Det er faktisk noget forvirrende, da der er to blanketter. EogS burde slå dem sammen i een blanket. Selskaber registreres med blanket "Anmeldelse til EogS", som har hvid krone på rød baggrund og blå linier, hvor hovedpunkter vises. Du skal selv skrive virksomhedform under C) 1 "Ny virksomhed. Selskabsform". Her skriver du eksempelvis SMBA, A/S, ApS eller P/S etc. Startblanketten "Registrering af virksomhed - Start" skal for selskaber også udfyldes, hvis man vil have oprettet moms- og skattekonti eller bare registreres som personlig virksomhed, formentlig med eller uden moms- og skattekonti. Under Rubrik 4: Hvilken type virksomhed vil du registrere?" er der 14 valgmulighede, hvor et SMBA-selskab afkrydses i valg: "Virksomhed med begrænset anvar". AmbA nævnes eksempelvis ikke specifikt. Heller ikke FmbA. Nogle virksomheder og foreninger kan være med eller uden begrænset ansvar. I en I/S kontrakt kan man principielt aftale begrænset ansvar, men så er det jo et SMBA. Hvis dette selskab skal beskattes i henhold til selskabsskatteloven med 25% skal der i vedtægterne stå, at udbytte udloddes efter kapitalindskud. MVH fra Ejler Ottesen NB: Jeg bagvaskes for tiden systematisk af en gruppe særdeles ondsindede og sekteriske personer. Bagvaskermaskinen administreres af Peter Makholm. |
Tak, så ved jeg hvilken blanket jeg skal finde, når jeg en gang når så langt.
Bestilte bogen via startvækst i går, og samlede et eksemplar af "Regnskab med summasumarum v. 3" op i min lokale boghandel i dag.
Jeg takker for de mange svar, og vender højst sandsynligt tilbage her på amino når jeg er færdig med den info jeg kan læse mig til
Venlig Hilsen
Mikkel