Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan TV2 være skurken??

Side 9 ud af 9 (89 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Har du nogensinde mødt en forretningsmand, som ikke snakker forretning over telefonen? Jeg har mødt adskille og nu mener jeg forretningsmennesker i traditionel forstand.
Der er intet fordækt i at aftale møder over telefonen, der er faktisk utrolig mange mennesker der tjener deres penge på denne måde og arbejder på denne måde.
 
Et helt koncept kan kun sjældent formidles vel over telefonen, ligesom det er tilfældet med så meget andet.
Man aftaler et møde med personen, således denne person får konceptet formidlet på en ordentlig måde. Man er i mere fornuftig dialog og kontakt med hinanden face to face og udfra mit synspunkt er det også det mest respektfulde at gøre.
Fremfor at pladre derudaf over telefonen og formegentlig forvirre personen i den anden ende, da man hverken kan illistrere noget eller få øjenkontakt med personen. Så vil jeg mene, at der ligger en vis respekt i det fra min side, at jeg gerne gør mig ulejlighed til at afsætte tid til denne person. Gør denne person på samme måde sig også ulejlighed for min skyld, så er mødet sat i stand med gensidig respekt som udgangspunkt.
Ved at aftale et møde sørger man også for, at man ikke trænger sig på hvis denne person ikke lige har 2-3 timer til at sidde med telefonen klistret til øret. Jeg skriver desuden 2-3 timer, fordi det over telefonen naturligvis vil tage meget længere tid end det reelt behøver. - Den personlige kontakt er vigtig når der er tale om network marketing.
Telefonen, nettet, annoncering eller whatever er blot simple værktøjer. Det er ikke selve arbejdsgangen som sådan.
 
Jeg kan ikke se, hvordan startomkostningerne kan være peanuts i forhold til varelager, lokaler og annoncering?
For jeg har endnu ikke brugt en eneste krone på noget af dette.
Og med det sagt er det jo kun hvis det pågældende firma direkte kræver, at man skal have et større eller mindre varelager, at man faktisk behøver at have dette. Jeg foretrækker til eget behov.
 
Jeg skal ikke benægte, at der er visse udgifter forbundet med arbejdet såsom transport penge, penge til kaffe og sodavand, de selvfølgelig koster det som regel små 20-30 kr. pr. gang til fælles deling af lejen af det lokale, der bliver benyttet til præsentationer.
Men nu må jeg så igen lige slå noget fast. Network Marketing er altså en forretning og med enhver nystartet forretning er der tilknyttet nogle udgifter og nogle arbejdstimer der skal ofres. - Er man ikke villig til at ofre tid og penge på sin forretning, så er man med største sansynelighed ikke i stand til at få en succesforretning ud af hvad som helst.
 
Dermed kan jeg ikke forstå, at folk på den ene side er skeptiske over den påstand; at man i network marketing tjener nemme penge.
På den anden side er folk skeptiske over det fakta; at det koster tid, penge og anstrængelser at sætte det i gang.
 
Kan I beslutte jer? Og er det i grunden ikke snart ligegyldigt hvad man siger, så er det forkert på den ene eller den anden måde?
 
You''re damned if You do it and damned if You don''t!
 
Jeg vil dermed rette lidt på dine ord, så de falder mere ind i mit syn på det.
 
Startindskudet og de tilknyttede startudgifter er peanuts i forhold til hvad man kan tjene, hvis man gør tingene rigtigt og arbejder seriøst med sin forretning.
 
At mange mennesker falder fra, fordi de ikke har forstået dette og fordi de lytter for meget til alle de kære negative mennesker er selvfølgelig ærgeligt. Men sådan er det i forretningsverdenen - man skal mane sig lidt frem med albuerne og uanset hvilken indstilling man har til dette, så er det bare sådan den verden er sk
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/3/2005 11:25:35 PM Forfatter: James

Hej Hans

 
Jeg kan ikke se, hvordan startomkostningerne kan være peanuts i forhold til varelager, lokaler og annoncering? For jeg har endnu ikke brugt en eneste krone på noget af dette.
Mvh
James

James, du skrev i forrige indlæg at folk var bange for at miste penge på NM, så vidt jeg er orienteret
er startomkostningerne i NM forretninger ret begrænsede, du skriver at du endnu ikke har brugt en krone på dette, jamen så må det da være peanuts du har brugt i forhold til en forretning der har husleje, varelager mv??  dette skal ikke forståes derhen at det er negativt at komme billigt igang.
 
