Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Organisk optimering på Google

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Er der nogen, der har erfaring med, hvor høj rankingen på Google skal være, før man kan mærke en forskel på trafikken på ens webshop/hjemmeside? Og hvor mange søgeord skal man optimere på, hvis man skal øge trafikken.

Min webshop har de seneste dage rangeret omkring nr. 5 på de organiske resultater på to søgeord (som er nogle af de oftest brugte i.f.t. branchen), men det har ikke umiddelbart øget trafikken. Skal man helst være på Top 3, før der sker noget?

.... og findes der evt. noget statistik på, hvor mange klik de enkelte placeringer typisk får?

 

 

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lise

Det er helt klart i top (og specielt på førstepaldsen) at det sner!

Men du burde nu også kunne mærke suses på en femteplads, så måske

  • er der alligevel ikke så mange som søger lige på den måde som man skulle tro
  • er dit link og forklarende tekst i Googles resultater ikke tiltrækkende nok
  • eller måske er det kun når _du_ søger på Google at du ligger nummer fem

Hvilken angivelse for søgevolumen er der i Google Adwords Søgeordsværktøj for dette søgeord?

Hvilken linktekst og forklarende tekst vises over din URL i Google? Måske skal du tilpasse den så folk bliver mere tilbøjelige til at klikke på den? (gøres med Title og Meta Desciption i headerdelen af din webside)

Har du prøvet at søge med Personal Search slået fra?

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Du skal have en plads 1-3 på søgemaskinerne, det er der det sker.
Du skal optimere på alle søgeord...

Du skriver at du ranker nr. 5 på to søgeord som offtest bruges i branchen?

Du skal sjældent bruge de ord som i bruger i branchen, men bruge de ord som dine kunder vil bruge.

Jeg gætter på at de 2 ord du snakker om er hundeudstyr og katteudstyr. Dette tror jeg ikke der er ret mange der søger på. De fleste brugere søger mere specifikt.

Hvis jeg skal bruge et stykke legetøj til min hund, så vil jeg ikke søge på hundeudstyr, men mere specifikt på det stykke legetøj jeg gerne vil købe. For eksempel "godbid bold", som du sælger, men ikke ranker på.

kan du se pointen?

P.S. Du kan starte med at lave et aktivt link i din signatur.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Jeg troede ikke, at der var mulighed for at påvirke annonceteksten på de organiske resultater på samme måde som i Adwords. Henter de ikke automatisk teksten fra produktkategorien i webshoppen?

I øvrigt troede jeg, at den organiske placering var den samme, uanset hvem der søger? .... og hvad er formålet med at slå Personal Search fra? 

Jeg har været inde og ændre i metatag beskrivelse på webshoppen for at målrette overskriften. så den burde være OK.

Ved ikke hvilken angivelse på søgevolumen søgeordene har på Google. Ved blot at de var på Top 10 for "branchen". Det drejer sig om søgeordene "hundekurv" og "hundehalsbånd"! Hvordan finder jeg denne?

Det var godt nok mange spørgsmål igen Wink

 

 

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Jeg har faktisk valgt mine første søgeord til organisk optimering udfra en list over de ord, der bliver søgt mest på (indenfor branchen) på Google.

Det drejer sig om søgeordene "hundehalsbånd" og "hundekurv". Jeg har også planer om andre ord på længere sigt, men vil gerne lige se effekten først.

Hvordan laver jeg min signatur "aktiv"?

 

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du laver din signatur aktiv ved at skrive html.

<a href=http://www.designforpets.dk>Design for pets</a>

Og så vil jeg anbefale at fjerne din mail adresse, så ikke den bliver opsnappet af spamrobotter.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen og fortsat god weekend! Smile

 

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Horsens
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Lise Andersen:

Ved ikke hvilken angivelse på søgevolumen søgeordene har på Google. Ved blot at de var på Top 10 for "branchen". Det drejer sig om søgeordene "hundekurv" og "hundehalsbånd"! Hvordan finder jeg denne?

Prøv her.

 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej LIse

Nu hvor der er kommet lidt specifikke oplysninger om hvilke søgeord det drejer sig om mener jeg også jeg har lidt at byde ind med.

