Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Børn og mobiltelefoner

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 4/5/2006 11:42:05 AM Forfatter: mobius6 jeg vil umidelbart mene at der ikke skal ændres i firmware, der jo reelt kun tale om at spærre en række udgående funktioner, ikke ændre eller fjerne dem. Anyway jeg har sendt en mail afsted til en fyr på Nokia, vi må lige se hvad han svarrer tilbage. :-) ---------------------------------

Nu er det kun Sony Ericsson jeg har arbejdet med, men jeg ved ihvertfald at de tilbyder at leverer telefoner med firmware efter kundens ønsker, men jeg ved ikke hvad det koster, og hvor mange telefoner man skal aftage. Jeg ved heller ikke om de vil udlevere firmware''en så man selv kan opgradere telefoner...

mvh Carsten

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 00:39
For de små poder i 0.-3. kl. handler det vel egentlig ligeså om, at forældrene ikke kan give slip på deres børn. Jeg kommer ofte i daginstitutioner, og oplever med jævne mellemrum at forældrene ringer til deres afkom og beder dem pakke sammen og komme ud på parkeringspladsen, så mor/far ikke behøves at stige ud af bilen for at hente dem!
 På den måde bliver det lidt problematisk lige at få vekslet et par ord med ''den voksne'' om hvad der er sket i løbet af dagen.

Men når mor ringer i løbet af dagen for at høre hvad barnet laver - så er der altså noget helt galt!

Jeg er glad for at jeg bor så langt ude på landet, at der stadig i 6. kl. er adskillige børn uden mobiler. Det er længe siden at nogen af mine har plaget om at få en, men de kender også min holdning til dem. Hvis jeg holder fri, så får telefonen altså lov til at ringe. Og ringer vores fastnettelefon imens vi spiser - så får den også lov til at ringe. Til stor forbavselse for vores gæster. Tænk, man behøver ikke at tage en telefon?
Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 00:51
Dato: 4/6/2006 12:38:49 AM Forfatter: ellegaard
 Hvis jeg holder fri, så får telefonen altså lov til at ringe. Og ringer vores fastnettelefon imens vi spiser - så får den også lov til at ringe. Til stor forbavselse for vores gæster. Tænk, man behøver ikke at tage en telefon?

Hæh, jeg praktiserer det samme - og du har ganske ret, folk forstår det overhovedet ikke "Jamen, hvis I var hjemme, hvorfor tog I så ikke telefonen???"

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 00:16
Dato: 4/3/2006 11:50:59 AM Forfatter:Lasse Burholt

BØRN OG MOBILTELEFONER... Hvor går grænsen?

I Lørdags var jeg omkring en buddy til en kop kaffe; han og konen passede en anden kammerats datter på 9 år. Katrine, som hun hedder, sad med en Nokia 6230i (magen til min) - og var lynhurtig ''på tasterne'' - og spurgte om jeg vidste at man faktisk kan overføre musik via INFRARØD... ''Det ved jeg - men bruger det ikke!'' svarede jeg hende. Madonna ligger som MP3 fil på min telefon - så den kunne vi lige overføre - og Katrine vidste lynhurtigt hvilken menu osv. der skulle tages i brug. Netop her er jeg lige dele imponeret og opstemt: Synes det er cool når børnene har tjek på teknikken. Og er nok så tilpas ung til at forstå deres enorme behov/fascination for en mobil i den alder. Jeg havde jo også min første Commodore 64 som 11-12 årig - ligesom jeg senere i livet var blandt de absolut første overhovedet til at tage SMS til mig (derfor er jeg pr. definition sms freak på 10. år velsagtens!) Men... min begejstring var knap så stor i Børnehaven her til morgen: Her rendte et ''damp barn'' (sådan opførte han sig, han er ikke damp) rundt med en af de DYRE mobiler - og tog billeder af alt hvad han kom i nærheden af... Knægten er 6 år... Se, interessant er det jo - men må i kraft af min post som Bestyrelsesformand i Børnehaven bringe emnet op på næste møde med forslag om at forbyde mobiler i Børnehaven af den simple grund, at børnehave-børn ikke har fornemmelsen af hvad der er rigtigt eller forkert når vi taler ETIK . Kan snildt forestille mig, at både Jacob Bandit og Søren Spætte synes det kunne være skægt at tage billeder af OG filme tissekoner på toilettet (eftersom toiletbesøg i den alder ikke foregår bag luk og lås). Det er jo Unisex toiletter! SMS er det århundredes absolut mest geniale opfindelse - og nu da mobil/sms/mms er parret sammen med kamera i høj megapixel kvalitet (og ovenikøbet ok videofunktion) så er det jo som blød smør i hænderne på os gadget-nerds. Jeg bruger jo flittigt både kamera og videokamera i mobilen - og det vil/OG GØR børnene også...
MEN.. hvor går grænsen? Min personlige grænse går ved børnehaven: No way, no mobilos i Kindergarden!

