Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Organisk optimering på Google

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej LIse

Kan du se hvor mange af dem der kom til din shop efter at have søgt på "hundekurv" der ender med at købe? Denne konverteringsrate er nok nemmere at sammenligne med andre tal, end den overordnede konverteringsrate for sitet.

En hel klar ting du bør kigge på er at din "Køb" knap er under folden (man skal scrollle for at finde den) når man fx. kigger på dine hundekurve. Dette er et klart no-no, som nok kan have negativ målbar effekt på din konverteringsrate.

Mvh Jesper

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:
En hel klar ting du bør kigge på er at din "Køb" knap er under folden (man skal scrollle for at finde den) når man fx. kigger på dine hundekurve. Dette er et klart no-no, som nok kan have negativ målbar effekt på din konverteringsrate.

På min skærm, både på arbejde og derhjemme, er den above-the-fold. Bemærk der er to "Køb" knapper: Én til hovedprodukt, og en til tillægsprodukter. Sidstnævnte er below-the-fold, så måske er det den du har spottet.

/SoerenS

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fx. denne url jeg snakker om: http://www.designforpets.dk/shop/kg-hundeseng-sort-1223p.html

Begge køb knapper er under folden på min skærm, så man skal nok gå ud fra at de(n) så også er det på rigtigt mange kunders skærme. Så meget bagefter er jeg vist ikke med skærmopløsning.

Iøvrigt er der en blå "knap" på siden der ligner den man skal købe med. Den har teksten "nyhed" og kan IKKE klikkes på. Det må også forvirre en del.

Mvh Jesper

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:
Begge køb knapper er under folden på min skærm, så man skal nok gå ud fra at de(n) så også er det på rigtigt mange kunders skærme. Så meget bagefter er jeg vist ikke med skærmopløsning.

Det ser fint ud her i IE 7.0

En helt anden ting er når du trykker køb opdateres kurven blot. Du kunne måske vinde noget ved at vise kurvens indhold, og præsentere kunden for mulighederne "køb nu" og "jeg vil købe mere". Det er trist at miste en kunde, fordi han ikke lige kunne finde check-out knappen.

Jeg prøvede at bestille en hundekurv, og fik en besked ala. "vi har ikke flere hundekurve på lager". Jeg formoder at det ikke er et problem at bestille flere kurve hjem. Så måske i kunne lade bestillingen gå igennem, og automatisk generere en mail med en tekst ala. "Grundet stor efterspørgsel på netop hundekurve. Må vi desværre meddele dig, at vi ikke kan levere før om 8 dage. Vi tilbyder dig derfor 10% rabat på din hundekurv. Ønsker du at afmelde din bestilling kan det gøres via dette link". Dell bruger denne metode med stor success. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Runge:

Det ser fint ud her i IE 7.0

Hvor på skærmen "køb" linket er har nok mere med skærmopløsningen end hvilken browsertype man bruger. Jeg gentager: Når den er under folden på min skærm, så er den det nok på rigtigt mange andres. Så faktum er at hos nogle ligger den over hos andre under folden. Og det sidste koster på konverteringsraten.

/Jesper

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:
En helt anden ting er når du trykker køb opdateres kurven blot. Du kunne måske vinde noget ved at vise kurvens indhold, og præsentere kunden for mulighederne "køb nu" og "jeg vil købe mere". Det er trist at miste en kunde, fordi han ikke lige kunne finde check-out knappen.

Hvad der rent faktisk bør ske når man klikker på shopping knappen er, tro det eller lad være, et meget kontroversielt emne inden for eCommerce Usability verdenen Stick out tongue

Men når det kommer til den slags plejer jeg personligt at checke Wichita State University's Usability Lab, nogle af de mest gennemførte og grundige på det område.
Se deres Top Ten Mistakes of Shopping Cart Design artikel for detaljer, der kommer de kort med deres anbefalinger baseret på survey's og research.

 /SoerenS

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper & Runge!

Jeg sætter stor pris på jeres input og forslag til ændringer i shop opsætningen. Jeg er bare ikke rigtig sikker på, at det er muligt at lave disse ændringer. Nu har jeg ikke selv sat shoppen op, men jeg ved, at man tager udgangspunkt i en form for skabelon, som man så har mulighed for at lave små justeringer på efterfølgende. Jeg har ikke så meget lyst til at gå ind og pille så meget ved opsætningen, idet jeg slet ikke har hverken kompetence eller interesse for den slags.

Personligt vil jeg da heller aldrig opgive at købe en vare, fordi jeg skal scrolle lidt ned for at finde købsknappen. Nu har jeg jo valgt at gøre meget ud af produktbeskrivelsen, således at det fylder det meste af et skærmbillede (sammen med produkt billedet/billederne). Den del vil jeg helst ikke give afkald på.

Hvad jeg slet ikke forstår er, at du kan få en besked, om at en bestemt hundekurv ikke er på lager. Jeg har lige tjekket, at alle er på lager, og desuden er shoppen sat således op, at den kun viser produkter, der er på lager. Det er normalt kun, hvis man bestiller et større antal (f.eks. 10 hundekurve), at man vil få en besked om, at det ønskede antal ikke er på lager. Det skal her til siges, at det ikke er altid er muligt at levere en vare, der ikke er på lager, indefor en rimelig tidsfrist, idet de fleste varer kommer fra udlandet. Hvis du kan huske, hvad det var for en, du prøvede at bestille og fik at vide, at den ikke var på lager, så vil jeg da meget gerne vide det.Confused

 

 

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)