Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad med en gratis webshop til iværksættere…

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Aug 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

En Super Super fed idé - og det er lige præcis sådan en mulighed jeg pt. står og mangler for at kunne tage springet for alvor.

Evt. kunne det tilbydes at hvis man ikke over et x antal måneder opnår de resultater man gerne vil med shoppen - så kvitterer man for jeres "venlighed" og hjælp med at få prøvet ideen af med et "symbolsk" beløb..... Så får man prøvet sin shop af, og skulle det ende med ikke at gå - jah, så har man fået en billig chance !

- Jeg vil helt klart følge med i denne debat......Et stort smil og et klap på skuldren herfra!

Christoffer Frandsen.

p.s. Lyder fair at opkræve at man minimums skal have dankortbetaling !

Min legeplads - http://stofs.dk
Blog & Web om alle mine projekter !

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:34

Hej Runge

Tak for feedbacket. Jeg er super glad for den megen respons og positivitet.

Jeg kan rigtigt godt lide din vinkel, det er lidt der vi gerne vil hen. Bare med at vi også stiller krav til kunden, for hvis f.eks. der ikke er Dankort betaling med, så får kunden ikke succes, hverken med vores og sandsynligvis heller ikke andres løsning.

Vores produkt er ikke baseret OsCommerce, det er bygget op fra grunden på Microsoft .Net teknologi. Vi har været på markedet i 4 år, og er e-mærke godkendt etc. Vi udvikler løbende på produktet, og om en lille uges tid launcher vi version 2.3, hvor der er lagt mange kræfter i at lave en rigtigt lækker oplevelse i administrations modulet, så løsningen bliver meget lettere at gå til.

Jeg er ikke helt enig, med dig i at man behøver at kvitte sit job, for at starte webshop. Der er flere der bruger webshops, som bi-indtægt. Og hvis en shop ligger og generer en 10.000 - 20.000 om måneden, så er det jo et ret godt supplement til en fastløn.
Men vi er enige om at der er en del investering såsom Dankort, som man bør foretage, ellers kommer man ikke videre.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:44

Hvad er jeres omkostning ved at starte en shop op for kunden, have den kørende 12 måneder hvorefter kunden lukker den ned igen. Jeg gætter på udgiften er ret lille.

Derfor tror jeg i kommer længst med at stille få krav, men motivere jeres nye kundesegment ved f.eks. lave nogle gode begynder manualer til SEO, markedsføring etc. I kunne evt gøre det som krav at nye kunder skal læse dem igennem uden at tjekke yderligere op på det.

Jeg mener dog i skal holde fast i at dankort skal være et krav da som du selv siger, så er det nærmest umuligt at skabe en succesfuld shop uden.

Så mit scenarie vil være noget i stil med :

12 mdr. gratis webshop - dog hvis en omsætning på xxx overstiges i 3 måneder i træk skal der betales for shoppen.
Der stilles 3 manualer til rådighed - en til begynder SEO  - en til Markedsføring via adwords, facebook etc etc - og en til shoppen som i nok allerede har klar.
Der gøres til krav at en PBS aftale kommer på plads.
Efter 6 måneder tager i fat i kunden og evaluerer forløbet, det kunne være med et simpelt spørgeskema kunden lige skal udfylde. På den måde kan i ret hurtigt danne jer et overblik om det er en succes og hvordan det går med de enkelte kunder.

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 12:57

Super ide med et starttilbud til den nye webshop-ejer Smile

Jeg synes dog det vil være bedst at lave forskellige løsninger i forhold til hvordan tilbuddet ikke længere er gratis men overgår til en betalende løsning.

Alle de forslag der er nævnt er rigtig gode, men jeg synes alle muligheder bør være en mulighed at tilbyde (og så kan man jo lige vurdere om det rigtige forslag er valgt i forhold til produkterne der skal sælges i webshoppen)

F.eks er en stor omsætning er jo ikke ensbetydende med en stor avance og dermed også "mange penge" til div. udgifter.

Så flere valgmuligheder og evt. gerne en personlig dialog med den kommende webshop-ejer, så man kan finde den rigtige løsning for den enkelte.

