er i mine øjene gammeldags og kommer tit fra folk der ikke selv har sat sig ind i det. (her med ikke sagt du ikke har)

Men det er vel meget få super makeder der selv produksera deres vare.

Her til aften har jeg spidst en god bøf.

På den bøf skal landmanden der opfosteret koen, chefføren der fragtet den til slagterigt, Slagteren, og til sidst butikken tjene penge... (og i denne kæde skal en masse skrankepaven også lige tjene lidt)

Dette kan hvis man har et lidt åbent sind nemt sammenlignes med MLM..
Alt foretning sker i niveauer og kæder som jeg ser det..

Håber i kan se min point.

Med Venlig Hilsen
Michael K. Jensen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:19

Der er jo bare lige den væsentlige forskel på den "pyramidestruktur" man godt kan argumentere for der er i det meste almindelige handel, og så MLM: Nemlig, at der er fri prisdannelse og konkurrence mellem de enkelte led i almindelig forretning - i MLM er fordelingen topstyret og er på ingen måde underlagt de fri markedskræfter i fri prisdannelse. Måske er det derfor produkterne som regel virker voldsomt dyre :-)

Den fri prisdannelse mellem de forskellige produktionsled i almindelig forretning er faktisk noget der findes lovgivning om - netop for at beskytte forbrugerne mod at det fri marked bebeholdes. Men der er ingen lovgivning der beskyter forbrugerne mod en for høj afregning til de mange led i en MLM-forretning.

Derfor synes jeg sammenligningen er helt ude i skoven. MLM minder ikke om almindelige forretningsrelationer - det minder mere om den situation vi ville have på nogle markeder, hvis der ikke fandtes konkurrence og kartel-lovgivning.

Tilmeldt 16. Dec 07
Skrevet kl. 01:40

Ja Mikkel

I Det giver jeg dig ret..

Men nogle produkter er dyre end andre, og dette har jo ikke altid noget at gøre med kvalitet...
Hvis folk skal bruge en taske kan de købe en til 100 kr.. Eller de kan købe gucci til mange tusine.

Gucci kan sælge deres ting så dyrt fordi folk ønsker produktet..
Ikke alt handler om pris.

Mange folk hvil gerne give kassen for at købe deres drømme taske.
Andre vil have den billigste, her er det ikke prisen der bestemmer.

Personeligt vil jeg gerne give mere for mit MLM produkt 1. fordi det er super godt (i mine øjne) 2. fordi jeg for min drøm nemlig penge..
Andre giver kassen for deres drøm..

MLM holder ikke prisen kunstigt oppe i mine øjene.
De sælger blot en drøm, lige som Gucci gør.

Dette er selvfølglig mit synspunkt og det vil du nok ikke kunne følge.

Mange vil så sige at MLM er et rip off men jeg ser det lidt som at købe et kort til it motions center.
Hvis du ikke bruger centeret og ikke kommer i form var det spild af penge.
Men hvis du arbejder hårdt får du din six pack.

Så for mig er det meget simplet.
Tænk jer om før i joiner et MLM lad være med at tænke på om i "Kan" tjene penge tænk på om i VIL tjene penge...

For det er hårdt arbejde lige som alt andet.

Med Venlig Hilsen
Michael K. Jensen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:06

Mærkevarerproducenter kæmper en forgæves kamp om at kunne bestemme prisen på markedet - i alle led. Men lovgivningen forhindrer dem i at gøre det effektivt (ikke perfekt) og det er jo stadig den store forskel. Der er ikke en lignende lovgining, der beskytter mod den slags, når produktfremstilling og hele salgskæden er isoleret i et enkelt foretagende, som det er jo er tilfældet med MLM-forretningerne. Det er et lukket kredsløb - hvor det meste anden forretning er et åbent kredsløb. Der er i mine øjne en meget væsentlig forskel.

Side 5 ud af 23 (224 indlæg)