Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Børn og mobiltelefoner

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

SUPER IDÉ der Carsten!!

Jeg har selv en efternøler af en lillebror som er 8 år, og jeg ved at alle i hans klasse pånær én ud af 24 har mobiltelefon.
Men måske teleselskaberne ikke finder den store fortjeneste i at lave sådanne abbonnementer, hvor der max kan bruges for fx 100 kr om måneden, og hvor der er lukket for diverse overtakserede tjenester.

Men mon ikke disse teleselskaber istedet kunne rykke lidt goodwill hos forældrene og skabe en tillid den vej.

Syntes det er en rigtig god pointe du har der Carsten, og bestemt noget der kunne bygges videre på. For hvis du kan få ungerne med, og forældrene ser det er går forrygende nemt og ude problemer, så kan du godt regne med at der er en del forældre der rykker med.

Desuden ville nyhedsværdien i at skabe sådan et abbonnement være rigtig stor, da det ikke er set før.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:42
Dato: 4/4/2006 7:36:48 AM Forfatter: Helle

Dato: 4/3/2006 12:26:19 PM Forfatter: Tommy

Når The Voice kører, er det muligt at sende en sms ind med sit navn samt alder og så få sit ''Gangzta navn'' op på skærmen, det koster almindelig sms takst plus 8-10 kroner. En del af de besked kommer fra børn ned til 10 år... et eller andet sted er det lidt uhyggelig at så unge børn har så let adgang til at bruge penge, når de ingen fornemmelse har af hvilken værdi de repræsenterer [:0]

Ja og når de så har brugt nogle penge går der kun 5 minutter før forældrene hyler op om hvor ''for dårligt'' det er og sætter det erhvervsfjendske enøjede Kontant på sagen, så virksomheden kan blive fremstillet som totalt en useriøs og pengegrisk pengemaskine
[...]
Kom vist lige lidt væk fra det med børnene, det er egentlig især de voksne jeg er forarget over. Men forældrene har selv givet børnene mobiltelefonen, og det er deres ansvar, ikke skolens, ikke samfundets, ikke erhvervslivets, at lære dem at bruge den på en fornuftig måde!

Nu kommenterer du jo ud fra mit indlæg, så jeg bliver lige nød til at svarer: Det er ikke virksomhederne jeg går efter med mit indlæg, selvom jeg ærlig vil indrømme at jeg ser de fleste overtaskerede sms-tjenester som ligegyldig bras. Mit indlæg går på, at børn nu kan bruge 100 kroner uden overhovedet at snakke med forældrene - da jeg var 8, kunne man spørge forældrene om 10 kroner til blandselvslik/is/et-eller andet og så havde de en i rimelig kort snor. Nu fyrer de dem bare af ved at sende en sms til et 4-cifret nummer :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 11:49
Dato: 4/4/2006 11:41:38 AM Forfatter: Tommy

Dato: 4/3/2006 12:26:19 PM Forfatter: Tommy

Når The Voice kører, er det muligt at sende en sms ind med sit navn samt alder og så få sit ''Gangzta navn'' op på skærmen, det koster almindelig sms takst plus 8-10 kroner. En del af de besked kommer fra børn ned til 10 år... et eller andet sted er det lidt uhyggelig at så unge børn har så let adgang til at bruge penge, når de ingen fornemmelse har af hvilken værdi de repræsenterer [:0]

Ja og når de så har brugt nogle penge går der kun 5 minutter før forældrene hyler op om hvor ''for dårligt'' det er og sætter det erhvervsfjendske enøjede Kontant på sagen, så virksomheden kan blive fremstillet som totalt en useriøs og pengegrisk pengemaskine [...]
Kom vist lige lidt væk fra det med børnene, det er egentlig især de voksne jeg er forarget over. Men forældrene har selv givet børnene mobiltelefonen, og det er deres ansvar, ikke skolens, ikke samfundets, ikke erhvervslivets, at lære dem at bruge den på en fornuftig måde!
Nu kommenterer du jo ud fra mit indlæg, så jeg bliver lige nød til at svarer: Det er ikke virksomhederne jeg går efter med mit indlæg, selvom jeg ærlig vil indrømme at jeg ser de fleste overtaskerede sms-tjenester som ligegyldig bras. Mit indlæg går på, at børn nu kan bruge 100 kroner uden overhovedet at snakke med forældrene - da jeg var 8, kunne man spørge forældrene om 10 kroner til blandselvslik/is/et-eller andet og så havde de en i rimelig kort snor. Nu fyrer de dem bare af ved at sende en sms til et 4-cifret nummer :)

