SUPER IDÉ der Carsten!!
Jeg har selv en efternøler af en lillebror som er 8 år, og jeg ved at alle i hans klasse pånær én ud af 24 har mobiltelefon.
Men måske teleselskaberne ikke finder den store fortjeneste i at lave sådanne abbonnementer, hvor der max kan bruges for fx 100 kr om måneden, og hvor der er lukket for diverse overtakserede tjenester.
Men mon ikke disse teleselskaber istedet kunne rykke lidt goodwill hos forældrene og skabe en tillid den vej.
Syntes det er en rigtig god pointe du har der Carsten, og bestemt noget der kunne bygges videre på. For hvis du kan få ungerne med, og forældrene ser det er går forrygende nemt og ude problemer, så kan du godt regne med at der er en del forældre der rykker med.
Desuden ville nyhedsværdien i at skabe sådan et abbonnement være rigtig stor, da det ikke er set før.
|
Dato: 4/4/2006 7:36:48 AM Forfatter: HelleDato: 4/3/2006 12:26:19 PM Forfatter: Tommy
Når The Voice kører, er det muligt at sende en sms ind med sit navn samt alder og så få sit ''Gangzta navn'' op på skærmen, det koster almindelig sms takst plus 8-10 kroner. En del af de besked kommer fra børn ned til 10 år... et eller andet sted er det lidt uhyggelig at så unge børn har så let adgang til at bruge penge, når de ingen fornemmelse har af hvilken værdi de repræsenterer [:0]
Ja og når de så har brugt nogle penge går der kun 5 minutter før forældrene hyler op om hvor ''for dårligt'' det er og sætter det erhvervsfjendske enøjede Kontant på sagen, så virksomheden kan blive fremstillet som totalt en useriøs og pengegrisk pengemaskine
[...]Kom vist lige lidt væk fra det med børnene, det er egentlig især de voksne jeg er forarget over. Men forældrene har selv givet børnene mobiltelefonen, og det er deres ansvar, ikke skolens, ikke samfundets, ikke erhvervslivets, at lære dem at bruge den på en fornuftig måde!Nu kommenterer du jo ud fra mit indlæg, så jeg bliver lige nød til at svarer: Det er ikke virksomhederne jeg går efter med mit indlæg, selvom jeg ærlig vil indrømme at jeg ser de fleste overtaskerede sms-tjenester som ligegyldig bras. Mit indlæg går på, at børn nu kan bruge 100 kroner uden overhovedet at snakke med forældrene - da jeg var 8, kunne man spørge forældrene om 10 kroner til blandselvslik/is/et-eller andet og så havde de en i rimelig kort snor. Nu fyrer de dem bare af ved at sende en sms til et 4-cifret nummer :)