Jeg mener selv jeg har en åben tilgang til tingene, men i min tankegang bryder jeg mig ikke om at
skulle finde mine samarbejdspartnere i min omgangskreds/familie - netop udfra den betragtning at disse nok har sværere ved at sige nej, fordi de ønsker at please min forretning.
 Produktet/konceptet må være ret kompleks hvis der skal bruges 2-3 timer på en intro, og så kan et personligt møde da være på sin plads, men som du skriver at du overhovedet ikke taler om forretningen,når du kontakter din ven, så mener jeg man er uklar i spyttet
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Jeg ved godt, at network marketing er langt billigere at sætte i gang end f.eks. et franchise koncept eller en forretning med husleje etc. NM er jo netop en mulighed, som helt almindelige mennesker kan overskue rent økonomisk og tidsmæssigt.
 
Jeg hentydede mere til; at mange mennesker mener, at en markant størstedel af udgifterne forbundet med network marketing kommer i form af træninger, kurser, møder, motivationsmateriale osv. Udover jeg ikke mener, at dette i reglen er tilfældet, så mener jeg også at den udgift disse værktøjer poserer i høj grad opvejes af indtjeningen, hvis disse bruges fornuftigt.
Jeg troede i første omgang, at det mere var dette du hentydede til.
 
Min pointe med dette er bare, at meget af den negativ kritik NM møder ofte er i direkte strid med hinanden.
F.eks. når NM angribes for, at påstå at der er nemme penge.
Og omvendt himler folk over, at der er visse udgifter og anstrengelser forbundet med det.
 
At NM er nemme penge er jo en latterlig påstand. Men muligheden for at opnå succes og måden det skal gøres på er dog simpel. Men at noget er simpelt er ikke ens betydende med, at det er nemt.
 
Når jeg skal finde en ny forhandler og jeg vælger en person fra min familie, så er det ikke fordi jeg mener at denne person er mere tilbøjelig til at sige ja.
I nogle af mine venner og bekendte har jeg (i og med at jeg kender dem), i nogle spottet et potentiale. Jeg vil meget gerne have disse udvalgte mennesker med på baggrund af dette potentiale og det faktum, at vi er i familie eller i bekendtskab ændrer hverken negativt eller positivt på dette.
 
*Hvis det er dårligt at vælge folk pga. relation. Er det så ikke lige så skidt at vælge dem fra pga. selv samme relation?*
 
Der er selvfølgelig venner og familie, som jeg ikke umiddelbart mener egner sig særlig godt til NM.
Disse mennesker snakker jeg også med. For det er da ikke fair, at jeg tager beslutningen for om det er noget for dem eller ej. Det er voksne mennesker vi taler om og voksne mennesker burde kunne træffe deres egne beslutninger.
 
Hovedsagen er, at jeg hverken vælger folk til eller fra pga. relationer. - Det er bare dem der er nemmest at gå til og under alle omstændigheder vil man da altid gerne have lidt respons fra de mennesker man kender, omkring de ting man laver.
 
Citat: 
"Produktet/konceptet må være ret kompleks hvis der skal bruges 2-3 timer på en intro, og så kan et personligt møde da være på sin plads, men som du skriver at du overhovedet ikke taler om forretningen,når du kontakter din ven, så mener jeg man er uklar i spyttet."
 
Jeg kan ikke helt forstå, hvorfor du skriver dette. Fordi for mig at se er der tale om en absolut misforståelse, da jeg for det første selv pointerede: at det ville tage så lang tid over telefonen (2-3 timer), fordi det er sværere at kommunikere med hinanden og det hjælper ikke spor, at der er nogle ting der lige skal illustreres osv.
En præsentation face to face ville jo netop være så meget hurtigere og bedre.
 
Så når jeg siger, at jeg slet ikke taler om forretningen overhovedet. Så vil det sige, at jeg ikke udleverer detaljer.
Hvis jeg begynder at give folk stikord og brudstykker af det hele billede, så stykker de selv de manglende brikker sammen og danner sig et negativt billede. - IKKE fordi konceptet er negativt. Men fordi vores sind i lyset af vores frygt, berøringsangst og skipsis ikke opererer positivt i udarbejdningen af dette billedet - ikke en gang noget nær neutralt.
Kort og kontant sagt, så vil du miste 99% af dine muligheder ved at snakke forretning over
Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej James. du skrev:
Altså hvis opstartsmaterialet koster omkr. 915 kr og den lille pakke koster omkr. 950 kr. Så giver disse to beløb lagt sammen jo også lige knap 2000 kr.
 