Tiderne ændrer sig

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 2. Mar 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 12:17
Tommy - jeg har det på præcis samme måde. Ak ja - det var dengang.... Som Dimitri så udmærket foreslår kan man jo udstyre sine børn med et taletidskort, så er der styr på forbruget. De lærer ret hurtigt at administrere det, hvis de først får det næste taletidskort om en måned!
Jeg er i øvrigt helt enig med dig mht. kvaliteten af indholdet på overtakserede sms''er - jeg gad ikke bruge en krone på det, men det er vi nok for gamle til at forstå...

Helle

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 01:40

Helle skrev: ”det erhvervsfjendske enøjede Kontant på sagen, så virksomheden kan blive fremstillet som totalt en useriøs og pengegrisk pengemaskine, der lokker de stakkels forbrugere”

fficeffice" /> 

Jeg forstår slet ikke sådan en hadsk holdning til DR’s forbrugerprogram. Alle må da være interesseret i, at erhvervslivets sorte får og deres svinestreger overfor forbrugerne bliver afsløret og stoppet. Som iværksættere kan vi kun være glade for, at de sorte får bliver afsløret og stoppet, ellers bliver hele erhvervslivet lagt for had af forbrugere, som er blevet snydt. De eneste, som har grund til at være sure på Kontant, er de firmaer, som er blevet afsløret.

David Mc Nally og Carsten Jacobsen efterlyser specielle børnetelefoner. Carsten skriver: ”Hvorfor har teleselskaberne ikke været fremme i skoen og tilbudt særlige abonnementer, som forældre trygt kan tegne til deres børn?”

Du glemmer vist, at du skriver i et iværksætter-forum, Carsten. Hvorfor i al verden skulle man dog rette sin appel mod teleselskaberne eller de store telefonproducenter? Børnetelefoner er da en opgave for en frisk iværksætter, som netop ikke har de store telefonfirmaers økonomiske interesser i at børnene smider penge ud af vinduet.

Er det ikke netop dét, der er den store fordel ved fri konkurrence – frem for planøkonomi og rullende 5-årsplaner? Ville det ikke være iværksætter-agtigt at sætte sin lid til konkurrencen frem for til de store mastodonter på telemarkedet?

mvh. Bo Jensen

butik Go’aften

www.goaften.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:25
Dato: 4/5/2006 1:39:52 AM Forfatter: Goaften

Carsten skriver: ”Hvorfor har teleselskaberne ikke været fremme i skoen og tilbudt særlige abonnementer, som forældre trygt kan tegne til deres børn?”

fficeffice" />

Du glemmer vist, at du skriver i et iværksætter-forum, Carsten. Hvorfor i al verden skulle man dog rette sin appel mod teleselskaberne eller de store telefonproducenter? Børnetelefoner er da en opgave for en frisk iværksætter, som netop ikke har de store telefonfirmaers økonomiske interesser i at børnene smider penge ud af vinduet.

Hej Goaften,

Nej, jeg glemmer ikke at det er et iværksætterforum! Det er bare en næsten umenneskelig opgave at rejse et teleselskab fra bunden, med mindre man har rigtig mange millioner med i ryggen.

For et års tid siden var jeg faktisk ved at starte et mobilselskab på baggrund af en knaldgod ide og en ny vinkel på mobilmarkedet. Jeg havde ikke lige 10 mia. kr. til etablering af eget antennenet så jeg tog kontakt til de etablerede med henblik på at leje mig ind på deres net. Det kunne jeg også sagtens, og jeg fik endda kontrakter og endelige priser fra TDC.

Problemet var bare, at det koster en ret stor pose penge at komme igang, og så er deres priser på trafik på nettet så høje, at det er umuligt at tilbyde mobiltelefoni til en fornuftig pris hvis man også skal tjene lidt penge - og det skal man jo helst. Der er selvfølgelig nogle rabatter når man bliver megastorkunde ala Telmore, men det skal man nok ikke lige regne med at blive de første par år!