Dit resultat for "hundekurv" i dag:

Senge og kurve

Denne kategori indeholder hundesenge eller hundekurve til både store og små hunde. Vi har de enkle, de sjove, de praktiske, de smukke, de elegante, ...
www.designforpets.dk/shop/senge-og-kurve-2c1.html - 36k - Cached - Lignende sider - Noter dette

I modsætning til dine konkurrenter er har du ikke fået noget af titlen markeret med fed skrift. Dette har to negative sider: 1) Google vægter dit resultat mindre relevant og giver dig en dårligere placering. 2) Dem der søger lægger ikke mærke til DIT resultat. Øjet søger automatisk mod de highligtede ord.

Jeg kan se at du siden har ændret title-tagget til "Hundesenge og kurve". Hvorfor valgte du denne tekst? Du har lige fortalt os at "hundekurv" er et af de to mest brugte søgeord, og alligevel valgte du IKKE at bruge det i titlen. Den nye titel vil ikke hjælpe på de to ovennævnte problemer. Hvis du vil vise Google at du mener noget med søgeordet skal din titel være noget i retning af "Hundekurve og hundesenge" (ikke "hundekurve og senge" for hvem søger på "seng" hvis de skal have en hundeseng?). Så vil du have "hundekurve" i titlen og som det første ord tilmed.

Brug også meta-tagget description aktivt. Det vil komme til at stå i søgeresultatet der hvor der nu står "Denne kategori indeholder...". HUsk en call to action a'la: "Køb din hundekurv her. Vores store udvalg i hundekurve og hundesenge sikrer at din hund nemt finder en hundekurv den kan lide. "

Så vil du få fire steder hvor "hundekurv(e)" er markeret med fed, heraf en gang i titlen plus en call-to-action.

Overvej at ændrer html-siden navn til hundekurv-og-hundeseng-2c1.html, så får du også en fed markering i url'en, og opret så links som dette på fx Amino: hundekurv og hundeseng

Mvh Jesper

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:

Hej LIse

Nu hvor der er kommet lidt specifikke oplysninger om hvilke søgeord det drejer sig om mener jeg også jeg har lidt at byde ind med.

Dit resultat for "hundekurv" i dag:

Senge og kurve

Denne kategori indeholder hundesenge eller hundekurve til både store og små hunde. Vi har de enkle, de sjove, de praktiske, de smukke, de elegante, ...
www.designforpets.dk/shop/senge-og-kurve-2c1.html - 36k - Cached - Lignende sider - Noter dette

I modsætning til dine konkurrenter er har du ikke fået noget af titlen markeret med fed skrift. Dette har to negative sider: 1) Google vægter dit resultat mindre relevant og giver dig en dårligere placering. 2) Dem der søger lægger ikke mærke til DIT resultat. Øjet søger automatisk mod de highligtede ord.

Jeg kan se at du siden har ændret title-tagget til "Hundesenge og kurve". Hvorfor valgte du denne tekst? Du har lige fortalt os at "hundekurv" er et af de to mest brugte søgeord, og alligevel valgte du IKKE at bruge det i titlen. Den nye titel vil ikke hjælpe på de to ovennævnte problemer. Hvis du vil vise Google at du mener noget med søgeordet skal din titel være noget i retning af "Hundekurve og hundesenge" (ikke "hundekurve og senge" for hvem søger på "seng" hvis de skal have en hundeseng?). Så vil du have "hundekurve" i titlen og som det første ord tilmed.

Brug også meta-tagget description aktivt. Det vil komme til at stå i søgeresultatet der hvor der nu står "Denne kategori indeholder...". HUsk en call to action a'la: "Køb din hundekurv her. Vores store udvalg i hundekurve og hundesenge sikrer at din hund nemt finder en hundekurv den kan lide. "

Så vil du få fire steder hvor "hundekurv(e)" er markeret med fed, heraf en gang i titlen plus en call-to-action.

Overvej at ændrer html-siden navn til hundekurv-og-hundeseng-2c1.html, så får du også en fed markering i url'en, og opret så links som dette på fx Amino: hundekurv og hundeseng

Mvh Jesper

Hej Jesper,

Mange tak for input. Det var virkelig brugbar viden. Kan godt se, at jeg har meget at lære endnu Wink.

Jeg har nu været inde og ændre overskriften og skrive søgeordene med fed. Men hvis jeg nu skal ind og ændre teksten til Google, så bliver jeg vel også nødt til at ændre den i webshoppen, idet den henter direkte fra produktkategori beskrivelsen? Eller vil de i stedet benytte teksten under meta tag beskrivelse, hvis jeg skriver noget der?

 

 

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)