Så jeg kan ikke lige se hvor jeg har taget fejl!? :)
 
Mvh James
 
Der må ligge meget støv på enten startpakken eller på "loftet" for den koster altså kun 915 inkl. al det jeg nævnte tidligere. Jeg tror du er blevet misinformeret eller har misforstået nogen
 
Mvh Jonas
 
ps. det er bare spas det med "støv på loftet", ok? det er nemlig ikke lige alle jokes der forståes på den rigtig måde når man skriver over nettet. Nå men så fik jeg jo ødelagt den joke ved forklare mig ud af den. 
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 02:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/4/2005 10:24:52 PM Forfatter: Jonas Petersen
ps. det er bare spas det med 'støv på loftet', ok? det er nemlig ikke lige alle jokes der forståes på den rigtig måde når man skriver over nettet. Nå men så fik jeg jo ødelagt den joke ved forklare mig ud af den.

Ja eller rettere sagt, du ødelagde den bagefter, for jeg fangede den rent faktisk denne gang. - ironien. Hehe
Ved ET enkelt tilfælde, og jeg nævner ikke hvilket, fangede jeg ikke ironien i en skrivelse; - og hvor var du da DET skete? Om jeg må spørge?
 
For at det ikke skal være løgn, så var der faktisk en hel del støv på pakken. Men den lå ikke på loftet, for der er der rotter.
I hvert fald betalte jeg omkr. 2700 kr. med produkter til 3-6 måneders forbrug. Jeg tror faktisk stadig, at jeg har sådan noget maskara og læbestift liggende et sted. Det er min søsters fødsdagsgave og julegave for de næste 5 år.
Jeg fik også et Amway kasettebånd som jeg aldrig har set, da min gamle trofaste VCR døde knap 10 år gammel. Men den havde også gennemgået adskillige operationer og mistet følelsen til ejekt knappen. Til sidst havde den ikke engang kræfter til at løfte båndet op, så jeg måtte give den konstant assistance. En dag indså jeg, at det ikke var muligt at spole båndet tilbage og da vidste jeg, at det var tæt på.
 
MEN I hvert fald har jeg ikke brugt alt hvad, som er i startpakken. Havde jeg vidst dengang, at jeg kunne komme med for bare de 900 *et eller andet*, så havde jeg gjort det og det irriterer mig lidt, da jeg gerne ville have været mere bevidst om mine muligheder.
Uanset hvad, så ville jeg dengang gerne være med. Men jeg havde ikke dengang og bestemt heller ikke nu lyst til at sælge kosmetik og vitamintilskud. Jeg havde lyst til at benytte mig af noget, der virkede som nogle fornuftige produkter på flere måder. Meningen for mig var, at få andre til at se ideen til at gøre det samme. - Men så nytter det bare ikke så meget, at jeg inviterer min "ven Anders" med, som er "Automekaniker" a' la Marlboroman hjem til mig og siger; "Du køber bare til eget behov ligesom du ellers ville gøre og så....."
Det er jo så også fint nok, op til det punkt hvor han peger hen på reolsystemet og spørger; "er den læbestift og maskara til dit eget forbrug?" Øhhhh ja nu skal du høre... jeg mener NEJ!
 
Jeg har et eller andet sted en pointe med det her; Hvis man kan komme med i amway for omkring 900 kr. uden at købe en standard produktpakke, så synes jeg det er helt fint i første omgang. For så kan man efterfølgende bare købe det man selv bruger og så kører man på denne simple ide og viser andre hvor simpelt det er.
En mere kreativ ide kunne være, at give f.eks. 10% rabat eller whatever; på de første køb optil f.eks. hhv. omkring 900, 1800 og 2700 kr. - Så ville man ikke bruge penge på noget, som man ikke reelt har brug for.
For mig manglede Amway bare lidt af det der med, at holde tingene på et plan hvor det er mere ligetil.
Efter min mening er det at komplicere tingene, når man bliver en anelse for kreativ fra firmaets side af - i forbindelse med øget produktomsætning. - Jeg kunne personligt ikke lide, at jeg hver måned blev opfordret til at købe for mindst 900 kr. produkter om måneden... jeg bruger ikke for 900 kr. husholdningsprodukter om måneden for det første og for det andet jeg næppe homeparty typen, som nyder at demonstrere vaskepulver og læbestift, og jeg tror mange
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej James

Jeg kan godt forstå at du er lidt træt af at du betalte så meget for din startpakke, når du kun behøves at betale det halve. Men du skal lige huske at vi alle har vores egen lille forretning hvor vi selv bestemmer fx. i det mlm firma jeg arbejder koster startpakken min. 400kr. men da jeg synes at kunden får for lidt produkter til at danne sig et ordentlig indtryk af de forskellige produktserier og kvalitet. Derfor har jeg det krav til nye forhandlere at de køber for mindst 1000kr. produkter.