Og selvom man ser bort fra omkostningerne direkte forbundet med mobilservices, så skal man altså også bruge en ret stor pose penge på markedsføring. Det er TV/radio reklamer dagligt, og annoncer i alle relevante tidsskrifter. Ikke kun i en måned - nej, året rundt.

Og selvom man så skulle få projektet sat i søen, hvad forhindrer så eks. TDC i at kopierer konceptet? De har pengene, og deres eget net, så det vil være en smal sag for dem.

Sååååå, med min viden om det at starte et mobilselskab vil jeg sige, at det absolut ikke er et iværksætterprojekt. Det er et projekt der kræver på den forkerte side af 100 mio. kr.

mvh Carsten
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 08:11
Dato: 4/3/2006 12:26:19 PM Forfatter: Tommy Når The Voice kører, er det muligt at sende en sms ind med sit navn samt alder og så få sit ''Gangzta navn'' op på skærmen, det koster almindelig sms takst plus 8-10 kroner. En del af de besked kommer fra børn ned til 10 år... et eller andet sted er det lidt uhyggelig at så unge børn har så let adgang til at bruge penge, når de ingen fornemmelse har af hvilken værdi de repræsenterer [:0]

Men forældrene har selv givet børnene mobiltelefonen, og det er deres ansvar, ikke skolens, ikke samfundets, ikke erhvervslivets, at lære dem at bruge den på en fornuftig måde!
Helle

Muligt der er forældrenes ansvar... MEN... det er jo eks. en lærer, en undervisningstime og de øvrige elever der vil "lide" under mobiltelefoner i klasseværelserne. Forældrene er jo ikke IND i klasselokalerne så de kan slukke mobilerne - omvendt kan man så sige: Jamen, så må læreren jo føre justits - korrekt - men hvorfor dælen skal han bruge undervisningstid på at sørge for 20 børn slukker deres mobil når de kommer i skole?

Jeg kan sagtens følge Lille Peter og Anne i 3 klasse er gerne vil holde en link til omverdenen med sms i timerne - det er gejl - noget jeg helt sikkert SELV ville hitte på hvis jeg IDAG gik i 3. klasse - men fisen-fløjtme ikke hvis den gamle havde forbudt mig at tage den med i skole eller hvis skolen har en "mobil-parkeringsplads" udenfor klasselokalet ;-)

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 08:39
det er misforståelse, det ville ikke kærve oprettelse af et komplet selskab og adskillige mio. kr.
men blot udvikling af et forholdsvist primitivt stykke software som installeres på mobilen
og sælges som en simpel service, det ville ikke være mere komplieret end at installere en ny ringetone.
udviklingen ville kunne holdes under 100.000+ og så vill man dække ihvertfald 60-70% af markedet.
eneste grund til at teleudbyderne ikke har denne simple løsning er udelukkende at det ville underminere deres forretning. - det er mig en gåde at ingen mindre privat virksomhed ikke forlængst har udvikliet denne software.

hvis nogen kan "opfinde" dokumentere og levere blueprints, kan jeg nemt assistere med at få det udviklet her i Kina, det ville være en fornøjelse at stikke en kæp i hjulet på de store pengesvampe.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:22

Dato: 4/5/2006 8:39:03 AM Forfatter: mobius6

... men blot udvikling af et forholdsvist primitivt stykke software som installeres på mobilen og sælges som en simpel service, det ville ikke være mere komplieret end at installere en ny ringetone.

Er du sikker på det? Jeg har arbejdet lidt med udvikling af mobilapps, og der løb jeg tit ind i begrænsninger mht. hvor meget kontrol jeg kunne få over telefonens grundlæggende funktioner. Så vidt jeg husker krævede det rettelser i firmwaren - det er en slags sikkerhedsforanstaltning så man eksempelvis ikke kan udvikle ondsindet software som sender overtakserede SMS''er i vildskab. Det skal dog lige siges at jeg kun har erfaring med Sony Ericsson, men jeg kan ikke forestille mig at de er mere restriktive end andre producenter...

mvh Carsten
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 11:42
jeg vil umidelbart mene at der ikke skal ændres i firmware, der jo reelt kun tale om at spærre en række udgående funktioner, ikke ændre eller fjerne dem.
Anyway jeg har sendt en mail afsted til en fyr på Nokia, vi må lige se hvad han svarrer tilbage.
:-)
---------------------------------
Side 3 ud af 4 (40 indlæg)