Hej Ole Jeg vil gerne vædde en fadøl på, at det bliver inden 1. januar 2010.
|
Den var vist til Mathias, men jeg håber du har ret.
Venlig hilsen
Ole
Hej Ole Jeg vil gerne vædde en fadøl på, at det bliver inden 1. januar 2010.
|
Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)
Hej Mathias Øh nej. Der er trods alt kun 4 måneder tilbage af 2008, og vi har end ikke et lovforslag endnu. Men det bliver vedtaget i 2009.
|
hvor kan jeg læse lidt mere om dette.... det jo total luxus.....
|
Glem al snak om SMBA. Du har selv 100% fat i det rigtige. En virksomhedsordning hvor du optimerer den indkomst der kommer til beskatning som personlig indkomst via dine hævninger eller mangel på samme, hvorved du får den fulde SU. Og ja du kan senere omdanne din personlige virksomhed til anpartsselskab skattepligtigt eller skattefrit. Jeg er helt enig i at det er en fordel at starte op personligt. Bare for at tage et eksempel: Hvis virksomhedens eksempelvis kommer til at give underskud kan du bruge det personligt, hvorimod det ikke kan udnyttes i et selskab. Laver du overskud og opsamler nogle værdier kan disse værdier bruges til en senere selskabsstiftelse, i stedet for at stifte et selskab nu her med beskattede midler (som samtidig har påvirket din SU negativt). |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Hej Bent og velkommen tilbage. Dine indlæg er stadigvæk lige ulødige. Hvis et selskab de facto køre som et enmandsselskab, så er hovedreglen jo færre regler desto bedre. ApS-loven fyldt med ubehagelige regler, som man kan slippe for via et SMBA-selskab. F.eks. er lån ulovlige i ApS-selskaber. I ApS kan du kun modtage udbytte én gang om året med mindre en revisor udarbejder en erklæring (koster typisk 5.000 kr.). Har du lavet skattefri virksomhedsomdannelse, så må du slet ikke modtage udbytte det første år. I ApS er det således, at hvis man to gange aflevere regnskabet for sent, så bliver det tvangsopløst. I ApS skal du aflevere et regnskab til E&S I ApS skal du have en revisor, med mindre det er meget småt Bent hvad er det for nogle ApS-regler, der er så gode, som man ikke kan få i et SMBA-selskab.? Bortset fra fusionsreglerne kan jeg ikke se det. Kan vi ikke få en udmelding? Skattefri virksomhedsomdannelse?. Hvem har brug for det, når man kan starte i SMBA-selskab. |
Kom ned på jorden. Vi taler om en studerende som gerne vil have mulighed for at holde sin personlige indkomst under grænsen for SU-grundlaget så hun undgår reduktion af sin SU. Der er det helt oplagt at drive virksomheden som en personlig enkeltmandsvirksomhed og bruge virksomhedsordningen. Uanset om kapitalgrænserne for ApS'er fjernes så vil et selskab stadigvæk skulle likvideres hvis det nu viser sig at hun efter sine studier vælger at blive lønmodtager og derved ikke har noget at bruge selskabet til. Afhængig af studiets art kan hun meget vel komme ud i at lønnen ikke er så høj til at starte med og der er det oplagt at hæve de overskud i virksomheden, som er opsparet under studiet, og derved bringe den personlige indkomst (arbejdsindkomsten) op så den lige rammer topskattegrænsen. Det store problem i disse "SU-konstruktioner" er at man skal opspare midlerne i en virksomhedsordning (eller et selskab), for at få fuld SU men at vi her taler om en periode hvor man normalt vis har behov for midlerne til privatforbrug. Thorbjørn: Jeg afviser ikke at en SMBA løsning i nogle situationer måske kan være praktisk men i jeres verden virker det som at alle virksomheder burde drives i SMBA-form. En holdning man måske godt kan forstå, at en udbyder af SMBA-selskaber har, ud fra et forretningsmæssigt synspunkt. Det svarer for mig at se lidt til, hvis jeg undlod at gøre revisorer m.v opmærksom på forskellige regler/praksis med det formål at få en masse indtægtsgivende skattesager efterfølgende, men på det punkt kan man sige at jeg i mit daglige virke modarbejder mine egne interesser, fordi jeg hellere vil forebygge end reparere. Er der iøvrigt slet ingen grænser for hvem I vil udbyde og sælge SMBA selskaber til ? |
Alternative forslag udenfor hans kompetenceområde er jo banlyst her på amino som han "ejer" bogholderi-delen af. Hans høje priser skal jo dække den tid han bruger på at få sit banner eksponeret herinde. Der bliver ikke lagt særlig meget tid til at formulere hvert enkelt indlæg og han tør ikke bevæge sig ud i alt for store og komplicerede diskussioner da han kun får eksponeret banneret en enkelt gang uanset hvad han skriver. De fleste indlæg taler for sig selv. Når han ikke lige har tid til at afslutte en sætning korrekt bruger han "..." :)
Ejler: du har ret i at det er pisse smart markedsføring !
VH Jørgen Olsen |
Det er godt nok useriøst det I lægger for dagen der; Kunne I ikke bare fokusere på tråden og holde jer til indholdet +
|