| 
 Det er faktisk noget forvirrende, da der er to blanketter. EogS burde slå dem sammen i een blanket. Selskaber registreres med blanket "Anmeldelse til EogS", som har hvid krone på rød baggrund og blå linier, hvor hovedpunkter vises. Du skal selv skrive virksomhedform under C) 1 "Ny virksomhed. Selskabsform". Her skriver du eksempelvis SMBA, A/S, ApS eller P/S etc. Startblanketten "Registrering af virksomhed - Start" skal for selskaber også udfyldes, hvis man vil have oprettet moms- og skattekonti eller bare registreres som personlig virksomhed, formentlig med eller uden moms- og skattekonti. Under Rubrik 4: Hvilken type virksomhed vil du registrere?" er der 14 valgmulighede, hvor et SMBA-selskab afkrydses i valg: "Virksomhed med begrænset anvar". AmbA nævnes eksempelvis ikke specifikt. Heller ikke FmbA. Nogle virksomheder og foreninger kan være med eller uden begrænset ansvar. I en I/S kontrakt kan man principielt aftale begrænset ansvar, men så er det jo et SMBA. Hvis dette selskab skal beskattes i henhold til selskabsskatteloven med 25% skal der i vedtægterne stå, at udbytte udloddes efter kapitalindskud. MVH fra Ejler Ottesen NB: Jeg bagvaskes for tiden systematisk af en gruppe særdeles ondsindede og sekteriske personer. Bagvaskermaskinen administreres af Peter Makholm. | 
Tak, så ved jeg hvilken blanket jeg skal finde, når jeg en gang når så langt.
Bestilte bogen via startvækst i går, og samlede et eksemplar af "Regnskab med summasumarum v. 3" op i min lokale boghandel i dag.
 Jeg takker for de mange svar, og vender højst sandsynligt tilbage her på amino når jeg er færdig med den info jeg kan læse mig til  

Venlig Hilsen
Mikkel 

Bliv gratis medlem
  Bliv gratis medlem

Opret bruger
Opret bruger