Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Børn og mobiltelefoner

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg hentyder til, er at de jo ikke er "gamle" nok til at snakke i telefon.

De kan ikke finde ud af at sige deres navn, når de tager telefonen og andre basale ting...

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:55
Dato: 4/3/2006 12:52:58 PM Forfatter: Brian Nielsen (Briian)

Det jeg hentyder til, er at de jo ikke er ''gamle'' nok til at snakke i telefon.

De kan ikke finde ud af at sige deres navn, når de tager telefonen og andre basale ting...

Nååå ok, på den måde!
Og jo der vil jeg da have tilbøjelighed til at give dig ret - men det er jo kun fordi forældre ikke bruger tid på at lære dem at besvare opkald: Når det gælder fastnet har vi lært vores datter hvordan hun skal besvare opkald, hvad hun skal sige osv. Flere af hendes veninder helt ned til 4 år har tjek på det... så... men jeg giver dig ret ;-)

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 12:58
Ja, efter 3 dage hos Gallup, havde jeg godt nok mødt mange, der burde deltage i kursus for telefonpli!
Også en stor gruppe voksne...

Og jeg hentyder ikke til dem, der ikke gider deltage eller smider røret på, de hører med til jobbet...

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 17:03
Jeg har selv Mobil da jeg var omkring 10år...
Men den var altid på lydløs i skolen og hvis nogen havde ringet eller sendt en sms måtte det da vente til jeg kom hjem eller frikvarter...

Men dem der SKAL sidde og sms''e i timen forstår jeg godt nok ikke...

Men nogle lærer faktisk at stave bedre når de sms''er...

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 21:25

Jeg har en datter på 10 år, og da hun fik mobil i julegave var hun den sidste i klassen!!! Jeg havde håbet på, at vi kunne vente til konfirmationen, men den gik ikke. Hun er meget alene hjemme om eftermiddagen, eller leger med kammerater, og så synes jeg det er godt med en mobil. I dag fortalte hun, at der var den regel, at hvis deres mobiler ringede (modtog sms) i timerne, så kostede det flødeboller til hele klassen. Se det er et forbud som ungerne kan tage og føle på.

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 00:51
Det firma, der kommer først med en på én gang avanceret og simpel børnetelefon, vinder uden tvivl et helt afsindigt marked relativt let.

Når jeg engang får børn (der går nok ~7 - 8 år endnu :)), håber jeg der findes en telefon, som jeg kan koble til min PC og opsætte regler for. SMS''er modtages f.eks. først efter skoletid, alle indkommende opkald, der ikke kommer fra familien, afvises lige så længe, udgående opkald kan indenfor specifikke tidsrum (skoletid) kun foretages til specifikke numre osv. Hvis man så oven i købet kunne sende nye opsætninger via SMS, så der kan tages højde for uforudsete overnatninger m.v., ville det være helt optimalt. :)
Det kommer uden tvivl til at tage en krig at sætte op, men så burde der også være åbent for fleksibilitet og fornuftig brug. Nåja, og så _intet_ kamera eller det der ligner!

Ovenstående idéer står det enhver mobilproducent frit for at gøre brug af, jeg vil bare have en når jeg får børn og det er tid til at give dem en mobil. :P
Tilmeldt 2. Mar 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 07:37
Dato: 4/3/2006 12:26:19 PM Forfatter: Tommy Når The Voice kører, er det muligt at sende en sms ind med sit navn samt alder og så få sit ''Gangzta navn'' op på skærmen, det koster almindelig sms takst plus 8-10 kroner. En del af de besked kommer fra børn ned til 10 år... et eller andet sted er det lidt uhyggelig at så unge børn har så let adgang til at bruge penge, når de ingen fornemmelse har af hvilken værdi de repræsenterer [:0]