jeg ser godt dilemmaet jeg har to drenge en på 15 år og en på 8 år

de har begge en mobil

den store sender vel mellem 300 og 500 stk og modtager nokligeså mange sms

den lille derimod gider ikke benytte sin mobil for den er ikke sjov nok - selv om han tit hugger min og kigger billeder men han gider endnu ikke smsé

klart nok skal den lille ikke have sin mobil med i skolen - tror heller ikke han må det - den store haqr sin med som efter aftale med os forældre er slukket i timerne - håber vi altså *SS*

holder på et mobil forbud i skolen er den rette vej - naturligvis også alt der ligger FØR skolen

Venligst

René Buch

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 01:19
jeg ser godt dilemmaet jeg har to drenge en på 15 år og en på 8 år
de har begge en mobil
den store sender vel mellem 300 og 500 stk og modtager nokligeså mange sms
den lille derimod gider ikke benytte sin mobil for den er ikke sjov nok - selv om han tit hugger min og kigger billeder men han gider endnu ikke smsé
klart nok skal den lille ikke have sin mobil med i skolen - tror heller ikke han må det - den store haqr sin med som efter aftale med os forældre er slukket i timerne - håber vi altså *SS*
holder på et mobil forbud i skolen er den rette vej - naturligvis også alt der ligger FØR skolen

kom lige i tanke om jeg så en udsendelse fra en skole med en vist nok 2 klasse - her SKULLE ungerne have en mobil med i dansk timerne for i fællesskab at digte en historie som de sendte rundt i klassen med hvert deres bidrag .............. det syntes jeg fanme er vildt (undskyld sproget)

jeg vil ALDRIG lade min søn få en mobil med i skolen så længe han er igang med at lære at læse samt skrive - for en sms uden ordbog som let kan slås fra er ikke meget værd i dansk undervisningen i mine øjne.

men ved også at de er kommet et nyt koncept der hedder børneskrivning, og ungerne skriver som de høre et ord og derfor har langt letter ved at læse denne hisorie op for resten af klassen når det står på den samme måde som hver enkelt elev høre et ord ..... de påstår at dette fremme børns lyst til at skrive og de hurtig bliver gode til at skrive også fejlfrit.

hmmm siger jeg bare

Venligst

René Buch

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 02:02

Hej Lasse

Det lyder som om du godt kunne bruge lidt information omkring de nye mobiler.

Så kunne det jo være at Sony Ericsson x10 mini og mini pro guiden, du kan hente på min blog kunne være interessant da det er en af de nyere telefoner.

Du kommer til min blog ved at klikke her.

God fornøjelse og have en fortsat god dag!

Dbh.
Rasmus T. Nicolaisen 

Fra Warszawa
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 277
Fra  Biz i Polen (del af firmaet Søren Christensen) Skrevet kl. 08:21

Lasse Burholt:

BØRN OG MOBILTELEFONER... Hvor går grænsen?

I Lørdags var jeg omkring en buddy til en kop kaffe; han og konen passede en anden kammerats datter på 9 år.

Katrine, som hun hedder, sad med en Nokia 6230i (magen til min) - og var lynhurtig "på tasterne" - og spurgte om jeg vidste at man faktisk kan overføre musik via INFRARØD...

"Det ved jeg - men bruger det ikke!" svarede jeg hende.

Madonna ligger som MP3 fil på min telefon - så den kunne vi lige overføre - og Katrine vidste lynhurtigt hvilken menu osv. der skulle tages i brug.

Netop her er jeg lige dele imponeret og opstemt: Synes det er cool når børnene har tjek på teknikken. Og er nok så tilpas ung til at forstå deres enorme behov/fascination for en mobil i den alder. Jeg havde jo også min første Commodore 64 som 11-12 årig - ligesom jeg senere i livet var blandt de absolut første overhovedet til at tage SMS til mig (derfor er jeg pr. definition sms freak på 10. år velsagtens!)

Men... min begejstring var knap så stor i Børnehaven her til morgen:
Her rendte et "damp barn" (sådan opførte han sig, han er ikke damp) rundt med en af de DYRE mobiler - og tog billeder af alt hvad han kom i nærheden af...

Knægten er 6 år...

Se, interessant er det jo - men må i kraft af min post som Bestyrelsesformand i Børnehaven bringe emnet op på næste møde med forslag om at forbyde mobiler i Børnehaven af den simple grund, at børnehave-børn ikke har fornemmelsen af hvad der er rigtigt eller forkert når vi taler ETIK .