Det giver også mig muligheden for at se om folk virkelig er seriøse, for vil man ikke kaste 1000kr. i sin egen forretning, kommer man nok heller aldrig til at tjene penge på den.

En anden god ting er at kunden/forhandleren finder ud af om de kan lide produkterne. Og kan de lide produkterne er der også større chance for at der er et genkøb.

Det dårlige er jo så hvis man som i dit tilfælde ikke finder produkterne atraktive, men det sker sjælent at man slet ikke kan bruge noget af det. Og kan man ikke, har de fleste mlm firmaer som reglen en lang returret. Men i dit tilfælde viste du nok godt at læbestift ikke lige var dig

Nu ved jeg ikke hvordan det fungerer hos Amway, men hos LR International kan man selv vælge sin startpakke i grove træk.
Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

hej igen James.

Hehe meget sjovt, det med vcr'en Der hører en DVD med i startpakken nu, istedet for videobåndet. Så ved du det
Jeg synes det virker, som om du også er blevet misinformeret omkring hvad Amway rådede dig til i modsat til hvad din sponser fortalte dig. Jeg ved at Amway ikke råder dig til at købe for det nævnte beløb(du kan nøjes med at købe en tube tandpasta hvis du har lyst).
Jeg kunne forestille mig at din sponser har vist dig sin version af Amways marketingsplan hvor de 900kr. ingår som et gennemsnitskøb for en familie osv. (hvis du ik' er med så skriv)
Jeg forstår også godt at du ikke regner med at bruge så meget på husholdningsprodukter. Det er så her jeg også mener du er misinformeret Jeg ved ikke hvornår du blev IBO'er??
Men varer sortimentet udvides hver måned og indebærer idag over 400 varer nr.
hudpleje og makeup, hårpleje, multivitaminer og mineraler, antioxidanter og supplerende kosttilskud til voksne og børn. vaskepulver. de føromtalte regøringsmidler tanpasta, pasta, kaffe, the, oliven olie. Dette er mange af de varer der er. Vin er også på vej. Modetøj er der lige kommet...Det bliver rigtigt stort her i skandinavien.
Jeg håber du har fundet dig et godt firma som behager dig, men hvis du skulle blive i tvivl om at bygge igen, så har jeg en fantastisk god og behagelig sponsor-linje som hjælper mig i tykt og tyndt. Jeg tror også du er velkommen til at få hjælp, sikke flink jeg er
 
og hej lougan
Jeg synes det er en dårlig idé, at du kræver at folk skal købe for mindst 1000kr. når de starter i din LR international forretning. Du giver begrundelsen at så kan man se om de seriøse...det er ikke det der er meningen med NM i mine øjne. jeg ved godt at det ikke er et særligt stort beløb 1000kr. men selve meningen med at man skal se om de er seriøse er ikke ok, synes jeg. Måske er jeg lidt pernitten men tro mig man kan godt være seriøs netverker unden at starte med at købe ekstra produkter.
 
Det der er det fede ved Amway er; den helt i top Bonusplan(marketingplan). plus at man ikke er tvunget til at købe for et bestemt beløb og så selve meningen med at man "bare" flytter sine dagligdagskøb til andet sted synes jeg er så logisk. (at så produkterne er bedre er en anden snak 
Dette sættes i forhold til andre NM. Jeg har ikke mødt et NM der kan måle sig med de muligheder der er i Amway. (så tænkes dér, det skal han sige Men tro mig, jeg havde virkelig ikke brugt mine fremragende skrive evner herinde, hvis det ikke er noget jeg kan stå indefor. Jeg regner nemlig ikke med at få flere i mit netverk via denne side. Jeg kan simpelt hen bare godt lide at debatere og så selvfølgelig læse mange af de fede indlæg der er om de andre emner herinde.
 
   



 
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lougan

Nu generer det mig ikke så meget hvad angår det brløb der skal investeres. Det var ikke så meget penege mere end princippet. - Jeg vil indrømme, at min tidligere Amway upline ikke var specielt informativ og meget af det jeg ved om Amway har jeg selv måtte finde ud af og jeg lærer åbenbart noget nyt helt frem til den dag i dag.
 
Jeg er bestemt enig med dig i, at man ved at skyde flere penge ind i forretningen også er drevet af mere motivation.
Når en pakke er "for billig", så er folk ikke så motiveret som hvis de ex. smed 50.000 kr. på bordet. Dermed synes jeg ikke, at det er specielt smart når man f.eks. kan komme med gratis.
 