Ja og når de så har brugt nogle penge går der kun 5 minutter før forældrene hyler op om hvor "for dårligt" det er og sætter det erhvervsfjendske enøjede Kontant på sagen, så virksomheden kan blive fremstillet som totalt en useriøs og pengegrisk pengemaskine, der lokker de stakkels forbrugere, der ikke længere behøver at skulle tænke sig om eller tage ansvar for egne handlinger. (Undskyld den lange sætning, men det her er bare kæphesten...... ) Bare fordi der bliver gjort opmærksom på at det altså koster penge at sms''e til diverse konkurrencer betyder det jo ikke at det også gælder, vel? Det kommer altid bag på forbrugeren når regningen kommer, de er "rystede", "chokerede" og grædefærdige, og det FATTER jeg simpelthen ikke!!!
Kom vist lige lidt væk fra det med børnene, det er egentlig især de voksne jeg er forarget over. Men forældrene har selv givet børnene mobiltelefonen, og det er deres ansvar, ikke skolens, ikke samfundets, ikke erhvervslivets, at lære dem at bruge den på en fornuftig måde!

Helle

Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 08:09
Dato: 4/4/2006 7:36:48 AM Forfatter: Helle Ja og når de så har brugt nogle penge går der kun 5 minutter før forældrene hyler op om hvor ''for dårligt'' det er og sætter det erhvervsfjendske enøjede Kontant på sagen, så virksomheden kan blive fremstillet som totalt en useriøs og pengegrisk pengemaskine, der lokker de stakkels forbrugere, der ikke længere behøver at skulle tænke sig om eller tage ansvar for egne handlinger. (Undskyld den lange sætning, men det her er bare kæphesten...... ) Bare fordi der bliver gjort opmærksom på at det altså koster penge at sms''e til diverse konkurrencer betyder det jo ikke at det også gælder, vel? Det kommer altid bag på forbrugeren når regningen kommer, de er ''rystede'', ''chokerede'' og grædefærdige, og det FATTER jeg simpelthen ikke!!!
Kom vist lige lidt væk fra det med børnene, det er egentlig især de voksne jeg er forarget over. Men forældrene har selv givet børnene mobiltelefonen, og det er deres ansvar, ikke skolens, ikke samfundets, ikke erhvervslivets, at lære dem at bruge den på en fornuftig måde!
Helle

Helt enig! Det er forældrene der har bolden i den her sag. Vores firma lever også af at lave services, bl.a. som beskrevet ovenfor - dog ikke så meget i DK, men i Asien. Derfor skal jeg heller ikke gøre mig til dommer for, i hvilken alder børn bør have en mobiltelefon. Også fordi, der er 7-8 årige der sikkert fint kan håndtere at bruge en mobiltelefon til at komme i kontakt med mor og far, og ikke andet - mens der er andre, som slet ikke kan.
Derfor er det 100% forældrenes ansvar at holde styr på børnenes mobilforbrug. Det er jo heller ikke Brugsens skyld, hvis et barn stikker nallerne i forældrenes husholdningspung og går ned og køber slik for dem!
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:39

Ja, jeg vil ikke argumenterer mod at det er forældrenes ansvar, at sørge for at børnenes mobilregninger ikke løber løbsk. Det er jo forældrene som skriver under på abonnementet når det bliver stiftet.

Men.... Ville der ikke være et marked for "børneabonnementer", hvor dyre services og lign. ikke kunne anvendes? Hvorfor har teleselskaberne ikke været fremme i skoen og tilbudt særlige abonnementer, som forældre trygt kan tegne til deres børn? Ville de fleste forældre ikke betale en smule ekstra for denne økonomiske sikkerhed?

Det skyldes jo nok, at børnenes overforbrug er en god forretning for teleselskaberne

mvh Carsten
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 10:35
Kan børnene ikke styre en mobiltlf. kan de få taletidskort, og en månedlig ration fra deres forældre. Så kan de købe alle de dyre services de vil, indtil pengene er brugt.

Giver forældrene deres små poder en cellphone, må de også tage det ansvar indebærer at have børn!

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)