Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsordningen

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mivia:
3 X-mbA ikke er på samme "registrerings-skema" som I/S, A/S og Aps...

Det er faktisk noget forvirrende, da der er to blanketter. EogS burde slå dem sammen i een blanket.

Selskaber  registreres med blanket "Anmeldelse til EogS", som har hvid krone på rød baggrund og blå linier, hvor hovedpunkter vises. Du skal selv skrive virksomhedform under C) 1 "Ny virksomhed. Selskabsform". Her skriver du eksempelvis SMBA, A/S, ApS eller P/S etc. 

Startblanketten "Registrering af virksomhed - Start" skal for selskaber også udfyldes, hvis man vil have oprettet moms- og skattekonti eller bare registreres som personlig virksomhed, formentlig med eller uden moms- og skattekonti.

Under Rubrik 4: Hvilken type virksomhed vil du registrere?" er der 14 valgmulighede, hvor et SMBA-selskab afkrydses i valg: "Virksomhed med begrænset anvar". AmbA nævnes eksempelvis ikke specifikt. Heller ikke FmbA.

Nogle virksomheder og foreninger kan være med eller uden begrænset ansvar. I en I/S kontrakt kan man principielt aftale begrænset ansvar, men så er det jo et SMBA. Hvis dette selskab skal beskattes i henhold til selskabsskatteloven med 25% skal der i vedtægterne stå, at udbytte udloddes efter kapitalindskud.

MVH fra Ejler Ottesen

NB: Jeg bagvaskes for tiden systematisk af en gruppe særdeles ondsindede og sekteriske personer. Bagvaskermaskinen administreres af Peter Makholm.

Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:37

Tak, så ved jeg hvilken blanket jeg skal finde, når jeg en gang når så langt.

Bestilte bogen via startvækst i går, og samlede et eksemplar af "Regnskab med summasumarum v. 3" op i min lokale boghandel i dag.

Jeg takker for de mange svar, og vender højst sandsynligt tilbage her på amino når jeg er færdig med den info jeg kan læse mig til Big Smile

Venlig Hilsen

Mikkel

Tilmeldt 31. Aug 07
Skrevet kl. 17:40

Jeg er nu startet på bogen, og har også læst lidt videre på nettet.

Det lader til at det alligevel var en ret vigtig fejl at jeg herinde skrev at det var et I/S jeg ville starte.
Ifølge både bogen og E & S egen hjemmside ( http://www.eogs.dk/sw45245.asp ), vil jeg ikke kunne vælge at oprette andet end en enkeltmandsvirksomhed, da jeg kun er 1 person.

Jeg var ellers glad for idéen med det begrænsede ansvar, da jeg ikke synes at det lyder særlig rart med personlig hæftelse osv.

Så i virkeligheden er der vel ikke meget at tænke over.
Jeg må jo så starte med at køre enkeltmands over virksomhedsordningen, og så lave det om til et Aps når jeg en gang får råd til det.

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 09:36

Hej Mivia

Der er heller ikke begrænset ansvar i et I/S, så hvis det er bergænset ansvar du søger, så er I/S udelukket. Hvorfor ikke vælge et SMBA eller et engelsk selskab. Her er kapitalkravene nul kr. Ellers kan du vente til 1. januar 2009, så kan danske ApSer også stiftes uden kapitalindskud.

Mvh

Henriksen

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Tilmeldt 31. Aug 07
Skrevet kl. 11:43

Thorbjørn:

Ellers kan du vente til 1. januar 2009, så kan danske ApSer også stiftes uden kapitalindskud.

Se, det lyder ret interessant.
Jeg kan ikke oprette hverken I/S eller SMBA, eftersom disse selskaber kræver mere end 1 ejer.
Og jeg vil starte med mig selv som eneste i virksomheden.

Men der er vel ikke noget galt i at oprette enmandsvirksomheden nu, og så lave den om til et Aps efter 1. Januar?
Hvis kapitalindskuddet forsvinder, så koster det vel ikke noget at lave skiftet...?

Jeg glæder mig til at komme i gang, så snart jeg har det hele på plads, men tror i at det kan være en fordel helt at vente til Januar?
Måske det er en fordel at jeg har prøvet enkeltmandsvirksomhed før jeg skal til at køre et Aps?
Eller er der så forskellig regnskabsføring, så det vil være for besværligt?

Tusind tak for info om Aps og kapitalindskud Henriksen!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:50

Mivia:
da jeg kun er 1 person.

Næsten alle har en far, mor, bror eller søster, som kan medvirke som medstifter uden at de bliver ansvarlige for noget som helst eller behøver at deltage i ledelsen.

2 eller flere deltagere er ikke nogen praktisk begrænsning. 

MVH fra Ejler Ottesen 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 17:51

Thorbjørn:
Ellers kan du vente til 1. januar 2009, så kan danske ApSer også stiftes uden kapitalindskud.

Kan du henvise til et sted, hvor dette er beskrevet?

Venlig hilsen
Ole

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:18

Følg med i dagspressen m.v.

Er næsten op at vende hver eneste dag.

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 19:27

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 20:03

Men Thorbjørn, mon dog at reglerne kommer til at træde i kraft 1. januar 2009? Jeg vil da nærmere skyde på 1. januar 2010.

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)