Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsordningen

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg vil være glad for nogle vurderinger af om jeg har taget den rigtige beslutning mht. virksomhedstype.

Det skal siges at jeg er Universitetsstuderende de næste 4-5 år, og lever af en SU samt et mindre studiejob.
Virksomheden bliver til start oprettet som I/S, men det vil (måske) være en ulempe at køre den efter personskattereglerne...(?)

Jeg har læst mig til, på: http://www.startvaekst.dk/SkatIPersonligtEjedeVirksomheder , at det (hvis jeg har forstået det rigtigt) vil passe mig perfekt at køre efter "virksomhedsordningen".

Så vidt jeg kan læse, vil jeg kunne lave en opsparing i virksomheden, og trække penge ud til mig selv efter behov.
(Jeg skal jo framelde SU, hvis jeg har en indkomst på mere end hvad der svarer til et sted omkring 6000 om måneden. Dette ville være rart at undgå, i hvert fald indtil jeg selv bestemmer at det er tid.)

Yderligere giver dette samlet set større mulighed for vækst i virksomheden (eller gør det?)
Der står at virksomhedens overskud skal beskattes med 30%, og at jeg så kan nøjes med at trække de omkring 20%-point mere, kun af det beløb jeg trækker ud til mig selv. Dette betyder vel at færre af virksomhedens penge går til SKAT? (og self. også færre til mig selv privat).

Men så står der at de 30% kun er en áconto beskatning. Betyder det at virksomheden "skylder" SKAT de sidste ca. 20%, og at de bare ikke skal betales før de trækkes ud af virksomheden?
Så det i sidste ende er samme beløb SKAT får?
Og hvad er mine fordele ved at beholde de 20% i virksomheden?
Kan jeg bruge overskuddet til at udvidde virksomheden uden at skulle betale de sidste 20%? Eller hvordan hænger det sammen?

...Det var en hel del spørgsmål. Håber at der er hjælp at hente Smile 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014