Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Organisk optimering på Google

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kurt,

Mange tak for link. Kan godt huske, jeg har været inde på dette før.

Nu er der jo ikke nogen af mine søgeord, der har særlig høj søgevolumen ifølge Google. De er faktisk alle karakteriseret ved "Lav søgevolumen". Men hvis jeg skulle vælge nogen med højere søgevolumen, vil det blive alt for generelt (f.eks. hund eller kat), og det vil jo ikke være særlig brugbart.

Men når Google karakteriserer et søgeord ved "Lav søgevolumen", hvor mange søgninger svarer det ca. til om dagen i gns.?

 

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Lise Andersen:

Hej Jesper,

Mange tak for input. Det var virkelig brugbar viden. Kan godt se, at jeg har meget at lære endnu Wink.

Jeg har nu været inde og ændre overskriften og skrive søgeordene med fed. Men hvis jeg nu skal ind og ændre teksten til Google, så bliver jeg vel også nødt til at ændre den i webshoppen, idet den henter direkte fra produktkategori beskrivelsen? Eller vil de i stedet benytte teksten under meta tag beskrivelse, hvis jeg skriver noget der?

Hej Lise

Det er ingen skade til at du har skrevet søgeordene med fed, men på Google, er dem dem der bestemmer hvilke ord de skriver med fed, alt efter om hvilke ord folk har søgt på. Søger man på hundesenge vil det være andre ord du ser med fed.

Ja, de vil tage beskrivelsen fra meta tagget istedet. Prøv det en gang.

Til inspiration kan du læse denne artikel jeg har skrevet om emnet: Hvordan får du flere besøgende - for begyndere

Mvh Jesper

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Jesper,

Mange tak for link til artikel. Nu har jeg printet den, så jeg altid har tjeklisten lige i nærheden ;-)

Jeg har nu prøvet at tilføje og ændre meta tag beskrivelsen på de to produktkategorier. Desværre går der typisk et par dage, før ændringerne går igennem på Google. Jeg er meget spændt på, om det gør nogen forskel.

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Odense SØ
Tilmeldt 23. Nov 07
Indlæg ialt: 35
Fra  Konfliktpartner.dk Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har du været inde på googles seo-analyse-værksted. Der kan du finde forskellige site-analyseredskaber. Der er også google analyseværktøj du skal installere på dit site, og med det redskab kan du se, hvilke søgeord der fører videre til netop dit site. Du kan jo osse kigge lidt mere på, hvad de 5 der står før dig gør, som du ikke gør. For nr. 5 synes, jeg da er ret godt.

´Du kan følge med på nogle blogs om web-handel og seo - fx www.afdeling18.dk og www.strategen.dk, måske de har skrevet om det du har brug for.

Kan i øvrigt godt lide din shops look - hvad er det for et program du har brugt?

Mvh.

Mvh. Eva Maria Knudsen

 www.2hjem.dk - til forældre der bor hver for sig  

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Eva

Vignetten i bunden af shoppen antyder, det er en Dandomain Wink

Jeg vil godt anbefale Thorborgs E-Pusher også. Der er meget i den, der kan bruges - og meget der fint lader sig implementere i en Dandomain shop.

Fra Odense SØ
Tilmeldt 23. Nov 07
Indlæg ialt: 35
Fra  Konfliktpartner.dk Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

 ... rart at der er nogle der er vågne :-) Jeg kigger på DanDomain. - men hvilken e-shop synes du er bedst?

Og ja, e-pusher er en rigtig god bog, også selvom man ikke laver e-shops, men andre ting på nettet.

Mvh. Eva Maria Knudsen

 www.2hjem.dk - til forældre der bor hver for sig  

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

EMKom:

Hej Thomas,

 ... rart at der er nogle der er vågne :-) Jeg kigger på DanDomain. - men hvilken e-shop synes du er bedst?

Og ja, e-pusher er en rigtig god bog, også selvom man ikke laver e-shops, men andre ting på nettet.

Hvilken platform der er bedst? Det afhænger helt af, hvad du har brug for! Det er lige så svært at svare ordentligt på, som hvis du spurgte, hvilken bil der er bedst.

Men skudt fra hoften:

Til de flestes behov er Dandomain og ScanNet platformen rigeligt.