Kan snildt forestille mig, at både Jacob Bandit og Søren Spætte synes det kunne være skægt at tage billeder af OG filme tissekoner på toilettet (eftersom toiletbesøg i den alder ikke foregår bag luk og lås).

Det er jo Unisex toiletter!

SMS er det århundredes absolut mest geniale opfindelse - og nu da mobil/sms/mms er parret sammen med kamera i høj megapixel kvalitet (og ovenikøbet ok videofunktion) så er det jo som blød smør i hænderne på os gadget-nerds.

Jeg bruger jo flittigt både kamera og videokamera i mobilen - og det vil/OG GØR børnene også...

MEN.. hvor går grænsen? Min personlige grænse går ved børnehaven: No way, no mobilos i Kindergarden!

Jeg er helt enig Lasse, Mobiltelefoner af en hver art høre ikke hjemme i børnehaven. Jeg er af den opfattelse, at det både er forældrenes og børnehavernes/skolernes ansvar. Disse parter bør alle have en mobilpolitik og samarbejde omkring det. Det vil gavne alle parter og i sidste ende også børnene.

Rådgiver om det polske marked på bl.a. bizipolen.dk og har også en business news side.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 08:52

Jeg har en datter på  8 nu. Hun har haft sin mobil siden hun var 6 år, men der har været en meget god grund til det.

Hendes mor har været ud og ind på sygehusene og det har taget meget hårdt på vores datter. Derfor valgte vi at give hende en mobil, så hun altid kunne få fat i os, hvis hun havde brug for at snakke.

Vi har så brugt rigtig meget tid, på at forklare hende, hvad hun må bruge sin mobil til og det har virket. I de sidste to år har hun brugt for 50kr. taletid og det er det. Hun bruger den ikke i skolen, selvom hun har den med. Det hun har brugt den til, er at lytte til musik. Vi smed så også et 4GB memorycard i den, så der er masser af musik. (Så har vi så også sluppet for at skulle købe en mp3 afspiller til hende)

Så alt i alt har vi været meget tilfredse, med den måde hun bruger sin telefon på.

Jeg tror det store problem, er at de små poder ikke bliver opdraget i, hvordan de skal bruge de forskellige teknologier og det gør det ikke bedre at forældrene ikke har respekt for skolen, og lader deres unger bruge deres telefoner i timerne.

Vi har heldigvis ikke det problem endnu, i min datters klasse. Hun går i 2. klasse og de er 5 der har mobil og ingen af dem bruger dem i timen. I deres klasse er problemet at mange kommer for sent HVER dag og det er selv om at forældrene kommer med ind i klassen og aflevere dem, samt at forældrene finder på at de skal på ferie, selv om det ikke er ferie..

Jeg tror vi skal passe på, ikke at tage sorgerne på forskud, med hensyn til at introducere teknologi, til vores poder. Det kan sagtens lade sig gøre, så længe vi alle husker på, at "opdrage" poderne til at bruge dem rigtigt. Min datter har leget med min computer siden hun kunne, bruge musen. D.v.s siden hun var 3-4 år.

/Flemming

www.senbi.eu - Dit motions site.

Fra Vejen
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 78
Fra  Medarbejderferie Skrevet kl. 11:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lasse

Jeg tror det er meget individuelt hvornår børn er klar til at have en mobiltelefon. Det afhænger af mange ting hvoraf alderen for nogen kan være et vigtigt parameter.

Jeg mener det afhænger af situationen og hvad mobilen skal bruges til. Derudover mener jeg at der følger et ansvar med en mobiltelefon så derfor skal barnet "uddannes" i at bruge den så de ikke bringer sig selv og andre i uheldige situationer med deres brug af mobilen.

Jeg har selv 3 børn. Den ældste fik mobil da hun blev 13 og hun er ikke helt tilfreds med at hendes brødre fik deres da de var yngre. Den yngste da han var 9. Men det skyldes udviklingen og at vi fik et behov for at kunne komme i kontakt med den yngste når han fik fri fra skole.

Det er min erfaring at de har stor glæde af deres mobiltelefoner og deres (og vores) hverdag ville være mere besværlig uden en mobiltelefon.

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 12:35

Ingen har nævt sundhedsrisikoen. Så måske en god ide at klikke på www.voreboernsfremtid.dk . Siden kan nemt opfattes som skrækpropaganda, men det meste af indholdet er den skindbarlige sandhed! Hvis du vil se videoer med dansk forsker, der ikke har kunnet komme igennem med forskningsresultaterne, så kan du få et link. Mobilselskabernes magt er stor. Det nemmeste er dog at gøre som de fleste, nemlig at benægte fakta og stikke hovedet i sandet! 

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)