Jeg glæder mig til at se hvad det ender med Yes

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 16:02

Lundsby:
Jeg er ikke helt enig, med dig i at man behøver at kvitte sit job, for at starte webshop. Der er flere der bruger webshops, som bi-indtægt. Og hvis en shop ligger og generer en 10.000 - 20.000 om måneden, så er det jo et ret godt supplement til en fastløn.
Men vi er enige om at der er en del investering såsom Dankort, som man bør foretage, ellers kommer man ikke videre.

Det er som sagt kun min egen lille lommefilosofi. Jeg tænker blot at hvis man kan tjene 20.000 ekstra om måneden. Så kunne du måske tjene 200.000 om måneden, hvis du sagde dit job op, og brugte 100% af din tid på din virksomhed. Igen jeg har aldrig ejet en webshop.

Ikke desto mindre lyder det som en rigtig god idé som skal afprøves.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:33

Mikkel Mikjær Christensen:
Måske var den en mulig, kræver lidt jurister og lidt kodning, at tilbyde dankort for dem. På samme måde som paypal gør, bare igennem PBS. Så kan du også meget nemt trække dine to procent, el. lign fra.

Planen er at kræve at de selv opretter en indløsningsaftale hos PBS, mens vi står for Gateway etc. Jeg tror ikke at PBS vil tillade at vi kører dem over en fælles aftale. Jeg spurgte dem en gang om et lignede setup, der mente de at der skulle en bankgaranti på 15 mil. til :-( .

Jeg synes det er en god ide, at på en eller anden måde at supplerer med noget litteratur. Her kunne e-pusher være en god ide, men jeg tror egentligt at en af begynderbøgerene som f.eks. Webshop hvordan af Brian Brandt eller Lea Skov Lindbæk's e-værksætteren, var bedre egnet til folk, der lige er startet. Så kunne e-pusher være en god efterfølger.

Det er nok ikke muligt for at lave deciderede eksamer, pga. arbejdsmængden det ville involvere. Men jeg synes helt klart om noget beginners guide til SEO ideen og også noget om AdWords.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:40

Hej Christoffer

Fedt at du kan lide ideen, det er jo i virkeligheden dig og andre e-værksættere det handler om. Jeg tror om at jeg hælder til en tidsbegrænset periode f.eks. 12 måneder. Er ikke helt så vild med ideen om et symbolsk beløb, det er jo meningen at iværksætteren i starten skal bruge pengene på markedsføring, dankort, design etc. (der er nok at bruge penge på for den nystartede).

Jeg er glad for at du synes kravet om Dankort betaling.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 17:47

Selvom idéen helt sikkert er tiltalende for mange nye webshop ejere så kommer man vel ikke uden om at hvis de ikke skiller sig ud fra mængden så er det ligegyldigt om selve webshoppen er gratis i starten eller ej.

Hvis man for alvor ønsker at etablere og drive en webshop så tror jeg at de dage hvor man kunne starte i det små og så bygge opad som omsætningen steg nok er ved at være forbi for rigtigt mange branchers vedkommende - der skal altså nok betydeligt flere ressourcer og ambitioner helt fra start af hvis man reelt ønsker at drive en webshop der er økonomisk rentabel i de fleste brancher i dag.

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Aug 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 18:06

Slet ingen tvivl om at du har fat i noget af det rigtigt!

Og Dankort betaling er efterhånden et must, så ser da ingen grund til at dette ikke skulle være et fair krav at stille fra jeres side....

Personligt ville jeg ikke have noget imod, at en del af mit opstartsbudget gik til jer, som en tak for chancen - sådan virker det ihvertfald i mine øjne når folk uopfordret kommer med et tilbud som jeres.... Men i sidste ende er det jo netop op til dig at fastsætte kravene, men det skulle dog helst også være rentabelt ?

Men følger spændt med i denne debat !

Christoffer Frandsen

Min legeplads - http://stofs.dk
Blog & Web om alle mine projekter !

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 18:08

Hej Lundsby

Glimrende ide', skulle det blive gennemført er jeg klart din første kunde.

Jeg har alt klart, samarbejdspartnere, leverandører osv. min "lille" begrænsning ligger økonomisk som studerende, hvorimod jeg har masser af tid. Jeg har har for 8 år siden kørt en shop op til god månedlig omsætning, så med en masse fodarbejde kan man sagtens få succes.

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)