Hvis der er behov for særlige finurligheder og/eller integration (ægte) til ERP, er et godt bud Scancommerce

Nogle gange er der så specielle krav, at en håndbygget løsning er det eneste rigtige.

Og så er deMib på vej med noget, som vi ikke ved så meget om endnu, men det tegner interessant.

Og der er andre - men hold dig langt væk fra ASP (Application Service Provider) løsninger fra små og mellemstore udbydere. Risikoen for at blive efterladt ved en konkurs eller andet er alt for stor.

Så er der Open Source, som også kan være et bud.

Kravspecifikation - tilbudsrunde - indhentning af referencer (hvis du ingen kan få: Gå din vej) - aftale - test - launch. Det er rækkefølgen, og hvis man ikke har udfærdiget en grundig kravspecifikation, fortjener man det, man ender med... 

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke umiddelbart noget om keyword's inde på min blog, Afdeling18.dk, men du ka' da finde en masse andre gode tips til hvordan man driver en effektiv webshop.

Det lyder helt klart til at Thorborg's e-pusher vil være en rigtig god investering for dig, Lise. Jeg tror du vil kunne hente rigtigt megen inspiration fra den, ud fra det niveau jeg kan se du er på.
Og når du så engang har fået den læst, så ka' du jo fortsætte med min liste over alternativer til Thorborg's e-pusher. :-)

 

/SoerenS

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren (og alle I andre),

1.000 tak for alle de gode links Smile. Super netværk det her!

Jeg har bestemt overvejet at investere i E-Pusher, men har tøvet lidt pga. prisen og udsigten til at skulle læse en helt bog på skærmen ;-)

Søren, jeg så i en af dine blogs, omkring konverteringsraten, at den gns. ligger på 2-3%. Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg, at den er lige under 1% på min. Har du nogen idé om, hvad gns. er for min branche - Hunde- og Kattetilbehør? .... og hvilke faktorer spiller i højeste grad ind på konverteringsraten? .... er det pris, udvalg eller noget helt andet?

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe, e-pusher er kun på 123 sider (hvor ligger grænsen imellem en bog og et hæfte mon? Stick out tongue). Så du overlever det nok.

Overall Conversion rate for en branche, eller konkurrenter imellem, er i bund og grund ubrugeligt. Det afhænger totalt af hvor du får din trafik fra, hvilket varierer meget fra site til site. I Europa slynger man stadigvæk rundt om sig med begrebet, men på de større og mest toneangivene web analytics konferencer i USA er man begyndt at stoppe med det.

Så uanset hvad andre folk siger (mig selv inkluderet), så kan du kun vurdere hvad en god eller dårlig conversion rate er ud fra hvad der er normalt for dig.

Men når det er sagt, så er her mit bud:

Normalt, når jeg har set conversion rates under 1%, så har der været tale om sites med en relativt høj gennemsnitlig ordreværdi (4.000+). Altså produkter, som kunder ikke køber spontant. Hvor de researcher en del før de køber, som regel afspejlet i antal visits per conversion.

Men dit koncept ligner en niche med lav gennemsnitlig ordreværdi, hvilket åbner op for langt flere impulskøb. Mit umiddelbare gæt, uden af have analyseret prisniveau og konkurrentsituation, vil derfor være en conversion rate for dig på lige fra 2% til 5-6%.

Men som sagt, det afhænger 110% af hvor du får din trafik fra. Kommer det hele fra en "gratis" kanal som organisk søgning (SEO), så gør det ikke noget conversion rate er lav. Men betaler man for trafiken, f.eks. igennem Google Adwords, så betyder en lav conversion at ens forretning ikke formår at udnytte et potentiale.

Mit råd til dig er at springe ud i det og gå igang med e-pusher. Spring ud i det, så tror jeg conversion rate stiger automatisk bagefter.
Eller hvis du vil have nogle billigere, fysiske bøger, så nup Call-to-Action og Brugervenligt Webdesign fra min liste.

Husk også lige at få styr på de mest basale metoder til at måle om din shop gør det godt eller skidt, inden du går igang.
Så kan du nemlig måle hvad der virker og ikke virker, og gøre dine egne erfaringer.

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)