Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsordningen

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja Bent.....Jørgen Olsen bla.bla.!

Og slut herfra...gider ikke bruge tid på ham!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:46

Jeg er enig.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 12:19

Hej Thorbjørn

Kapitalkravet til ApS er dette frafaldet? Og hvor følger i med i information om dette?

Der foreligger vel ikke en endelig afgørelse at man fra 1 januar 2009 kan stifte uden indskud? I så fald har du en kilde?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 12:33

Der foreligger ikke en lov nej, men det er på tale af afskaffe kravet. Jeg har mine oplysninger fra revisorernes organisationer.

Tilmeldt 28. May 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:54

Hejsa.

Jeg sidder også selv og overvejer virksomhedsordningen som beskatningsgrundlag. Ikke mindst fordi jeg de næste par år kommer til at drive virksomhed med underskud, og jeg derfor kan trække underskuddet fra i min personlige indkomst.

Er der nogle der kender en god vejledning i hvordan man kommer igang med virksomhedsordningen?

Eller måske en af de famøse revisorer der kan ordne det hele for et par tusind? ;-)

Tak!

Bo

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 13:10

Ok jeg skulle bare lige være sikker for der er flere der skriver og snakker om at det BLIVER afskaffet og effektueret fra 1. januar 2009.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 22:17

Hvis vi taler om en virksomhed med driftsmæssigt (skattemæssigt) underskud er det eneste du kan opnå med virksomhedsordningen at du kan få fradrag for renteudgifterne oppe i den personlige indkomst. Det samme kan du mere eller mindre opnå med kapitalafkastordningen.  Det er en fordel hvis du har negativ kapitalindkomst. Men selve underskuddet før renter fragår altid i den personlige indkomst uanset om du bruger virksomhedsordning eller ej.

Tilmeldt 28. May 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:43

Tak for dit svar.

Jeg kommer til, bla., i min virksomhed at udleje en lejlighed med underskud. Denne lejlighed har høje renteudgifter, og derfor tror jeg at virksomhedsordningen er den rigtige for mig.

Jeg er dog lidt på herrens mark med hvad det indebærer, og leder efter noget råd/guide/vejledning.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 01:34

Det afhænger igen af det kapitalafkastgrundlag som kan opgøres i kapitalafkastordningen. Her beregnes kapitalafkastet ud fra din anskaffelsessum for ejendommen (medmindre den er købt før 1987) og fremkommer der herved et afkast som enten modsvarer eller overstiger de faktiske renteudgifter ja så er det klart en fordel at bruge kapitalafkastordningen. Er lejligheden derimod blevet belånt væsentligt efter købet i form af belåning af friværdi, så er det en en anden snak. 

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)