Jeg ville som sagt gerne købe produkter. Men hvorfor købe ligegyldige og kønsbestemte produkter?
Netop det med, selv at kunne vælge sin startpakkes indhold er det jeg ville ind på.
 
Nu kender jeg også en lille del til LR International og i det store hele, er både LR og Amway gode forretninger.
Man skal bare lige huske på, at selv den bedste forretning i verden kan ødelægges hvis den håndteres forkert.
Jeg siger ikke, at man ikke skal tro på det ens upline siger. Men det skader nu ikke, at få yderligere bekræftning hos f.eks. firmaet.
 
Man skal passe på med, at man ikke bliver for kritisk og samtidig heller ikke bliver for naiv.
Det drejer sig kort sagt om at tænke for sig selv, handle selv og selv tage ansvar for sin forretning.
 
Nu har jeg nok været en anelse uheldig med min tidligere upline. Men dette er jo ikke ens betydende med, at Amway er så skidt endda. Det er igen den med at gå efter bolden.
 
Mvh
 
James
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Jonas

Det er da altid noget, at det foregår på dvd nu og der er måske også andre ting, som har ændret sig.
 
I hvert fald, så når jeg om at man bliver opfordret til et øget produktforbug/direkte salg. Dette vil jeg naturligvis prøve at uddybe.
 
Når jeg siger, at man bliver opdordret til at købe for 900 kr. om måneden, så er har det noget med PV at gøre.
900 Kr. = 100 PV. Så dette er i bund og grund for at sørge for, at enhver forhandler bidrager med 100 PV om måneden.
Med 100 IBOer i et ben der hver køber for 100 PV er der en gruppevolumen på 10.000 PV og så er man 21%''er.
Hvis hver IBO kun forbruger for det halve, så skal der 200 IBO''er til samme resultat og opfordringen cirkulerer selvfølgelig omkring dette.

Da jeg var med, kunne man også få en speciel bonus ved at have en personlig omsætningsvolumen på *et eller andet*.
Dette var ikke 900 kr., men mere i nærheden af et par tusinde kr. - Gjorde man dette nogle måneder i træk, så fik man en bonus af en art.
 
Derudover bliver der snakket en del om produktdemonstrationer og homeparties osv.
 
Nu er det jo ikke fordi, at noget af dette er påtvunget. Jeg synes bare, at fokuset på disse ting var meget stort.
For mig var der ingen tvivl om, at til dels firmaet og til dels de forskellige IBO''er ønskede at alle IBO''er gjorde alt hvad de kunne, for at have så stor en personlig omsætning som mulig.
Jeg synes bare, at det er forkert at lægge disse ting ind som "firmaets retningslinier". Selvom dette måske ikke er tilfældet, så er det indtrykket man får. - Men måske har de dæmmet ned for dette? Måske er det også mig der bed for meget mærke i det... jeg har bare en tendens til at opfange mange ting og jeg forholder mig aldrig helt ukritisk til noget.
 
I hvert fald, så er Amway en OK forretning og produkterne holder hvad de lover. Jeg bruger som sagt selv Amway produkter den dag i dag, men jeg driver ikke forretning i Amway. Der er flere årsager til, at jeg ikke gør dette. Men jeg må erkende, at den primære årsag til dette er; at jeg på ingen måde kan tjene nær så meget på Amway, som jeg gør nu. - Så at bonusplanen er helt i top, er jeg desværre ikke helt enig med dig i. Men den er da god nok og der er bestemt penge at tjene. 
 
At intet NM firma du har undersøgt kan måle sig med Amway kan meget vel være. Men noget af det jeg også tog i betragtning er; at Amway har eksisteret i hvad? Over 40 år og opererer i over 70 lande med over 3,500.000 IBO''er.
For mig at se har de største muligheder med Amway ikke eksisteret i mange mange år. Der er stadig gode muligheder i Amway. Men på baggrund af Amways størrelse og plads på markedet, så har de godt AAA kreditværdighed og yderst stabiliseret. Men det er pga. dette fakta, at jeg siger; at momentet i Amway allerede er passé - men nu snakker jeg selvfølgelig om de virkelig store penge og de virkelig store muligheder. Penge og muligheder er der stadig.
 
I hvert fald synes jeg, at du har et meget positivt syn på NM og jeg er enig med dig et stort stykke af vejen.
Du minder mig lidt om mig selv fra dengang jeg var Amway IBO og hvis du bare fortsætter dit enkle og positive syn på din forretning og lader dine kvaliteter smitte af på dine downlines. Så skal du nok få en god forretning ud af det.
 
PS. Fik du nogensinde undersøge det med Breakaway?
 
Mvh
 
James
Side 9 ud af 9 (89 indlæg)