Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad med en gratis webshop til iværksættere…

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Aug 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:
Selvom idéen helt sikkert er tiltalende for mange nye webshop ejere så kommer man vel ikke uden om at hvis de ikke skiller sig ud fra mængden så er det ligegyldigt om selve webshoppen er gratis i starten eller ej.

Det er vel ikke shoppen der skal skille sig ud ?
- det er vel produktet ???

Som et springbræt er dette tilbud jo genialt!

Christoffer Frandsen

Min legeplads - http://stofs.dk
Blog & Web om alle mine projekter !

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 19:36

Christoffer Frandsen:
Det er vel ikke shoppen der skal skille sig ud ?
- det er vel produktet ???

Det kommer an på hvor mange webshops du mener der kan sælge produkter der skiller sig ud?

De fleste webshops sælger produkter som andre webshops også sælger altså kan man ikke rigtigt skille sig ud på produkterne - så det er altså webshoppen og oplevelsen i indkøbsprocessen men skal skille sig ud på - med mindre altså man forsøger at konkurrer på pris men så skal der helt andre budgetter til.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:45

Hej Martin

Jeg er meget enig, er efterhånden helt overbevist om at kravet om dankort holder. Hvad synes du om at f.eks. stille krav om at der er oprettet vare og design inden f.eks. 2 måneder.

Det er en rigtigt god ide, med manualer til de forskellige shop disipliner. Måske et samarbejde med start bøgerne, som tidligere nævnt.

Jeg tænkte også på at vi faktisk står med en unik mulighed for at hjælpe shopejerne med at danne erfa-grupper, hvor de kan mødes og dele deres erfaringer. Hvis man på oprettelses tidspunktet oplyser branchen vil det være muligt for os at sammensætte grupperne, så man ikke løber ind i konkurranter. For grupper på sjælland, kunne vi sagtens lægge lokaler til. Tror du det er noget der ville interessere folk, eller er det ligegyldigt ?

Det scenerie ser iøvrigt rigtigt fornuftigt ud, hvad ville du sige ville der skulle står på de tre x'ers plads, tænkte selv noget i retning af 5000 kr. Synes rigtigt godt om ideen, med at lave en eller evaluering med kunden midtvejs.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:56

Hej Birgit

Jeg glad for at du synes om ideen.

Det er helt klart et problem, at avancer på omsætningen varierer meget. Men jeg er bange for at det vil give os for meget administration, at skulle diskuterer hvilket kriterier der skal bruges, med hver enkelt kunde. Der tror egentligt kriteriet "bare" skal sættes rimeligt højt, så der er så få som muligt der falder helt udenfor.

Igen, tak for feedbacket, jeg er helt klart blevet overbevist om at det virkelig er noget vi skal gøre.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:06

Vi gør det sgu'! Med al den positive respons, bliver vi jo nødt til i det mindste prøve ideen af.

Til at begynde med giver vi 100 gratis webshops væk til iværksætterer på Iværk08. Den gratis webshop udløber, når shoppen omsætter for over 5000 kr. månedligt, eller der er gået et år.

Det er et krav, at der modtages dankort på shoppen, vi håber at iværksætteren er villig til at stille op til en casestory når shoppen forhåbenligt får succes.

Det er den store versionen af vores produkt, som vi vil tilbyde. Det skulle ihvertfald sparer den nystartede iværksætter for 9000 kr/årligt eks. moms. Der er fri plads og trafik.

Hvis der er nogle, der kunne tænke sig en gratis shop, men ikke kan komme på iværksætter messen, er I meget velkomne til at skrive en mail til mig på plu(snabel a)easyflow.dk.

Så snart der er nogle case stories at berette om, vil jeg publishere dem på vores site og evt. min blog.

Tak for feedbacket! Jeg er virkelig spændt på at se om initiativet kan være med til at skabe flere e-handels successer.

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Aug 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 23:35

Fantastisk initiativ - Slet ingen tvivl om at det nok skal blive godt.... og det er nogle fair krav i stiller !!!!

- Mail Ryger afsted med det samme !

Christoffer Frandsen

Min legeplads - http://stofs.dk
Blog & Web om alle mine projekter !

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 01:05

Lige en kort betaenkning. Der er ingen af de shops vi har sat op indtil videre som bare omsaetter i naerheden af 5k om maaneden (som minimum graense).

For at man med nogen retfaerdighed kan sige at det er en gratis shop til opstartere tror jeg beloebet for omsaetning skal saettes paa 20-30k.

Saa er vi ogsaa oppe i en stoerrelsesorden hvor den maanedelige ydelse ikke vil fylde en for stor procentdel af omsaetningen til at det ser rigtig godt ud.

Ved en omsaetning paa 5k vil hele overskudet (plus det loese) blive slugt af den maanedelige ydelse, i rigtig mange tilfaelde.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:11

Hej Peder

Vi har haft en del shops, som omsatte for under 5000 kr. (uden Dankort og Pro. Design, AdWords m.m.), og de lukker hurtigt efter oprettelsen, hvilket er rigtigt ærgeligt. Det er enligt mest dem vi prøver at nå, og gøre til længere varerende kunder.

Jeg tror vi, prøver med 5000 kr. månedlig omsætning i starten. Men hvis det viser sig, at være et problem må vi selvfølgelig sætte beløbet op! Men jeg vil gerne hører fra iværksættere, der er kandidater til løsningen, om hvordan de ser begrænsningen.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:49

Ok, nu kan jeg forstå hvordan det hænger sammen.

Det giver fint mening med den grupper i vil ramme med tilbuddet.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:48

Så er der er lidt nyt med ideen, om en gratis webshops til iværksættere. Vi har nemlig købt en banner reklame her på Amino.

Screenshot

Indtil videre ligger vores klikrate rekord højt, mange gange over hvad der normalt kan forventes. Det ser vi som en lille sejr, for ideen. Nu skal det blive spændende at se hvordan iværksættermessen går.

I øvrigt har jeg skrevet lidt om vores nye version af EasyFlow på min blog. Der er inkluderet nogle screenshots, så man kan få et hurtigt indtryk af vores system.

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)